Mitä eroa C:llä ja C++:lla?

aloittelija.

Olen aivan newbie eli keltanokka näissä C-jutuissa, siks kysynkin että mitä eroa on tavallisella C-kielellä ja C kielellä?

14

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C-kieli on enemmän systeemiohjelmointiin ja on ajatusmalliltaan "korkean tason assembler". Hyvin yksinkertainen kieli. Erittäin hyvä tilanteissa joissa muisti on rajallinen, halutaan tehdä laitteistonläheistä ohjelmointia, käyttöjärjestelmään matalan tason kirjastoja jne.

      C sitten on vähän enemmän tarkoitettu sovelluksiin, sisältää luokat, säiliöt jne. Paljon monimutkaisempi kieli.

    • 423424324234324

      Mutta niin joo, c :ssa ei ole mitään uutta verrattuna perus c-kieleen. Määritteiden syntaksia on muutettu, mutta mitään uutta ei ole.

      • Onhan. Esimerkiksi poikkeukset ja säiliöt.


      • Sisältimet ne on!
        M-Kar kirjoitti:

        Onhan. Esimerkiksi poikkeukset ja säiliöt.

        Ne on sisältimet!


      • höpö höpö

        Höpö höpö.


      • Kala.
        Sisältimet ne on! kirjoitti:

        Ne on sisältimet!

        Sisämyksiäpäs.


      • Sisältimet ne on! kirjoitti:

        Ne on sisältimet!

        mikä helvetti on sisältin????


    • olioseon

      C on oliopohjainen kieli, joka kirjoittettu C :llä

    • C plus plus

      C on parannettu C. Tukee C:n lisäksi mm. olio-ohjelmointia ja paljon muitakin parannuksia. Ja parannusten takia on myös selvästi korkeampi oppimiskynnys.

      • sen tehnyt

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein


      • C++ > C
        sen tehnyt kirjoitti:

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein

        Kaikki lähtee siitä, että tietää/ymmärtää mitä tekee. Millä tahansa kielellä voi tehdä joko hyvää tai huonoa koodia (tai kaikkea siltä väliltä). Jos ei ymmärrä kielen ideoita, ei kyseisellä kielellä voi saada aikaan hyvää koodia.

        Ja eri kielet sopii eri tarkoituksiin. Koska C on C:n ylijoukko, C-koodi on myös C koodia, mutta toisin päin ei ole.


      • C++ > C
        sen tehnyt kirjoitti:

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein

        Taidat ajatella enemmän kuin saat sanotuksi.

        Kaiken mitä voi tehdä C:llä voi helposti tehdä myös C :lla.
        Toisin päin on yleensä huomattavan vaikeaa.


      • C-ohjelmoija
        C++ > C kirjoitti:

        Kaikki lähtee siitä, että tietää/ymmärtää mitä tekee. Millä tahansa kielellä voi tehdä joko hyvää tai huonoa koodia (tai kaikkea siltä väliltä). Jos ei ymmärrä kielen ideoita, ei kyseisellä kielellä voi saada aikaan hyvää koodia.

        Ja eri kielet sopii eri tarkoituksiin. Koska C on C:n ylijoukko, C-koodi on myös C koodia, mutta toisin päin ei ole.

        "Koska C on C:n ylijoukko"

        Olen lukenut, että ei ole. Kirjassa Prata: C Primer Plus on sanottu, että C99:ssä on esimerkiksi "Macros with variable number of arguments" mutta ei C :ssa.


      • Maailma muuttuu
        C-ohjelmoija kirjoitti:

        "Koska C on C:n ylijoukko"

        Olen lukenut, että ei ole. Kirjassa Prata: C Primer Plus on sanottu, että C99:ssä on esimerkiksi "Macros with variable number of arguments" mutta ei C :ssa.

        Olet lukenut vanhentunutta tietoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe