Vaimeaa rahinaa kuuluu vaihteistosta ajossa ja paikallaan käytettäessä ja erityisesti kun paikat lähdössä ovat vielä kylmät. Kytkimen painaminen pohjaan poistaa tämän vaimean rahinan.
Onko kokemusta mistä ääni voisi tulla. Hesarin käytettyjen koeajoissa Felicialla mainittiin olevan vaihteistovikoja. Auto on huollettu Haynesin korjausoppaan mukaan ja nytkin vaihteistoöljyt on juuri vaihdettu ja vaihteet toimivat muuten hyvin.
Elikkä autolla olisi tarkoitus ajella ainakin vielä pitkään, n. 200tkm, moottori ja kori ovat vielä siinä kunnossa. Mitä kannattaisi tehdä ?
Vaihteiston äänet
6
1453
Vastaukset 6
Vaikuttais noin yhtäkkiä painelaakerin ääntelyltä taikka sitten kytkinakselin laakerista.
Mun mielestä ei kyllä kaikkiin pikku ääntelyihin kannata kiinnittää suurta huomiota ainakaan vanhemmissa pirsseissä.Kyllä sen sitten tietää mistä se ääni tuli,kun se hajoaa, tapaa isäukkokin 78v sanoa ja on yleensä helvatin oikeassa.Pistä vaan ratiota hiukan kovemmalle ettei kaikki nitinät ja natinat kuulu.Niin minäkin teen.- fellussa
mun kokemuksen mukaan KOVA vinkuva ääni 5-vaihteella on yleisin vaihteisto-ongelma feliciassa. Sekin on helposti korjattavissa, noin 100 euron juttu.
- Felicia D
Mielenkiintoa löytyy mikä pulikka tuon vinkuvan äänen poistaa, jos tulee joskus vastaan. Kerro jos muistat?
Tässä vaan korjausopas kertoo vika-analyysiksi tälle omalle vialle "input shaft bearings". Itselle se kertoo, että mennään käsittääkseni vaihdelaatikkoon sisälle pidemmälle kuin vetoakselin stefa. No aika ilmeisesti näyttää kuinka syvältä lompakkoa kouraisee.
Joka tapauksessa kiitokset asiallisista vastauksista. - Koora
Felicia D kirjoitti:
Mielenkiintoa löytyy mikä pulikka tuon vinkuvan äänen poistaa, jos tulee joskus vastaan. Kerro jos muistat?
Tässä vaan korjausopas kertoo vika-analyysiksi tälle omalle vialle "input shaft bearings". Itselle se kertoo, että mennään käsittääkseni vaihdelaatikkoon sisälle pidemmälle kuin vetoakselin stefa. No aika ilmeisesti näyttää kuinka syvältä lompakkoa kouraisee.
Joka tapauksessa kiitokset asiallisista vastauksista.Aikaisempaa keskustelua:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=588&posting=22000000004482360#22000000004482360
- Raksu
Kytkimen painelaakeria epäilen
- Fellu 623000 tkm
Painelaakeri ei pyöri kytkimen ollessa ylhäällä, tuola linkissä diaknoosi olikin. Eikös Felisia olekkin parhaasta päästä talviautoja,ainakin mun mielestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 731358
Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine1391112Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä
Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i116768Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee
Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku19663S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä
Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant24637Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀37616Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen
Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁66584Mitä vit,,tua!
Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul26559Mies miksi moinen vetäytyminen?
1) Olit loukkaantunut tai suuttunut 2) Sulla oli toinen nainen 3) Luulit, etten halua jatkaa tutustumista 4) Vai joku52539Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta
Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk64531