Kuntaliitosselvityksesta on ollut lehdessä pari ilmoitusta jossa kuntalaisten kuulemistilaisuus olisi tänään.
Kuitenkin Lieksan lehdessä paikkana olisi kaupungintalon valtuustosali LL 23.09.2014
Ja nyt toinen ilmoitus Lehdessä27.09.2014 että tilaisuus on Lukion auditoriossa.
Olen tänää lähettänyt viesti Taposelle,että näin ollen kuntalaisten kuulemistilaisuus on virheellisesti ilmoitettu ja on siten kuntalain 27§ mukaan ei tapahdu oikein ja 29§ mukaan tiedottaminen on virheellista ja näin jos asiasta päätetään se on laiton Markku Korpinen
Kuntaliitosselvitys virhe tiedotuksessa
47
339
Vastaukset
- tietoa odottava
Milloin Taponen lupasi vastata viestiisi, jotta tiedetään tilaisuuden oikea paikka? Jäädään odottamaan vastaustasi.
Kyllä minulle tuli viesti Taposeltaettä Oravalahti pehkoselta ja kaupaungintalon ovessa oli sitten tiedote mutta yksikin henkilö oli oven takana ja otin hänet kyytiin.Tuossa tilaisuudessa selkeäasti totesin tilaisuuden olevan hyvin huono tiedotuksen suhteen ja kaikken kaikkiaan myöskin tässä ei ole otettu laisinkaan vammaisia huomioon koska noihin kumpaankaan tilaan ei vammainen pääse.
Vaikka asiaa koskeva tiedote on netissä totesin niin ei minulla ainakaan ole neuvotteluista tietoa ja minun ikäiset ihmiset ei monikaan käytä tietokonetta.
Toin monia asioita muitakin heidän tietoon.
Edelleen pidän tilaisuutta kuten totesin kömpelönä ja jopa siten kuntalaisten harhauttamisella tiedotusten suhteen koska kaksi eri paikkaa oli ilmoitettu ja tiedotus ei korjannut virheellistä tietoa jos kauppa tai joku muu tekisi noin niin kuluttajasuoja tulisi asiaan tämän asian totesin.
Pidän tarpeellisena kansanäänestystä ja sitä ennen kunnollinen koulun salissa asiasta tiedotustilaisuus jonne kaikki pääsee tulemaan.
Minulla oli nyt päivän tietokone jumissasitten sammutin koneen ja vedin töpselit hetkeksi niin alkoi yhteys pelaamaan. MKTiedättekö sitä että tällä viikolla tuohon kuntaliitosselvitykseen voi kuntalainen antaa lausunnon.
Huvittavaa oli tiedotustilaisuudessa Arin sana että kuntalaisille on tehty galluppi hämärän kaupan illassa totesin siihen että se galluppi oli sdp aikaansaannos ja totean hernerokan säestämänä ja siinä ei olle kuin oman joukon toteamukset jota en pidä kuntalaisia koskevana ja ei siten ole luotettava minkään puoleen kyselynä.Saatan tiedoksenne,että näen tiedotuksen olleen heikon koska ilmoitus oli kahteen paikkaan samana päivänä ja katson kummankin paikan olevan hyvän hallintotavan kannalta epäkohta koska vammaiset eivät pääse kaupungintalolle eikä myöskään lukion auditorioon joten tilaisuudet loukkaa jopa perustuslaillisia oikeuksia ja vaadin siten uutta tilaisuutta nämä asiat huomioiden toimitan asikirjan tänään kaupungille ja tiedotusvälineille katsotaan nämä asiat toin jo eilen tiedoksi neuvottelijoille kaupungin johdolle että konsulteilleMK
Katsokaa kh esityslistaa miten kaupunginjohtaja suhtautuu vammaisten osallistumiseen tiedotustilaisuuksien osalta eli ei kommentteja katso liite mitä esitin
Mielestäni tuo tiedotustoilaisuuden kaksi eri paikkaa oli kansan sumuttamista eli neuvottelijat ja kaupunginjohto todella kusee kansaa silmään happamella kusella MKTodella vetoan nyt kaupunginhallituksen jäseniin ja valtuutettuihin.eiko teillä todella ole selkärankaa tai tietoa ja taitoa noudatta lainsäädäntöä.
Eikö teillä ole muistoissa asiat että minä olen monta asiia vienyt teidän johtajanne ohi ja kaupunki on saanut pyyhkeitä siitä laintuntemuksesta mitä Teillä on ollut eli muistutan jälleen esim mitä saa työpaikka haastatteluissa kysyä ja myöskin muistutan niistä huomautuksista kun hotellin takauksia maksettiin ketkä silloinkin toimi virheellisesti.
Toimitaanko jälleen samalla tavalla virheellisesti MKTänään LL samaa toistoa ja aivopesua eli kannanotot, Olen lehdelle toimittanut saman kirjeen minkä kaupungille.
Kuitenkin kaupunginjohtajan esityksessä ei ole otettu mitään kantaa niihin seikkoihin mitä olen esittänyt joten katson asian olevan vastoin hyvää hallintotapaa.
Perusteluni on,että hyvä hallintotapa vastaa niihin seikkoihin mitä asianomistaja kysyy ja toteaa se on todettu lainsäädännössä,eli minulle ei ole vastattu esim siihen miten kokouspaikat ovat olleet aina järjestettynä sellaiseen paikkaan jonne ei huonokuntoiset ja vammaiset pääse ja selkeästi tiedotuksessa vielä kaksi eri paikkaa samalle illalle kysymys on perustuslaillisesta oikeudesta osallistua kuntalaisena . vastauksessa ei mainita ollenkaan kysymykseeni uudesta tiedotustilaisuudesta, jota esitin..
Mielestäni tuo esittely on siksi ylimielestä kojhtaani mutta myös vammaisia kohtaan ettei tuollaista voi hyväksyä, Esitin myös kansanäänestystä siitä oli vain toteamus,että siitä on aloite.
Mielestäni kieroilua kuin patsas Kajaanissa kansan suussa
Lisäksi tuon esille Oppiva vaara karjalan kansalaisverkon tilanteen jota aikanaan ajettiin voimakkaasti nyt sitten kaupunki on siitä luopumassa ja se tarkoittaa sitä,että moni Lieksalainen vanhempi väki on sen sisältöön koulutettu ja käyttävät sitä kautta sähköpostia nyt tämäkin iskee vanhusväestöä leualle kun nämä nuorukaiset ovat niin päättäneet kaupunginhallituksessa, todella naruttamista MK- hämäräperäistä
Minkä sähköpostipalvelun kaupunki tarjoaa Oppiva Ylä-Karjalan ja Oppiva Vaara-Karjalan tilalle? Muuttuvatko sähköpostiosoitteemme ja jos muuttuvat, nin milloin?
Oppiva yläkarjala kaupunki on lehtitiedon mukaan siinä säästämässä asukaslukuun suhteutettuna 12000 eli 1 e kuntalainen.
Eli jälleen kirjelmääni ei siltä osin tullut vastausta.
Kysyn vaan kun koulutoimelle hankittiin älytaulut niin ne ei sovi keskenään joidenkin ohjelmien kanssa.Sitten oltaisiin laitamassa noita laittomia valvontakameroita aikanaan jopa henkilöstön kahvihuoneeseen ja myös satamaan wc tilaan joka on lain vastaista
Nyt sitten ostetaan päivähoidon palvelut amatioppilaitokselta eli siirtämässä palvelut ja onko siinäkään kysytty käyttäjien mielipidettä asiasta.
Nyt jopa annoin itselleni kertoa,että rauhalan koulutilat olisi purkuuhan alla, että vesivahinkoja on tullut,ettei tiloja voi käyttää.
Niin aikanaan Yrjölän vanhainkoti purettiin ja kun aikanaan ilmastointilaitteesta puuttui remmi pyöritykseen.
Olen myöskin todennut aikanaan kokouksessa annetaanko myös uusi vanhankoti mennä kosteaksi ja nytkin siellä on villoja sateessa eli edelleen sekö on säästöä jos ns talonmiehet poistetiin ja sitten asiat jää hoitamatta esim vesirännit puhdistamatta joten vesi rävöttää pitkin seiniä.
Tässä jo nyt nähdään se,yhteistoiminta kuntien valilla teknisen sektorin osalta ja mitä vielä koittaa MK
En ole Logalin vielä kertoneet asiasta tueeko heille asia sitten aikanaan esiin
yllätyksenä?Tänään Kaupunginhallituksen puheenjohtaja vastasi viestillä,ettei uutta tiedotustilaisuutta tule enää ja asia viedään nyt päätettäväksi tänään.
Kuitenkin edelleen moitin sitä asiaa, että mitään edellytyksiä ei ole ollut liikuntarajoitteisilla henkilöillä olla mukana kuulemistilaisuuksissa.
Nyt edelleen kaupunginhallitus on käsitellyt asiaa ja rynnimällä, joten se kuvastaa asennetta vammaisia ja vanhuksia kohtaan.
Jos olisi joustavuutta ettei asioita tarvitse viedä hallinto-oikeuteen niin ennen valtuuston tämän kuukauden kokousta se olisi mahdollista, mutta kun selvää on että asiat hoidetaan muualla niin tämä on tie ja totuus sen tiedän Lieksan hallinnosta sanoa.MKKaupunginhallituksen pöytäkirja on nyt luettavissa kuitenkin tämän pykälän osalta siihen ei saa hakea muutosta koska se on asian valmistelua ja näin olle koko revohka pitää ensin käydä valtuustossa ja sen jälkeen katsotaan sitten onko tiedotus asiasta ollut virheellinen.
Kuitenkin nyt todetaan että kuulemistilaisuuden paikka ei ole esteetön se oli jo sentään jotakin.
Kuitenkin tiedotus oli töppöä,eli poimin kaupungintalon luota kyytiini yhden jalankulkijan esim joka ei muuten olisi kerinnyt tilaisuuteen toiseen paikkaan.
Kaupungin tiedottessa ei manittu että ilmoitus on korjaus aikaisempaan virheelliseen ilmoitukseen sen voinette tarkistaa Lieksanlehti 23.9. paikkana kaupungintalo ja myöhemmin tiedotus jossa paikkana Lukion auditorio.
Vastaus ei siten mielestäni tyydytä vaikka itse sain nuo viestit kysymällä asiaa. myöskään ilmoituksessa ei mainittu,että vammaisille järjestetään kantajat koska tilat ei sovellu vammaisille.
Koska valtuutetut huomioivat asian kaupungintalon kohdalla porrashissin rakentamisella.MK- Tässä erinomaisessa
raha tilanteessa Lieksan valtuusto toden näköisesti päättää rakentaa uuuden kaupungintalon joka varustetaan näköala hissillä.
Kaikessa korjaus ja uudisrakentamisessa tulee huomioida esteettömyys
- voisitko markku
valaista lisää ?
voisitko markku kirjoitti:
valaista lisää ?
Perustuslakimme mukaan 6§ olemme yhdenvertaisia ketään ei saa ilman hyväksyttävää syytä asettaa eriarvoiseen sukupuolen ,ijän, alkuperän, kielen, ja myöskin VAMMAISUUDEN tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Kyllä pitkän aikaa on jo ollut säädökset ett julkisissa rakentamisessa on esteettömyys hyvin olennainen osa ja juuri täällä on asia huomioitu invalidien toimesta siten, että vasta juuri oli kamppanja mihin kauppaan pääsee estettömästi ja sen oven seutuun tuli sitten ilmoitus esteettömyydestä.
Olen aikanaan tehnyt aloitteen esim terveyskeskuksen osalta että sinne tulee saada itse aukeavat ovet ne siten palvelevat kuntalaisia nyt hyvin ja myöskin uimahallin ovet aukevat.
Aikanaan kun PKO markettia rakennettiin niin kirjelmöin asiasta ja sinne piti rakentaa porrashissi alakertaan kun otin yhteyden sitten johtoportaaseen sain haisevan vastauksen ettei muutaman vammaisen vuoksi sitä investointia tehdä mutta kun laki on laki niin se on siellä nyt.
Mutta kun kaupunki on joitakin nostimia hankkinut niin ne on käyttökiellossa heti katos kun halvalla saadaan kuva laitteista ja ne sitten muodon vuoksi on hankittu esim keskuskoulu lukio nykyään ja sivistysvirasto aikanaan tokko nuo on kunnossa vieläkään ? eli Näin Lieksan kaupunki rikkoo perustuslaillisia oikeuksia viimeisen päälle ihan vuosikymmenet jo MK- muistankos oikein.
markkukorpinen kirjoitti:
Perustuslakimme mukaan 6§ olemme yhdenvertaisia ketään ei saa ilman hyväksyttävää syytä asettaa eriarvoiseen sukupuolen ,ijän, alkuperän, kielen, ja myöskin VAMMAISUUDEN tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Kyllä pitkän aikaa on jo ollut säädökset ett julkisissa rakentamisessa on esteettömyys hyvin olennainen osa ja juuri täällä on asia huomioitu invalidien toimesta siten, että vasta juuri oli kamppanja mihin kauppaan pääsee estettömästi ja sen oven seutuun tuli sitten ilmoitus esteettömyydestä.
Olen aikanaan tehnyt aloitteen esim terveyskeskuksen osalta että sinne tulee saada itse aukeavat ovet ne siten palvelevat kuntalaisia nyt hyvin ja myöskin uimahallin ovet aukevat.
Aikanaan kun PKO markettia rakennettiin niin kirjelmöin asiasta ja sinne piti rakentaa porrashissi alakertaan kun otin yhteyden sitten johtoportaaseen sain haisevan vastauksen ettei muutaman vammaisen vuoksi sitä investointia tehdä mutta kun laki on laki niin se on siellä nyt.
Mutta kun kaupunki on joitakin nostimia hankkinut niin ne on käyttökiellossa heti katos kun halvalla saadaan kuva laitteista ja ne sitten muodon vuoksi on hankittu esim keskuskoulu lukio nykyään ja sivistysvirasto aikanaan tokko nuo on kunnossa vieläkään ? eli Näin Lieksan kaupunki rikkoo perustuslaillisia oikeuksia viimeisen päälle ihan vuosikymmenet jo MKEtkös itte ollut Surpeenvaaran koululle hoitamassa sitä hissiä, joka ei ole toiminut yhtäkään päivää.
Senhän voisi nyt siirtää kunnantalolle, niin olisi sielläkin hissi. Kustannuksista viis. muistankos oikein. kirjoitti:
Etkös itte ollut Surpeenvaaran koululle hoitamassa sitä hissiä, joka ei ole toiminut yhtäkään päivää.
Senhän voisi nyt siirtää kunnantalolle, niin olisi sielläkin hissi. Kustannuksista viis.En ole ollut lautakunnan jäsenenä, joten voitko tarkentaa asian.mistä minua nyt syytät?
Kyllä minä näen asian siten,että virkamiehet toimivat hankinnoissa ja selvittävät myöskin laitteiden toimivuuden ja myöskin takuut.
Minä omassa työssäni aikanaan palautin koneen joka ei ollut tarjouksen mukainen ja ei myöskään vastannut työsuojelumääräyksiä toimivuudeltaan.
Vaikka vastassa oli sitten koneen hankintapäätöksen tehnyt vikkuvirkamies.Mutta herrallakin on Herra ja olen todennut olen armeijan käynyt ja siten osaan koukata.
- hissitön talo
Löytyisikö liikuntavammaisia ehdokkaita kaupunginhallitukseen ja valtuustoon? Jos saataisiin yksikin, saataisiin kaupungintaloon hissi.
WWW.esteetomuus.Fi saa tietoa lainsäädännöstä ja myöskin invalidiliiton sivustolta ja myöskin koulutusta on olemassa rakentajille ja suunnittelijoille.
Kuitenkin jokaisen kuntalaisen tulee saada tarvitsemiiaan palveluja ilman estettä eli juuri kaupungintalon virastot niihin ei pääse vammaiset ei myöskään tekniseen virastoon eikä vieläkään sivistysvirastoon yms koska tietämäni mukaan hissi ei toimi koska todella kuvat ei palvele asiakkaita- tietoniekka jelppiä
Oleellisin asia joka vaatii keskustelua, on. Mikä lintu mahtaa Aku Ankassa olla Pelle Peloton. On vaivannut pitkään.
Lähdit sitten jälleen sivuraiteelle mutta oivallus se on tuokin en ainakaan pelkää lausua mielipiteitä ja tuoda asioita julkisuuteen ja herättää keskusteluja kuitenkin siten ettei lähdetä henkilökohtaisiin vaatetuksiin vaikka mukava se on tietysti sukkanauhat ja verkkosukat jossa on sitä naisellisuutta ja siitähän juuri sitten Jutta varoitti uutta puheenjohtaa, ettei laita verkkosukkahousuja ja esiinny niissä koska kannatus puolueella romahtaa se vitsinä
- myssy mukaan
Pelle Peloton mahtaapi olla haukka. Luulisin noin. Vaan tuliskohan Pelle laittamaan Lieksan hissiasiat kuntoon. Jos soittanet ja kysäset.
Muutes, jokos oot karpaloita tai puolukoita mehuttamassa.Työt on tehty ja edessä on hieman huvia maailmalla.Karpaloita 4 kg
Kyllä minä nuo lapsellisuudet tunnistan mitä yrität sanoa
- Paavo-Irmeli
Kuntaliitosasiat on otettava ehdottomasti uusiksi. Tämä yksi hurja kun ei ollut saanut kutsua tilaisuuteen. Siitä näköjään alkoi kestovalitus.
- Apuvalittaja
Niinpä näkyy. Nyt itku on jo ehtinyt Karjalaisen sivulle.
Apuvalittaja kirjoitti:
Niinpä näkyy. Nyt itku on jo ehtinyt Karjalaisen sivulle.
Kuka sitten itkee?
Olin yöskin Pohjois-Karjalan radiossa suorassa lähetyksessä ja toin asian esiin että mielestäni asiassa on toimittu siten ettei tiloihin vammaiset pääse ja näin ollen nuo tilaisuudet rikkovat perustuslaillisia oikeuksia osallistua tilaisuuksiin.
Lähetin myöskin kaupunginhallitukselle kirjeen, koska ensimmäinen esitys lausumassani ei vastanut hyvää hallintotapaa vaan se oli heitetty sivustolle hieman olan yli. tuo jälkeen sitten oli kaupunginhallitukselle korjattu versio jossa jopa todettiin,ettei tiloihin jossa nuo tilaisuudet on ollut pääse vammaiset.
Eli näin ollen sanomani on siten ainakin tiedossa ja katsotaan mitä tuossa suhteessa otetaan jatkossa huomioon perustuslailliset oikeudet jokaisen henkilön osallistua.
Tulkoon nyt sitten mainituksi,että myöskin minua esitetään yhdistyksen taholta vammaisneuvostoon jäseneksi joten, onko sitten jatkossa toiminta vain paperilla muodon vuoksi vai otetaanko asiat esille hallinnossa paremmin.
Markku Korpinen
"Enkä minä hurijan luontoni tähäre ,päätäni alaha paina.
iloonen ja irti maasta meinaan olla aina"
Olen tottunut asia sanomaha aikanansa,enkä sitten sen jäläkehe rutisemaha ja marajamaha.
Oon asia tuanu esihi nyt ja läheren uusia kuvioota kattoha ja onko oikeeta ihimisiä muualla vaan tulooko piru vastahan rastakan kanssa vai tulooko joku helekatin kiero korkkiruuvi, mutta ainakin on kaverilla synttärit
Pitäkää nyt lystiänne heippa MK- hei hei
Do diin nyppä se palsta sitta rauhottuu taasen kirjoitusmäärien suhteen. Ei pomppaa 300;n
Olisi hyvä Lieksan korjata asiat monelta osin koska kesällä täällä järjestetään invalidiliiton kulttuuripäivät.
Olin juuri Himoksella ja siellä oli esiintymässä tasavertaisesti myöskin kultakurkkukisan finaaliin saakka myös pyörätuolissa oleva ja näin kannustusjoukoissa myös nuorempia,että vanhempia henkilöitä ja ns nakkikioskin kassalla työskenteli lyhytkasvuinen henkilö MK- eipäkiinnosta ei
Etpähän ole tullut maininneeksesi koskaan noita kultakurkkukisoja koskaan aiemmin.
Paljon mahtaa ketään kiinnostaa nuo reissusi ja kehumisesi tällä palstalla. Luehan asia uudelleen.
Lieksaan tuli kesällä invalidiliiton kulttuuripäivät ja silloin meille saapuu vieraita noin 100 henkilöä
Se oli sanomani ydin ja myöskin se että kuitenkin vammaisilla on kykyjä jopa valtakunnallisissa kisoissa osallistua ja menestyä.
Tässä yhteydessä en puhunut ollenkaan muutakuin oli seuraamassa kisoja mutta tulkoon nyt sitten mainituksi, että tänäkin vuonna finaaliin saakka vapun kanssa super finaaliin saakka ylti Lieksalainen suvi Joten kuitenkin kova oli pudotuspeli ja Ruotsalaiset vei voiton tässä sarjassaEttä ihan myllykirjeitä konsultti lähettää valtuutetuille. tämän päivän Karjalainen takasivulla kirjoitus
Melkoiset markkinat demokratian kustannuksella sanon minä? MKNäen asian nyt sinun jutustasi niin,että tuosta käki asiasta tuli mieleen,
Oletko sinä sitten juuri kuoriutunut käen poikanen? katos kun käki munii toisen linnun pesään ja pikkulinnut syöttää sitten tuota käenpoikasta,ja tuon käen ei tarvitse ruokkimisesta vastuuta kantaa.
Onko sitten myöskin niin että tätä kuntaliitosasiaa voisi verrata tuohon asiaan?MK- missä pääkäki
Ensin oli käki ja sitten tuli Kepulit. Näin se menee vaan
Joko käkikello seisahtu? ja kuntaliitos tyrehty ja joko kisanpojalta silmät aukes kuin aikanaan vennamon puhetilaisuudessa.
Yhdellä kissanpojalla oli syntyessä jo silmät auki niin talon isäntä risti sen vennamoksi, kun sitten oli SMP tilaisuus jossa olin mukana niin talon poika tuli kiireella navetasta ja totesi nyt niitä vennamoita on lisaa koska niillä on silmät auenneet.
No se oli aikaa se ja toivottavasti useammalla silmät aukeavat suomessa. koska aikanaan lapsi oli saanut rosvon puolelle kasvatuksen ja katsoi TV ohjelmaa jossa oli poliisi ja rosvo niin poika jännittyneenä oli rosvon puolella kun rosvo kiipesi katolle ja poliisi perässä niin poika huusi kuin oli oppinut vanhemmiltaan ,että" kute tilimille" niin joskus kyllä asiat on niin että meitä kustaan silmille- korpinen oikeassa
Kyllä kuntaliitosasiaa voi verrata käkeen. Lieksa on se käki, joka yrittää saada muut ruokkimaan itseään. Varmaan oppi saatu maahanmuuttokulttuurin myötä.
- tietoa mistä
Vai invalidiliiton kulttuuripäivät - tiedotus on - 0 ollut näin vammaisen huoltajana. En todellakaan ole saanut mitään infoa tai muustakaan. Lieksan lehteä en tilaa periaatteesta, koska ruokakauppojen mainostamisesta en maksa maltaita. Niitä tulee muutenkin kotiin. Se on taivahan tosi ja naurun asia, ettei kaupungintalolle ole mitään asiaa pyörätuolilla. Näin ollen kaupunki säästää kun ei voi asioida tarvittaessa MUTTA niinhän se on kuten eräs kaupungin virkamies sanoi eräässä yhteydessä, että (vammaiset) huono-osaiset ovat niitä ensimmäisiä, joihin koskee säästötoimenpiteet. Tuo sana huono-osainen sattui sieluuni pahasti. Eikö tosiaan vieläkään 2000-luvulla ajatella yhdenvertaisuutta.
Juuri kokouksessa tuosta asiasta oli puhe ja nyt tulee Lieksan seudun jäsenille jäsentiedote ja ne kulttuuripäivät on kesäkuussa.
Mutta sitä ennen on tapahtumia kuten syyskokous marraskuussa
Pikkujoulu joulukuussa ja jäsenetuhinta 10 e muuten hinta 23 e arki ltapäivä
Kotitalkkarotoiminta jatkuu
Katso lisää lehtiilmoituksesta
Muuten Lieksan kehitysvammaisten tuki täyttää 40 vuotta ja tilaisuus on lähiaikoina sain jäsenpostia
Mutta kyse oli tuossa kuntatiedotustilaisuudessa myöskin vpj lipsahdus kun mainitsi,että vammaiskuljetukset nousi kun niitä oli ajatus karsia. Eli todella untuvikon puhetta koska tuo palvelu perustuu lainsäädäntöön ja siinä vaihessa ex pj nosti varoittavan sormen joten se siitä asiastaKyse on siis mainitsemani Lieksan seudun invalidit joka järjestää kulttuuripäivät ja myös toinen organisaatio joka täyttää 40 vuotta on kehitysvammayhdistys
Kuten arvata saattoi niin vasta tämän päivän Lieksan lehdessä oli vasta julkaistu hieman erillaista viestiä noista kuntaneuvotteluista ja mitä me voimme saada.
Koska ainoastaan pari kuntalaisten kirjelmää oli kaupunginhallitukselle saapunut ja toinen oli minulta ja alussa vastaus ei ollut esittelyssä hyvää hallintotapaa noudattava laitoin ennen kaupunginhallituksen kokousta uuden kirjeen asiasta jossa moitin esittelyä. jossa sitten tuli uusi versio.
Kuitenkin asia on nyt niin,että kaupunginhallitus vie esityksen valtuustoon rynnimällä ja muutoksenhaku ennen valtuuston kokousta tässä vaiheessa on kiellettyä kuntalaisilta ja konsultti ja muut painostajat tekevät urakalla työtä kuin lasten kasvatuksessa"kiristämällä ja uhkailemalla" koska valtuutetuille on lehtitiedon mukaan konsultti lähettänyt myllykirjeen kuin taannoin oli tapana toimia,eli sellaista demokratiaa ja kansan halveksintaa.MK- onko hyvä
niimpä niin joopa joo
Jos epäilet niin minun nokka on tottunut haistamaan monta asiaa vuosikymmenten saatossa.
Jos epäilet muuten minun asiantuntemusta niin kokemuksesta voinen sanoa,että olen kuitenkin joutunut tenttimään kasvatusoppia ja työskentelemään erilaisten ihmisten parissa joten joopa joo sinulle ajateltavaa myös- markkuvanit
Markku on suora selkänen eikä ole suotta tenttinyt kasvioppia ja tuntee erilaisia ihmisiä. Jotta repikääpäs siitä. Onkos itsellä asijat kunnossa ja pää selvä?
Kasvi ja kasvatus no luontoon kuuluu kumpainenkin ja niitä on erilaisia.
Oikein hyvää päivää jokaiselle- säästöä poijjat
Lieksa ehdottomasti Nurmeksen kanssa kimppaan! Ja Juuka mukaan!
Älä itke äitini älä äiti kulta vaikka nyt isäsi onkin maan multa.
Olet ketjujen nostattaja todella arkeologi. Kaivelet vanhoja MK- hyijärit hyi
Ei läittömiin jyttyihin kännätä ösällistyä. kännättää söitää pöliisit.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356621JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t224791Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5492891Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai672463Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342116- 331964
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!421658- 411615
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321613Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71351