Tuo minun lilja on niin pienessä purnukassa, ett' juuretkin tulee jo pinnalle. Voiko sen vaihtaa uusiin multiin ja isompaan purkkiin näin syksyllä? Se on puskemassa "kukkaakin" tai sitä lisätupsua. Se on semmoisessa muovipurkissa ny.
Tämän näköinen, paitsi tuo kuva on vaan netistä.
http://2.bp.blogspot.com/_sbj2_WwTcck/SCXTpoFUj6I/AAAAAAAAAHM/PNkf9DHuXwE/s320/rönsylilja.jpg
Rönsylilja uuteen multaan syksyllä?
8
464
Vastaukset
- O-mukulakiurunkannus
Voi ihan huoletta laittaa uuteen ruukkuun ja multaan syksylläkin. Kyllä se siitä lähtee taas kasvamaan, kunhan saa juurensa mieleiseensä järjestykseen.
Kokovihreä rönsylilja on jonkin verran reippaampi kasvamaan ja sitkeämpi kuin vaalearaidallinen. Se tekee myös enemmän poikasia.
Rönsylilja on ainakin minun kokemukseni mukaan aika herkkä vihannespunkille, siis sille, joka tekee seittejä. Kannattaa ehkä siis talven mittaan silloin tällöin pitää kirppusyyniä vaikka suurennuslasin kanssa.- Siitä vaan tekemään
Voit leikata juuret puukolla poikki puolivälistä purkkia ja levittää uuden mullan päälle, kastella hyvin ja takaan, että kasvua riittää mielin määrin. Rönsylilja on maailman helpoimpia kasveja, eikä helposti kuole.
- Siitä vaan tekemään
Siitä vaan tekemään kirjoitti:
Voit leikata juuret puukolla poikki puolivälistä purkkia ja levittää uuden mullan päälle, kastella hyvin ja takaan, että kasvua riittää mielin määrin. Rönsylilja on maailman helpoimpia kasveja, eikä helposti kuole.
Tietenkin peität juuret mullalla tiukasti ennen kastelua. Tämä jäi pois!
;o)
- Rönsylilja84
Hei kun miun valkoviirunen rönsylilja on kasvattanu pitkähköön kukkavarteen yhden siemenkodan, niin millon tämä siemen kota on ns. kypsä irrotettavaksi?
Haluaisin kokeilla saanko siemenestä kasvamaan uuden lilja. - T: aloittaja 1
Lähti aika hyvin kasvamaan uuden pöntön jälkeen. Kukkia puskee ja uusi lehtirypäskin tulossa. Se on nyt aika lailla ikkunaa vasten, pitäisikö se kääntää, vai antaako kiivetä pitkin ikkunaa?
T: 1.- nimimnimim
Laita se ruukkuineen amppeliin niin rönsyt voi riippua vapaasti alaspäin. Ei ole hyvä jos kasvin lehdet koskee ikkunaan koska ne voivat talvella paleltua.
- Kasviharrastaja
Kasvit tykkäävät olla pienessä ruukussa,vaihda vain tarpeen tullen.
Usemmat kasvit pitävät myös altakastelu ruukuista. - T: Aloitus1
Kumpi on parempi, kylmä ikkunanlauta vai ikkunanlauta, jonka alla on patteri. Vai sitten tuo amppeli, joka kumminkin ikkunaa vasten?
Tuossa samassa paikassa se on yli vuoden ollut, ikkunalaudalla patterin yläpuolella, mutta tämän kasvunpyrähdyksen jälkeen pitäisi varmaan vaihtaa paikkaakin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753425Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041730Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2301381- 741336
- 641205
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521079- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18873- 42857