löysin tänään tuliliskojen akvaariosta noin 0,5mm kokoisia elukota jolla on pyrstö.mitä ne ovat?siivosin akvaarion kokonaa viime viikon keskiviikkona...voisivatko ne olla loisia.pesin kaikki kasvit niin miten ne oisivat säilyneet hengissä?ne menevät kasvien lehtien alle piiloo ja jos yritän saalistaa sellais sieltä pois ne piiloutuvat...mitä ne voivat olla????vastakaa noopeesti
apua
7
422
Vastaukset
- tuliliskofani
korjaan ne elukat olivat pienimmät 0,5 ja suurimmat yli millin.pesin ne kasvit sillon kun siivosin akvaarion ja ihmettelin mitä ihmeen kuplii niis kasveis oli ku ne ei lähteny pois ku otin ne kasvit pois akvasta niin mä puhkasin ne kuplat ni oisko ne voinu olla tuliliskon munii ja et ne elukat ois niinku tuliliskon poikasii jotka ois vähä niinku keskosia...niillä on iso pää ja pyrstö
- huoh
Kai sinä nyt sentään olet perusasiat selvittänyt ennen eläinten hankintaa?
Tosi pieniähän ne tuliliskovauvat aina ovat, eivät ne synny mitenkään keskosina.
Lue nyt ensimmäiseksi seuraavat sivut:
http://www.sammakkolampi.net/
http://www.jounipaakkinen.fi/liskot.html - Zuuls
huoh kirjoitti:
Kai sinä nyt sentään olet perusasiat selvittänyt ennen eläinten hankintaa?
Tosi pieniähän ne tuliliskovauvat aina ovat, eivät ne synny mitenkään keskosina.
Lue nyt ensimmäiseksi seuraavat sivut:
http://www.sammakkolampi.net/
http://www.jounipaakkinen.fi/liskot.htmlTosiaan ovat poikasia, ja jos huomaat munia kasvissa/kasveissa niin eihän niitä nyt puhkota sentään vaan siirretään omaan altaaseen kuoriutumaan poikaset..
Eli vielä näiden pikkuistenhoidosta myös Joonaksen sivuilla on ohjeita niin lue vielä sekin ja kannattaa varmaan lukea ihan kokonaan tuliliskoa käsittelevä osio sieltä niin ei tule enää tuollaisia kömmähdyksiä, kun perusasiat ovat selvillä.
Linkki sivulle:
http://www.matelijat.info/tulilisko/hoito-ohjeet/lisaantyminen.html - tuliliskofani
Zuuls kirjoitti:
Tosiaan ovat poikasia, ja jos huomaat munia kasvissa/kasveissa niin eihän niitä nyt puhkota sentään vaan siirretään omaan altaaseen kuoriutumaan poikaset..
Eli vielä näiden pikkuistenhoidosta myös Joonaksen sivuilla on ohjeita niin lue vielä sekin ja kannattaa varmaan lukea ihan kokonaan tuliliskoa käsittelevä osio sieltä niin ei tule enää tuollaisia kömmähdyksiä, kun perusasiat ovat selvillä.
Linkki sivulle:
http://www.matelijat.info/tulilisko/hoito-ohjeet/lisaantyminen.htmlmutta niilä elukoilla näky vain valkoinen pää ja ne ovat niin pieniä puoli milliä.miten mahdollista.eikö niiden pokasten pitäisi olla yli sentin kuoriutuessaan?
- Zuuls
tuliliskofani kirjoitti:
mutta niilä elukoilla näky vain valkoinen pää ja ne ovat niin pieniä puoli milliä.miten mahdollista.eikö niiden pokasten pitäisi olla yli sentin kuoriutuessaan?
Itselläni on tällähetkellä n.5viikkosia poikasia ja pienimmät ovat n.1cm pituisia ja isoin on tuon n.1,5cm. Eli ovat pieniä ja 0,5cm syntyessään kuullostaa aivan normaalilta.
Ja nehän ovat nuijapäitä vielä noin pieninä, koska mitään raajojenkehitystä ei ole tapahtunut, joten ei niissä näe silmällä, kuin pään oikeastaan. :)
n.3-5 viikkosilla näkee jo niitä "piikkejäkin" päässä ja raajojen pientäalkua, mutta kyllä sitä kokoa pitää olla jo n.1cm, että silmällä erottaa edes vähän paremmin.
Eli ottaen huomioon, että sinulla taitavat olla n. viikon ikäisiä niin kuullostaa aivan normaalilta koolta. Nyt vaan hoitamaan pieniä. Se on aika mielenkiintoista puuhaa. :)
Joonaksen sivuilla (linkki jonka annoin) on kuva jo vanhemmasta poikasesta, kuin sinulla, ja lajikin on eri eli veikkaisin kuvassa olevan Cynops Ensicauda:n poikasen, joten siihen kuvaan ei voi täysin verrata Orientalis:ta kuitenkaan. Nämä nyt ovat mustia, mutta tuota valkoista näkyy kyllä. Ja en osaa sitä paremmin selittää, kuin se on vain ns. osa kasvamista ja täysin luonnollista. :)
Toiv. tästä nyt oli jotain apua, vaikka olikin kovin sekavasti selitetty. :) - tuliliskofani
Zuuls kirjoitti:
Itselläni on tällähetkellä n.5viikkosia poikasia ja pienimmät ovat n.1cm pituisia ja isoin on tuon n.1,5cm. Eli ovat pieniä ja 0,5cm syntyessään kuullostaa aivan normaalilta.
Ja nehän ovat nuijapäitä vielä noin pieninä, koska mitään raajojenkehitystä ei ole tapahtunut, joten ei niissä näe silmällä, kuin pään oikeastaan. :)
n.3-5 viikkosilla näkee jo niitä "piikkejäkin" päässä ja raajojen pientäalkua, mutta kyllä sitä kokoa pitää olla jo n.1cm, että silmällä erottaa edes vähän paremmin.
Eli ottaen huomioon, että sinulla taitavat olla n. viikon ikäisiä niin kuullostaa aivan normaalilta koolta. Nyt vaan hoitamaan pieniä. Se on aika mielenkiintoista puuhaa. :)
Joonaksen sivuilla (linkki jonka annoin) on kuva jo vanhemmasta poikasesta, kuin sinulla, ja lajikin on eri eli veikkaisin kuvassa olevan Cynops Ensicauda:n poikasen, joten siihen kuvaan ei voi täysin verrata Orientalis:ta kuitenkaan. Nämä nyt ovat mustia, mutta tuota valkoista näkyy kyllä. Ja en osaa sitä paremmin selittää, kuin se on vain ns. osa kasvamista ja täysin luonnollista. :)
Toiv. tästä nyt oli jotain apua, vaikka olikin kovin sekavasti selitetty. :)mut ne elukat on YHDEN MILLIN PITUISIA.eivät puolta senttiä vaan millin.niin pieniä ettei paljaalla silmällä meinaa nähä...
- Zuuls
tuliliskofani kirjoitti:
mut ne elukat on YHDEN MILLIN PITUISIA.eivät puolta senttiä vaan millin.niin pieniä ettei paljaalla silmällä meinaa nähä...
Ei sillä tarkalla koolla ole niin väliä. Heitin vain esimerkkinä mitä kokoa on n.5viikkoiset poikaseni.
Syntyessään voivat olla hyvinkin pieniä ja en osaa sanoa onko tämä munienrikkominen vaikuttanut asiaan vai ei, mutta se onko eläin syntynyt hiukan liian aikaisin vai ei on sinänsä tässä tapauksessa merkityksetöntä, koska kuitenkin hoito on ihan sama.
Parhaiten tuon kokoiset varmasti söisivät likoeläimiä nyt ja sitten artemiaa, kun on vähän kokoa lisää veikkaisin (n.0,5cm riittää jo).
Tietysti se on outoa, kun pikkuisia ilmestyy "tyhjästä" ja menee alussa pohtiessa mitä kummaa tehdä ja miten hoitaa, mutta alkaa se sujua siitä. Itsellänikin nämä löytyivät siivouksen yhteydessä, kun ei tuolta "viidakosta" munia nähnyt. :)
Laita pikkuiset omaan astiaan ja koita hoitaa niin kyllä se siitä. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361240
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad21465Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461- 21447