Onko auton vahaus tarpeen?

Laiska autoilija

Auttaako vahaaminen auton maalipintaa kestämään? Tuntuu vaan, että riittää, kun pitää auton puhtaana. Onkohan tästä tehty mitään kunnon tutkimuksia, jossa selviäisi vahauksen merkitys auton peltien kestävyydelle. Vahaus voi tietysti saada pinnan kiiltämään, mutta onkohan siitä muuta hyötyä? Vahatun auton puhtaanapito voi tietysti olla helponpaa kuin vahaamattoman.

6

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????kuis on

voihan kiesus!

• Turhaa ähellystä

Autot kuulemm tehdään kestämään n.10-11 vuotta. Maalipinta kestää varmasti myös en verran vahailematta.

• no ei tod

kande .

• ja sitten itketään

Juu nätin mattapintaisia esim. punaiset autot muutaman vuoden hoitamattoman jakson jälkeen, eli ei kun valitsemaan oma linjansa.

• pintakiiltoa vahaus

omat autot eivät ole olleet vahattuja, Ascona oli 18 vuotta ja minulla 180 000 seuraava ajoi ainakin 260 000 km, minun aikana vahasin vain kerran samana päivänä kun autoni sain. Myydessä ehostin kun pyyhkeilin tärpätillä viikoittain.

myös muut ja nykyiset autoni ovat olleet 0-120 000 km ja yli 10 v eikä mitään merkkiä että olisi tarvinnut vahata.
      Autoni ovat kyllä tummia, kun meillä oli yksi vaalea, sitä piti vahata jotta sai puhtaaksi.
      Pestä pitää tai ainakin olisi hyväksi, 1-2 kertaa kk ajosta ja säilytyspaikasta riippuen. Jos on kesällä Lehmuksen-puun alla vaikka se lähtee hienosti tuulilasista, se himmentää ja tekee helpolla laikkuja maaliin.

• Heze69

-on tietenkin tarpeen vahata autoa 3-4 kertaa vuodessa
      -on sen jälkeen paljon helpompi pitää puhtaana kun eivät roskat, paskat ja piet tartu enää niin tiukasti vahattuun pintaan
      - ja onhan pirssiä paljon mukavampi katsellakin kun sen on kiiltävän puhdas ja puunattu -ihan siinä silmä lepää... ;-)
      -tien päällä näkee ihan liian paljon punaisia vahaamattomia ja auringon polttamia vanhoja kiesejä kun omistajat eivät ole vaivautuneet niitä vahaamaan
      -punainen on siinä mielessä haastava väri omistajalleen että siitä pitää huolehtia, jotta se näyttää hyvältä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      135
      4625
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      164
      3821
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      112
      3550
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      43
      2881
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      136
      1816
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      40
      1628
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1269
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1241
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      43
      1184
    10. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1183
    Aihe