Mitä eroa C:llä ja C++:lla?

aloittelija.

Olen aivan newbie eli keltanokka näissä C-jutuissa, siks kysynkin että mitä eroa on tavallisella C-kielellä ja C kielellä?

14

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C-kieli on enemmän systeemiohjelmointiin ja on ajatusmalliltaan "korkean tason assembler". Hyvin yksinkertainen kieli. Erittäin hyvä tilanteissa joissa muisti on rajallinen, halutaan tehdä laitteistonläheistä ohjelmointia, käyttöjärjestelmään matalan tason kirjastoja jne.

      C sitten on vähän enemmän tarkoitettu sovelluksiin, sisältää luokat, säiliöt jne. Paljon monimutkaisempi kieli.

    • 423424324234324

      Mutta niin joo, c :ssa ei ole mitään uutta verrattuna perus c-kieleen. Määritteiden syntaksia on muutettu, mutta mitään uutta ei ole.

      • Onhan. Esimerkiksi poikkeukset ja säiliöt.


      • Sisältimet ne on!
        M-Kar kirjoitti:

        Onhan. Esimerkiksi poikkeukset ja säiliöt.

        Ne on sisältimet!


      • höpö höpö

        Höpö höpö.


      • Kala.
        Sisältimet ne on! kirjoitti:

        Ne on sisältimet!

        Sisämyksiäpäs.


      • Sisältimet ne on! kirjoitti:

        Ne on sisältimet!

        mikä helvetti on sisältin????


    • olioseon

      C on oliopohjainen kieli, joka kirjoittettu C :llä

    • C plus plus

      C on parannettu C. Tukee C:n lisäksi mm. olio-ohjelmointia ja paljon muitakin parannuksia. Ja parannusten takia on myös selvästi korkeampi oppimiskynnys.

      • sen tehnyt

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein


      • C++ > C
        sen tehnyt kirjoitti:

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein

        Kaikki lähtee siitä, että tietää/ymmärtää mitä tekee. Millä tahansa kielellä voi tehdä joko hyvää tai huonoa koodia (tai kaikkea siltä väliltä). Jos ei ymmärrä kielen ideoita, ei kyseisellä kielellä voi saada aikaan hyvää koodia.

        Ja eri kielet sopii eri tarkoituksiin. Koska C on C:n ylijoukko, C-koodi on myös C koodia, mutta toisin päin ei ole.


      • C++ > C
        sen tehnyt kirjoitti:

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein

        Taidat ajatella enemmän kuin saat sanotuksi.

        Kaiken mitä voi tehdä C:llä voi helposti tehdä myös C :lla.
        Toisin päin on yleensä huomattavan vaikeaa.


      • C-ohjelmoija
        C++ > C kirjoitti:

        Kaikki lähtee siitä, että tietää/ymmärtää mitä tekee. Millä tahansa kielellä voi tehdä joko hyvää tai huonoa koodia (tai kaikkea siltä väliltä). Jos ei ymmärrä kielen ideoita, ei kyseisellä kielellä voi saada aikaan hyvää koodia.

        Ja eri kielet sopii eri tarkoituksiin. Koska C on C:n ylijoukko, C-koodi on myös C koodia, mutta toisin päin ei ole.

        "Koska C on C:n ylijoukko"

        Olen lukenut, että ei ole. Kirjassa Prata: C Primer Plus on sanottu, että C99:ssä on esimerkiksi "Macros with variable number of arguments" mutta ei C :ssa.


      • Maailma muuttuu
        C-ohjelmoija kirjoitti:

        "Koska C on C:n ylijoukko"

        Olen lukenut, että ei ole. Kirjassa Prata: C Primer Plus on sanottu, että C99:ssä on esimerkiksi "Macros with variable number of arguments" mutta ei C :ssa.

        Olet lukenut vanhentunutta tietoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1002
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      767
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      717
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      656
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe