Olen varmaan ihan hirvee ihminen mut olen viimeaikoina alkanu miettiä että voisin vaan ottaa ja lähteä. Voisin ihan hyvin ilman minkäänlaisia omantunnon tuskia jättää lapsetkin isälleen ja vaan lähteä yksin jonnee missä sais olla ihan yksin ja rauhassa. Ärsyttää kun lapset leikkii ja touhuaa ja puhuu ja tanssii ja on muutenkin niin vitun iloisia, tai sit vaihtoehto on et ne kiukkuaa ja itkee ja on koko ajan pyytämässä jotaa syötävää tai muuten vaan kaikki ei ole hyvin.
Itse voisin käpertyä jonnee tietokoneen kanssa ja tuijottaa sitä vuorokaudet ympäri. Mikään ei kiinnosta, en haluaisi tehdä ruokaa mut pakkohan noi lapset on ruokkia, itsehän en edes halua syödä nykyisin mitään. Vaikka minulla on jokatoinen viikonloppu vapaata kun lapset on isällään ni tuntuu että se ei vaan riitä. Huudan lapsille ihan turhasta ja todellakin huudan. En jaksa kiinnostua niiden elämästä tai tekemisestä, niin kauan kun ne leikkii suht nätisti suht hiljaa ni on ihan ok. Tuntuu et ihan korvia särkee niitten äänet. Sellanen olo et tulee hulluksi kun ei ole hiljasta!
kotona en jaksa tehdä mitään kotitöitä, pakolliset hoidan kerta viikkoon mut muuten ei jaksa kiinnostaa. Haluasin pitää kodin siistinä ja olla hyvä äiti mut tällä hetkellä se tuntuu hyvin kaukaiselta ajatukselta.
Katson hyvin vähän telkkaria mut sit kun katson ni olisi ihana jos lapset osais olla sen pienen hetken hiljaa ja pysyä poissa telkkarin edestä mut ei kun viiden minuutin välein saa sanoa et pois edestä ja nyt hiljaa et äiti kuulee mitä telkkarissa sanotaan.
En halua enää tuntea näin, haluaisin taas olla se äiti kuka on oikeasti kiinnostunut lasten elämästä ja haluaisin viettää aikaa heidän kanssa niin että tuntisin iloa heidän olemassa olostostaan ja heidän seurasta. En tiedä millä saisin tilanteen korjattua, kaikki alkoi kun muutettiin toiseen kaupunkiin ja jäin kotiin ilman että tunsin ketään, ei ollut mitään paikkaa minne lähteä. Nyt toki olen töissä mut silti tää kaikki ahdistaa ja tuntuu siltä että en vaan jaksa enää.
Miksi tunnen koko ajan pahaa oloa
6
119
Vastaukset
Hei väsynyt kaikkeen.
Nimimerkkisi kertoo uupumuksesta. Viimeisen kirjoittamasi kappaleen aloitat kuitenkin sillä toivolla, joka sinulla on: Haluaisin olla taas se äiti, joka iloitsee lapsistaan ja elämästä-
Kuulostaa, että tämä on se syvin ja vilpittömin halusi.
Kerrot, ettet tiedä, miten saisit tilanteen korjattua. Ensimmäinen askel on hakea apua. Sekä sinä itse, mutta myös lapsesi tarvitsevat tilanteeseesi muutosta. On välttämätöntä, että jokin asia muuttuu, muuten kaikki kärsivät. Tiedät jo kirjoittaessasi, etteivät lapsetkaan ansaitse sitä, että heille jatkuvasti motkotetaan tai toivotaan vain heidän olevan hiljaa. Sinun sekä oikeutesi että samalla velvollisuutesi on hoitaa itsesi siihen kuntoon, että jaksat olla äiti sekä ihminen myös itsellesi.
Mieti, mitä tarvitsisit, että saisit elämänilon takaisin? Mikä sen vei? Mikä tarinassasi lähti vyörymään haitalliseen suuntaan ja miten sen saisi muutettua? Joskus muutos hyvinkin pienessä asiassa voi myös 'vyöryä' isommaksi HYVÄÄN suuntaan ja saada oikeat, elämää vahvistavat voimat liikkeelle.
Lääkäri, mielenterveyshoitaja, työterveyspsykologi, neuvola, seurakunnan diakonia- tai perhetyöntekijä voivat olla niitä tahoja joiden kanssa lähdet etsimään parempaa suuntaa. Sekä sinä, että lapsesi ansaitsevat parempaa. Se on löydettävissä, mutta vaatii sinun aktiivista otettasi tuen hakemisessa.
diakoni Meiju- uskismoraali
Meiju, miksi pyrit tekemään uhrista uhrin?
- masennusta
Olet masentunut, ihan satavarmasti.
Masennus on aivojen kemiallinen vinksahdus, joka johtuu siitä, että aivoja on kuormitettu liiaksi. Se ei ole tahdonvoimasta ja toivosta ja kaikenmaailman ihanteellisista ajatuksista kiinni, vaan fyysinen ja kemiallinen tila. Samalla tavoin saat rasitusvammat polveesi jos hyppäät ja heilut kaiket päivät. Nyt sinulla on rasitusvamma aivoissa.
Tarvitset lomaa, keskusteluapua ja ehkä kevyen lääkityksen. Siitä kannattaa jutella psykiatrin kanssa.
Jos sinulle tyrkytetään unilääkkeitä, pyydä mieluummin melatoniinia. Minun kokemukseni mukaan se on ihan yhtä tehokasta. Reseptillä saa halvalla.
Tsemppiä! Kyllä se siitä.
Näitä notkahduksia tulee ja menee. Mutta ne eivät mene itsekseen. Aurinko paistaa vielä joku päivä, usko pois - nimim. kokemusta on. - Ulkoilu,uni, ravinto
Unohda hetkeksi koko tietokone ja yritä ulkoilla enemmän ja kiinnitä paremmin huomiota ruokasi laatuun. Jätä pois sokerit, lisäaineet ja höttöhiilarit. Syö terveellisemmin ja monipuolisemmin. Katso, että saat riittävästi yöunta. Unenlaatua voit parantaa magnesiumilla ja b-vitamiinilla. Illalla netissäroikkuminen pilaa yöunet.
Voisit myös pyytää päästä kilpirauhaskokeisiin ja käynti gynekologillasi voisi olla myös aiheellista eli mittauta hormonitasosi.
Älä MISSÄÄN NIMESSÄ ota ensimmäisenä vastaan masennuslääkkeitä, ennenkuin olet käyttänyt edellä olevaa "konservatiivista" hoitoa. Masennuslääkkeillä joutuu helposti ojasta allikkoon. Ne lihottavat, aiheuttavat haluttomuutta, väsyttävät, vievät tunteet yms. Olisit kahta huonompi äiti lapsillesi. - Toteamus, ei neuvo
Hyvä aloittaja, saatko sinä itse rakkautta? Täytyy olla hirmu vahva että jaksaa rakastaaa jos itse on yksin, eikä ole ketään jonka olkapäähän joskus nojaa ja vaan lepää. Joku joka paijaa ja hyväksyy juuri sellaisena kuin on.
- väsynyt kaikkeen
Eipä tässä ketään ole kuka minua rakastaisi. Vuosi sitten erosin miehen kanssa, tosin eipä sitä silloinkaan ollut ketään kenen kanssa jakaa taakkaa kun mies lähinnä lisäsi siihen ja hänelle ei koskaan saanut purkaa omaa pahaa oloa kun vastaus oli aina sama. Ei ole hänen ongelmansa.
Viihdyn hyvin vain lasten kanssa mut pakko myöntää et kyllä mä silti välillä tunnen oloni yksinäiseksi. Varsinkin kun kaikki kaveritkin asuu niin kaukana että pystytää näkee ihan vaan muutamia kertoja vuodessa enkä tunne täällä kaupungissa oikee ketää niin kaikki aika kuluu joko lasten kanssa tai sit yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192195- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos161214- 711158
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123989Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253877- 65876