Olen 26-vuotias mies Kaakkois-Suomesta. Olen työskennellyt vuodesta 2007 kiinteistönhoitajana, mutta nyt on alkanut alan vaihto kiinnostaa. Aikuiskoulutustukeen olen oikeutettu, 8 vuoden työssäoloajan täytyttyä (työssä 5,5 vuotta työssä, armeija 9kk, plus kesätyöt kolmelta kesältä). Aikuispuolen opiskelusta kiinnostaisi erityisesti sähköala tai LVI-ala. Sähköpuolelta kävin ammattikoulussa vuosina 2004-2007 kaksi ensimmäistä vuotta hyväksytysti, kolmannella vuodelle koulu jäi kesken. Tästä kai saa hyväksiluetuksi mahdollisesti tulevasta opiskelusta? Millaisia kokemuksia "kohtalotovereilla" aikuisopiskelusta? Miten työllistynyt valmistuttua?
Ilmeisesti opiskelun tahti on aika kova koska koulutukset n.vuoden mittaisia?
Millaisina näette aikuisopiskelusta valmistuneen valmiudet työelämään kyseisille ammateille? Myös sähköalan ja LVI-alan ammattilaisten mielipiteet kiinnostavat.
Neuvoja aikuisopiskelijaksi aikovalle
Aikuisopiskelu
1
216
Vastaukset
- sivusta seurannut
Hei! Kylmäpuolella on huutava pula ammattimiehistä. Kesä on luonnollisesti sesonkiaikaa, joten jos jaksan painaa muutaman kuukauden hulluna töitä, niin tässä sinulle hyvä ala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-237256Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite935923Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin1093947- 1283895
- 1571732
- 581578
Miksi miehen on hankala ymmärtää
Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.1311490- 381301
- 451272
- 281271