SHAKKIIN APUA TARVITAAN!

max

hei kaikki shakki ihmiset!Minä olen osallistumassa shakki-kisaan,ja kaipaisin apuja. Ihan mikä tahansa vinkki on tervetullut,esim. millä kannattaa ensin liikkua ym..

4

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon pelannut

      Miten voit osallistua kisaan,kun et tunne edes sääntöjä!
      Suositusaloitus on siirtää *solttua* kuningattaren edestä ruutu tai kaksi.

      • Max

        pelata kyllä osaan,mutta tahdoin pyytää vinkkejä kokeneemmilta pelaajilta.


    • Avauksessa pyri siirtämään kahta keskimmäistä sotilasta, älä koske muihin sotilaisiin jos ei ole pakko. Yritä saada ratsut ja lähetit ulos peräriviltä ja sellaisiin paikkoihin, joissa niillä olisi mahdollisimman paljon siirtoja käytettävissä. Linnouttaudu mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään tai ole ainakin valmiina tekemään se heti, jos kaverisi sen tekee.

      Jos olet materiaalissa selvästi voitolla, niin vaihda upseereita, jos taas häviöllä niin pyri vaihtamaan ainoastaan sotilaita. Älä siirrä liian nopeasti, tarkista aina ennen siirtämistä, ettet ole menettämässä mitään nappulaa ilmaiseksi ja mieti myös, mikä oli vastustajasi edellisen siirron tarkoitus ja mitä hän aikoo seuraavaksi tehdä. Parempi istua vaikka käsen päällä ja miettiä ihan rauhassa (jos on aikaa).

      Siinä muutama neuvo... Oletko kokeillut nettipelaamista, esim. mtv3 sivuilla?
      http://www.mtv3.fi/pelit2004/shakki.shtml

      Etsi ja lataile netistä jokin shakkiohjelma, ilmaisiakin löytyy. Vaikkapa
      http://downloads-zdnet.com.com/3000-7562-1723237.html

    • glyserin

      Playchess.com

      Googlella löydät ja on tosi mukava paikka
      pelaamiseen.
      On lapsille,harrastelijoille,ja vaikka suurmestareille omat pelihallit.
      Pelaajia kaikkialta maailmasta ympäri
      vuorokauden.Voit rekisteröidä itsellesi nicin
      tai pelata Guest nimikkeellä.
      Jos nimi Nigel Short sanoo sulle mitään niin
      tiedät mistä puhun.Hän pelaa siellä joskus.
      Kasparovin pelit tietokonetta vastaan seurasin livenä tässä jokunen aika sitten.
      Itse pelaan päivittäin useita pelejä.
      Jos shakkia haluaa oppia ja harrastaa niin sinne.
      Tervetuloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      859
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      574
    5. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    6. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      32
      498
    7. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    8. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      82
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe