Haluan Mersun, minkä ostan?

Diesel

Auttakaa Mersuista vähemmän tietävää. Tarkoitus olis vaihtaa bensakärry dieseliin ja Mersu olis kohteena. Ei ole tarkoitus ostaa mitään munanjatketta vaan jolla on hyvä ajaa ja se kestää. Vuosimalli mikä vaan, mutta alle 150tkm ajettu.

Eikös 250D ole mallia todella kestävä?

Miten 200D, 220D ja muut?

Minkä dieseli Mersun ostaisit jos olis 25 000€ rahaa?

22

4524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen mersumies

      Jos haluat kestävän ja toimivan Mersun 25000 eurolla, niin hae Saksasta joko W124 -korinen tai W202 -korinen vähän ajettu diesel. Uudemmat ruostuu ja on huomattavasti useammin rikki.

    • mercefreaken

      250d:tä on juuri 124,201 ja 202-korisina saatavilla. Suosittelisin faceliftin jälkeistä 124:sta, koska on hiukan suurempi kuin nämä tenavatähdet. Niissähän taitaa olla viimeisissä jo moniventtiili moottorikin.

    • Osta uudempi ja enemmän ajettu

      On aika epätodennäköistä että saat alle 150tkm ajettua diesel-mersua alle 25t€. Yleensä tuollaiset 90-luvun alle 150tkm myytävät dieselit on mittariruuvattuja joissa todelliset ajomäärät voi olla mitä tahansa. Tietysti joku toistakymmentä vuotta vanha mersu pienillä kilometreilla saattaa löytyä, mutta miksi vältellä uudempia ja reilusti enemmän ajettuja mersuja? Joku vuosituhannen vaihteesta oleva mersu ensimmäiseltä omistajalta, joka on käyttänyt autoa esim. työajoihinsa on aika luotettava myyjä, jolta voisi ostaa toimivan ja hyvän diesel-mersun. Ei haittaa vaikka kilometreja olisi 300tkm, jos huollot on tehty todistetusti ja kulutusosia on uusittu ajallaan. Työajoihinsa autoa käyttävä todennäköisesti näin on tehnytkin.
      MB W124:sta ei kannata kahtakymppiä maksaa vaikka olisi kuinka vähän ajettu. Auton arvoon vaikuttaa paljon muukin kuin mittarissa oleva kilometrilukema.

      • entinen mersumies

        ..W210 ja W203 -mallisarjoja löytyvät tältäkin palstalta ja ovat ruoste- ja vikaherkkyys !


      • mb mies
        entinen mersumies kirjoitti:

        ..W210 ja W203 -mallisarjoja löytyvät tältäkin palstalta ja ovat ruoste- ja vikaherkkyys !

        Minä ostin kesällä paljon moititun w 210 290 td farmarin -97 ja olen ollut tosi tyytyväinen.Olen ajanut 10tkm,enkä ole muuta tehnyt kuin vaihtanut öljyt.mitään vikoja ei ole ilmennyt.ainoastaan vähän ruostetta takaluukussa ja sekin on menossa korjaukseen.joten mielestäni voin suositella kyseistä automallia.autollani on ajettu 280tkm.


    • PPW

      W 124 on se korimalli joka kestää.
      Ja kaikki dieselkoneet siinä on hyviä.
      Väyrysiin ei kannata sekaantua jos haluat huolettomia kilometrejä.

      • W124 300d

        Juu,aivan totta noin 500000 huoletonta kilsaa takana:)


      • marsu
        W124 300d kirjoitti:

        Juu,aivan totta noin 500000 huoletonta kilsaa takana:)

        Ugh.. Puhut vähän, mutta asiaa. MB 300D:llä
        voi parhaassa tapauksessa ajaa vielä tuleva vävypoika ;-) Ja W124 koppa on ainut ja "oikea"
        mese. AAMEN


    • Kyllä niitä löytyy

      Tarjouksia ja myyjiä seulomalla todellisia vähän ajettuja löytyy Saksasta ihan riittävästi. Miksi siis hakea paljon ajettuja. Alle 80000 km ajettua autoa on vaikea tehdä mittaria pyörittämällä. Ehkä Mersujen käyttäjäprofiilit Suomessa ja Saksassa poikkeavat enemmän kuin esim. VW Golfien tai Opel Astrojen kohdalla. 80 milj. asukasta ja 40 milj. autoa! Markkinoilta löytyy kaikkea.

    • tyytyväinen

      Kävin muutama viikko sitten Kouvolan ja Kuusankosken väliisä olevassa autoliikkeessä. Siellä oli todella vähän ajettu 250 dieselmersu, vuosimalli oli 1989. Mittarilukema oli 67000. Kyseinen peli oli tuotu saksasta. Jos autoa voisi kuvailla totuudenmukaisesti, se oli kuin uusi. Ainut mistä tiesi että sillä oli ajettu, oli maalipinnassa viistovaloon katsottuna heijastuksia, nekin oli tulleet koneellisesta pesusta.Käyttämättömyyden vuoksi kumiosat koneessa oli kovettuneet ja ne hiukan tihkui öljyä. Hinta oli tingittynä 12800 euroa.
      Oma kommenttini sinulle:
      Ostaisin tälläisen mersun jos tulisi vastaan ja olisi rahaa. Sillä tällä mallilla ajetaan huolimattomalla huollolla yli miljoonan, saatika miten sitten jos huollot tehtäisiin kunnolla..
      Toisaalta jos itse osais jotain tehdä, niin käyttökustannukset tulisi kuluvien osien kohdalta edulliseksi, jarrut, pyöränlaakerit, suodattimet jne. Kulutus noin 7,2 litraa sataselle ajotavasta riippumatta, eikö ole ihmeellistä? Todella hyvä peli ajaa, ohjautehostimet, mahdollisesti automaattilaatikko. Jos tykkää vetää kärryä tai vaunua, niin säädettävät iskarit taakse, niin parempaa saa hakea. Tehoa ja sitkeyttä riittää. Jos täläisen hommaa, niin sillä ei herätä kateutta liikenteessä. Ei kaikkien tarvitse olla tehdastakuuautoja että niillä pärjää.
      Itselläni on hyvä ja luotettava dieselmersu vuodelta 1970. Oljyt ja suodattimen vaihdoin viimeksi 2002, ja sen jälkeen olen ajanut noin 180000 km. Joten oljynvaihton kanssa ei ole tarvinnut stressata. Oljynkulutus on normaali, reilu puoli litraa tuhannelle kilometrille. Tähän on joskus 2000 tehty koneremontti, mutta ei varmaan ikinä tarvii enään tehdä. Ajokilometrejä on kokonaiseedessaan liki kolme miljoonaa. On varmaan hintansa tienannut, mitä mieltä sinä olet?
      Mersuissa on sellainen hyvä puoli että ne ei pelkää ajokilometrejä. Täällä netissä kehutaan omia ja haukutaan toisten autoja ja niiden omistajia. Mutta sun kannattaa vielä kysellä ammattiautoilijoita autoista, ne varmaan tietää.
      Kait niitä on muitakin automerkkejä, mutta mersuja on ainakin saatavilla. Ja jos pitää autoa vain a-b pisteen välisenä kulkuväliineenä, niin merkillä eikai ole väliä, kuitenkaan mersulla ei tartte pistäytyä jokakorjaamolla.
      Jos mulla olisi 25t euroa, niin yrittäisin etsiä tälläisen 10000-15000 euron auton veroineen, vaikka ulkomailta. Jäis kymppitonni "matkarahaa", sillä vois etsiä hiukan kauempaakin.

    • Hyvä kokemus

      Tuolla rahalla saa todella hyvän W124 koppaisen mesen, jos on aikaa odotella ja jos on luotettava etsijä saksassa. Joku -95 malli tai vanhempi ajomäärä alle 150.000 km. Vuosimallilla ei niin väliä. Kuinka autoa on pidetty ja huollettu se ratkaisee. Itselläni on luotettava ystävä, joka on asunut saksassa n.5-vuotta ja tuo autoja ammatikseen. Odotin omaani kolme kuukautta ja löytyi 300D -90, ajettu 148.000. Auto kuin uusi. Laitoin taakse lokarit ja teetin täydellisen ruostesuojauksen. Nyt olen ajanut 40.000 km ilman ongelmia. Hintaa autolle kertyi veroineen 12.500 euroa. Jos haluat luotettavan ostopaikan katso netistä bayerncar.com. Näihin poikiin voi varmasti luottaa. Heille voit tehdä tilauksen haluamastasi autosta ja ei kun odottelemaan. Pojat etsii sopivan auton ja laitta sinulle kuvia netissä ja kertoo auton historian. Rehellistä hommaa. Suosittelen.

      • Marsu

        Juttusi oli lähes kopio omastani. Vaimoni siskon mies
        on töissä saksassa, ja teki tarjouksen josta
        en voinut kieltäytyä. Meni lähes uusi vm.01 Opel
        Zafira myyntiin (aivan paska... siis tämä tapaus)
        Ja tilalle marsu vm. 93 300D enkä ole katunut
        pätkääkään. Hinta kaksilla renkailla isot alut 18" ja Nokian uudet nastarenkaat 12000ekua
        Niin ja kilsat nyt 200 000km


    • Saksasta

      Tuolla rahalla saat Saksan merkkiliikkeestä ruosteettoman väyrysen, joka on huomattavasti tilavampi ja ajo-ominaisuuksiltaa W124 parempi. Tarkista kori ensin huolella (etenkin ovet ja takaluukku) ja vie täällä heti ruostesuojaukseen.

      Vähän ajettuun saat Saksasta ainakin vuoden mersu-takuun, joka todella toimii (kokemusta on).

      • Epäuskoinen

        Ruosteeton W210 on samaa sarjaa joulupukin kanssa - eli satuolento !


      • Kallonkutistaja
        Epäuskoinen kirjoitti:

        Ruosteeton W210 on samaa sarjaa joulupukin kanssa - eli satuolento !

        Pitää aika pitkälle paikkansa. Mutta on monessa muussakin merkissä ruostetta, kun niitä tarkkaan tutkii. Mersun kohdalla voi kylläkin joutua ongelmiin, jos mitään ei tee ajoissa. Nykyisellään ruosteongelmia korjataan suurin osin kahdeksaan ikävuoteen saakka takuuseen (tai paremminkin kuluttajasuojan nojalla), joten 96-mallisilla on kiire, jos pitääisi korjauttaa valmistajan piikkiin.

        124 on toki hyvä malli monessa suhteessa. Nyt kuitenkin ikä alkaa painaa sitäkin. Ja esim muovikylkisten oviruosteongelmat ovat edessä, jos ei ole tarkkana, mitä muovin alla piilee. Mutta 25000 eurolla voisi ostaa 124:sen, ja vielä jäisi runsaasti varaa vaihdella mm. kumiosia uudempiin.

        25000 euroa on kylläkin enemmän sopiva hinta hyvästä 210:sta. Vähän tarkastelee, kuinka autoa on huollettu ja tarkastaa erityisesti korin.


      • ruosteettomia
        Epäuskoinen kirjoitti:

        Ruosteeton W210 on samaa sarjaa joulupukin kanssa - eli satuolento !

        Saksasta kyllä löytyy ruosteettomia alkupään väyrysiä. Asia on kyllä helppo tarkistaa jokaisesta yksilöstä paikan päällä, kun on ensin perehtynyt ko. ruosteongelmaan näissä suomalaisissa vaihtoautoliikkeissä.


      • takuusta
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Pitää aika pitkälle paikkansa. Mutta on monessa muussakin merkissä ruostetta, kun niitä tarkkaan tutkii. Mersun kohdalla voi kylläkin joutua ongelmiin, jos mitään ei tee ajoissa. Nykyisellään ruosteongelmia korjataan suurin osin kahdeksaan ikävuoteen saakka takuuseen (tai paremminkin kuluttajasuojan nojalla), joten 96-mallisilla on kiire, jos pitääisi korjauttaa valmistajan piikkiin.

        124 on toki hyvä malli monessa suhteessa. Nyt kuitenkin ikä alkaa painaa sitäkin. Ja esim muovikylkisten oviruosteongelmat ovat edessä, jos ei ole tarkkana, mitä muovin alla piilee. Mutta 25000 eurolla voisi ostaa 124:sen, ja vielä jäisi runsaasti varaa vaihdella mm. kumiosia uudempiin.

        25000 euroa on kylläkin enemmän sopiva hinta hyvästä 210:sta. Vähän tarkastelee, kuinka autoa on huollettu ja tarkastaa erityisesti korin.

        Ei se mihinkään 8 vuoteen rajoitu. Vuosimallista 98 lähtien takuu on 30 vuotta, jos on huollattanut autonsa asianmukaisesti. Jos ei ole huollattanut, niin silloin voi rajoittua 8 vuoteen.


      • mb-fani
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Pitää aika pitkälle paikkansa. Mutta on monessa muussakin merkissä ruostetta, kun niitä tarkkaan tutkii. Mersun kohdalla voi kylläkin joutua ongelmiin, jos mitään ei tee ajoissa. Nykyisellään ruosteongelmia korjataan suurin osin kahdeksaan ikävuoteen saakka takuuseen (tai paremminkin kuluttajasuojan nojalla), joten 96-mallisilla on kiire, jos pitääisi korjauttaa valmistajan piikkiin.

        124 on toki hyvä malli monessa suhteessa. Nyt kuitenkin ikä alkaa painaa sitäkin. Ja esim muovikylkisten oviruosteongelmat ovat edessä, jos ei ole tarkkana, mitä muovin alla piilee. Mutta 25000 eurolla voisi ostaa 124:sen, ja vielä jäisi runsaasti varaa vaihdella mm. kumiosia uudempiin.

        25000 euroa on kylläkin enemmän sopiva hinta hyvästä 210:sta. Vähän tarkastelee, kuinka autoa on huollettu ja tarkastaa erityisesti korin.

        Ei juurikaan kannata ostaa meseä, tänä vuonna on tuotu E-sarjan (124W), lähes 3000 kpl:tta. Jouduin itse kuseen vakuutusyhtiön kanssa, kun suomi auto meni lunastukseen. Tuontiauto on kiva, mutta kun se pitäisi joskus myydä eteenpäinkin..
        Ostin emännälle golfin, vaikka paljon niitäkin tuodaan. Ei tarvi viikko tolkulla yrittää myydä..


      • puolesta
        mb-fani kirjoitti:

        Ei juurikaan kannata ostaa meseä, tänä vuonna on tuotu E-sarjan (124W), lähes 3000 kpl:tta. Jouduin itse kuseen vakuutusyhtiön kanssa, kun suomi auto meni lunastukseen. Tuontiauto on kiva, mutta kun se pitäisi joskus myydä eteenpäinkin..
        Ostin emännälle golfin, vaikka paljon niitäkin tuodaan. Ei tarvi viikko tolkulla yrittää myydä..

        Jos on ostamassa autoa omaan käyttöönsä esim. 3-5 vuodeksi, on tuontiauto ehdoton valinta. Epäilenpä että jo tuona aikana ostajat huomaavat että parempikuntoisista tuontiautoista kannattaa maksaa enemmän kuin suolan, ym. rasittamista Suomessa taipaleensa tehneistä autoista.


      • Kallonkutistaja
        takuusta kirjoitti:

        Ei se mihinkään 8 vuoteen rajoitu. Vuosimallista 98 lähtien takuu on 30 vuotta, jos on huollattanut autonsa asianmukaisesti. Jos ei ole huollattanut, niin silloin voi rajoittua 8 vuoteen.

        "Mersun kohdalla voi kylläkin joutua ongelmiin, jos mitään ei tee ajoissa. "

        Ehkä olisi pitänyt sanoa suoremmin, että pitää olla huollettu, jos haluaa varsinaisen takuun olevan voimassa. Tuosta kahdeksasta vuodesta näyttää tulleen jonkinlainen käytännön raja, joka koskee kaikkia - myös mm. niitä joissa takuu on päättynyt jo neljän vuoden ikäisenä.


      • Kallonkutistaja
        ruosteettomia kirjoitti:

        Saksasta kyllä löytyy ruosteettomia alkupään väyrysiä. Asia on kyllä helppo tarkistaa jokaisesta yksilöstä paikan päällä, kun on ensin perehtynyt ko. ruosteongelmaan näissä suomalaisissa vaihtoautoliikkeissä.

        Ja toisaalta ongelmaan voi perehtyä myös Saksassa, siellä on huomattavasti enemmän tarkasteltavaa aineistoa.


    • Kallonkutistaja

      Aika laaja on haarukkasi, kun mukana on 250D ja toisaalta hintaraja 25000 euroa.

      Hyvä kun kysyit suoraan minkä minä ostaisin, etkä mikä sinulle olisi paras vaihtoehto. Itse suosisin noista 300D:tä (myös ahdettuna) 210 korissa. 220D:ssä kuin myös 290:ssä on jakajapumppu, jota en pidä riittävän hyvänä ratkaisuna mersun koneen yhteyteen. Uudemmissa onkin sitten CDI-moottorit, jotka nekin voivat tarjota jonkinlaisen vaihtoehdon mm. pienen kulutuksen ja siihen nähden hyvän suorituskyvyn.

      Mutta jos ihan koko rahaa ei tarvisi törsätä, niin kyllähän hyvä 124, melkein millä vaan koneella on hyvä vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      241
      6746
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4154
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3165
    4. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1597
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      30
      1461
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1379
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe