Miten mahtaa olla tuon asumistuen laita jatkossa? Olen nyt ollut vähän yli vuoden työttömänä ja asumistuen vuositarkastus oli elokuussa. Sain juuri äskettäin määräaikaisen 4 kk työn (kokopäivätyö, palkka bruttona n. 2000 €/kk, normaalityö ei siis palkkatuki ym.). Saanko siis pitää nykyisen asumistuen tuon 4kk ajan, koska oon ollut yli vuoden työtön tätä ennen? Ainakin tämän kuvan sain Kelan sivuilta.
Työ ja asumistuki
1
195
Vastaukset
- erkki8960
Oikeus asumistuen tarkistuksen lykkäämiseen voi olla mutta jutun porkkana on se että sitä tarkistuksen lykkäystä pitää ehkä hakea erikseen (?), siksi se asia kannattaa varmistaa KELA:lta jotta ei tulee ikävää yllätystä jälkikäteen. (=takaisinperintä). Koska olosuhteiden muutoksista pitää ilmoittaa lain mukaan, olikos se 300euron tulojen nousu jne.
Itse tuossa tilanteessa tekisin asumistuen normitarkistuksen töiden alkamisen vuoksi ja samalla pyytäisi tarkistuksen lykkäystä. Vaikka lykkäystä ei jostain syystä saisi , niin palkkatulot kuitenkin arvioidaan 12 kk ajanjaksolle joten saisi varmaan jonkin verran asumistukea kuitenkin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau263079Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433040Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342886Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432587Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1591891Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251435Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 311207
- 741149