Hysteerinen puoliso ärsyttää!

stop paniikki

Miten voi olla normi tavikselle niin vaikeaa käsittää mielenterveysongelmia? Minä olen ollut nyt aviomieheni kanssa 5 vuotta ja kaikki tulee yhä hänelle yllätyksenä. Jokaisesta paniikki/ ahdistuneisuuskohtauksesta pitäisi kärrätä osastolle. Kun on vaikean masennuksen vaihe niin osastolle. Kaikesta vaan osastolle, mutta kun mulla on mania niin se on vaan tyytyväinen kun oon niin eloisa! Olen hankkinut esitteitä, olen valistanut, oon käyttänyt rautalankaan ja hakannut kiveen tän sairaudenluonteen sille, mutta ei. Ei se vaan tajua. Ei tajua vaikka olen eläkkeellä, että tällainen mun kuuluukin olla. Mua itseäni ei vaivaa sairauteni, mutta mua vaivaa ylihysteerinen hermoheikko joka koittaa estää mun toimintoja kun on paniikkikohtaus ja jatkuvat osastolla uhkailut. Vaikka sielläkin viihdyn niin ei nyt koko aikaa sielläkään kun kotona pärjään hyvin kun saan omaan tahtiin toimia.

8

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyksle

Ota ero.

Pariterapiakin saattas toimia . Todennäköisesti ei.

• hhhhhhhhh

Sano sille hermoheikolle että menee itse hysterian takia osastolle =) Ja tosissaan, itsellä kyllä palais käämi tommoseen mieheen :D

• stop paniikki

Sopeutumisvalmennuskurssia olen ehdottanut, mutta hyödytönhän se olisi. Ei tuolle jäisi mieleen kuin kurssikeskuksen aamiaisbuffetti... muutenkin miehen mielestä minä tarvitsen sitä kurssia. Mihin minä sitä kurssia tarvitsen??? Minä olen sairastanut tätä tokaluokalta asti. Mä tarvitsen sopeutumisvalmennuskurssin siinä vaiheessa jos minusta tulisi terve! Ei minulla ole hajuakaan miltä se tuntuu! Mies ei ole nyt maanantain jälkeen puhunut minulle mitään. Ei katso edes päin. Nyt se sitten ratkaisee ongelmaa eristämällä kun laitokseen ei saa. Kukahan tässä hoitoa tarvitsisi...

• arvauksia vaan

Joo kyllä sun mies jollain tavalla päästään flipahtaneelta tässä kuulostaa. Jos sille on rankkaa nähä sun ongelmia jos ne muistuttaa sitä omistaan?

• stop paniikki

Minä olen kyllä kysellyt, että miten jaksaa ja kehoittanut sanomaan jos käyn raskaaksi, mutta ei tuo muuta sano kuin että jos hän minut alkaisi raskaasti ottaa niin jättäisi. Tämä taas ei käy lainkaan yhteen hänen oudon suhtautumisensa kanssa sairauteeni.

• Mari2345

Ymmärrän täysin. Sama kokemus mulla. Inhottaa kun menet osastolle-uhkausta käytetään aseena. Menee täysin usko parisuhteeseen. Seuraavana päivä mies on kuin ei mitään.

• stop paniikki

No se osastolla uhkailu on ihan kuin rangaistus huonosta käytöksestä kun komeroonkaan ei voi lukita sairastelemasta. Sit kun oon osastolla niin ite viilettää ties missä ja käy tekemässä pari 10min visiittiä viikossa ja senkin aikaa on vaivautunut. Sit kun oon lomilla niin itselleen keksii sen verran tekemistä että kotona ei käy kuin kääntymässä. Sitten kun tervehdyn niin kelpaan taas seuraksi.

• sfhjree

ota ero

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe