Vaihteiston äänet

Felicia D

Vaimeaa rahinaa kuuluu vaihteistosta ajossa ja paikallaan käytettäessä ja erityisesti kun paikat lähdössä ovat vielä kylmät. Kytkimen painaminen pohjaan poistaa tämän vaimean rahinan.

Onko kokemusta mistä ääni voisi tulla. Hesarin käytettyjen koeajoissa Felicialla mainittiin olevan vaihteistovikoja. Auto on huollettu Haynesin korjausoppaan mukaan ja nytkin vaihteistoöljyt on juuri vaihdettu ja vaihteet toimivat muuten hyvin.

Elikkä autolla olisi tarkoitus ajella ainakin vielä pitkään, n. 200tkm, moottori ja kori ovat vielä siinä kunnossa. Mitä kannattaisi tehdä ?

6

1453

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikuttais noin yhtäkkiä painelaakerin ääntelyltä taikka sitten kytkinakselin laakerista.
      Mun mielestä ei kyllä kaikkiin pikku ääntelyihin kannata kiinnittää suurta huomiota ainakaan vanhemmissa pirsseissä.Kyllä sen sitten tietää mistä se ääni tuli,kun se hajoaa, tapaa isäukkokin 78v sanoa ja on yleensä helvatin oikeassa.Pistä vaan ratiota hiukan kovemmalle ettei kaikki nitinät ja natinat kuulu.Niin minäkin teen.

• fellussa

mun kokemuksen mukaan KOVA vinkuva ääni 5-vaihteella on yleisin vaihteisto-ongelma feliciassa. Sekin on helposti korjattavissa, noin 100 euron juttu.

• Felicia D

Mielenkiintoa löytyy mikä pulikka tuon vinkuvan äänen poistaa, jos tulee joskus vastaan. Kerro jos muistat?

Tässä vaan korjausopas kertoo vika-analyysiksi tälle omalle vialle "input shaft bearings". Itselle se kertoo, että mennään käsittääkseni vaihdelaatikkoon sisälle pidemmälle kuin vetoakselin stefa. No aika ilmeisesti näyttää kuinka syvältä lompakkoa kouraisee.

Joka tapauksessa kiitokset asiallisista vastauksista.

• Koora
        Felicia D kirjoitti:

Mielenkiintoa löytyy mikä pulikka tuon vinkuvan äänen poistaa, jos tulee joskus vastaan. Kerro jos muistat?

Tässä vaan korjausopas kertoo vika-analyysiksi tälle omalle vialle "input shaft bearings". Itselle se kertoo, että mennään käsittääkseni vaihdelaatikkoon sisälle pidemmälle kuin vetoakselin stefa. No aika ilmeisesti näyttää kuinka syvältä lompakkoa kouraisee.

Joka tapauksessa kiitokset asiallisista vastauksista.

Aikaisempaa keskustelua:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=588&posting=22000000004482360#22000000004482360

• Raksu

Kytkimen painelaakeria epäilen

• Fellu 623000 tkm

Painelaakeri ei pyöri kytkimen ollessa ylhäällä, tuola linkissä diaknoosi olikin. Eikös Felisia olekkin parhaasta päästä talviautoja,ainakin mun mielestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      73
      1358
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      139
      1112
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      116
      768
    4. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      19
      663
    5. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      24
      637
    6. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      37
      616
    7. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      66
      584
    8. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      26
      559
    9. Mies miksi moinen vetäytyminen?

1) Olit loukkaantunut tai suuttunut 2) Sulla oli toinen nainen 3) Luulit, etten halua jatkaa tutustumista 4) Vai joku
      Ikävä
      52
      539
    10. Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta

Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk
      Haapavesi
      64
      531
    Aihe