Käyn melko useasti retkeilemässä luonnossa varsinkin silloin, kun luonto on märkää. Retkellä minulla on päällä kurahousut sellaiset kurahaalarimalliset. On kivaa kun voi möyriä esimerkiksi märässä heinikossa kurahaalareilla ja ne kastuvat. Sitten onkin kivaa mennä paistamaan makkaraa tulille ja samalla kurahaalarit kuivuvat ja taas sen jälkeen märkään maastoon kastelemaan kurahaalareita.
Minulla on useita eri värisiä kurahaalareita, joita käytän retkeillessäni.
Mitä mieltä muut olette kurahaalariretkeilystä?
Luontoretkellä kurahousuissa
10
492
Vastaukset
- dikkis
Aika kinkyä!
- Retkeilijä
Jos tarkoitat kurahaalareilla sellaista normaalia sadeasun kangasta niin, Gore-tex housut ovat paremmat koska ne hengittävät, ovat kevyemmät ja niissä on paremmat taskut. Kurahousut soveltuvat juttuihin joissa likaantuu varmasti, mutta yleiseen retkeilyyn ei yllä mainitsemani takia.
- Retkihemmo
Jos retkeilymaastona on mutavellipohja, niin siihen kurahaalarit ovat erityisen hyvät. Mutta aikalailla speciaalia retkeilyä on, jos kurahaalareilla retkeilee joka kerta tavan maastossa. Tai no ehkä vielä ymmärrän kurahaalareiden käytön, jos on kova rankkasade tai on järvellä veneessä esimerkiksi muikkuja nostamassa ylös.
- hthter
Kurahouusut ovat tosiaan painavat eivätkä hengitä. Sopivat parhaiten paikallaan seisomiseen.
- Rukkaaja
Jooh! Jos usein seisoo, niin väljät on hyvät. Punaiset.
- 382
Mulla Rukan olkainkurikset kokoa 134 cm ja hyvin toimii
- 790
mä käytän sinisiä Rukan kurahousuja kun on märkää ja hyvin toimii suosittelen muillekin :)
- irtis
En käytä mitään kurahousuja.
Sadeviitta ja irtolahkeet,ne pelittää.
Umpihousuja en millään suostu kesällä käyttämään. Liian hikistä hommaa. - kukintavallaan
No jos käsityksesi 'retkeilystä' rajoittuu kurassa seisokelemiseen päiväkausia haarovälejä myöten niin kait ne kurahousut ihan perustellut ovat sitten.
- ommpom
Aloittaja on tätä palstaa piinaava trolli (syystäkin ulosheitetty Vaellusnetistä) ja onnistuu vastaamaan itselleen monta kertaa tässäkin. Älkää ruokkiko trollia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869