Muita Takuu-Säätiön jonossa?

Lainapeitto

Olen ollut nyt 8kk jonossa ja hakemukseni otetaan käsittelyyn näillä näppäimillä. Kaikki on tehty ja selvitetty huolellisesti. Nyt sitten kysyivät jotain laskua syyskuu 2013, mistä se velka on tullut. Tuohan siis on maksettu jo vuosi sitten, eikä vaikuta enää mihinkään. Arvatkaa kahdesti, onko tuota laskua enää olemassa.

Onko kokemuksia jakaa mun kanssa?

Nyt sitten pitää hankkia kaikki paperit uudestaan, jotka hankin jo 8kk sitten hakemukseen. Hirvee homma. Kaikki ulosottoviraston listat yms... ja kaikki sen takia, että heillä on niin pitkä jono. Oliskohan helpompaa, jos ne täydennettäis sitten, kun hakemus otetaan käsittelyyn?

1

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin omasta verkkopankistani saan tiliotteen vielä parin vuoden takaa.
      Yleensähän heitä pitäisi vain kiinnostaa tuossa vaiheessa se tilille tuleva rahaliikenne.
      Eli juuri nuo vippifirmojen yms tilillepanot, joista käy sitten ikävästi selville että velkaantuminen ei ole loppunut vaan jatkuu yhä. Ja siihen se hakemuksen käsittely yleensä lopahtaa. Senhän pitäisi olla positiivinen juttu että velkojaan tilanteestaan huolimatta hoitelee, tämänkin he näkevät tiliotteista. Muistaakseni puolen vuoden ajan edestä pitää olla tiliotteet joista selviää että ei ole tullut uutta velkaa ja velkoja on makseltu pääsääntöisesti koko ajan,

      UO:sta saa velkasaldoluettelon nopeasti soittamalla spostiin ja omalla kohdallani pidin itse kirjaa kokonaisvelastani. Tämän taulukon lähettelin myös säätiölle säännöllisesti josta sitten näkivät milloin mikäkin velka oli tullut maksetuksi. Pari kertaa pyytelivät uusia tiliotteita ja tuota omaa kirjanpitoani jota vertasivat velkaneuvojan kanssa tehtyyn velkaluetteloon.

      Ilmeisesti hakemuksesi on otettu käsittelyyn. Tässä vaiheessa nyt sitten tutkivat tarkasti tiliotteesi tietyltä ajalta ja etsivät sellaista jota siellä ei saisi olla. Tämän jälkeen hakemuksesi lähtee takausryhmän käsittelyyn joka pidetään kuukausittain... siis jos kaikki tiliotteissasi on ok. Siellä sitten lopullisesti päättävät puolletaanko lainatakausta. Tämän jälkeen mikäli puoltava päätös tulee niin on vielä painittava pankin kanssa. Edessä samanlainen paperisota ja pankissa ravausta. Mutta on kyllä kaiken vaivan arvoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe