B-LEFFAT......LÄPILEIKKAUS......

mystery-86

LÄPILEIKKAUS B-LEFFAT

-B-LEFFAT ovat alunperin Brittien keksintö.

- mikään budjetti ei ole tässä genressä liian pieni.

_ piilomainontaa ja pilaa siitä sekä varsinaista klise huumoria...vanhoista kauhuleffoista ja sci-fi.

_ tyypit jotka ovat tehneet näitä leffoja,heillä on ollut liian paljon aikaa.

- yleensä B-LEFFA tiimi on koostunut 25 vuotiaista ja 30 myös 40.

- pilalle menneet kohtaukset on otettu aika moniin leffoihin mukaan.

- yksi ottaa toisen aiheen tai ideoita ja muuttaa ne omaan parempaan tai ripuli muotoon.

- jotkut tunnetut näyttelijät ovat aloittaneet uransa B-Meiningillä....esim: Clint Eastwood (sci-fi B-LEFFAT,iso Arska (Hercules New Yorkissa ja Kommando)...BRUCE CAMPBELL ( mielipuolikyttä 3)(EVIL DEAD) (EVIL DEAD 2 DEAD BY DAWN )(EVIL DEAD 3 MEDIEVAL DEAD ARMY OF DARKNESS).Rutger Hauer (?)....sekä moni muu luettelen myöhemmin ne jutut mitä en nyt muista...pitää vähän kelailla.

- B-leffojen tekijät ovat yleensä tehneet tehosteet,yksi henkilö aika usien tai kaikki.

- kuvaus ja tekijänoikeus luvat eivät todellakaan ole olleet kondiksessa.

- B-LEFFA on kuvattu 1-4 vuoden aikana.

- jotkut ovat elättäneet tai yrittäneet elättää itsensä niillä.

- ennen kuin Splatter ja muu veriilotulitus saapui niin B-LEFFAT olivat pehmopokea väkivallan kera,tottakai myös mustaa huumoria oli ,mutta? enemmän tilanne komiikkaa.

- jotkut Beet olivat Drive-in theatreissa.

- jotkut laitteet rakennettiin tai jopa varastettiin B-LEFFOJA varten.

-studio työskentely oli todella vähäistä ja karua....ei oikein ollut varaa tai sitten vaadittiin jo hiukka isompien tekijöiden apua...se vaan ei oikein toiminut.

-on todella paljon sellaisia B-LEFFOJA, joita ei ole julkaistu....osaa niistä ei tulla edes julkaisemaan.Jotkut tuhottu tai lojuu ehkä vieläkin joissakin arkistossa.

- monet kohtaukset kuvattiin yhdellä kerralla ja se oli sitten selvä homma....kamera käy vaikka miten.

- joillekkin tiimeille tuli sakkoa julkisien paikkojen tuhoamisesta ja ulkopuolisten häirinnästä.Yhteiskunnallisesta ivasta ym....

- SPLATTEREITA on ehdottomasti kaikista maailman leffoista eniten.Seuraavaksi tulee itämaiset B-leffat(ninja vetelyä),(muinaisia tarinoita)ym....kaikenlaista.

myöhemmin laitan lisää.

11

1664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nomad

Puppua kuule puhut.

B-leffa ei ole genre oikeastaa, vaan se on nimitys elokuville, jotka tehtiin 1940-luvulta lähtien Hollywoodissa ikään kuin täyteeksi elokuvateattereiden tarjontaan. Niitä esitettiin ns.parempien elokuvien välissä ja päivisin. Ne olivat hieman kuin nykyajan saippuaoopperat. Halpoja ne olivat ja niissä oli oma tunnettu "tähti"joukkonsa.

• mystery-86

siitä pitää ottaa tänne ne jutut jotka eivät nyt tule mieleen.Vihkon idea on se että se on alusta loppuun kunnianosoitus B-LEFFOILLE ja samalla jättimäisin arvosteluni....sen tekeminen henkilökohtaisella tyylilläni ei ole ollut helppoa..pitää yrittää olla tarkka sen tiedon kanssa.Alunperin se ei muuten ole genre mutta? siitä tuli sellainen....omituisinta sisäpiiri meininkiä mitä tiedän,aina yhtä viihdyttävää ja häiritsevää....melkein mikä tahansa idea toimii.Jotkut leffat kuulemma jopa korvattiin Beellä....tuntuu kyllä vähän siltä että ei välttämättä ole asian laita ihan noin.Sitten siihen että puppua en puhu....minulla on omianäkökantoja,asioita mitä itse olen huomannut ja se että ei kaikkea ole pistetty B-LEFFOISTA papereille ylös..miksi minä puppua puhuisin....ei ole nyt siihen mitään syytä enkä sitä paitsi jaksa vaivata päätäni sellaisella.Paskaa on täs maailmas aivan tarpeeksi.....tiedän nuo tiedot mitkä pistit tuohon ja jossain vaihees olisin pistänyt hiukka eri muodossa ne lisäksi juttuuni...siihen tulee ainakin 200 tai 300 riviä.Jatkan tänää sitä myöhemmin kun tuun tänne salaiseen tukikohtaani kirjoittamaan pelkkää B:tä.

• Nomad
        mystery-86 kirjoitti:

siitä pitää ottaa tänne ne jutut jotka eivät nyt tule mieleen.Vihkon idea on se että se on alusta loppuun kunnianosoitus B-LEFFOILLE ja samalla jättimäisin arvosteluni....sen tekeminen henkilökohtaisella tyylilläni ei ole ollut helppoa..pitää yrittää olla tarkka sen tiedon kanssa.Alunperin se ei muuten ole genre mutta? siitä tuli sellainen....omituisinta sisäpiiri meininkiä mitä tiedän,aina yhtä viihdyttävää ja häiritsevää....melkein mikä tahansa idea toimii.Jotkut leffat kuulemma jopa korvattiin Beellä....tuntuu kyllä vähän siltä että ei välttämättä ole asian laita ihan noin.Sitten siihen että puppua en puhu....minulla on omianäkökantoja,asioita mitä itse olen huomannut ja se että ei kaikkea ole pistetty B-LEFFOISTA papereille ylös..miksi minä puppua puhuisin....ei ole nyt siihen mitään syytä enkä sitä paitsi jaksa vaivata päätäni sellaisella.Paskaa on täs maailmas aivan tarpeeksi.....tiedän nuo tiedot mitkä pistit tuohon ja jossain vaihees olisin pistänyt hiukka eri muodossa ne lisäksi juttuuni...siihen tulee ainakin 200 tai 300 riviä.Jatkan tänää sitä myöhemmin kun tuun tänne salaiseen tukikohtaani kirjoittamaan pelkkää B:tä.

tosiaan olen pahoillani kärkevyydestäni. Äkkipikaisuutta. Hienoa, että teet tuollaista koóntia. Toivottavasti avartaa muidenkin tietopohjaa ja ajatuksia. Lykkyä.

• mystery-86
        Nomad kirjoitti:

tosiaan olen pahoillani kärkevyydestäni. Äkkipikaisuutta. Hienoa, että teet tuollaista koóntia. Toivottavasti avartaa muidenkin tietopohjaa ja ajatuksia. Lykkyä.

luultavasti sinä voisit laittaa nämä juttuni parempaan muotoon.Ongelmani tahtoo olla se että kommentit ovat liian henkilökohtaisia.Laittakaa mulle vinkkejä....olisko joku sellanen sivu jolla opastetaan tekemään leffaarvostelu?.

• mystery-86

B-LEFFA LÄPILEIKKAUS volume 2. (laserbeam)

- leffoja jotka on tehty yksilön vapauden takia ja vaatimattomuuden.

- suunnattu friikeille

- ei tiettyä aihe rajaa,tarkoitus leikkiä mielikuvituksella.

- tehdään leffoja niistä asioista joita tekijät rakastivat lapsena tai mitä vastaan olivat.

-näyttönä siitä että ilman isoa budjetti,studiota ja kokenutta ammatti apua saadaan aikaan menestyvä leffa.

- kaikki yksityiskohdat tiimi on aina tehnyt itse....no ehkä joitakin poikkeuksia löytyy.

-vaikuttanut paljon muihin genreihin...kuten kauhukomediaan ja tottakai myös nyky kauhuun ja toimintaan.

- B-LEFFAT ovat kuin viljeltyä glass a hometta.

-joillakin B-LEFFOILLA ei ole kuvakäsikirjoitusta.

- kaverukset ovat saaneet aikaan kaikkea kavereiden välisiä juttuja....leffoihin.Hyvänä jännitteenä on toiminut yhteiset monien vuosien liian hulvattomat B-mäiset kokemukset.

B-LISTA:

SPACE VAMPIRES
      PULSE
      PUPPET MASTER TRILOGY
      BRAINSTORM
      STARCRYSTAL

lisää myöhemmin.

• mystery-86

mä olen vähän tyhmä:d en osaa kirjoittaa oikein kattokaa:minunmielestäbeeleffat,ontosikivoja,viakk en tiekkään leffoistamitäänjokkaonbleoffha.olen vähän tyhmä

• oikoj

Tuskin millään B-elokuvalla on varsinaista kuvakäsikirjoitusta, jos ajattelee Cormanin tuotantotahtia, elokuva leikkaus vaiheessa kahdessa päivässä, tuskin on ehditty varsinaista käsikirjoitustakaan tehdä.

• mystery-86
        oikoj kirjoitti:

Tuskin millään B-elokuvalla on varsinaista kuvakäsikirjoitusta, jos ajattelee Cormanin tuotantotahtia, elokuva leikkaus vaiheessa kahdessa päivässä, tuskin on ehditty varsinaista käsikirjoitustakaan tehdä.

näin on.

• mystery-86

ja joistakin niistä on tullut BEETÄ...esim mokien takia.Leikkauksen ja kaikenlaisen hässäkän takia mutta? hauskaa tekijöillä on ollut ja eivät kyllä vaihtais niitä tapahtumia mihinkään muuhun.

• ???????????

trolli

• mystery-86

taitaa sinussakin sitten olla jotain peikkomaista.....mitä häh?....tervetuloa sitten outojen otusten kerhoon.Olisipa vaan oikeita peikkoja elossa niin olis mahtavaa,etenkin nähdä sut taistelemassa sen kanssa.Tiataa olla että et sitten ole oikein friikki kun väsyttää...siis enhän minä nyt mikään niin hyvä kirjoittaja ole mutta= mukana on asiaa ja tekstiä mitä ei löydy leffalehdistä....eikä mene edes sinne päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3475
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1188
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe