Aloittelijan kysymys, älkäät naurako :)
Ajattelin vaihtaa kaapeli nettiin ja jos internet yhteys tulee kaapelin kautta niin minnekkäs sitten laitan tv-antennin kiinni?
-kiitos
kaapelinetti ja tv
3
1108
Vastaukset
- Kahteen jakaja..
Olet ilmeisesti kaapeliverkossa ja kaapeliverkon operaattorilla on nettiyhteys saatavilla kaapelimodeemilla. Jos huoneistossa on vain yksi antennirasia, niin TV-liitäntään laitetaan kaapelimodeemin mukana oleva jaotin. Toiseen (DATA-liitin) laitetaan kiinni kaapelimodeemi ja toiseen (TV-liitin) tietenkin tv. Televisiolle tuleva signaali vaimenee 3-4 dB:tä, mutta yleensä kaapeliverkon signaalitasossa on pelivaraa eikä tämä pieni lisävaimennus vaikuta tv:n näkyvyyteen. Liitäntäjohtoina kannattaa käyttää tuplasuojattuja kaapeleita.
Jakajamalleja on siis kaksi: Halpa metallikuorinen malli (5-1000 MHz) sopii kahden tv:n tapauksessa. Parempi malli on sellainen, jossa on DATA/TV-lähdöt erikseen. Siinä kaapelimodeemin paluuyhteys ohjataan kaapeliin (vaimennus alle 1 dB), jolloin se ei häiritse tv:tä (yliohjausvaara). Yleensä kaapelimodeemin mukana on toimivaksi todettu jakajapalikka.Kaapelimodeemin kaapelina käytetään vain sitä, mikä mukana tulee. Jos on tavis jatkaa niin se tehdään Ethernet-kaapelilla. Minulla tuli sellainen, jossa TV-lähtö oli normaali ja modeemilähdössä on ruuvattava johto.
- nyt tiedän..
Kiitoksia vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774652- 1801947
- 1241630
- 1321186
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161121- 351056
- 78953
- 52916
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848