Kauanko kortti pois

entiiiä

Ajoin tuossa kännissä puuhun 1.2 promillen humalassa eli tuli törkyratti ja törky liikenteen turvallisuuden vaarantaminen. Kauankohan kortti pois?

11

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin huomiseen

      Riippuu oliko puussa oravia. Tavallisia vai liito.

    • ........

      Enpä tiedä mutta toivottavasti yli 12kk jotta joudut kirjalliseen ja inssiin uudelleen ! Ja jos olet ammattikuljettaja niin ammattikortin voi ottaa eliniäksi pois. Rattijuoppoja voi kohdella murhaajina.

    • entiiiä

      Muuten olen törkeän hyvä kuski, en ole koskaan ajanut ketään kuoliaaksi asti, vaan olen aina selvinnyt kunnialla liikenteessä. Nyt kun mulla ei ole korttia, niin saanki kuitenkin ajaa fillarilla? Mää kun en oikein tunne näitä kaikkia säädöksiä, kun tiiä kaikkia sääntöjä, ku olen elänyt aina omilla säännöillä.
      Kävin alkosta hakeen vähän juotavaa, kun alko janottaa hirveesti.

      • fillarikortti

        Saat ajaa fillarilla, kunhat et aja kännissä toisten päälle.

        Rikoslaki, 23 luku, 9 § (30.4.1999/545)
        Liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla

        Joka tienkäyttäjänä kuljettaa moottoritonta ajoneuvoa alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena ja siten aiheuttaa vaaraa toisen turvallisuudelle, on tuomittava liikennejuopumuksesta moottorittomalla ajoneuvolla sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L23P9


    • hitonääliö

      toivottavasti ottavat lopullisest. Hakeudu hoitoonb!!!!!

    • .....

      Niin auton omistamiselle pitäisi olla lupa niin kuin aseellekin... ...alkoholistille ei lupaa saisi myöntää

      • Ei kai se alkoholistiksi tee jos (ehkä tosi harvoin) vetää kunnon kännit? Eli älä arvostele aloittajaa, kun et tunne tapausta


      • alkkarit kuivumaan
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ei kai se alkoholistiksi tee jos (ehkä tosi harvoin) vetää kunnon kännit? Eli älä arvostele aloittajaa, kun et tunne tapausta

        Alkoholisti ei hallitse juomistaan, vaan juominen alkoholistia.

        Tässä tapauksessa oli ihan hyvä kännäysputki päällä, mutta viina loppui kesken. Jotenka piti lähteä autolla viinakauppaan, hakemaan lisää .... vaikka tiedossa taisi kuitenkin olla, ettei kännissä saa ajella. Mutku jano oli kova!

        Jos tällainen tyyppi ei ole alkoholisti, niin kuka sitten on?


      • alkkarit kuivumaan kirjoitti:

        Alkoholisti ei hallitse juomistaan, vaan juominen alkoholistia.

        Tässä tapauksessa oli ihan hyvä kännäysputki päällä, mutta viina loppui kesken. Jotenka piti lähteä autolla viinakauppaan, hakemaan lisää .... vaikka tiedossa taisi kuitenkin olla, ettei kännissä saa ajella. Mutku jano oli kova!

        Jos tällainen tyyppi ei ole alkoholisti, niin kuka sitten on?

        Mitä tiedät tapauksesta. Mistä tiedät että hän oli alkoholisti.

        Itsekin jokunen päivä sitten vedin 12 tölkkiä 5,5 prosenttista kaljaa. Ja tänään ajoin autoa. Joskus voinut olla yli 3 vuotta taukoa etten juo mitään.

        Älä siis tuomitse alkoholiksi jos et tunne


    • Entiiiä

      Emmää ihanb alhkoholisti ole, vaan otan nytkin kuppia, kunm mää en voi autollakkaajn ajjaa, ku kortti lähti törkeen nopeestihti. Kun mulla om kuitenkin toi auto, niin saahan silhllä kai ny ajaa, jos ajolupa kuitenkin on olemassa, elis autokoulu on kyäyty ja insshi myös.
      Jos mää ny käyn nopeesti autollanii alkosm¨, niin kai pikkulenkin voi ajaa iliman kortttianinn??

      • .........

        Kyllä se on parempi että laitat kaljat pois ja vedät pirtua samalla mallilla... ...niin ongelma poisttuu "luonnollisella"tavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe