facebookista

kateellinenko???

Oonko ihan luuseri kun mulla on 24 kaveria facebookissa?
Oon 25v nainen ja mies sekä 2 lasta.
Asutaan pienellä paikkakunnalla ja oon aika ujo, ei tule oikein tutustuttua ihmisiin kun olen kotona lapsia hoitamassa.
Liityin aika vasta facebookkiin, muutama todellinen ystävä ja loput on sukulaisia facebookissa.
Oon piilottanu kaverilistan muilta koska jotenkin hävettää se vähäinen kaverimäärä kun kaikilla muilla on 100-200 kaveria.
Haluaisin kyllä tutustua ihmisiin ja olenkin välillä tosi yksinäinen, mutta miten ihmeessä löydän uusia ihmisiä kun päivätkin olen vaan kotona.

Paljonko teillä muilla on kavereita facebookissa ja miten ootte hankkinu ne kaverit? onko ne oikeasti live elämässäkin kavereita vai nettituttuja vaan?

14

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hävetää yhessä

Tuskin kenelläkään on oikeita kavereita ne kaikki monet sadat ihmiset. Kuulin, et monet on vaan sellasia kaverin kavereita, tai vain ihan kerran nähtyjä. Ole huoleti..ei mullakaan ole montaa. Suurin osa kans sukulaisia. Oon kuiteski jo liki viiskymppinen. :)

• oma valinta

Ei ne kymmenet tai sadat kaverit ole kaikki kavereita muualla kuin fb:ssä. Siellä on tuttuja työn kautta, harrastuspiireistä, entisiä koulukavereita, tuttujen tuttuja ja muita sellaisia joita ei koskaan tavata. Toiset ottavat kavereikseen vain oikeita kavereita, toiset kaikkia muitakin sellaisia joiden haluavat antaa lukea juttujaan tai joiden päivityksiä haluavat seurata. Riippuu siis ihan vaan siitä, kuinka laajalti haluaa pitää yhteyttä myös vähemmän tuttuihin ihmisiin.

Itse olen ottanut kavereiksi aika väljästi niitä joiden kanssa kiinnostaa vaihtaa kuulumisia, vaikka en olekaan heidän kanssaan muuten tekemisissä.

• oma valinta

.... ja lisäisin vielä, että sillä tavalla myös vähitellen tutustuu vieraampiinkin uusiin ihmisiin, kun tule facebookissa toisiaan seuratessa tutummaksi. Näin minulla pelkistä hyvänpäivän tutuista on ajan myötä tullut ihmisiä, joiden kanssa on ensin keskusteltu jotain kommentteja facebookissa ja sitten myös jo juteltu kaupungilla tavatessa

• pelailija

Ei minullakaan ole kaikki fb-kaverit edes hyvänpäivän tuttuja (fb-kavereita kuitenkin reilusti yli 400). Muutama kymmen on sukulaisia ja hyviä ystäviä, loput pelikavereita fb:n eri peleihin... :D

• PPPPPPPPPPPPPPPPPPP,

Mää oon kyllä niin kateellinen yhelle tyypille joka on mun kaverilistalla joka laittaa joka toinen päivä uuden kuvan itsestään tai lapsestaan ja sillä on jo parin tunnin sisällä noin 50 tykkäystä aina vaikka kuva oiski joku tärähtänyt tai muutenkin huonolaatuinen. Sitten kun itse laittaa jonkun oikeasti hyvän kuvan itsestään pari kertaa vuodessa niin hyvällä tuurilla parin tunnin sisällä on ehkä just ja just se 10 tykkäystä, hieman niinkuin tuntee itsensä siinä vaiheessa pikkasen säälittävältä.
      Tää tyyppi on vielä sellanen jota en voi poistaa kaverilistalta mut no joo en kyl laitakaan nykyään enää mitään kuvaa niin pysyn suht koht järjissäni.

• näin se toimii

Minulla ei ole yhtään todella läheistä sydänystävää ja vain kymmenkunta sellaista joita harvakseltaan tapaan muuten kuin työn merkeissä. FB:ssä minulla on noin sata kaveria, koska olen ottanut kavereiksi kaikki jotka jotenkin tunnen, vaikka en juuri koskaan tapaisikaan. Kirjoittelen sinne kaikille yhteisesti sellaista neutraalia, mitä saa lukea kuka tahansa ja tykkäilen toisten kirjoituksia jos tykkään. Vähitellen toiset ovat alkaneet huomioida minut ja tykkäämisiä on alkanut tulla myös minun kirjoituksiini. Tuntuu että heistä on tullut fb:n avulla minulle tutumpia.

• Ei somelainen

No jo teillä on murheet. Montako fb kaveria ja tykkäystä, voi elämä anna mun kaikki kestää.
        Itse olen kolmen lapsen äiti ja en ole missään sosiaalisessa mediassa, onneksi. Onneksi minulla on hyviä ystäviä ja kylmäilemme puolin ja toisin. Itse en tekisi mitään "virtuaali" kavereilla. Olen onnellinen että on ihan oikeitakin ystäviä.
        Ei millään pahalla, mutta huvittaa leikkipuistossa nämä äidit jotka kuvaavat lastaan koko ajan ja päivittävät naamakirjaa. Juoksevat puhelin toisessa kädessä penskojensa perässä. Ja lapsethan nauttii tooosi paljon joo!!
        Itse en laittaisi yhtään kuvaa lapsistani nettiin tai mihinkään palstalle.
        Ja ennemmin senkin ajan touhuan lasteni kanssa kuin roikun somessa. Näin päiväunien aikaan täällä on ihan kiva käydä lueskelemassa näitä juttuja. Ihan hyvää viihdettä tämäkin:)

• Nainen yli 50 v
        Ei somelainen kirjoitti:

No jo teillä on murheet. Montako fb kaveria ja tykkäystä, voi elämä anna mun kaikki kestää.
        Itse olen kolmen lapsen äiti ja en ole missään sosiaalisessa mediassa, onneksi. Onneksi minulla on hyviä ystäviä ja kylmäilemme puolin ja toisin. Itse en tekisi mitään "virtuaali" kavereilla. Olen onnellinen että on ihan oikeitakin ystäviä.
        Ei millään pahalla, mutta huvittaa leikkipuistossa nämä äidit jotka kuvaavat lastaan koko ajan ja päivittävät naamakirjaa. Juoksevat puhelin toisessa kädessä penskojensa perässä. Ja lapsethan nauttii tooosi paljon joo!!
        Itse en laittaisi yhtään kuvaa lapsistani nettiin tai mihinkään palstalle.
        Ja ennemmin senkin ajan touhuan lasteni kanssa kuin roikun somessa. Näin päiväunien aikaan täällä on ihan kiva käydä lueskelemassa näitä juttuja. Ihan hyvää viihdettä tämäkin:)

Et sinä silti ole yhtään parempi ihminen, vaikka toisille naureskeletkin. Päinvastoin!

• Nainen yli 50 v

Itselläni on kavereina ne ihmiset, joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä. Sakkiin kuuluu lähinnä vain sukulaisia ja työkavereita. Joukossa jokunen perhetuttu. Lukumäärä vähän alle 60.

• Ei somelainen

En ole väittänytkään että olisin muita parempi. Mutta en varmaan huonompikaan ja en tiedä millä sitä edes voi verrata kuka on parempi tai huonompi. Lähdenpä tästä lapset herättämään ja välipalan jälkeen ulos lasten kanssa:) Jääkä te vertailemaan niitä tykkäämisiä ja kavereita ja kilpailemaan siitä kenellä niitä on enempi:):) Heh!

• Perseilyä

Ihan hyvää vihdettä olet sinäkin. :D

• Ei somelainen

Kiitti:)

• Ei somelainen

On se kiva kun jonkun mielestä minun normaali arki lasteni kanssa on hyvää viihdettä:)

Älkää pelätkö hyvät siskot eikös ne virtuaalimiehet tee tuloaan. Vielä kun kyhäävät jostain virtuaalilapset niin voitte sitten käydä "leikkimässä" sitä kotia siellä virtuaalimaailmassa, avot:) Tykkäillä ja olla toisillenne kateellisia niiden tykkäysten määristä.

Huvittavaa kun joissain päiväkodeissa on jopa jouduttu kännykät kieltämään kun vanhemmat eivät malta keskittyä lapseen hoitoon viedessä/hakiessa vaan räveltävät puhelintaan koko ajan. Niin no onhan se aivan pakko kaikille niille "kavereille" ilmoittaa kun hoitopäivä omalla kullannupulla alkaa/loppuu ja pari kuvaa ottaa kylkeen niin nämä "kaverit" voi käydä niitä sitten tykkäilemässä:):):)

• Pinkki taskuessu

Voit lohduttautua sillä, että täällä on yksi sinua paljon luuserimpi. En ole naamakirjassa eikä minulla ole aikomustakaan sinne liittyä.

En luullut olevan oikeasti totta, että aikuiset ihmiset kilpailevat siitä, kenellä on eniten "kavereita" facessa! Fiksumpaa olisi kilpailla vaikka siitä, ketä moikataan useimmin kaupungilla kävellessä. Eikä sekään nyt kovin fiksua olisi...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2205
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      18
      1231
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1168
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      999
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      255
      884
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe