Kuinka usein annatte lapsellenne maissinaksuja ja montako päivässä? :)
maissinaksuista
12
258
Vastaukset
- Lolamama
Päivän aikana n. 2kpl. Ei tule annettua joka päivä, mutta monesti helpottaa silloin kun tarvitsee tehdä jotain tai syödä itsekin ja lapsi sattuu olemaan hereillä.
Lapsi on siis vasta 1v, niin siksi nyt ei niin paljoa annetta vielä kerralla/päivässä. - epäilyttää
Oppiikkohan noista tavan, että haluaa jatkuvasti napostella jotakin? Tutti tai jonkinlainen purulelu saattaisi olla parempi vaihtoehto, koska ne eivät totuta jatkuvaan syömiseen.
- Lähiruokaa
En anna maissinaksuja, koska emme syö teollisesti muunneltuja elintarvikkeita.
- näin meillä
Ei meilläkään anneta. Jos on tarpeen antaa jotain purtavaa, annan kuivahtaneen leivänpalan tai juurespalan, joka on luonnollisempaa ja aidompaa, oikeaa syötävää
- ruokapoliisit
taas vauhdissa..
- Lähiruokaa
Ei minua kiinnosta mitä muut syö, joten kirjoitat varmaankin itsestäsi "ruokapoliisina"?
- apvaan
Lähiruokaa kirjoitti:
Ei minua kiinnosta mitä muut syö, joten kirjoitat varmaankin itsestäsi "ruokapoliisina"?
Kyselen ihan siksi, koska halusin tietää montako niitä antaa lapselle esim päivässä. Me aloitettiin antamaan niitä lapsellemme, ja halusin vain tietää mikä on suunnilleen sopiva määrä päivässä esim ettei tuu sitten mitään herkkuSuuta.
- Lähiruokaa
apvaan kirjoitti:
Kyselen ihan siksi, koska halusin tietää montako niitä antaa lapselle esim päivässä. Me aloitettiin antamaan niitä lapsellemme, ja halusin vain tietää mikä on suunnilleen sopiva määrä päivässä esim ettei tuu sitten mitään herkkuSuuta.
En vastannut äsken sinulle, vaan "ruokapoliisille", mutta tosiaan en ole syöttänyt lapsille teollisuuden muuntelemia elintarvikkeita, kun paremmalle maistuvia ja terveellisempiä "herkkuja" on olemassa.
Minusta tuntuisi että myrkyttäisin lastani pikkuhiljaa, jos antaisin hänelle maissinaksujen kaltaista moskaa. Minusta se on white trash-ruokaa. Sopii hyvin siideripissisäideille, koska naksuja on helppo pitää kotona ja syötellä muksulle, kun ei viitsi antaa kunnollisempia välipaloja.
- Mielipide raksuista
Meillä on maissinaksuja joskus harvoin, silloin kun on muitakin sipsejä. Joka tarkoittaa juhlatilaisuuksia, synttäreitä, joku harva poikkeus on viikonloppuilta.
Mun mielestä tuollaisia viimeisen päälle prosessoituja ja lisäaineellisia tuotteita pitäis välttää, ne ei oo luonnollista ruokaa nähneetkään. Mut tämä vaan oma mielipide.
Jos lapsi alkais niitä kinuta niin lopettaisin koko raksujen oston.
Sori vähän aiheen, mutta tuli nyt mieleen vinkata et meillä oon saanut erilaisilla herkuilla ja jälkkäreillä lapset ilostumaan, kuten letut ja pannukakku, pulla, korvapuustit, kiisselit, hedelmäsalaatit, mehujäätelöt, jäätelö lisähärpäkkeillä (keksimurut, strösseli, vohveli tms keksit, suklaamurut jne), omatekoinen riisifrutti, jugurttipirtelöt, jäätelöpirtelöt, suklaavaahto. Varsinkin kiisseli ja omatekoinen riisifrutti on ollut tosi suosikit! Meillä pieninkin syö näitä kun oikein pilkotaan tai muussataan.
Jos ei itse halua tehdä noita niin kylhän kaupastakin löytyy. Mä en sipsejä opettais syömään maissinaksujen muodossa muuta kuin jossain synttäreillä ja juhlissa. Sama koskee limpparia. Mut erilaisia mielipiteitä tietty kaikki.
Tietty mitä haluaa lapselleen syöttää mutta musta noi sipsit on ihan vihoviimeisiä ja jos alkaa miettiä monta päivässä niin se menee musta liiallisuuksiin. Ja itse kyl tykkään sipseistä, voisin syödä vaikka joka toinen ilta... Mut en itekään enää nykyään syö just noiden terveyskysymysten ja tottumusten vuoksi.- Mielipide raksuista
Ja raksujen sijaan muuten pieni tykkää nakerrella hapankorppua tai varrasleipää tai kovempaa tummaa leipää, porkkanaa, omenaa, tms. Isommat lapsetkin nappaa joskus jonkun leivän palan, vihanneksen tai hedelmän jos tekee jotain mieli. Limpparia inhoavat (eivät oo tottuneet makeuteen ja kupliin), sipseistä eivät ole kovin innostuneita. Pikemminkin pyytävät tekemään kiisseliä tai epäterveellisemmistä suklaakakkua. :D Oon ylpeä niistä kun ovat niin järkeviä ruoan suhteen. :)
- Mielipide raksuista
Mielipide raksuista kirjoitti:
Ja raksujen sijaan muuten pieni tykkää nakerrella hapankorppua tai varrasleipää tai kovempaa tummaa leipää, porkkanaa, omenaa, tms. Isommat lapsetkin nappaa joskus jonkun leivän palan, vihanneksen tai hedelmän jos tekee jotain mieli. Limpparia inhoavat (eivät oo tottuneet makeuteen ja kupliin), sipseistä eivät ole kovin innostuneita. Pikemminkin pyytävät tekemään kiisseliä tai epäterveellisemmistä suklaakakkua. :D Oon ylpeä niistä kun ovat niin järkeviä ruoan suhteen. :)
Ja kyllä meillä karkkeja välillä syödään, mut lapset tykkäävät yhdessä kokkailla niin monesti tulee sit tehtyä jotain muuta herkkua. Jos yksivuotiasta miettii, niin pienestä ne ruokatottumukset alkaa muotoutua ja kodin rutiineista tulee niitä lapselle "normaaleja" juttuja eikä osaa muuta haaveillakaan. Mä olen iloinen et saa lasten kanssa yhdessä kokata, eivätkä nyt ole mankumassa sipsejä, karkkeja ja muuta vastaavaa.
- Etelän hetelmä
Pienille vihannespaloja tai kova ruisleipä tms on ihan hyvä välipala tai pikkunälän eväs. Ihan pienet ei voi syödä popcornia mut niitä sit sipsien tai maissiraksujen sijaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876