maissinaksuista

naksupoliisi

Kuinka usein annatte lapsellenne maissinaksuja ja montako päivässä? :)

12

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lolamama

      Päivän aikana n. 2kpl. Ei tule annettua joka päivä, mutta monesti helpottaa silloin kun tarvitsee tehdä jotain tai syödä itsekin ja lapsi sattuu olemaan hereillä.

      Lapsi on siis vasta 1v, niin siksi nyt ei niin paljoa annetta vielä kerralla/päivässä.

    • epäilyttää

      Oppiikkohan noista tavan, että haluaa jatkuvasti napostella jotakin? Tutti tai jonkinlainen purulelu saattaisi olla parempi vaihtoehto, koska ne eivät totuta jatkuvaan syömiseen.

    • Lähiruokaa

      En anna maissinaksuja, koska emme syö teollisesti muunneltuja elintarvikkeita.

    • näin meillä

      Ei meilläkään anneta. Jos on tarpeen antaa jotain purtavaa, annan kuivahtaneen leivänpalan tai juurespalan, joka on luonnollisempaa ja aidompaa, oikeaa syötävää

    • ruokapoliisit

      taas vauhdissa..

      • Lähiruokaa

        Ei minua kiinnosta mitä muut syö, joten kirjoitat varmaankin itsestäsi "ruokapoliisina"?


      • apvaan
        Lähiruokaa kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta mitä muut syö, joten kirjoitat varmaankin itsestäsi "ruokapoliisina"?

        Kyselen ihan siksi, koska halusin tietää montako niitä antaa lapselle esim päivässä. Me aloitettiin antamaan niitä lapsellemme, ja halusin vain tietää mikä on suunnilleen sopiva määrä päivässä esim ettei tuu sitten mitään herkkuSuuta.


      • Lähiruokaa
        apvaan kirjoitti:

        Kyselen ihan siksi, koska halusin tietää montako niitä antaa lapselle esim päivässä. Me aloitettiin antamaan niitä lapsellemme, ja halusin vain tietää mikä on suunnilleen sopiva määrä päivässä esim ettei tuu sitten mitään herkkuSuuta.

        En vastannut äsken sinulle, vaan "ruokapoliisille", mutta tosiaan en ole syöttänyt lapsille teollisuuden muuntelemia elintarvikkeita, kun paremmalle maistuvia ja terveellisempiä "herkkuja" on olemassa.

        Minusta tuntuisi että myrkyttäisin lastani pikkuhiljaa, jos antaisin hänelle maissinaksujen kaltaista moskaa. Minusta se on white trash-ruokaa. Sopii hyvin siideripissisäideille, koska naksuja on helppo pitää kotona ja syötellä muksulle, kun ei viitsi antaa kunnollisempia välipaloja.


    • Mielipide raksuista

      Meillä on maissinaksuja joskus harvoin, silloin kun on muitakin sipsejä. Joka tarkoittaa juhlatilaisuuksia, synttäreitä, joku harva poikkeus on viikonloppuilta.

      Mun mielestä tuollaisia viimeisen päälle prosessoituja ja lisäaineellisia tuotteita pitäis välttää, ne ei oo luonnollista ruokaa nähneetkään. Mut tämä vaan oma mielipide.

      Jos lapsi alkais niitä kinuta niin lopettaisin koko raksujen oston.

      Sori vähän aiheen, mutta tuli nyt mieleen vinkata et meillä oon saanut erilaisilla herkuilla ja jälkkäreillä lapset ilostumaan, kuten letut ja pannukakku, pulla, korvapuustit, kiisselit, hedelmäsalaatit, mehujäätelöt, jäätelö lisähärpäkkeillä (keksimurut, strösseli, vohveli tms keksit, suklaamurut jne), omatekoinen riisifrutti, jugurttipirtelöt, jäätelöpirtelöt, suklaavaahto. Varsinkin kiisseli ja omatekoinen riisifrutti on ollut tosi suosikit! Meillä pieninkin syö näitä kun oikein pilkotaan tai muussataan.

      Jos ei itse halua tehdä noita niin kylhän kaupastakin löytyy. Mä en sipsejä opettais syömään maissinaksujen muodossa muuta kuin jossain synttäreillä ja juhlissa. Sama koskee limpparia. Mut erilaisia mielipiteitä tietty kaikki.

      Tietty mitä haluaa lapselleen syöttää mutta musta noi sipsit on ihan vihoviimeisiä ja jos alkaa miettiä monta päivässä niin se menee musta liiallisuuksiin. Ja itse kyl tykkään sipseistä, voisin syödä vaikka joka toinen ilta... Mut en itekään enää nykyään syö just noiden terveyskysymysten ja tottumusten vuoksi.

      • Mielipide raksuista

        Ja raksujen sijaan muuten pieni tykkää nakerrella hapankorppua tai varrasleipää tai kovempaa tummaa leipää, porkkanaa, omenaa, tms. Isommat lapsetkin nappaa joskus jonkun leivän palan, vihanneksen tai hedelmän jos tekee jotain mieli. Limpparia inhoavat (eivät oo tottuneet makeuteen ja kupliin), sipseistä eivät ole kovin innostuneita. Pikemminkin pyytävät tekemään kiisseliä tai epäterveellisemmistä suklaakakkua. :D Oon ylpeä niistä kun ovat niin järkeviä ruoan suhteen. :)


      • Mielipide raksuista
        Mielipide raksuista kirjoitti:

        Ja raksujen sijaan muuten pieni tykkää nakerrella hapankorppua tai varrasleipää tai kovempaa tummaa leipää, porkkanaa, omenaa, tms. Isommat lapsetkin nappaa joskus jonkun leivän palan, vihanneksen tai hedelmän jos tekee jotain mieli. Limpparia inhoavat (eivät oo tottuneet makeuteen ja kupliin), sipseistä eivät ole kovin innostuneita. Pikemminkin pyytävät tekemään kiisseliä tai epäterveellisemmistä suklaakakkua. :D Oon ylpeä niistä kun ovat niin järkeviä ruoan suhteen. :)

        Ja kyllä meillä karkkeja välillä syödään, mut lapset tykkäävät yhdessä kokkailla niin monesti tulee sit tehtyä jotain muuta herkkua. Jos yksivuotiasta miettii, niin pienestä ne ruokatottumukset alkaa muotoutua ja kodin rutiineista tulee niitä lapselle "normaaleja" juttuja eikä osaa muuta haaveillakaan. Mä olen iloinen et saa lasten kanssa yhdessä kokata, eivätkä nyt ole mankumassa sipsejä, karkkeja ja muuta vastaavaa.


    • Etelän hetelmä

      Pienille vihannespaloja tai kova ruisleipä tms on ihan hyvä välipala tai pikkunälän eväs. Ihan pienet ei voi syödä popcornia mut niitä sit sipsien tai maissiraksujen sijaan. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe