Ossookko sanua/ kertoa?
Mitä sinä olet löytänyt Jeesuksessa Kristuksessa?
74
118
Vastaukset
- Kuinkahan käykään?
Kai tämän sallitaan jäädä tänne, vaikka kysely ei koskekaan sitä mitä olet löytänyt tai oivaltanut Lutherin kautta, tai hänen nimeään kantavan kirkon kautta?
- -13-
Jospa sinä kertoisit ensin, mitä sinä olet löytänyt?
- Rohkeasti mukaan(:D
Kerron myöhemmin sillä: minusta on tarkoituksen mukaista pitää keskustelun avaus avoimena, jotta voimme kuulla niitä vastauksia joita ihmiset antavat. Minä voin ilmaista toki sen mitä olen löytänyt, mutta vähän niinkuin katsoen ensin millaiset eväät tai kattauksen vastaajat saavat aikaan ensin ilman minun ilmaistua löytöäni. Pidän hetken sitä helmeä piilossa, jonka minä esitän kyllä ajallaan.
- no comments
Luuletsä tosiaan balttis, että nämä toinen toistaan lävitse paistavat aloitukset ketään kiinnostaa ?
Teet näitä liukuhihnalla ja mitä olen seuraillut, no comments.
Mistähän se johtuu.....m
o
t............ - joku muu
no comments kirjoitti:
Luuletsä tosiaan balttis, että nämä toinen toistaan lävitse paistavat aloitukset ketään kiinnostaa ?
Teet näitä liukuhihnalla ja mitä olen seuraillut, no comments.
Mistähän se johtuu.....m
o
t............" Luuletsä tosiaan balttis "
Ei tuo ole balttis, koska ei ole kirjoitus virheitä, eikä balttis pysty vain muutaman lauseen aloituksiin.
- Mieti sitä
Osallistuminen vapaa ehtoista.
- yhdyssana.
- se on yhdyssana, eli esim. vapaaehtoinen/ ta.
- Deva braa
Kerrankin oike assa.
- Jokerille
Sinua käy sääliksi, kun noin on käynyt.
EI tarvitse lainkaan sääliä. Minulla on nyt paremmin kuin koskaan uskon aikana. Mitään turhaa puhetta ei enää myöskään ole.
- Asiaa ihmetellen
Miksi hengailet täällä? Siksikö että olet kaltaistesi seurassa, vai miksi?
Ei täällä ole ainuttakaan "kaltaistani". Olen vain aika lailla kiinnostut seuraamaan kuinka ihmiset ovat samassa jamassa kuin olin itsekin aiemmin. Kiinnostaa mikä saa ihmiset uskomaan yhä, vaikka kellään ei ole niitä tekoja, joita Jeesus edellytti.
Oma uskoni loppui juuri tuollaisesta syystä. Turha usko kertakaikkiaan.- P. Pilvi
helsinkijokkeri kirjoitti:
Ei täällä ole ainuttakaan "kaltaistani". Olen vain aika lailla kiinnostut seuraamaan kuinka ihmiset ovat samassa jamassa kuin olin itsekin aiemmin. Kiinnostaa mikä saa ihmiset uskomaan yhä, vaikka kellään ei ole niitä tekoja, joita Jeesus edellytti.
Oma uskoni loppui juuri tuollaisesta syystä. Turha usko kertakaikkiaan.Ei täällä ole ainuttakaan "kaltaistani". Olen vain aika lailla kiinnostut seuraamaan kuinka ihmiset ovat samassa jamassa kuin olin itsekin aiemmin. Kiinnostaa mikä saa ihmiset uskomaan yhä, vaikka kellään ei ole niitä tekoja, joita Jeesus edellytti
ssssssssssssssssszzzzzzzzzfffff
- on niitä pilvin pimein ja koko ajan tulee lisää. :D P. Pilvi kirjoitti:
Ei täällä ole ainuttakaan "kaltaistani". Olen vain aika lailla kiinnostut seuraamaan kuinka ihmiset ovat samassa jamassa kuin olin itsekin aiemmin. Kiinnostaa mikä saa ihmiset uskomaan yhä, vaikka kellään ei ole niitä tekoja, joita Jeesus edellytti
ssssssssssssssssszzzzzzzzzfffff
- on niitä pilvin pimein ja koko ajan tulee lisää. :DJuu, todellakin taitaa olla juuri niin, että pilvin pimein tulee siitä, jotka uskovat, vaikka eivät kykenekään tekemään kuten Jeesus sanoi. Ja se on sääli. Itse sentään onnistuin lopettamaan pettämästä itseäni.
- Asiaa ihmetellen
Miten ihmeessä sinä täällä voit mitata onko ihmisillä elämässään uskoa todeksi eläviä tekoja?
Ei ole tarvinnut koskaan "mitata". Olen ollut uskovana ja nähnyt uskovia vaikka kuinka paljon, Ja tällä palstalla on selvinnyt, ettei uskovia edes kiinnosta toimia kuten Jeesus on Raamatussa sanonut.
Minä ihmettelen tätä asiaa. Ihmettelin jo uskovana.
- Balttis todistaa
Minä olen lyötänyt Jeesuksessa Kristuksessa ilmestyneenä sen iankaikkisen elämän, joka oli kätkettynä taivallisiin, ja oli siellä Isän tykönä talletetttuna jo ennen maailman perustamista, ja ilmestyi myös minulle Elävänä luokseni tulleena Sanana: 1 Joh.1:1-4; ja teki minut osalliseksi lunastuksensa kautta katoamattomasta elämästään, josta olen nyt Hengessä osallisena ja kätkettynäkin itse taivaalliseen Kristukseen: Kol.3:1-4. Hän palasi myös luokseni Isän tyköä, mutta ilmestyi kuten oli luvannutkin omilleen: Joh.14:16-20; - joten en ole enää orpona maailmassakaan, sillä kanssani on hän, joka on voittanut maailman - ihan inessä ollen hänessä, hän minussa ja minä hänessä: Joh.15:4-6. Jumala on Henki. joka olemattomat eläviksi tekee, ja kutsuukin heidät ikäänkuin hekin jotakin olisivat - elämänyhteyteen kanssaan. Se ei ole vain tietoa Jumalasta, vaan elämää Hänessä ja Hänen yhteydessään.
Ikävä vaan, ettei balttiksenkaan esityksessä näy muuta kuin tyhjiä lauseita.
Konkreettinen sana, josta näkee ketkä ovat todellisia Jeesuksen seuraajia, eikä tyhjäntoimittajia, on Markus 16. He ovat, jotka parantavat sairaat kädet päälle panemalla, he jotka voivat juoda myrkkyjuomaa, he jotka kykenevät käsittelemään käärmeitä paljain käsin, he jotka ajavat pois pahoja henkiä.
Muuten on Jeesuksen kannalta katsoen aivan sama oletteko vaikka ateisteja, hinduja tai muslimeita.
- Balttis jokerille
Kuten totesin jo ikävää että: sinulle on käynyt niin kuin kerroit tapahtuneen, mutta sen sanon että: et voi silti edes arvata mistä vaikutat todellakin osattomaksi jääneeksi.
Toki sinä voit kyseenalaistaa sen sisällön mitä kirjoitin, ja ymmärrän hyvin jos ne todistuksen sanat jäävät sinulle tyhjiksi ja elottomiksi.En ole jäänyt mistään osattomaksi. Kun luovuin uskosta niin elämäni aukeni ja koin jonkinlaisen onnellisen valaistumisen. Oli äärettömän helpottunut olo.
Aloin kyllä ahdistua vaimostani, joka hihhuloi oikein urakalla, vaikka ei hänelläkään ollut voimaa siihen mitä Jeesus edellytti. Vähitellen ajauduimme erillleen, vaikka kuljimmekin uskon kokouksissa. En enää nähnyt siinä mitään järjen hiventäkään.
Minulle kaikki uskonnot merkitsevät elämän pilaamista tyhjään. Ne kaikki jäävät "tyhjiksi ja elottomiksi" vaikka mitä sanoisivat ja todistaisivat. Mutta niihin uskoville se on täyttä elämää.- ;)?
En ole jäänyt mistään osattomaksi. Kun luovuin uskosta niin elämäni aukeni ja koin jonkinlaisen onnellisen valaistumisen. Oli äärettömän helpottunut olo.
Aloin kyllä ahdistua vaimostani, joka hihhuloi oikein urakalla, vaikka ei hänelläkään ollut voimaa siihen mitä Jeesus edellytti. Vähitellen ajauduimme erillleen, vaikka kuljimmekin uskon kokouksissa. En enää nähnyt siinä mitään järjen hiventäkään.
Minulle kaikki uskonnot merkitsevät elämän pilaamista tyhjään. Ne kaikki jäävät "tyhjiksi ja elottomiksi" vaikka mitä sanoisivat ja todistaisivat. Mutta niihin uskoville se on täyttä elämää."En ole jäänyt mistään osattomaksi. Kun luovuin uskosta niin elämäni aukeni ja koin jonkinlaisen onnellisen valaistumisen. Oli äärettömän helpottunut olo."
Sait siis iloa ja valoa elämääsi :) Viestiesi perusteella ei nyt oikein tältä ainakaan näytä. Eikös ilo-valo valaistuminen tasapainoita ihmisen elämää? ;)? kirjoitti:
"En ole jäänyt mistään osattomaksi. Kun luovuin uskosta niin elämäni aukeni ja koin jonkinlaisen onnellisen valaistumisen. Oli äärettömän helpottunut olo."
Sait siis iloa ja valoa elämääsi :) Viestiesi perusteella ei nyt oikein tältä ainakaan näytä. Eikös ilo-valo valaistuminen tasapainoita ihmisen elämää?Jos viestini näyttävät siltä, ettei elämässäni ole iloa ja valoa, niin olet erehtynyt. Elämäni on paremmin kuin koskaan.
Mutta myös minä näen, että tällä palstalla on paljon väärämielisyyttä ja epätoivoa. Itse kyllä olen tasapainoinen, ja pidän tarkkaa huolta oikeudenmukaisuudesta, kuten aina.
- Balttis jokerille
Sinä olet jokeri, nyt siis päässyt tai joutunut uskotojen "ulkopuolelle", mutta silti hämmennät ja arvotat niiden valintoja jotka ovat vielä "sisäpuolella" ja ariviot niitä "tyhjiksi ja elottomiski" omasta asemastasi lähtien, ja minä taas omistani, ja kysynkin sinulta ette ei kai vain ole niin että: etääntymisesi syy oli lopultakin jokin konkreettinen synti, ja rakkaus siihen ja sen harjoittamiseen, eli - sellainen on kokemukseni mukaan "jatkettuna tilana", - usein "kylmälle paikalle joutumisen syy". Ajauduitko synnin pettämänä tilaan, jossa vieraannuit Jumalasta on yksi, sen arvomaailman mahdollinen arvio, jonka olet jättänyt ilmeisesti siis jo taaksesi, - jopa muka vapautuen, kuten kerroit, - kun minä taas näen tämän jopa tilana - jossa pitäisi mennä itseensä, samaan tapaan kuin tuhlaajapoika teki, tai sitten toinen linja on se missä tomitaan ikäänkuin palaten siihen rapakkoon takaisin, josta Jumala tahtoo ihmisen pelastaa: Gal.1:4.
Nyt teet kyllä omituisia päätelmiä, BALTTIS.
Olin uskova, kun aloin ihmettelemään mitä järkeä siinä, kun näyttää siltä, ettei Raamatun ja Jeesuksen sanat toteudu käytännössä, eli koko uskonto oli tyhjän päällä. Yritin saada Jumalasta edes pienen merkin, etten luopuisi uskosta väärin perustein.
Mutta Jumala oli ja pysyi olemattomana, ja siihen sain vastauksen myöhemmin Raamattua lukemalla: Israelin Jumala asui Jerusalemissa, Herralle kerättiin rahaa henkien sovittamiseksi, Jumalan kanssa painittiin, Herran edessä Daavid hyppi. Näytti siltä, että en saanut Jumalasta mitään merkkiä. koska hän oli varmaan jo kuollut.
Voi olla, että Raamattu tuhosi uskoni perusteellisesti. Jos sitä kirjaa ei olisi, niin voisin olla yhä uskossa. Mutta Raamatun ja todellisuuden välinen ristiriita tuli liian isoksi. Rehellisyyden nimessä oli pakko myöntää olleeni huijattu. Ja sen jälkeen tajusin valaistuneena, että miksi olin aiemmin pitänyt muiden uskontojen ihmisiä huijattuina.- ;)?
Nyt teet kyllä omituisia päätelmiä, BALTTIS.
Olin uskova, kun aloin ihmettelemään mitä järkeä siinä, kun näyttää siltä, ettei Raamatun ja Jeesuksen sanat toteudu käytännössä, eli koko uskonto oli tyhjän päällä. Yritin saada Jumalasta edes pienen merkin, etten luopuisi uskosta väärin perustein.
Mutta Jumala oli ja pysyi olemattomana, ja siihen sain vastauksen myöhemmin Raamattua lukemalla: Israelin Jumala asui Jerusalemissa, Herralle kerättiin rahaa henkien sovittamiseksi, Jumalan kanssa painittiin, Herran edessä Daavid hyppi. Näytti siltä, että en saanut Jumalasta mitään merkkiä. koska hän oli varmaan jo kuollut.
Voi olla, että Raamattu tuhosi uskoni perusteellisesti. Jos sitä kirjaa ei olisi, niin voisin olla yhä uskossa. Mutta Raamatun ja todellisuuden välinen ristiriita tuli liian isoksi. Rehellisyyden nimessä oli pakko myöntää olleeni huijattu. Ja sen jälkeen tajusin valaistuneena, että miksi olin aiemmin pitänyt muiden uskontojen ihmisiä huijattuina." Mutta Raamatun ja todellisuuden välinen ristiriita tuli liian isoksi."
Kuvitelmiesi ja todellisuuden välillä se ristiriita on. ;)? kirjoitti:
" Mutta Raamatun ja todellisuuden välinen ristiriita tuli liian isoksi."
Kuvitelmiesi ja todellisuuden välillä se ristiriita on.EI. En minä mitään kuvittele. Mutta Raamattu sanoo asioita, joita ei ainakaan Suomessa näy. Siinä se aikamoinen ristiriita on.
- Balttis jokerille
Minun todistukseni omasta elämästäni uskovana on päivastainen, ja vaikka olen jonkunverran perehtynyt siihen mitä kutsutaan usein kristinuskoksi, ja olen havainnut sen aivan muuksi, eli vaikkapa antikristillisyydeksi, kuten kirkkohistoriaa lukiessani, - ja siksi laitan aina mielessäni muka yleisestä kristiuskon historiasta puhuttaessa, etuliitteen "anti"= vasta- tai "pseudo" eli valekristillisyyden sanan kristilillisyys sanan eteen, sillä vaikkapa kirkkohistoria ei ole mielestäni mitään muuta kuin itseään toteuttavan antikristillisen vallantahdon saata-nallista ilmaisua, ja silti olen säilyttänyt uskoni, - vaikka mielestäni nimeomaa ne todellset kristityt ovatkin ollee läpi kirkkohistorian saaton nimenomaan tuhotoimien kohteena. Jeesus ei mennyt elämästäni tämänkää "pesuveden mukana", mutta käsitykseni siitä mitä krisitinusko on, on muuttunut toki sen yli 40-vuoden aikana minkä olen saanut Kristuksen Jeesuksen minussa synnyttämän lahjauskon varassa elää, ja se on minulle usko jota en voi mielestäni edes kieltää, koska niiin ilmeinen voima tämä usko minussa on.
- Balttis todistaa
Olen löytänyt Jeshuassa = katotettuna Pelastajani ja Vapahtjani, ja tämä on niin merkittävä juttu minulle, että se teki minusta myös elämässäni Krsituskeskeisen ihmisen, - joka on sitä puristelematta ihan uutena luomuksena. MInulle Jeesus ei ole mikään Taika Jim, jonka voimaa arvioisin hänen tekemiensä ihmeiden perusteella, tai niiden määrällä, vaan minulle hän on ennenmuuta: "Katso, Jumalan Karitsa, joka otti pois maailman synnin !"
ME katsomme asiaa eri vinkkelistä. Minulle Raamatun ja Jeesuksen sanojen toteutuminen käytännössä oli se kaiken A&O. Tämä siksi myöskin, ettei minulla ainakaan koskaan ollut mitään konkreettista tuntumaa Jeesukseen. Totta puhuen en usko muslimeillakaan olevan Allahiin mitään kosketuspintaa.
Eli oli vain usko Jeesukseen, ja koin sen täysin riittämättömäksi. Piti tapahtuakin jotain. Mutta missään ei tapahtunut, joten Raamattu jäi tyhjiksi sanoiksi. Siksi olen nykyään ateisti. Tosin olisin varmaan alkanut ihmettelemään musliminakin asioita, ja päätynyt luopumaan islaminuskostakin.- kuis atskut
ME katsomme asiaa eri vinkkelistä. Minulle Raamatun ja Jeesuksen sanojen toteutuminen käytännössä oli se kaiken A&O. Tämä siksi myöskin, ettei minulla ainakaan koskaan ollut mitään konkreettista tuntumaa Jeesukseen. Totta puhuen en usko muslimeillakaan olevan Allahiin mitään kosketuspintaa.
Eli oli vain usko Jeesukseen, ja koin sen täysin riittämättömäksi. Piti tapahtuakin jotain. Mutta missään ei tapahtunut, joten Raamattu jäi tyhjiksi sanoiksi. Siksi olen nykyään ateisti. Tosin olisin varmaan alkanut ihmettelemään musliminakin asioita, ja päätynyt luopumaan islaminuskostakin.Mikä sinulle tuo tyydytystä ateistina? Mitkä ovat elämäsi arvot? Mikä nyt on paremmin elämässäsi?
kuis atskut kirjoitti:
Mikä sinulle tuo tyydytystä ateistina? Mitkä ovat elämäsi arvot? Mikä nyt on paremmin elämässäsi?
1. Ei välttämättä ateistina, mutta elämäni on järjestynyt sen verran hyvin, että elämä yleensä tuo tyydytystä monin tavoin.
2. Arvoni ovat, eli asiat jotka ovat tärkeitä: rehellisyys, huono-osaisten auttaminen, rakkaus, huolenpito. Lähinnä näyttää olevan "pehmeät arvot".
3. Elämässäni on paremmin rakkausasiat, koti siellä missä halusin sen olevan, terveys parempi kuin uskon aikana, ei tarvitse kulkea hengellisissä kokouksissa, tietynlainen vapaus.
Kauan harkittu ratkaisu jättää kristinusko ja siirtyä ateisteihin kannatti.- hjhjhj
1. Ei välttämättä ateistina, mutta elämäni on järjestynyt sen verran hyvin, että elämä yleensä tuo tyydytystä monin tavoin.
2. Arvoni ovat, eli asiat jotka ovat tärkeitä: rehellisyys, huono-osaisten auttaminen, rakkaus, huolenpito. Lähinnä näyttää olevan "pehmeät arvot".
3. Elämässäni on paremmin rakkausasiat, koti siellä missä halusin sen olevan, terveys parempi kuin uskon aikana, ei tarvitse kulkea hengellisissä kokouksissa, tietynlainen vapaus.
Kauan harkittu ratkaisu jättää kristinusko ja siirtyä ateisteihin kannatti.Jos olet nyt noi onnellinen ja tyytyväinen miksi roikut näillä palstoilla kellon ympäri?
hjhjhj kirjoitti:
Jos olet nyt noi onnellinen ja tyytyväinen miksi roikut näillä palstoilla kellon ympäri?
En tänään ainakaan ole ollut "kellon ympäri", sillä olin päivän uimarannalla. Ja ei se minun onnellisuutta vähennä, jos kirjoittelen ja seuraan keskusteluja. Lähinnä silloin kun olen yksin, jää aikaa tällaiseenkin.
- Balttis jokerille
En tänään ainakaan ole ollut "kellon ympäri", sillä olin päivän uimarannalla. Ja ei se minun onnellisuutta vähennä, jos kirjoittelen ja seuraan keskusteluja. Lähinnä silloin kun olen yksin, jää aikaa tällaiseenkin.
Asut Fuengirolassa vai mitä?
Balttis jokerille kirjoitti:
Asut Fuengirolassa vai mitä?
Torrevieja, Costa Blanca. Olen asunut kyllä ihan Fuengirolan vieressäkin ja Málagassa..
- ;)?
hjhjhj kirjoitti:
Jos olet nyt noi onnellinen ja tyytyväinen miksi roikut näillä palstoilla kellon ympäri?
"Jos olet nyt noi onnellinen ja tyytyväinen miksi roikut näillä palstoilla kellon ympäri?"
Hyvä kysymys. Jos onnellisuus ja ilo tuottaa maanisuutta, niin ei oikein hyvältä näytä. - Jhullu
Torrevieja, Costa Blanca. Olen asunut kyllä ihan Fuengirolan vieressäkin ja Málagassa..
** Torrevieja, Costa Blanca. Olen asunut kyllä ihan Fuengirolan vieressäkin ja Málagassa. **
aaaaaaaaaaa bbbbbbbbbbbbb ccccccccc
- onpä hienoa, että asut Torreviejassa.
Olemme ehkä törmännetkin jossain, itsekin vietän siellä talvisin epämääräisiä aikoja.
Mitenhän tuota sattuisimme vastakkain ensi talvena??
Torren yläkaupungilla on myllypuisto, tiedätkö sen?
Tai hell.srk n rukoushuone c. / Caleran ja c. / Joven Puran kulmassa.
???????????????
t: J. hullu Jhullu kirjoitti:
** Torrevieja, Costa Blanca. Olen asunut kyllä ihan Fuengirolan vieressäkin ja Málagassa. **
aaaaaaaaaaa bbbbbbbbbbbbb ccccccccc
- onpä hienoa, että asut Torreviejassa.
Olemme ehkä törmännetkin jossain, itsekin vietän siellä talvisin epämääräisiä aikoja.
Mitenhän tuota sattuisimme vastakkain ensi talvena??
Torren yläkaupungilla on myllypuisto, tiedätkö sen?
Tai hell.srk n rukoushuone c. / Caleran ja c. / Joven Puran kulmassa.
???????????????
t: J. hulluJuu, Myllypuisto on tuttu. Asun San Luis alueella noin 7 km keskustasta. Suomalaisia kuuluu ja näkyy aina siellä täällä. Hellutailaispaikkaa on tiedä, mutta mikä ettei. Jumalan hullu voi olla tapaamisen arvoinen.
;)? kirjoitti:
"Jos olet nyt noi onnellinen ja tyytyväinen miksi roikut näillä palstoilla kellon ympäri?"
Hyvä kysymys. Jos onnellisuus ja ilo tuottaa maanisuutta, niin ei oikein hyvältä näytä.No myönnän, että olen vähemmän onnellinen silloin kun elän yksin. Mutta nykyisin kuitenkin olen oppinut jo paremmin yksin elämään kuin aikaisemmin; eli jonkinlaista kehitystä.
"Maanisuus" saattaa johtua luonteestani: kun huomaan jotain aivan älytöntä tai valehtelua, niin se saa minut nopeasti toimimaan. En jätä asiaa siihen, vaan asian oikea laita on saatava esiin.
Mutta onnellinen ja iloinen voi ihminen olla vaikka tekisi mitä hullua toisten mielestä.
- Balttis jokerille
Minullla on tuttava, joka koki samantyyppisen uskonsa raukeamisen, ja oikeastaan samantyyppisin perustein kuin sinäkin kerroit, eli hänen pettymyksensä perusteema, oli ettei hän nähnyt uskon "toimivan" kuten hän odotti ja toivoi, ja tämä tuli lopulta hänen elämässään asenteeksi jossa hän esitti kritistinusko toimimattomuuteen pettyneenä, elämänasenteekseen ateismin, kuten hän minulle asian ilmaisi. Tuo mies oli parikymmetä vuotta arvostettu kristittynä, ja hänen "tipahtamisensa uskosta" oli minullekin yllätys, ja kun hän kertoi minulle olevansa nykyään "atesisti" - jäin mittimään miksi hän koki uskossaan haaksirikon. Se on selvää, että jouduttuaan elämän kriisiensä keskellä havaitsemaan sen, että hänen omat odotuksensa kristinuskon sisällöstä käytännössä eivät täyttyneet, ja hän pettyi siihen.
Itse mietin oliko tuo mies aikanaan valinnut itselleen "parhaan uskonnon", ja pettyi siihen ettei tuo odotus täyttynytkään, ja kun vastoinkäymisiä tuli, hän ei ainakaan Jobin kaltaiseksi osoittautunut. Itse näen asian niin ettei ainakaan minulle Jumala ole mikään "eräjumala", jonka avullla hankitaan menestystä ja voittoja, ja esiinnytään jumalaisen voiman siunaamina etu-oikeutettuina läpi elämän, rakastaen myös niitä ensimmäisiä sijoja, joiden loisteessa voi paistatelle ihmisten ihailemana hengellisenä ihmisenä, uskonnollisia olvalliuksia ja viisauksia ladellen. Kun tämä mies luopui Jumalastaan, hän luopui minusta epäjumalastaan, ja hänen todelliset mahdollisuutensa tulla oikeasti uskoon kasvoivat, vaikka ei sekää tietenkään mitää varmaa ole - ellei elävä Jumala todellakin päätä tehdä itseään tunnetuksi myös hänelle, kaiken tämän uskonnollisuuden kuolettamisen jälkeenkin - ja jos niin tapahtuu - ei tämä ihminen silloin enää jää todellakaan aprikoimaan sitä onko Jumala vai ei - vaan: voi todellakin kohdata itse elävän Jumalan, joka ei ole mikään miedän toiveiden täyttymyksen totemi, tai pakanallinen uskonnollisten haihattelujemme summa.Mulle BALTTIS on vaan muutama juttu: esimerkiksi se Jeesuksen sana, että häntä rakastaa se, ja hän rakastaa sitä, joka tekee taivaallisen isän tahdon.
Siksi minuun ei vaikuta tyhjät lauseet Raamatusta uskon tueksi ja todistukseksi. Jos ei tehdä Jumalan tahtoa, ei Jeesuksen käskyjä, niin mitä ihmeen uskoa se sitten on? Minusta ei mitään; niin paljon Jeesus puhuu tekojen merkityksestä taivaaseen menon edellytyksenä
- Balttis jokerille
Usko ja näkeminen ovat eri asiota vaikka ihmiset toki voivat myös tehdä uskoaan ilmentäviä tekoja, joilloin uskon täydellistyy tässä ajassa uskon kautta teoissa, siis ja sen perusteella tehdyissä teoissa. Usko saa kuitenkin voimansa katsomalla siihen mikä ei näy, ja ojentautuen sen mukaan mitä toivotaan, --. Uskovan elämä ei perustaudu suhteessa Jumalaan tekoihin, vaan uskoo, - ja uskoon myös Jumalan lupauksiin, ja voimaan totetuttaa lupauksensa. Siksi usko lepää Kristuksessa, joka ne tekee, jopa kaikki meidän tekomme, ovat jo kerran valmistetuja Hänessä, jotta me niissä veltaisimme: Ef.:2:1-10. Kuten myös kirjoitettu on:
>> Herra, sinä saatat meille rauhan, sillä myös kaikki tekomme olet sinä tehnyt.No voisihan sitä uskoa, jos olisi sellainen kohde, joka olisi jollakin lailla konkreettinen. Mutta taitaa kaikki tuhannet Jumalat olla vähemmän konkreettisia uskon kohteita. Minulla ei ainakaan ole ollut ainuttakaan kokemusta Jumalasta ikinä koskaan.
Eli tässä ollaan siinä tilanteessa, että pelkkä usko riittää. Siksi Raamattua ei tarvita laisinkaan, koska sen käskyillä ei ole mitään merkitystä. Jumalahan on ilman kirjaankin?
- Balttis jokerille
Jumala on ilman kirjaakin, mutta ihminen on älyllinen olentoja, jolla on omatunto ja joka pystyy kommunikoimaan sanojen välityksellä, ja siksi se Jumalan jonka minä tunnen, teke itseään tiettäväksi, tunnetuksi nimeomaan Elävän Sanansa välityksellä ja kautta, joten kyseesssä ei silloin ole enää ihmismielen kehittämä oma abstraktio Jumalasta, oman eksistenssinsä puitteissa, vaan itseään ihmiselle ilmaisevan Jumalan ilmoitusta itsestään sanansa kautta. Kun siis Jumala jonka minä tunnen, puhuttelee ihmistä, taivas ja kohtaavat, ja siksi Jeesuskin julisti tullessaan maailmaan: "Taivasten kuningaskunta on tullut lähelle", sillä onhan hän tuon kuningaskunnan ikuinen kuningaspappi, ilmoitettuna maan päällä, ja tehtävänsä jo osoin täällä suorittaneena. Vain loppunäytös enää puuttuu: Psalmi 110.
Eli ilman Raamattua sinun olisi vaikeampi uskoa. Minulle se Jumala, joka on Raamatussa, tekee itseään tunnetuksi esittelemällä asuvansa ja kulkevansa israelilaisten seassa, olemalla raakalaismainen, määräämällä kuolemantuomioita vähäisistäkin teoista, ja että hän ei rakasta, ei paranna, vaan enemmänkin vihaa ja surmaa.
Voi olla, että Jumala on sellainen, ja onneksi minulla ei ole mitään tuntumaa häneen. Hän taitaa vaikuttaa yhä Israelissa, joten en mitenkään voikaan saada hänestä mitään omaan elämääni. On liian kaukana.
- Baltttis jokerille
Tämän kansan kautta YHWH Elohim osoittaa todellkin myös hallintavaltaansa, ja siksi hän tuhosi luvatusta maasta, ne kaanaanilaiset pois, joiden syntivelka oli tullut täyteen, joten ne siirrettiin pois. Samoinhan tapahtui myös Juudan sukukunnalle, joka viimeisenä sinnittele maassa, täyttäen syntiensä mittaa, mutta nyt kun Jumalan vapahetoiseen armoon, evankeliumiin perustuva armotalouskausi on täyttymässä, Jumala todellakin tulee aivan erityisellä tavalla osoittamaan olevansa elävä Jumala, kääntämällä kansansa kohtalon, jo ryhtessä jälleen näyttämään hallintavaltaansa, suhteessa pakanakasoihin tämän yhden kansan kautta.
Eli mitä me teemme jonkun toisen kansan Jumalalla? Emme mitään. Raamatussa Jumala antaa piupaut kaikille muille kansoille.
- solei
Pehmensikö aurinko pääsi?
solei kirjoitti:
Juu, kyllä kun fillarilla palasin rannalta, olin aivan sippi. Mutta kun nyt luen mitä kirjoitin, niin en näe siinä mitään erikoista.
Mitä me tekisimme Allahilla, joka on muilla kansoilla?- ????????
Missä kohtaa Raamatussa Jumala näin sanoo?
- espanjaako
solei kirjoitti:
Onko solei espanjaksi aurinko?
- solei
espanjaako kirjoitti:
Onko solei espanjaksi aurinko?
En tiedä.
Pitääkö nikin tarkoittaa jotakin....? - ei tarvitse
solei kirjoitti:
En tiedä.
Pitääkö nikin tarkoittaa jotakin....?Kunhan tuli mieleen kysyä.
???????? kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa Jumala näin sanoo?
Jos tarkoitat, että Jumala viis veisaa muista kansoista, niin se on Raamatun punainen lanka. Se näkyy ja kuuluu VT.ssa hyvinkin usein, niissä Mooseksissa varsinkin. Muut kansat kun olivat vain välttämätön paha, tai niitä vastaan piti käydä sotaa Jumalan ehdotuksesta.
Myös silloin kun Israelin kansa vaelsi "luvattuun maahan", niin ensitöikseen Jumala määräsi siellä asuvat kansat tuhottaviksi.- ???????
Jos tarkoitat, että Jumala viis veisaa muista kansoista, niin se on Raamatun punainen lanka. Se näkyy ja kuuluu VT.ssa hyvinkin usein, niissä Mooseksissa varsinkin. Muut kansat kun olivat vain välttämätön paha, tai niitä vastaan piti käydä sotaa Jumalan ehdotuksesta.
Myös silloin kun Israelin kansa vaelsi "luvattuun maahan", niin ensitöikseen Jumala määräsi siellä asuvat kansat tuhottaviksi.Mutta sano tarkat kohdat.
- Syö aurinkopipareita
Jos haluat todella palvoa ja palevella täysin rinnoin auringonjumalaa, "Sol Invictusta", eli "voittamantonta aurinkon", aloita se heti Joulusta, ja jatkat sitten sitä rataa joka helvetin sunnustaisin, - eli päivinä jotka on omistettu nimensäkin mukaisesti auringonjumalan palvonnalle. Syö myös auringon poika suihisi silloin niin vahvistut entisestään, sillä öytättii, itse jumala syntyy kuulemma sunnutaisin kirkkoljen alttareilla.
En minä palvo mitään jumalaa. Nautin kyllä kesästä: niin on ollut aina. Siksi en ole Suomessa enää, eikä se johdu auringon jumalasta. En usko sellaista edes olevan. On vain aurinko ja lämmin.
- Mieti sitä
En minä palvo mitään jumalaa. Nautin kyllä kesästä: niin on ollut aina. Siksi en ole Suomessa enää, eikä se johdu auringon jumalasta. En usko sellaista edes olevan. On vain aurinko ja lämmin.
Siis varsin perusluterilaista elämää.
Mieti sitä kirjoitti:
Siis varsin perusluterilaista elämää.
Juu, Mieti sitä. En ole ikinä eronnut perusluterilaisesta elämälläni. Mutta ehkä juuri siksi olenkin nykyään ateisti; ja onnellinen.
- Samma saken
Juu, Mieti sitä. En ole ikinä eronnut perusluterilaisesta elämälläni. Mutta ehkä juuri siksi olenkin nykyään ateisti; ja onnellinen.
Ei luterilaisetkaan koskaan ole itse luterilaisiksi liittyneet.
Samma saken kirjoitti:
Ei luterilaisetkaan koskaan ole itse luterilaisiksi liittyneet.
Mitä tuo oli? Luteriaalit eivät ole koskaan olleet liittyneet kirkkoonsa?
Sikäli totta, että Suomessa on luterilainen ennen kuin sitä tajuaa. Näin se käy kaikissa muissakin uskonnoissa.- Jokerille
Mitä tuo oli? Luteriaalit eivät ole koskaan olleet liittyneet kirkkoonsa?
Sikäli totta, että Suomessa on luterilainen ennen kuin sitä tajuaa. Näin se käy kaikissa muissakin uskonnoissa.Ei kyllä usko Jeesukseen syntyy ihmisen sydämessä, hänestä kuultavan julistuksen kautta, - tai sitten ei - sillä ei usko ole jokamiehen, eikä joka naisenkaan juttu.
- eräs puoliluuseri
Voi, Balttis, kuinka tietäisitkään, kuinka paljon. Oikeastaan kaiken. Vastaan siis otsikon kysymykseen. En näistä muista jutuistani nyt jaksa pamlata. Hyvää vointia sinullekin ja Jumalan siunausta. Toivottavasti rakas Jumalamme ohjaa sinutkin lopulta oikealle tielle, eikä tuntemaan niin syvää vihaa ja pelkkää taistelua ja ivaa muista kristittyjä kohtaan.
Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, aamen. (En lukenut ketjua, vastasin vain otsikkoon.) - Herran Jestas
Kiivaus hänen puoleensta kulitti itse Jeesustakin, sillä rakkaus totuuteen oli hänelle leimallista, ja siksi hän ei kantanut päässään, kalanpäähattua kuten filistealaisten jumalan kuvuus edellyttää, papistoiltaankin.
- eräs puoliluuseri
No mutta kuitenkin tuo "kalanpääpapistokin" on omalta osaltaan auttanut minua löytämään Kristuksen. Toki ymmärrän, että olet vähän kateellinen. Mene sinäkin kuitenkin tutkimaan kaikkea sitä aarteistoa, mitä kristikunta on kerännyt matkan varrella. Ah!
Minä ylistän Nikean uskontunnustusta! Mikä kiteytys rakkaan Jumalamme määrittelyssä ja ohjauksessa ja mitä tarvitiin, etteivät harhajuonteet saisi meitä valtaansa. MItään väliä ei ole sillä, jos kirkot ovat välillä alennustilassa, ydin on säilytetty. Minäkin sain tänä päivänä kuulla totuuden ja tulla Jumalan tuntemiseen. Raamattu on luettavissa. Jumala on todellakin johdattanut. Juhlin tässä vielä, vaikka myönnänkin, että valitettavasti länsimaissa tilanne alkaa käymään hieman heikoksi...Ei saisi olla näin itsekäs, mutta pääsin vielä leiville, nimittäin taivaasta pudonneeseen leipään, Herraamme Jeesuksen Kristukseen, käsiksi. Mitä suurta Jumalan armoa AD 2000 ja jälkeen... - Skismaiset synodit
eräs puoliluuseri kirjoitti:
No mutta kuitenkin tuo "kalanpääpapistokin" on omalta osaltaan auttanut minua löytämään Kristuksen. Toki ymmärrän, että olet vähän kateellinen. Mene sinäkin kuitenkin tutkimaan kaikkea sitä aarteistoa, mitä kristikunta on kerännyt matkan varrella. Ah!
Minä ylistän Nikean uskontunnustusta! Mikä kiteytys rakkaan Jumalamme määrittelyssä ja ohjauksessa ja mitä tarvitiin, etteivät harhajuonteet saisi meitä valtaansa. MItään väliä ei ole sillä, jos kirkot ovat välillä alennustilassa, ydin on säilytetty. Minäkin sain tänä päivänä kuulla totuuden ja tulla Jumalan tuntemiseen. Raamattu on luettavissa. Jumala on todellakin johdattanut. Juhlin tässä vielä, vaikka myönnänkin, että valitettavasti länsimaissa tilanne alkaa käymään hieman heikoksi...Ei saisi olla näin itsekäs, mutta pääsin vielä leiville, nimittäin taivaasta pudonneeseen leipään, Herraamme Jeesuksen Kristukseen, käsiksi. Mitä suurta Jumalan armoa AD 2000 ja jälkeen...Monia järkeviä ihmisiä on "kuhasettu" verkkoihin järkeisopeilla, eli filosofian päätelmillä, vaikka ne eivät edustakaan kristinuskoa.
- eräs puoliluuseri
Skismaiset synodit kirjoitti:
Monia järkeviä ihmisiä on "kuhasettu" verkkoihin järkeisopeilla, eli filosofian päätelmillä, vaikka ne eivät edustakaan kristinuskoa.
Mitä? Väitätkö, että Kristus ei ole Jumala Jumalasta....Valo valosta, syntynyt, ei luotu jne.?
No ilmankos vihaat kristikuntaa.
Kuka tahansa voi todeta tämän vain Raamattua lukemalla.
Viis minä ihmisten skismoista. Silloin oli aika, jolloin Jumala varjeli kristikuntaa ja sanomaansa ja lähetti sopivat ihmiset paikalle, vaikkakin ihmisille niin tyypillisissä epätäydellisissä muodoissa, joten riitaakin ymmärrettävästi syntyi. Toisaalta riidat ovat tarkoitetut koetukseksi, ja pelkäänpä, että Saatana on saanut sinut ns. hylkäämään ihmisten epätäydellisen ulkomuodon perusteella Totuuden. Sitä paitsi, et myöskään näe metsää puilta. Mutta samapa tuo. Kuten sanottu, siunaan sinua, kuten Jeesus käski. Tahdon totella Herraani, ja ainoastaan Jumalan siunaus saa sinut näkemään totuuden. Aivan kokonaan toinen asia on länsimaiden alennustila, mitä kristinuskoon tulee. - Loruista isoporu
Mitä? Väitätkö, että Kristus ei ole Jumala Jumalasta....Valo valosta, syntynyt, ei luotu jne.?
No ilmankos vihaat kristikuntaa.
Kuka tahansa voi todeta tämän vain Raamattua lukemalla.
Viis minä ihmisten skismoista. Silloin oli aika, jolloin Jumala varjeli kristikuntaa ja sanomaansa ja lähetti sopivat ihmiset paikalle, vaikkakin ihmisille niin tyypillisissä epätäydellisissä muodoissa, joten riitaakin ymmärrettävästi syntyi. Toisaalta riidat ovat tarkoitetut koetukseksi, ja pelkäänpä, että Saatana on saanut sinut ns. hylkäämään ihmisten epätäydellisen ulkomuodon perusteella Totuuden. Sitä paitsi, et myöskään näe metsää puilta. Mutta samapa tuo. Kuten sanottu, siunaan sinua, kuten Jeesus käski. Tahdon totella Herraani, ja ainoastaan Jumalan siunaus saa sinut näkemään totuuden. Aivan kokonaan toinen asia on länsimaiden alennustila, mitä kristinuskoon tulee."Valo valosta", = auringosta auringonpoika = Konstantinus 1, Konstantinus ensimmäisestä pakanauskonto, pakanauskonnosta öylätti, - öylätistä leipä papeille, - papeistä auringonpyörä, auringonpyörästä Hjul = joulusta kirkkovuosi , kirkkovuodesta täyspakanuus.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tridentiininen_messu - eräs puoliluuseri
Loruista isoporu kirjoitti:
"Valo valosta", = auringosta auringonpoika = Konstantinus 1, Konstantinus ensimmäisestä pakanauskonto, pakanauskonnosta öylätti, - öylätistä leipä papeille, - papeistä auringonpyörä, auringonpyörästä Hjul = joulusta kirkkovuosi , kirkkovuodesta täyspakanuus.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tridentiininen_messuVoi rakas Herrani, armahda nyt tätä Balttista. Hän on nyt kuitenkin varmaan etsinyt Sinua.
Älä tee hänestä niitä, joista sanoit, että vihamies kylvää peltoon.
Tosi Jumala, tosi Jumalasta, ollen Hänen kirkkautensa säteily...(Hepr.) - eräs puoliluuseri
Loruista isoporu kirjoitti:
"Valo valosta", = auringosta auringonpoika = Konstantinus 1, Konstantinus ensimmäisestä pakanauskonto, pakanauskonnosta öylätti, - öylätistä leipä papeille, - papeistä auringonpyörä, auringonpyörästä Hjul = joulusta kirkkovuosi , kirkkovuodesta täyspakanuus.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tridentiininen_messuPyhä Jumala, Pyhä Väkevä, Pyhä Kuolematon, armahda meitä.
Ja Balttis, olen lintunen, joka tekee pesänsä pienestä sinapinsiemenestä kasvaneen ison puun oksille pesänsä.
Ylistäkää Jumalaamme!
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.
Sanoo Rakkaan Herransa iloinen - Suotta psyykkaat
Pyhä Jumala, Pyhä Väkevä, Pyhä Kuolematon, armahda meitä.
Ja Balttis, olen lintunen, joka tekee pesänsä pienestä sinapinsiemenestä kasvaneen ison puun oksille pesänsä.
Ylistäkää Jumalaamme!
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.
Sanoo Rakkaan Herransa iloinenIsä ja Poika ja Pyhä henki ei ole nimi, vaan persoonia, ja siis samaan tapaa kuin:
Elohim (monikossa) on Yksi = nimessä Jeshua, ja siksihän myös tämä Herran nimi tulee olemaan vielä kuninkaamme nimenä yksi ainoa: Sak.14:9 - .
- asdfghijkl
Älkäät ajako karille!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501819
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121691Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va321331Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921151
- 761046
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta352974- 62849
- 49811
- 50806