Rönsylilja uuteen multaan syksyllä?

Juuret puskee

8

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O-mukulakiurunkannus

Voi ihan huoletta laittaa uuteen ruukkuun ja multaan syksylläkin. Kyllä se siitä lähtee taas kasvamaan, kunhan saa juurensa mieleiseensä järjestykseen.

Kokovihreä rönsylilja on jonkin verran reippaampi kasvamaan ja sitkeämpi kuin vaalearaidallinen. Se tekee myös enemmän poikasia.

Rönsylilja on ainakin minun kokemukseni mukaan aika herkkä vihannespunkille, siis sille, joka tekee seittejä. Kannattaa ehkä siis talven mittaan silloin tällöin pitää kirppusyyniä vaikka suurennuslasin kanssa.

• Siitä vaan tekemään

Voit leikata juuret puukolla poikki puolivälistä purkkia ja levittää uuden mullan päälle, kastella hyvin ja takaan, että kasvua riittää mielin määrin. Rönsylilja on maailman helpoimpia kasveja, eikä helposti kuole.

• Siitä vaan tekemään
        Siitä vaan tekemään kirjoitti:

Voit leikata juuret puukolla poikki puolivälistä purkkia ja levittää uuden mullan päälle, kastella hyvin ja takaan, että kasvua riittää mielin määrin. Rönsylilja on maailman helpoimpia kasveja, eikä helposti kuole.

Tietenkin peität juuret mullalla tiukasti ennen kastelua. Tämä jäi pois!

;o)

• Rönsylilja84

Hei kun miun valkoviirunen rönsylilja on kasvattanu pitkähköön kukkavarteen yhden siemenkodan, niin millon tämä siemen kota on ns. kypsä irrotettavaksi?
      Haluaisin kokeilla saanko siemenestä kasvamaan uuden lilja.

• T: aloittaja 1

Lähti aika hyvin kasvamaan uuden pöntön jälkeen. Kukkia puskee ja uusi lehtirypäskin tulossa. Se on nyt aika lailla ikkunaa vasten, pitäisikö se kääntää, vai antaako kiivetä pitkin ikkunaa?

T: 1.

• nimimnimim

Laita se ruukkuineen amppeliin niin rönsyt voi riippua vapaasti alaspäin. Ei ole hyvä jos kasvin lehdet koskee ikkunaan koska ne voivat talvella paleltua.

• Kasviharrastaja

Kasvit tykkäävät olla pienessä ruukussa,vaihda vain tarpeen tullen.
      Usemmat kasvit pitävät myös altakastelu ruukuista.

• T: Aloitus1

Kumpi on parempi, kylmä ikkunanlauta vai ikkunanlauta, jonka alla on patteri. Vai sitten tuo amppeli, joka kumminkin ikkunaa vasten?

Tuossa samassa paikassa se on yli vuoden ollut, ikkunalaudalla patterin yläpuolella, mutta tämän kasvunpyrähdyksen jälkeen pitäisi varmaan vaihtaa paikkaakin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe