Puolisoni käyttäytyminen

Olen 57 v. mies. Asumme asumuserossa vuodesta 2012. Olen joutunut jo vuosia puolisoni mollaamisen ja huutojen kohteeksi, syyttä mielestäni. Koskaan itse en ole aloittanut räyhäämistä tai silmitöntä huutamista. Luonteeltani olen todella rauhallinen mikä on täysi vastakohta puolisoni luontelle. Hän saattaa huutaa jostain silmittömästi ja jo seuraavana päivänä ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Aiheina on, etten tee mitään talouden eteen, olen rahaton, olen aloitekyvytön ja viime aikoina jopa ulkomuotoni ärsyttää häntä. En tupakoi, enkä juo, käyn töissä. Pidän itsestäni hyvää huolta, ollen aktiiviliikkija. Vatsaa saa etsiä kyllä jostain toisesta osoitteesta. En makaile sohvalla ja katsele formuloita ja juo kaljaa. Koko ajan minulla on jotain tekemistä. Tätä puolisoni ei yhtään arvosta. Hän arvostelee jopa aikaista nukkumaan menoani. Se on sisäinen kelloni, jollainen jokaisella on erilainen. Hän taas yön kukkuja. Ihmisarvoni on laskenut ja tunnen koko ajan itseni hyödyttömäksi, häpeän itseäni ja olen alinomaan alakuloinen En nauti elämässä enää kuin liikunnasta. Seksiä meillä ei ole ollut kolmeen vuuoteen. Eikä sitä paitsi mielin edes tee. Siitä hän on pitänyt huolen. Onko tällaisella liitolla tulevaisuutta?

11

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin on

      Noilla tiedoilla ei taida olla kummoisiakaan mahkuja ja etkös sanonutkin että olette
      olleet jo pari vuotta erossa, tee elämästäsi juuri sellainen missä itse viihdyt niin ettei kukaan ole alati meuhkaamassa ja haukkumassa. Ei kannata tuhlata kallisarvoisia vuosia noin.

    • miksi et ole

      lähtenyt jo aikaa sitten? miksi kuunnella pelkkää vittuilua?

      • 67e5ue5duy

        Niinpä! En muista vihkipapin sanoneen, että että sinä siinä: sinä kuuntelet kiltisti kaiken v-tuilun toisen suusta ja sinä siinä: sinulla on oikeus tylyttää puolisoa vaikka kellon ympäri.

        Joskus herää kysymys, että missä ihmisten oma ajattelukyky on? Tässäkin lujaa vauhtia kohti eläkeikää kiitävä mies on alkanut pikkuhiljaa päättelemään, ettei asiat ole aivan niin kuin rakastavassa parisuhteessa pitäisi olla ja kyselee porukalta vahvistusta... Ilmeisesti olo ei kuitenkaan ole riittävän kehno, kun vielä kyselee sen sijaan, että olisi lopettanut tuollaisen touhun?


    • Naiselta

      Kerro puolisollesi miltä sinusta oikeasti tuntuu ja että olet miettinyt myös oikeasti eron mahdollisuutta, jos tilanteenne jatkuu näin? Oletko ajatellut parisuhdeleirejä tai -terapiaa? Kirjallisuutta vaikka kirjastosta mistä saisi ehkä uusia ajatuksia ja näkökulmia korjata suhdettanne? Ei kenenkään pitäisi joutua kestämään tuollaista käytöstä. Toivottavasti saatte suhteenne kuntoon. Voimia!

      • pidemmän päälle v:tuttaa

        Kyllä ap karulta tekstiltä vaikuttaa. Muutos toisessa on mahdollinen vain jos toinen sitä itse haluaa. Mutta minä kaipaisin tietoja teiltä kaikilta, että miksi toinen ei tee mitään tuollaisessa tilanteessa? Voi lupailla muuttua ja yrittää parantaa suhdetta mutta ne teot, ei mitään, pelkkiä tyhjiä lupauksia. Sanoo yhtä, mutta tekee toista.


    • jos huutaa

      verenpainetauti

    • Lets Rock!

      Miksi et ole tuntenut omaa arvoasi, vaan täällä kitiset puolisosi mielenvikaista läppää?

      Koska saan sanoa julkisella palstalla oman mielipiteeni, niin sinä olet nössykkä. Mikä on elämäsi tarkoitus?

      Kirjoituksestasi tulee mieleen pitkäaikaistyötön, työllistettävä, joka hillitsee tunteensa liinavaatevarastossa, koska ei löydä omaa paikkaansa työyhteisössä. Ja sieltä päästyään kommetoi asiaankuulumattomasti kaikkea epärelevanmttia, jonka kaikki "ymmärtävät" ja nyökyttelevät että joo, ok!

      Äiti on jo vanhainkodissa muistisairaana, eikä oikein tullut pidettyä yhtyeyttä"anoppiin" kun oli niin "vahva" miniä. Ei sisaruksia. Isä mennyt menojaan.

      Etsi kuule sisäinen minäsi ja lähde vaikka kiertämään maailmaa!

      http://www.youtube.com/watch?v=ygiTv7tEYm0

    • eipä kuulosta

      kummoselta, se tulevaisuus riippuu kai siitä haluatko edelleen tuota kertomaasi vai jotakin muuta.

    • Vastaa kysymykseen

      Onko tuo sellaista liittoa mitä haluat ja tee päätöksesi vastauksesi mukaan.
      Omana mielipiteenä voisi sanoa että mikäli puolison tapoihin ei ole odotettavissa muutosta, miksi kiusaisit itseäsi enempää.
      Keskustele tästä vaimosi kanssa ja tee ratkaisusi sitten mutta älä tuhlaa enempää
      elämästäsi noin itseäsi aliarvioivan ihmisen kanssa, olet ansainnut parempaa.

    • lady lucky

      Olet totisesti tossun alla ja manipulaation uhri. Juokse lujaa eri suuntaan. Anna arvo itsellesi ja erotkaa nyt lopultakin. Olisit helmi mieheksi jollekkin sinua arvostavalle naiselle -jota exä ei ole.

    • Olet hieno mies

      Tee elämässäsi sellaiset muutokset että nautit siitä taas. Älä anna hänen enää painaa sinua alas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe