Tuttavani lahden toiselta puolelta lähetti seuraavan avunpyynnön (jos haluatte suoraan vastata osoite löytyy HJK:n klubiluettelosta Eesti homepagena):
Täälla Eestissä on 432 Jaguaria. Liikentessä tavaa eniten XJ40 sitten S, X30? ja uudempia 2 ovisia, myös X typea on .
Viime kuukausilla on vielä nähty pari xjs ja uusi al. korinen XJ. III series tai vanhempaa en muista milloin näin ajavana.
Ja kysyisin viellä, saisiko teidan klubista varaosia?
Eestissä luultavasti ei ole yhtään varaosa-autoa ja kaikkea pikkuosaa ei olisi tarvetta uusina ostaa. Esimmerkiksi takakontin lista, lämpötilän säätönappi, takana olevan sisävalon ...? (cover) jms.
Villu
XJ SIII varaosia Eestiin
3
614
Vastaukset
- Kissasetä
Asiasta toiseen.
Huomasin, että olet asentanut autosi lämmitysjärjestelmään kiertovesipumpun.
Oletko asentanut sen tarkoituksella nimenomaan imemään kennolta vettä? Voiko sen asentaa myös pumppaamaan kennolle päin, tarvitsematta pelätä kennon kestämättömyyttä?
Ajattelin asentaa pumpun XJ40: een ja tilaa olisi enemmän asentaa se pumppaamaan kennolle päin.
Onko tästä haittaa?- jjj
Kyllä kai niitä voi asentaa miten vain. Itselläni se imee lämppäristä ja palauttaa toiseen lohkoon (eikä siis jäähdytykseen). Tämä parantaa talvella lämmönsaannin nopeutta koskapa ei ole täyttähöyryä toimivaa mekaanista pumppua. Pumpun teho on paljon pienempi kuin mekaanisen.
En vain ymmärrä miksi vakio XJ40 sellaista tarvitsee. - Kissasetä
jjj kirjoitti:
Kyllä kai niitä voi asentaa miten vain. Itselläni se imee lämppäristä ja palauttaa toiseen lohkoon (eikä siis jäähdytykseen). Tämä parantaa talvella lämmönsaannin nopeutta koskapa ei ole täyttähöyryä toimivaa mekaanista pumppua. Pumpun teho on paljon pienempi kuin mekaanisen.
En vain ymmärrä miksi vakio XJ40 sellaista tarvitsee.Kiitos vastauksesta.
Niin... sinulla taitaakin olla kyseessä erikoistapaus.
Miksikö XJ40 tarvitsee lisäpumppua.
Koska ajelen ympäri vuoden ja joka päivä, haluaisin saada tarvittaessa myös max lämmöt kabiiniin ja heti pienilläkin kierroksilla.
Nykyisellä täydellä lämmöllä ladyn puolelle tulee hieman haaleampaa ilmaa, kuin sir -puolelle. Lämpö ei muutenkaan päätä huimaa.
Olen vaihtanut lämmityslaitteen kennon, koska arvelin siellä olleen tukkeumia. Ei vaikuttanut asiaan.
Ilmanohjaus "läppien" toiminnan en usko vaikuttavan "puoltavasti".
Termostaatti on arvoltaan muistaakseni 87 tai 88. Onkohan niitä muilla arvoilla saatavanakaan?
Oletan, että vesi ei kierrä kunnolla ja suuremmilla moottorin kierroksilla lämpöä tulee kyllä hiukan enemmän.
En usko, että Mersussa ja Bemarissakaan aivan huvin vuoksi kiertovesipumput hyrisevät, vaikka muuten niin tylsiä autoja ovatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026708
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t324018törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303445Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3831837- 331428
- 281367
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi481141Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv111016Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11950- 42909