Ruotsinkielinen uutispläjäys aamuisin ihmetyttää.

tree smoo troll

FEM ei riitä ruotsinmielisille. On kova tunku esittäytyä suomenkielisille.
Mitä lisäarvoa tuo yksi ruotsinkielinen uutiskatsaus aamuun? Ja kun se on suurimmalle osalle paljon vieraampi kieli kuin englanti?
Ruotsinkielisitä kanavilta ei katoa mitään YLE:N säästöjen nimissä.
Suomenkielisetä radiolta viedään ohjelma, jolla on puolen miljoonaa kuulijaa sunnuntaisin. Pop eilen toissa päivänä saa väistyä. Syitä ei verovaroin kustannettu YLE vaivaudu selittelemään.

23

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käännöststo

      Lauri Kivinen on saanut....

      • Fred Flintstone:.

        .

        "Fred Flintstonen mukaan suomalaiset eivät saa jatkossa välttyä ruotsinkielen pakolliselta tuputtamiselta yleisön pyynnöistä huolimatta"

        .


    • niinpä.

      Tuskin monikaan suru vaivautuu tuota lähetystä katsomaan. Kunhan vain väkisin tuodaan ruotsin kieltä suomalaisten kuuluville.

    • averyll4

      Avoimen ja läpinäkyvän päätöksenteon nimissä kysyn. Miten päätös ruotsinkielisten uutisten sijoittamisesta TV ykköselle on syntynyt, kuka on esittänyt ja mikä instanssi hyväksynyt? Ei tuollainen päätös tunkemisesta pääkanavalle ole voinut syntyä ainakaan katselijoiden vaatimuksesta.

      • hurripaskasilmille

        Silkkaa suomenkielisten kiusaamista tämä on. Eihän tätä voi muuten selittää.


      • möjlitvis
        hurripaskasilmille kirjoitti:

        Silkkaa suomenkielisten kiusaamista tämä on. Eihän tätä voi muuten selittää.

        Beror det månne på att yle fem inte har något program (utom texnyheter )förrän på eftermiddagen ?


      • femman yle
        möjlitvis kirjoitti:

        Beror det månne på att yle fem inte har något program (utom texnyheter )förrän på eftermiddagen ?

        Kanske istället för Min morgon på femman som var privatfinansierad ?


      • tässä tulevaisuus

        Suomenruotsalainen pinkkikenkähintti Alex Stubb asialla. Suomi tarvitsee kiireesti oman Breivikin tai kymmenen. Muutoin tämä maa tuhoutuu mamuja hyysäävään hurripaskaan. Kivinen kivitettävä, ruumis kirottava ja poltettava roviolla.


    • Käännöststo

      hei, månne,
      Fem-kanavaltahan tulee koko päivä ohjelmaan Ruotsi TV:stä, suorana. Sikäläisen "ylen" ohjelmaa.
      Rkp järjesti, että Yle antaa ruotsalaisten tulla kuin hollitupaan.
      2 ruotsinkielistä radiokanavaa paasaaa kaiken päivää.

      • niin.

        Lisäksi vielä "ilmaiseksi" eli luvanmaksajien rahoilla. Tuokin kustannus on kuulemma piilotettu koko YLE:n budjettiin. Niin haluttiin salata SvenskaYLE:n muutenkin suurta ylibudjetointia.


      • Bättre folk
        niin. kirjoitti:

        Lisäksi vielä "ilmaiseksi" eli luvanmaksajien rahoilla. Tuokin kustannus on kuulemma piilotettu koko YLE:n budjettiin. Niin haluttiin salata SvenskaYLE:n muutenkin suurta ylibudjetointia.

        Ahvenanmaa matkustaa ilmaiseksi joka asiassa.
        Perutstetaan Ålands YLE joka maakuntahallituksen kustannuksella vastaa ruotsinkielisestä radiotuotannosta.


      • Bättre folk kirjoitti:

        Ahvenanmaa matkustaa ilmaiseksi joka asiassa.
        Perutstetaan Ålands YLE joka maakuntahallituksen kustannuksella vastaa ruotsinkielisestä radiotuotannosta.

        On perustelu jo vuonna 1996. Ålands Radio och TV


      • ahvennainen kirjoitti:

        On perustelu jo vuonna 1996. Ålands Radio och TV

        Siis perustettu 1996.


    • de lekte med en boll

      Ja tämän tästä suomenkielisellä kanavalla näytettävän suomenkielisen ohjelman sisällä kieli muuttuu ykskaks pakkoruotsiksi. Pitkiäkin höpinöitä tekstitetään ja pitää tulla kuvaruudun ääreen katsomaan pakkoruotsin käännöstä.

      • hupipersut

        Onko elämää ruotsinkielisen tv-ruudun ulkopuolella?


      • onneksi pakkoruotsin
        hupipersut kirjoitti:

        Onko elämää ruotsinkielisen tv-ruudun ulkopuolella?

        ---och bollen var av guld...


    • Pakkoruotsitettu

      ...de hette Tripp, Trapp och Trull!

      • 2. pakkoruotsin uhri

        Sen pituinen se. Entä sitten tämä: Gungeli gung och gungeli gunga, jag kan svenga...

        Huom: Ei siis svenska vaan svenga!


    • Nettisuom. (-fenno)

      > Mitä lisäarvoa tuo yksi ruotsinkielinen uutiskatsaus aamuun?

      Mietipä sitä. Neffelle tuo katsaus aiheuttaa hengenahdistusta ja ihottumaa, tavallisille suomalaisille se tuo terveen muistutuksen maan kaksikielisyydestä.

    • averyll4

      Eipä ole idean isä ylpeänä ilmoittautunut. Se kertoo jo todella paljon.

      • Nettisuom. (-fenno)

        Siinä oli typerä viesti.


    • averyll4

      Jos joku saa aikaan muutoksen, jota pidetään hienona ja toivottuna, on hänelle tietenkin annettava asianmukainen kiitos ja kunnia. Eipä kuitenkaan halua tulla esiin. Miksi ?

    • voikiesus

      Kyllä yhdeltä kanavalta pitäisi tulla aamuisin suomenkielistä ohjelmaa. Ei tämä kansa niin kaksikielinen ole, että molempia kuvitteellisia kansalliskieliä täytyy tunkea joka kanavalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe