Miten mahtaa olla tuon asumistuen laita jatkossa? Olen nyt ollut vähän yli vuoden työttömänä ja asumistuen vuositarkastus oli elokuussa. Sain juuri äskettäin määräaikaisen 4 kk työn (kokopäivätyö, palkka bruttona n. 2000 €/kk, normaalityö ei siis palkkatuki ym.). Saanko siis pitää nykyisen asumistuen tuon 4kk ajan, koska oon ollut yli vuoden työtön tätä ennen? Ainakin tämän kuvan sain Kelan sivuilta.
Vastaukset 1
- erkki8960
Oikeus asumistuen tarkistuksen lykkäämiseen voi olla mutta jutun porkkana on se että sitä tarkistuksen lykkäystä pitää ehkä hakea erikseen (?), siksi se asia kannattaa varmistaa KELA:lta jotta ei tulee ikävää yllätystä jälkikäteen. (=takaisinperintä). Koska olosuhteiden muutoksista pitää ilmoittaa lain mukaan, olikos se 300euron tulojen nousu jne.
Itse tuossa tilanteessa tekisin asumistuen normitarkistuksen töiden alkamisen vuoksi ja samalla pyytäisi tarkistuksen lykkäystä. Vaikka lykkäystä ei jostain syystä saisi , niin palkkatulot kuitenkin arvioidaan 12 kk ajanjaksolle joten saisi varmaan jonkin verran asumistukea kuitenkin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931749
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4801319- 881173
- 721098
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t1861083Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.421041- 93927
- 65695
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta175694Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt8687