Minulla epäillään puoliäkillistä kilpirauhasentulehdusta. Vuonna 2013 ultralla löytyi kystia, alkava struuma. Tsh arvo alle viiterajan, crp vähän koholla, leukosyytit ja valkosolut koholla.kurkussa palan tunnetta sekä ahdistusta, väsymystä, ikävää tunnetta vasemmassa korvassa. Pientä lämpöilyä.Ollut myös rintatuntemuksia, v. 2013 rytmihäiriöitä joiden takia pääsin alunperin ultraan.Kontrollikokeet reilun vkon kuluttua ja sitten uusi lääkäriaika.
Nyt haluaisin kuulla onko muilla todettu kyseistä tulehdusta? Mitkä oli oireet ja kuinka hoidettiin.
Kiitos jo etukäteen!!
Subakuutti tyreoidiitti-oireet-kokemuksia?!
8
2763
Vastaukset
- Googlaa
Et ole ainoa. Googlaa subakuutti kilpirauhastulehdus, niin löydät paljon tietoa.
- Tyreoidi
Olen googlannut kyllä. Olen löytänyt artikkeleita, terveyskirjaston jne Olisiko tuoreempaakin tietoa??
- Googlaa
Terveyskirjaston artikkelia tuoreampaa tietoa et löydä mistään. Artikkeli on vastikään tarkistettu eli 22.9.2014.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00666
Et kai kuvittele, että subakuutti tulehdus olisi joku vastikään löydetty sairaus ja sitä hoidettaisiin eri tavalla kuin vuosi tai viisi sitten? Täältä et taatusti saa parempaa tietoa kuin esim. Terveyskirjasto-sivustolla. Sen takana on Duodecir eli luotettava taho..- Googlaa
Ennustava tekstinsyöttö on näköjään muuttanut Duodecim-nimen muuksi. Ei millään usko, että Duodecim on oikea sana/nimi. :)
- Tyreodiitti
Googlaa kirjoitti:
Ennustava tekstinsyöttö on näköjään muuttanut Duodecim-nimen muuksi. Ei millään usko, että Duodecim on oikea sana/nimi. :)
Niitä kokemuksia kaipaan.. Mutta antaa olla. Olen googlannut ja lukenut tietääkseni kaiken mitä löytyy. Siksi kysynkin omia kokemuksia, mahdollisesti tuoreempia kuin ne mitä aiemmin tänne suomi24 on kirjoiteltu ( kyllä, löysin myös sen keskustelun) ja ajatusten vaihtoa. Ihme homma kun täytyy tulla vääntämään.
- subakuutti
Kylläpäs täällä taas saa noita agressionpurku-vastauksia. Kurjaa.
Mutta siis minua kiinnostaisi myös oireet. Tulehdusta epäillään, mutta labrat ok, nyt vain odottelen ultraa jossa kestää ja kestää. Pelottaa että onko vakavampaa. Kovista rintakivuista ja hengenahdistuksesta kärsin kaulakivun ohella.- rimpuliini
Minulla kun on tuo krooninen tulehdus, niin ei siihen mitään hoitoa ole. Minullakin on tuo henki ahtaalla ym. ja johtuu suuresta kilpparista. Ens viikolla lähtee.
- vaivanen kaikenkokee
Huomasin tän nyt vasta, Sairastin tuon tulehduksen viime keväänä ja sanoisin, että oli kamalin kokemus mitä koskaan olen kokenut. Se tuli minulle flunssan jälkitautina ja luulin kuolevani niin kipeä olin. Flunssa oli menossa jo ohi, mutta ensin tunsin kaulan alaosassa kummaa aristusta, samoin leuka/poskihammas/korva oli kipeä tai se seutu. Mitään vikaa ei kuitenkaan löytynyt. Sitten se riemu alkoi kun kilpirauhanen alkoi tuvota, tuntui että tukehdun. Sydän alkoi lyömään tosi tiheästi. sain verikokeitten jälkeen kortisooni kuurin laskevina annoksina ja sydämen rytmihäiriöön toisen lääkkeen. Siinä keikuin kuukauden päivät elämän ja kuoleman rajalla. Mm tiskikoneen tyhjentäminen vaati vähintään kolme huiluuta välillä ja tv:n ja jääkaapin välinen matka oli välillä tosi väsyttävä. Vähin erin olo siitä koheni ja ylimääräiset rytmitykset jäi pois.
Yöunet katosi myöskin sairauden aikana ja olo oli toisaalta jotenkin yli virkee, mutta oikeesti yhtään mitään ei jaksanut tehdä.
N, 2kk siinä meni ja oli ennallani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110