Jumalan valtakunta

yksi Jumala

Jeesuksen opetuksen pääteema maan päällä ollessaan oli Jumalan
valtakunta. Hän opetti meille rukouksen, jossa hän käski opetuslapsiaan rukoilemaan tämän valtakunnan tulemista.

Mat 6:"9. Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10. tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; "

Rukouksen mukaan valtakunta saisi aikaan sen, että Jumalan tahto tapahtuisi
täällä maan päällä niinkuin taivaassa.

Miten tämä käsityksenne mukaan tulee tapahtumaan?

37

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikanaan tulee

Jumalan valtakunta tulee, kun Jeesus tulee sen näkyvällä tavalla perustamaan tämän maan päälle.

• yksi Jumala

Haluaisin hiukan lisää selvitystä kantaasi.

Mitä tämä käytännössä merkitsisi, miten Jeesus tulee sen perustamaan tämän maan päälle?

• tästä

• ja tästä kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uusi_Jerusalem

Jeesus edusti uutta kantaa jumaluudesta.

VT kertoo Israelin Jumalan asuneen Jerusalemissa, ja kun Israelissa ei ollut kerran johtajia, niin he valitsivat uusia jumalia.

Uusi Jerusalem Jumalan valtakuntana on siis aika uusi idea. Mutta kun siihen liittyy sota hevosin ja miekoin, niin tulee hyvin epäileväiseksi.

• suhteellista
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Jeesus edusti uutta kantaa jumaluudesta.

VT kertoo Israelin Jumalan asuneen Jerusalemissa, ja kun Israelissa ei ollut kerran johtajia, niin he valitsivat uusia jumalia.

Uusi Jerusalem Jumalan valtakuntana on siis aika uusi idea. Mutta kun siihen liittyy sota hevosin ja miekoin, niin tulee hyvin epäileväiseksi.

Jos 2000vuotta vanha on uusi niin sitten on.

• kjhgf

Vale!

Lue joskus asiaa ja opi tietämään mitä raamatun väärentäjä(t) ovat saaneet aikaan.

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

• kjhgf kirjoitti:

Vale!

Lue joskus asiaa ja opi tietämään mitä raamatun väärentäjä(t) ovat saaneet aikaan.

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

Joo, on niin, ettei olla menty edes Arabiaan, niin että he olisivat saanut evankelumia kuten kristityt. Se on ollut aivan väärää tietoa. Eli Raamattu on huonossa valossa.

• hjhjhj

Joo, on niin, ettei olla menty edes Arabiaan, niin että he olisivat saanut evankelumia kuten kristityt. Se on ollut aivan väärää tietoa. Eli Raamattu on huonossa valossa.

Missä on Arabia paitsi Helsingissä? Siellä on kyllä kirkkokin...

• lkjhgf

kristityillä on raamattu ja etenkin sen paavalilais-luterilainen UT mutta Jeesuksen seuraajilla Jeesuksen evankeliumi jota pappislupauksen antaneet eivät saa saarnata.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

• yksi Jumala
        tästä kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhatvuotinen_valtakunta

Ei tämä linkki minulle mitään selvennystä tähän asiaan tuonut.
        Tämähän on vain yksi ehdotus asiasta.

"Tuhatvuotinen valtakunta VOI tarkoittaa:

Kristillisessä eskatologiassa lopun aikoina koittavaa tuhannen vuoden jaksoa, jolloin Jeesus on tullut takaisin ja perustanut maan päälle tuhat vuotta kestävän paratiisin, jona aikana Saatana on sidottu (Johanneksen ilmestys 20:1-7)"

Miten tämä käytännössä toteutuisi?

Tuleeko Jeesus jälleen tänne maan päälle ihmiseksi - ja jos tulee miten
        hän maan muuttaa jälleen paratiisin kaltaiseksi?

Mitä tuon tuhatvuotisen paratiisin jälkeen tapahtuu?

• jbhgfds

HALOOO!!!

Uskovaiset ovat uskontunnustuksissaan luopuneet Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan ja ihmisyydestään joten heillä ei ole ymmärrystä...
      Esimerkiksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

• Juu. Uskovan lempilause onkin, että hän ei voi ymmärtää Jumalan tarkoitusta. On sekin uskovuutta!

• maltahan tok

Juu. Uskovan lempilause onkin, että hän ei voi ymmärtää Jumalan tarkoitusta. On sekin uskovuutta!

Eihän ollut kysymys Jumalan TARKOITUKSESTA. Luepa uudelleen.

• maltahan tok kirjoitti:

Eihän ollut kysymys Jumalan TARKOITUKSESTA. Luepa uudelleen.

MINÄ puhuin "uskovan lempilauseesta". Siis kun ei ymmärretä "Jumalan tarkoitusta".

"Meillä ei ole järkeä" "Järkemme ei voi käsittää Jumalaa".

• malta tok

MINÄ puhuin "uskovan lempilauseesta". Siis kun ei ymmärretä "Jumalan tarkoitusta".

"Meillä ei ole järkeä" "Järkemme ei voi käsittää Jumalaa".

Jumalan tahdon ymmärrämme Raamatun sanasta. Mutta Jumalan suuruutta ja olemusta emme ihmisinä voikaan täysin ymmärtää koska hän on niin suuri Jumala ja me vain vajavaisia ihmisiä. Mutta kaiken tarpeellisen tiedämme ja ymmärrämme hänestä ja hänen tahdostaan.

• pitkätjesselle

Mikä sinänsä on paradoksi. Jos lukee Markusta, Matteusta ja Luukasta ei pitäisi olla mitenkään epäselvää mistä Jeesus puhuu. Mutta koko nk. "Kirkko" tukeutuu Paavaliin jopa siinä määrin että Paavalin lausumia tuetaan evankeliumeilla, joten me emme usko Kristukseen vaan paavaliin joka on täysin päivastainen opetuksessaan verrattuna mestariin. Joka ainoa vääryys, väärinkäytös ja herran sanan vastainen toiminta perustellaan paavalilla joka ei edes ollut muuta kuin omatekoinen hurmahenki. Hän ei rientänyt oppimaan asioita käännyttyään vaan livisti arabiaan, hän loi ennaltamääräämisopin joka on täysin vastoin Kristuksen opetuksia. Hän kiistää lain mutta kirjoittaa kuinka ja miten kristityn tulee elää, vaeltaa ja puhua. Hän typistää lähimmäisen rakkauden koskemaan vain "veljiä". Hän möykkää armosta ja riistää sen valtaosalta ihmisiä. Hän julistaa levittävänsä "minun evankeliumiani", siis ei kristuksen vaan Paavalin evankeliumia. Uuden testamentin lukeminen tulee aloittaa evankeliumeista. Vain niiden kautta koko kristillisyys on ymmärrettävissä. Joka ei osaa ja muista Herramme sanoja, ei ole oikeutettu sanomaan yhtään mitään.

• yksi Jumala

Itse en allekirjoita tuota kirjoitustasi vaikka Raamattuun uskonkin. Koen
        olevani syntinen, mutta ei se minulta järkeä ole mihinkään vienyt. Ja Jumalan
        olen oppinut tuntemaan ja samoin hänen tarkoituksensa ihmiskunnan
        suhteen. Valitettavasti vain Jumala jostain syystä halutaan pitää sellaisena
        jota emme voisi ymmärtää. Mitä ihmeen hyötyä sellaisesta Jumalasta meille on?

• yksi Jumala
        yksi Jumala kirjoitti:

Itse en allekirjoita tuota kirjoitustasi vaikka Raamattuun uskonkin. Koen
        olevani syntinen, mutta ei se minulta järkeä ole mihinkään vienyt. Ja Jumalan
        olen oppinut tuntemaan ja samoin hänen tarkoituksensa ihmiskunnan
        suhteen. Valitettavasti vain Jumala jostain syystä halutaan pitää sellaisena
        jota emme voisi ymmärtää. Mitä ihmeen hyötyä sellaisesta Jumalasta meille on?

jatkuu

tämä vastaus oli nimimerkille " jbhgfds"

• kui22

Joidenkin uskon mukaan Jeesus palaa Öljymäelle, Jeruralemiin ja alkaa sieltä käsin hallita koko maailmaa 1000 v. - Siis ihan konkreettisesti, mitenkähän hän aloittaa, mitä tekee.. ja miten ottaa sen vallan täällä käsiinsä, ihmeen kauttako? - onko kukaan ajatellut tälläista.

Puhe tyssää siihen että saapuu ja alkaa hallita..mutta mitenkähän se lie tapahtuu..siitä paluusta etiäpäin..

• Shalom

Noissa aikaisemmissa linkeissä on tästä. Ilmestyskirja kertoo luvusta 20 eteenpäin mitä tapahtuu. Jeesushan lupasi palata samalla tavalla kuin ylös nousikin Öljymäeltä taivaaseen pilvellä. Olen käynyt tuolla paikalla oli koskettavaa kun tietää, että jonain päivänä Hän taas siellä seisoo.

• kui22
        Shalom kirjoitti:

Noissa aikaisemmissa linkeissä on tästä. Ilmestyskirja kertoo luvusta 20 eteenpäin mitä tapahtuu. Jeesushan lupasi palata samalla tavalla kuin ylös nousikin Öljymäeltä taivaaseen pilvellä. Olen käynyt tuolla paikalla oli koskettavaa kun tietää, että jonain päivänä Hän taas siellä seisoo.

Mutta mitä hän sitten tekee, kääriikö hiat ja alkaa hommiin, miten? Ei hän kaiketi jää siihen mäelle seistä nököttämään..

• @-@
        kui22 kirjoitti:

Mutta mitä hän sitten tekee, kääriikö hiat ja alkaa hommiin, miten? Ei hän kaiketi jää siihen mäelle seistä nököttämään..

Ei jää ei mäelle seisoskelemaan. Luodaan uudet taivaat ja uusi maa. Olihan hän ensimmäisiäkin luomassa joten kokemusta on. Miten paljon meille siitä kerrotaan tarvitsee selvittää huomenna nyt on mentävä nukkumaan....
        Mielenkiintoisen heitit.

• kui22
        kui22 kirjoitti:

"Jeesushan lupasi palata samalla tavalla" Tarkoittaako 'samalla tavalla' yhtäkuin samaan paikkaan, sinusta Shalom?

• Shalom
        kui22 kirjoitti:

"Jeesushan lupasi palata samalla tavalla" Tarkoittaako 'samalla tavalla' yhtäkuin samaan paikkaan, sinusta Shalom?

Kyllä tuulissa ja pilvissä Öljymäelle.

• @-@
        @-@ kirjoitti:

Ei jää ei mäelle seisoskelemaan. Luodaan uudet taivaat ja uusi maa. Olihan hän ensimmäisiäkin luomassa joten kokemusta on. Miten paljon meille siitä kerrotaan tarvitsee selvittää huomenna nyt on mentävä nukkumaan....
        Mielenkiintoisen heitit.

Ei minulla ole mitään lisättävää noihin aikaisempiin linkkeihin. En halua mitään yli Raamatun kehitellä......

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhatvuotinen_valtakuntahttp
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uusi_Jerusalem

Siinä on kerrottu kaikki. Huomioitavaa on järjestys. Ensin on ytuhatvuotinen valtakinta ja sen jälkeen Uusi Jerusalem.

• yksi Jumala

Jeesusko tulisi maan päälle jälleen ihmiseksi ja alkaisi hallita?

Mutta sehän ei pidä kutiaan sen kanssa mitä hän itse sanoi ennen kuolemaansa:

Joh 18:"36. Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä"."

• yksi Jumala
        @-@ kirjoitti:

Mielenkiintoisen heitit.

@-@:lle

Tarkoitatko kirjaimellista uutta maata ja uutta taivasta? Nekö luotaisiin
        uudelleen - mitä tapahtuu sitten näille vanhoille jo olemassaoleville?

• yksi Jumala
        Shalom kirjoitti:

Kyllä tuulissa ja pilvissä Öljymäelle.

Shalom:lle

Voisiko ajatella asiaa toisesta näkökulmasta.

Ketkä näkivät Jeesuksen nousevan taivaaseen?

• Shalom
        yksi Jumala kirjoitti:

Shalom:lle

Voisiko ajatella asiaa toisesta näkökulmasta.

Ketkä näkivät Jeesuksen nousevan taivaaseen?

Apostolit näkivät.

6. Jeesus otetaan taivaaseen

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

7. Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

8. Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

9. Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.

10. Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä.

11. Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

12. Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan(1) päässä. He palasivat Jerusalemiin

13. ja menivät siellä siihen taloon, jonka yläkerrasta oli tullut heidän kokoontumispaikkansa: Pietari, Johannes ja Jaakob, Andreas, Filippus, Tuomas, Bartolomeus, Matteus ja Jaakob Alfeuksen poika, Simon Kiivailija ja Juudas Jaakobin poika.

14. He pitivät kaikki yhtä ja rukoilivat lakkaamatta yhdessä joukkoonsa kuuluvien naisten sekä Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien kanssa.

• @-@
        yksi Jumala kirjoitti:

@-@:lle

Tarkoitatko kirjaimellista uutta maata ja uutta taivasta? Nekö luotaisiin
        uudelleen - mitä tapahtuu sitten näille vanhoille jo olemassaoleville?

Lue Raamatusta siellä oni kaikki kerrottu.

• yksi Jumala
        @-@ kirjoitti:

Lue Raamatusta siellä oni kaikki kerrottu.

Olenkin lukenut, mutta olen huomannut että ihmiset ymmärtävät nämä
        asiat hyvin eri tavalla, siksi yritän selvittää miten itse kukin ne ymmärtää.

• yksi Jumala
        Shalom kirjoitti:

Apostolit näkivät.

6. Jeesus otetaan taivaaseen

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

7. Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

8. Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

9. Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.

10. Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä.

11. Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

12. Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan(1) päässä. He palasivat Jerusalemiin

13. ja menivät siellä siihen taloon, jonka yläkerrasta oli tullut heidän kokoontumispaikkansa: Pietari, Johannes ja Jaakob, Andreas, Filippus, Tuomas, Bartolomeus, Matteus ja Jaakob Alfeuksen poika, Simon Kiivailija ja Juudas Jaakobin poika.

14. He pitivät kaikki yhtä ja rukoilivat lakkaamatta yhdessä joukkoonsa kuuluvien naisten sekä Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien kanssa.

Juutalaiset olivat tuolloin suuri kansakunta ja vain harvat heistä näkivät Jeesuksen menevän taivaaseen. Samalla tavalla voisi Jeesuksen paluu
        tapahtua, vain harvat koko ihmiskunnasta ymmärtäisivät tunnusmerkkien
        perusteella että Jeesuksen paluu on lähellä.

Samalla tavoin ei tarkoittaisikaan paikkaa, vaan sitä miten monet olisivat
        tietoisia paluusta.

• @-@
        yksi Jumala kirjoitti:

Olenkin lukenut, mutta olen huomannut että ihmiset ymmärtävät nämä
        asiat hyvin eri tavalla, siksi yritän selvittää miten itse kukin ne ymmärtää.

Tärkeintä on kuitenkin miten sinä itse asiat ymmärrät. Pyydä Jumalaa avaamaan sinulle totuus Raamatusta. Mene paikkakunnallasi paikkaan missä opetetaan Raamattu terveesti.

• Shalom
        yksi Jumala kirjoitti:

Juutalaiset olivat tuolloin suuri kansakunta ja vain harvat heistä näkivät Jeesuksen menevän taivaaseen. Samalla tavalla voisi Jeesuksen paluu
        tapahtua, vain harvat koko ihmiskunnasta ymmärtäisivät tunnusmerkkien
        perusteella että Jeesuksen paluu on lähellä.

Samalla tavoin ei tarkoittaisikaan paikkaa, vaan sitä miten monet olisivat
        tietoisia paluusta.

Niinhän se on, että vain osa ihmisistä nykyäänkin uskoo Hänen paluuseensa
        vaikka tunnumerkit on selvästi kerrottu Raamatussa.
        Kaikki siitä kyllä tulevat tietoiseksi mutta paikka mihin Hän saapuu on tuo Öljymäki.

• yksi Jumala
        Shalom kirjoitti:

Niinhän se on, että vain osa ihmisistä nykyäänkin uskoo Hänen paluuseensa
        vaikka tunnumerkit on selvästi kerrottu Raamatussa.
        Kaikki siitä kyllä tulevat tietoiseksi mutta paikka mihin Hän saapuu on tuo Öljymäki.

Mistä niin olet päätellyt?

• pitkätjesselle

Leipzigin väittelyssä Luther ajautui kannattamaan Hussilaisia kistäessään paavillisten dekretaalien oikeutuksen. Augustiinolaisena hän toi kekskusteluun hyvinkin ristiriitaisen ennaltamääräytymisen opin, suoralta kädeltä kiisti nyttemmin apokryfukirjoina tunnettujen tekstien kanonisuuden ja myöhemmin tuomitsi esimerkiksi Jaakobin kirjeen "olkikirjeeksi, korotti Johanneksen evankeliumin ja Roomalaiskirjeen, helmiksi joiden varassa kristinusko lepää. No nyt meillä sitten on usko joka on nin erossa kaikesta siitä mitä Jeesus synoptikkojen mukaan opetti ja vaikka mies itse ei ison katekismuksen esipuheessa voinut hyväksyä niitä tulkintoja joita melanchton ja kumppanit tunkivat augsburgin tunnustus kirjoihin, käytännössä meillä on itsekkyyden, omahyväisyyden ja armottomuuden korkea veisu joka laistaa kaikki ne kristilliset hyveet joista Herra itse puhui. Tuloksena on jos minkälaista menestysteologiaa, ahneuden palvontaa, aseiden siunaamista ja tekopyhää patsastelua omassa hyvinvoinnissa. Missä se jeesus on? Asunnoton hylkiö joka etsi toisia hylkiöitä. Hänet on koko reformatiivinen kristillisyys heivannut ulos uhdessä sen väen kanssa joita Jeesus täällä etsi. Ensin vouhotetaan lakihenkisyyttä vastaan ja seuraavassa lauseessa julistetaan tuomio niille jotka ovat syrjäiseksi jo syntyneet. Kristuksen jalat voiteli huonomaineinen nainen, ensimmäinen joka kristuksen kanssa paratiisiin astui oli tuomittu rikollinen. Koko maallisen vaelluksensa ajan hän oli koditon, hänen ystävänsä hylkysakkia. Tämän päivän protestanttiset seurakunnat ovat eksklusiivisia seuroja joihin pääsevät mukaan vain ne jotka pukeutuvat oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2129
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2042
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1469
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1423
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      458
      1267
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      75
      1053
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      226
      794
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      355
      776
    Aihe