Tuttavani lahden toiselta puolelta lähetti seuraavan avunpyynnön (jos haluatte suoraan vastata osoite löytyy HJK:n klubiluettelosta Eesti homepagena):
Täälla Eestissä on 432 Jaguaria. Liikentessä tavaa eniten XJ40 sitten S, X30? ja uudempia 2 ovisia, myös X typea on .
Viime kuukausilla on vielä nähty pari xjs ja uusi al. korinen XJ. III series tai vanhempaa en muista milloin näin ajavana.
Ja kysyisin viellä, saisiko teidan klubista varaosia?
Eestissä luultavasti ei ole yhtään varaosa-autoa ja kaikkea pikkuosaa ei olisi tarvetta uusina ostaa. Esimmerkiksi takakontin lista, lämpötilän säätönappi, takana olevan sisävalon ...? (cover) jms.
Villu
XJ SIII varaosia Eestiin
3
617
Vastaukset
- Kissasetä
Asiasta toiseen.
Huomasin, että olet asentanut autosi lämmitysjärjestelmään kiertovesipumpun.
Oletko asentanut sen tarkoituksella nimenomaan imemään kennolta vettä? Voiko sen asentaa myös pumppaamaan kennolle päin, tarvitsematta pelätä kennon kestämättömyyttä?
Ajattelin asentaa pumpun XJ40: een ja tilaa olisi enemmän asentaa se pumppaamaan kennolle päin.
Onko tästä haittaa?- jjj
Kyllä kai niitä voi asentaa miten vain. Itselläni se imee lämppäristä ja palauttaa toiseen lohkoon (eikä siis jäähdytykseen). Tämä parantaa talvella lämmönsaannin nopeutta koskapa ei ole täyttähöyryä toimivaa mekaanista pumppua. Pumpun teho on paljon pienempi kuin mekaanisen.
En vain ymmärrä miksi vakio XJ40 sellaista tarvitsee. - Kissasetä
jjj kirjoitti:
Kyllä kai niitä voi asentaa miten vain. Itselläni se imee lämppäristä ja palauttaa toiseen lohkoon (eikä siis jäähdytykseen). Tämä parantaa talvella lämmönsaannin nopeutta koskapa ei ole täyttähöyryä toimivaa mekaanista pumppua. Pumpun teho on paljon pienempi kuin mekaanisen.
En vain ymmärrä miksi vakio XJ40 sellaista tarvitsee.Kiitos vastauksesta.
Niin... sinulla taitaakin olla kyseessä erikoistapaus.
Miksikö XJ40 tarvitsee lisäpumppua.
Koska ajelen ympäri vuoden ja joka päivä, haluaisin saada tarvittaessa myös max lämmöt kabiiniin ja heti pienilläkin kierroksilla.
Nykyisellä täydellä lämmöllä ladyn puolelle tulee hieman haaleampaa ilmaa, kuin sir -puolelle. Lämpö ei muutenkaan päätä huimaa.
Olen vaihtanut lämmityslaitteen kennon, koska arvelin siellä olleen tukkeumia. Ei vaikuttanut asiaan.
Ilmanohjaus "läppien" toiminnan en usko vaikuttavan "puoltavasti".
Termostaatti on arvoltaan muistaakseni 87 tai 88. Onkohan niitä muilla arvoilla saatavanakaan?
Oletan, että vesi ei kierrä kunnolla ja suuremmilla moottorin kierroksilla lämpöä tulee kyllä hiukan enemmän.
En usko, että Mersussa ja Bemarissakaan aivan huvin vuoksi kiertovesipumput hyrisevät, vaikka muuten niin tylsiä autoja ovatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017423
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?794974- 794839
- 1324248
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan93028- 522679
- 402561
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102201Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211830