parkinsonkokemuksia

kolleega55

Olen 55-v. parkinsonia sairastava 3 aikuisen lapsen äiti. Diagnosi tehtiin v. 97 vas. puolelle ja tauti on edennyt, joskin onnekseni hitaanlaisesti. Harrastan liikuntaa kävelemällä ja jumpalla, käyn 2x/vuodessa fys.hoidossa ja kahdesti neurologin vast.otolla pysyäkseni ajanhermolla sairauteni kanssa. Parkinsonlääkkeitten lisäksi syön vesiliukoisena ravintolisinä B, E, C-vit. kalsiumia, magnesiumia, omega3 ja asidophilusta yleiskunnon ylläpitämiseksi ja voin mielestäni suht. mukavasti. Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 1.9.04 ja se sopii minulle, sillä voin paneutua omaan hyvinvointiini parhaalla mahdollisella tavalla. Vertaistukea saan käymällä parkinsonkerhossa kerran kuukaudessa.
Toivon kanssasisarille ja -veljille jaksamista Herra Parkinsonin kanssa.

4

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssaveli53

Kiitos hyvä kanssasisar,voimaa ja jaksamista sinullekin ja onnea "oloneuvoksena"olemisen valintaasi. Noin hyvin sairauteesi suhtautuvana,elät elämäsi antoisinta aikaa,voit ja osaat huolehtia omasta hyvin voinnistasi,unohtamatta muitakaan.Hyvää ja onnellista aikaa sinulle moneksi,moneksi vuodeksi eteen päin.

• kanssasisar51

Ja täällä kanssasisar51. Sain diagnoosin jo -91 ja eläkkeelle -96. Lapset molemmat jo aikuisia, toinen vielä kotosalla (lukiossa vielä tämän talven). Pärjäilen vielä suht itsenäisesti.
      Käyn kuntoutusjaksoilla 1xvuosi ja viikottain fysioterapiassa, vesijumpassa(parasta mitä tiedän), hyötyliikun, puutarhanhoitoa yms. Pyöräilyn olen jo jättänyt mutta muuten menee aika kivasti. Pikkuhiljaa ikääntyessä voi oikeastaan kiitellä ettei tarvi olla työmarkkinoilla tappelemassa työpaikasta. Tai tekemässä tässä kilpailu yhteiskunnassa jaksamisen rajoilla palkkatyötä. Läheltä olen päässyt seuraaman lasten kasvua ja olemaan kotona. Ei ole lasten tarvinnut tulla tyhjään kotiin. Kiitos siitä sairastumisen.
      Kaikille kohtalo tovereille jaksamista.

• kolleega55

Heippa kanssasaisar ja -veli!
      Olipa mukava lukea positiivistä tekstiä parkinsonista. Yleensä puhutaan enemmän negatiivisesti tästä hitaasti etenevästä sairaudesta. Nyt kun on marraskuu ja pimeää, on meillä parkinsonkerhossa teemana huumori, pikkujoulujen merkeissä ja nauruhan pidentää ikää. Toivonkin telle valoisaa tulevaisuutta ja pitäkää huumori aina taskussa, josta se on tarvittaessa saatavissa, tarvitsemmehan "turpajumppaa"
      että saisimme kaula- ja poskilihakset rentoutettua.
      Oikein mukavaa pikkujoulun aikaa kaikille parkinsonilaisille, toivottelee kolleega 55

• minulla

Myös 55v nainen ,sairastanut 6v. Vasen puoli minullakin,etenee hitaasti.Olen tullut toimeen melko lievällä lääkityksellä. Eläkkeellä vuodesta 02. Sinuiksi en tämän herran kanssa tule kai koskaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      135
      7167
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      125
      4961
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4312
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3473
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2281
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      297
      1755
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1506
    8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1475
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1438
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe