Vaihdatin autooni ölyt ja suodattimen Aallon Auto Oy:ssä Tammiston toimipisteessä. Hinta 180eur. Koska yleensä vaihdan öljyt itse, oli äimän käkenä hinnasta ja päätin tiedustella mitä samainen vaihto olisi maksanut Veholla, joka on autolleni ns. merkkiliike, Veho pyysi hintaa 165eur.
Mitä tästä opimme. Hinnat ovat aivan käsittämättömän kovat, hyvin yksinkertaisesta työstä ja kyseinen Autoasi ketjun liike on kalliimpi tässä tapauksessa kuin kalleudestaan tunnettu Veho. Tiedä sitten mitä muut huoltotyöt Aallon Autossa maksavat, mutta ne jäävät ainakin minun osaltani jatkossa selvittämättä.
En tiedä, enkä väitä mutta uskon että monissa paikoissa vaihto tehdään vieläpä ns. imemällä, eli pohjaproppua ei avata.
Vaihdan jatkossa itse öljyt ja suodattimet sekä rasvaan saranat myös omatoimisesti. Kenenkään varat ei riitä maksamaan täysin järjettömiä huoltohintoja.
Öljynvaihto poskettoman kallista pk-seudulla
22
1719
Vastaukset
- 33334444
Tässä kiinnostais tietää mikä auto kyseessä ja paljonko menee öljyä? Meidän korjaamolla normaali öljynvaihdot suodattimen kanssa maksaa jotain 80e luokkaa. Sisältäen siis n. 4-5litraa öljyä.
Eriasia sitte ku volkkareihinki pitää laittaa niitä stnan kalliita longlife litkuja vaikkei niilläkä kannattas ajaa ku 10-15tkm. Tavarantoimittajalla maksaa vw 507 longlife luokituksen omaava liqui moly öljy 127e/5ltr ja siihe puolisen tuntia duunia ni sit se ois sen 165e suodatin.
Toki halvempiakin 507 luokituksen öljyjä on mutta toi nyt kalliina esimerkkinä...- persu100
Motonet TB öljyt halpoja.Kannattaa poiketa ja suodattimet joka lähtöön.
Isse työ kestää 15min niin ei kai tuntia veloiteta hommasta?
- sitroen.
Eilen vaihdoin öljyt autooni. 4 litraa Teboilin 5W-40 täyssynteettistä maksoi pyöreästi 25 euroa. Vajaa litra jäi lisäysvaraksi. Suodin maksoi 7,90 €. Tuossa tallin edessä pihalla vaihdoin. Edellisillä ajettu jotakin 11 000 km.
Täyssynteettistä poikkeuksellisesti sen takia, että jos talvi tuleekin kylmä. Normaalisti jotain halpaöljyä 10W-40.
Itse kannattaa tehdä mitä pystyy. Kädettömät maksakoot liikkeille.- oudyxcyuvkljcgjxfhcg
Täyssynteettisenä laittamasi öljy on enintään "täyssynteettistä", saattaa olla jopa öljyä, joka on ominaisuuksiltaan suoraan verrattavissa mineraaliöljyihin.
Teboil Diamond, jota myytiin 10 vuotta sitten, oli mobil ykköseen rinnastettavissa oleva PAO pohjainen huippuöljy, mutta jossakin vaiheessa kaikille noille "täyssynteettisille" kävi niin, että valmistusprosessi vaihdettiin krakkausprosessiksi, eli kyseessä on aivan eri valmiste, vaikka tuotteen nimi säilytettiinkin samana, kaupallisista syistä.
Kukaan ei Suomessa valvo nimityksien synteettinen tai täyssynteettinen käyttöä, eikä sen merkitys ole muutenkaan kuin kaupallinen. Kyseisille termeille ei ole olemassa mitään vaatimusta tai standadia miltään taholta.
Kyllähän tuo mainittu öljy toimii varmasti ihan riittävän hyvin vanhassa pösön koneessa, mutta se, joka erehtyy laittamaan samaa tavaraa uudehkon turbodieselin sisuksiin, tulee karvaasti pettymään, pahimmillaan moottori hajoaa (kuten käy pösön 1.6 dieselille), kun öljyn lämpötilankesto eikä muutkaan ominaisuudet yllä sille tasolle kuin pitäisi.
Harmittava tilanne sinänsä. - Oma valinta.
oudyxcyuvkljcgjxfhcg kirjoitti:
Täyssynteettisenä laittamasi öljy on enintään "täyssynteettistä", saattaa olla jopa öljyä, joka on ominaisuuksiltaan suoraan verrattavissa mineraaliöljyihin.
Teboil Diamond, jota myytiin 10 vuotta sitten, oli mobil ykköseen rinnastettavissa oleva PAO pohjainen huippuöljy, mutta jossakin vaiheessa kaikille noille "täyssynteettisille" kävi niin, että valmistusprosessi vaihdettiin krakkausprosessiksi, eli kyseessä on aivan eri valmiste, vaikka tuotteen nimi säilytettiinkin samana, kaupallisista syistä.
Kukaan ei Suomessa valvo nimityksien synteettinen tai täyssynteettinen käyttöä, eikä sen merkitys ole muutenkaan kuin kaupallinen. Kyseisille termeille ei ole olemassa mitään vaatimusta tai standadia miltään taholta.
Kyllähän tuo mainittu öljy toimii varmasti ihan riittävän hyvin vanhassa pösön koneessa, mutta se, joka erehtyy laittamaan samaa tavaraa uudehkon turbodieselin sisuksiin, tulee karvaasti pettymään, pahimmillaan moottori hajoaa (kuten käy pösön 1.6 dieselille), kun öljyn lämpötilankesto eikä muutkaan ominaisuudet yllä sille tasolle kuin pitäisi.
Harmittava tilanne sinänsä.Kun olen nyt kyseistä öljyä 1,6Hdi moottorissa käyttänyt, noin 70000km vaihtovälin ollessa 10000, niin koska arvioit moottorin hajoavan ? Olen kuvitellut öljyn olevan kelvollista, kun se lukemassani vertailussa sijoittui kakkoseksi. Kuinka paljon öljyn tulisi lämpöä kestää ? Pösössä alkaa öljynlämpömittarin punainen alue muistaakseni 150c. Minun ajossa ei ole yli 115c noussut.
- väärä valinta
Oma valinta. kirjoitti:
Kun olen nyt kyseistä öljyä 1,6Hdi moottorissa käyttänyt, noin 70000km vaihtovälin ollessa 10000, niin koska arvioit moottorin hajoavan ? Olen kuvitellut öljyn olevan kelvollista, kun se lukemassani vertailussa sijoittui kakkoseksi. Kuinka paljon öljyn tulisi lämpöä kestää ? Pösössä alkaa öljynlämpömittarin punainen alue muistaakseni 150c. Minun ajossa ei ole yli 115c noussut.
Jos en ihan väärin muista, niin noitakin koneita on poksahdellut ja taustalla on saattanut olla vääränlaisen öljyn käyttö. Tais olla jopa niin, että merkkihuolloissakin tavattiin laittaa sitä "käy kaikkiin autoihin" tynnyritavaraa....
Tilanne kuitenkn on nykyautojen kanssa sellainen, ettei todellakaan kaikki ole OK, jos ottaa "täyssynteettistä" ja katsoo vielä, että on Weet tarpeeksi hyvät, siis tankataan 10W-30 öljyä, jos sellainen piisaa.
Dieseleissä on erityisvaatimuksia mm. tuhkaamattomuuden suhteen. Ja löytyy bensakoneistakin tietyt, erittäin krantut yksilöt. Esim. joissain malleissa nokka-akselin saa kulumaan pikavauhtia loppuun liian ohkaisilla öljyillä. Puhumattakaan näistä long life vaihtoväleistä.
Oikeasti pitäisi olla muutkin laatuvaatimukset (lisäaineistukset yms.) kohdillaan. Valmistaja speksit täyttävä öljy voi olla paljon sitä marketti/tynnyritavaraa kalliimpaa, millä kallis vaihtohinta selittyy pitkälti.
Se on vaan siinä, että kannattaako hirveästi öljystä tinkiä
- jos uudella autolla arvonalenema on tyyliin 500 €/kk
- koneremontti maksaa tyyliin 10 000 €/kpl
Vanholla ritsoilla ajavilla (sitruuna & co) toki eri näkökanta. Jos 500 € auto kosahtaa, niin ei siinä isoa tappiota tule. - osssss
väärä valinta kirjoitti:
Jos en ihan väärin muista, niin noitakin koneita on poksahdellut ja taustalla on saattanut olla vääränlaisen öljyn käyttö. Tais olla jopa niin, että merkkihuolloissakin tavattiin laittaa sitä "käy kaikkiin autoihin" tynnyritavaraa....
Tilanne kuitenkn on nykyautojen kanssa sellainen, ettei todellakaan kaikki ole OK, jos ottaa "täyssynteettistä" ja katsoo vielä, että on Weet tarpeeksi hyvät, siis tankataan 10W-30 öljyä, jos sellainen piisaa.
Dieseleissä on erityisvaatimuksia mm. tuhkaamattomuuden suhteen. Ja löytyy bensakoneistakin tietyt, erittäin krantut yksilöt. Esim. joissain malleissa nokka-akselin saa kulumaan pikavauhtia loppuun liian ohkaisilla öljyillä. Puhumattakaan näistä long life vaihtoväleistä.
Oikeasti pitäisi olla muutkin laatuvaatimukset (lisäaineistukset yms.) kohdillaan. Valmistaja speksit täyttävä öljy voi olla paljon sitä marketti/tynnyritavaraa kalliimpaa, millä kallis vaihtohinta selittyy pitkälti.
Se on vaan siinä, että kannattaako hirveästi öljystä tinkiä
- jos uudella autolla arvonalenema on tyyliin 500 €/kk
- koneremontti maksaa tyyliin 10 000 €/kpl
Vanholla ritsoilla ajavilla (sitruuna & co) toki eri näkökanta. Jos 500 € auto kosahtaa, niin ei siinä isoa tappiota tule.TB dieselsyn 5W50 öljyllä satojatuhansia tullu veivattua ja kone eikun paranee?
Missäs se öljyn heikkous piilee? Ja lyhyt vaihtoväli kyllä.
Moottorit olleet VW tdi 1.9.
- kyläseppä
Pikkukorjaamo meillä otta 25€ jos omat öljyt ja suodatin.
- jhytre
Korjaamon ainut omistaja ja työntekijä varmaan.
- hämmästynyt kybällä
Eikö siellä Snadissa kaikki olekaan rikkaita ja menestyviä?
Kun näistä öljyistä on tässä puhetta, niin osaako joku sanoa, haittaako jos heittää Mobilin 0W - 40 öljyä tonkallisen -98 turbottoman diesel -Transitin koneeseen? Jäi tonkka toisesta autosta ja pitäisi vaihtaa Transuun öljyt. Pysyykö koneessa? Vuotaako pikku hiljaa pois? Kuluttaako, jos on liian ohutta?
Vieläkö niitä halpoja ns. pestyjä bulkkiöljyjä tehdään?
-Pena- Bmww
Autofix leppävaaraan , homma toimii
- Kaalep
Bmww kirjoitti:
Autofix leppävaaraan , homma toimii
Paljos siellä Autofixillä maksaa öljynvaihto?
- Hess
Minä kilpailutin oman autoni öljynvaihdon alkusyksystä tällä palvelulla https://autojerry.fi. En muista tarkkoja hintoja, mutta minusta paras tarjous oli kyllä alle 100 euroa.
- suurtietäjä
Kai se nyt riippuu mitä öljyy sinne laitetaan.
Kaikki jos hankkii halavala ja laskee vaikka työn hinnaksi 30 minuuttia niin
ehkä sen 50 euroon saa halvimmallaan taivuteltua hinnan, siitä ei paljoa jää korjaamolle näppeihin enää muuta kuin paskaset öljyt.
Niin, itse tekemällä säästää, samoin kun jättää autoliikkeet välistä auton vaihdossa/ostossa niin taas säästää ja säästääkin tosi paljon. Entien säästää sillä jos ei paljoa aja autolla niin kannattaa viat vaan korjautella ja ajaa samalla autolla niin kauan kun se vaan menee katsastuksesta läpi. Uudempaan vaihtamisen ja sen maksaminen tulee vanhan auton korjauttamistakin kalliimmaksi, yleensä ainakin. - Urpo takatukka.
Kyllähä ne pittää ite vaihtaa öljyt ja suotatin. Sillose ei maksa paljoo.
- jykä100
Korjaamothan elää öljyn valmistajien taulukoiden mukaan mitä ölyä sinne laitetaan. Jos lista näyttää 40 E/litra olevaa öljyä sitä sinne on laitettava tai jos moottori hajoaa ketä se syyttävä sormi osoittaa
- tyhmä-olin
Vuosihuolto sis. öljyt suodatin, raitis, 2kpl takavalopolttimia, tarkastukset, 250 euroa. Helsingissä monimerkkikorjaamo.
- ijijiokoiki
En itsekään ymmärrä noiden hintoja, myös autojen kilometreihin painottunuvat "määräaikaishuollot,vuosihuollot" on lähes poikkeuksessa moottoriöljyn,öljynsuodattimen , ilmansuodattimen vaihtoja ja merkeistä riippumatta maksaa satoja euroja. Todellinen kustannus murto-osa siitä. Jokainen kai osaa tarkastaa palaneen polttimon ym omilla silmillä tai katsoa onko jäähdytysnestettä säiliössä.
vuodesta 1999 olen vaihtanut vuosittain moottoriöljyt,suodattimet itse noin max 10tkm välein joka tulee vuodessa , vaihto on 15 min homma kun vaihtaa raitisilma,ilmansuodattimen myös samassa. Öljyt ja suodattimet maksaa 35-45eur yhteensä. Autossa on siis aina paremmat öljyt kuin merkkihuollossa käytettäessä.
Vaihteistoöljyt vaihdatan aina autoon heti jos sitä ei ole tehty. - autoviis
Hei!
Yli 10 vuotta vanhaan autooni koetetaan työntää korjaamolla huippukalliita täyssynteettisiä öljyjä. Maksoin viime vuonna pahimmillani 19 e/l, kun en älynnyt tiedustella öljytyyppiä. Tankkiin menee 6,5 litraa öljyä. Opaskirjassa kerrotaan autooni kelpaavan halvemman tietyn merkkisen täyssynteettisen öljyn, jonka litrahinta tavallisessa marketissa noin 6,5 e/l. Korjaamo laittaa tuohon hintaan pahimmillaan lisäveloitusta 6 e/l, eli noin 12 e/l. Siis korjaamot yleisesti ottavat pelkällä öljyn hinnalla 50 - 100 e lisää liksaa. - MajuriVSOP
Ajaa kehä 3sen päätyyn niin löytyy Kirkkonummen halvemmat hinnat. Öljyt kun saa usein vaihdettua aikaa varaamatta. Kehän varrella Masalassakin on ainakin kaksi korjaamoa.
- kivaliksa
Minulla Turussa pikkukorjaamolla 60 euroa Öljy/suodatin/työ 10 vuotta vanha auto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1381676Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill551548Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591158
- 1191045