oliko tää elämä tässä?

dgk

Onko tosiaan niin ettei masennuksesta ja sen kylkiäisistä ahdistuksesta, peloista, itsetunnon ja identiteetin katoamisesta, elämän totaalisesta romahtamisesta enään koskaan palaudu omaksi iloiseksi sosiaaliseksi itsekseen? Onko mitään toivoa kun kaikki tuntuu turhalta, ettei kykene enää mihinkään. Kun on jo luovuttanut ja sukeltaa syvällä surkeudessaan, haluaisi takaisin elämään mutta ei keksi tai näe että se olisi mitenkään mahdollista...

7

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menkääpoisvajaat

Ainoastaan plebit ja vajaat pitää kehon rakennuksesta. Ikänsä mieltä kehittäneitä viisaita semmonen ei kiinnosta. Kun on masentunut, inhottavalta tuntuvat asiat ei ole vaihtoehto.
      Kaikki tietää, että hyvät elämän tavat parantaa. Mutta ei lukossa olevat masentuneet siihen kykene.

• ahaa elämyksiä

se voipi saavutus mikä piristää monta, se mistä lähdettiin ja se missä ollaan, esimerkiksi joku joka tekee musaa saa soundeja aikaan mitkä kuullostaa omaan korvaan hyvältä se antaa ahaa elämyksen, treenissä taas se on pitempi urakka mutta sama hyvän olon fiilis saadaan aikaan kehityksestä, tai vaikka jonglööri juttuja harrastava oppii jotain uutta siitä tulee hyvä fiilis ja vieläkun tämän uuden saa ensinmäisen kerran täydellisesti onnistumaan syntyy taas ahaa elämys

• Coloured
        ahaa elämyksiä kirjoitti:

se voipi saavutus mikä piristää monta, se mistä lähdettiin ja se missä ollaan, esimerkiksi joku joka tekee musaa saa soundeja aikaan mitkä kuullostaa omaan korvaan hyvältä se antaa ahaa elämyksen, treenissä taas se on pitempi urakka mutta sama hyvän olon fiilis saadaan aikaan kehityksestä, tai vaikka jonglööri juttuja harrastava oppii jotain uutta siitä tulee hyvä fiilis ja vieläkun tämän uuden saa ensinmäisen kerran täydellisesti onnistumaan syntyy taas ahaa elämys

Just näin, mä maalasin upeen taulun ja sain parin viikon lisävibat elämään siitä ->

• dgk

Ja mites kun sen kadotetun itsetunnon myötä tullut sosiaalisten tilanteiden pelko, epävarmuus ja arkuus estävät opiskelun, työn teon ja elämässä etenemisen? Miten kun joka päivä saa miettiä onko millään enää mitään väliä? Huvittaako elää loppuelämä häpeissään ja tuskissaan kun paluuta entiseen ei ole? Vituttaa, väsyttää, ahdistaa, hävettää, masentaa, pelottaa, kaduttaa ja olen kateelinen muille jotka osasivat tehdä oikeita valintoja ja tietävät ketä ovat. Minulla ei ole enää mitään hajua kuka oon tai mitä haluan olla....

• sdfdfe

Tutkituta kilpirauhasarvosi TSH ja T4V labrat.. Se aiheuttaa masennusta, väsymystä, ummetusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa mm.

Jos ei ole tuota vaivaa, niin hae apua terapiasta. Ole varovainen masennuslääkkeiden kanssa, jos niitä tarjotaan. Jotkut m-lääkkeet aiheuttaa sivuvaikutuksena mm. itsetuhoajatuksia tai turruttavat. sellaisiin pitää mennä...

• dgk

mulla oli kilpirauhas arvot ok ja oon käynyt nyt muutaman kuukauden terapiassa, vuos sitten about saman verran. nyt menossa escitalopram 20mg/pv ja kyllähän tuo turruttaa, mutta ehkä parempi näin kun ei ole enää niitä järkyttävän pahan olon hetkiä, tosin ei kyllä hirveesti ole ollut muitakaan tunteita. tänään otin puolikkaan 5mg pamin se kyllä helpotti huomattavasti hoitajan luona käyntiä. eniten ärsyttää että on niinkuin luovuttanut itsensä suhteen, ei ole mitään itsetuntoa eikä oikeen halua, varmuutta tai voimia alkaa sitä rakentaa. peiton alle on niin hemmetin helppo ja mukavan turvallista jäädä ja uskotella itselleen ettei enää välitä mistään mitään.... haluaisin välittää muttakun ei ole minussa miestä enään unohtamaan ja alottamaan alusta... perhana!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      69
      3110
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      34
      1982
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      280
      1590
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      104
      1554
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      261
      1213
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      26
      1118
    7. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      87
      1101
    8. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1064
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1040
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1023
    Aihe