Merkki muuttuu - hinnat nousee

... joudutaan Opel-huoltoon

... sanoo Gm-myyjä. Tai siis kertoo, että alennukset pienenee, kun nyt Daewoosta on saanut tuolliset lähelle 15 pinnaa pois ovh:sta, niin Chevyllä mennään Opel-tasolle eli lähemmäs 5-7 pinnaa. Taitaa olla sama käytäntö myös jo Nubira Wagonin alennuksissa?

Onkohan markkinointi kikka kirittää loppujen Daewoojen (miten toi taivutetaan) myyntiä - ennen Chevy kautta?

25

5077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-ostaja

      Daewoon tärkein myyntikriteeri oli paljon autoa rahalla ja ennenkaikkea kokoluokassaan pienellä rahalla.

      Jos hinnat hiltaan tuolle tasolle kuin annoit ymmärtää, muistetaan aika äkkiä että autoina nuo edustavat 1990-luvun japsimalleja joskin takuu on asiallinen.

      Kauppa loppuu kyllä aika äkkiä jos nykyisen malliston hintoja aletaan hilata lähellekään Toyota-VW linjaa tai edes ranskiksia tai opelia.

      • Joo

        Ranskikset, Opelit, Volkkarit ja Tojotat ovat käsittääkseni jo vuosia olleet suunnilleen samoissa hinnoissa luokittain? Vai mitä yritit sanoa?


    • cdx

      Auto on nyt hintaluokassaan hyvä. Mielestäni varaa hintojen nousuun ei ole. Itse en mahdollisten hintojen noston jälkeen ostaisi Daewoota.
      Tässä autossa kun juuri myyntivalttina on
      hinta/laatusuhde. Tuskin tehdas/ maahantuoja sitä asetelmaa haluaa menettää. Nyt Daewoolla menee hyvin, myynti on noussut mukavasti.

      • hintaan min. 1000€ lisää.

        Noin siinä käy. Esim. Chevrolet Nubiran saa jatkossa noin 2000€ halvemmalla kuin vastaavan Opel Astran. Chevyn takuu on 3 vuotta, Astran 2 v.


      • Corolla-Man
        hintaan min. 1000€ lisää. kirjoitti:

        Noin siinä käy. Esim. Chevrolet Nubiran saa jatkossa noin 2000€ halvemmalla kuin vastaavan Opel Astran. Chevyn takuu on 3 vuotta, Astran 2 v.

        Kovin on sitten ollut kovat alennukset jos muka noin suuria prossa-alennuksia ovat jakaneet, epäilen kyllä.

        Itsellä oli nimittäin juuri päinvastainen käsitys, eli että uusien hinnat on vedetty niin alas, ettei niissä juuri ole katteita ollut.

        Niin ainakin viime vuoden lopulla, kun kyselin vaihtaakseni -97 Mondeon uuteen Daewoo Nubiraan. Auto oli karvan verran kalliimpi kuin farkku-Corolla, mutta hyvitys entisestä lähes 4000 euroa heikompi. Myyjä valitti, että juuri tuon uuden auton hinnasta puuttuvan katteen takia ei voida hyvittää entisistä paljoa. Ei tarvinnut "taevoota" sen jälkeen edes harkita.


      • Hande
        Corolla-Man kirjoitti:

        Kovin on sitten ollut kovat alennukset jos muka noin suuria prossa-alennuksia ovat jakaneet, epäilen kyllä.

        Itsellä oli nimittäin juuri päinvastainen käsitys, eli että uusien hinnat on vedetty niin alas, ettei niissä juuri ole katteita ollut.

        Niin ainakin viime vuoden lopulla, kun kyselin vaihtaakseni -97 Mondeon uuteen Daewoo Nubiraan. Auto oli karvan verran kalliimpi kuin farkku-Corolla, mutta hyvitys entisestä lähes 4000 euroa heikompi. Myyjä valitti, että juuri tuon uuden auton hinnasta puuttuvan katteen takia ei voida hyvittää entisistä paljoa. Ei tarvinnut "taevoota" sen jälkeen edes harkita.

        Kävin morjenstamassa juuri Daewoo Nubiraa, täysin ilman ostoaikeita kylläkin. Myyjä tuli oitis nykimään hihasta ja vääntämään juttua autosta. Ilmoitin kiinnostukseni automaattivaihteista Nubiraa kohtaan, jolloin myyjä totesi, että tyrkyllä olisi mm. esittelyauto, jolla 10tkm mittarissa lähtisi oitis hintaan 21te.

        Ei huono alennus mielestäni. Kyllä Daewoon pyynneissäkin täytyy olla rutkasti ilmaa.

        En ostanut, enkä osta. En tahdo korealaista.


      • joka paikasta...
        Corolla-Man kirjoitti:

        Kovin on sitten ollut kovat alennukset jos muka noin suuria prossa-alennuksia ovat jakaneet, epäilen kyllä.

        Itsellä oli nimittäin juuri päinvastainen käsitys, eli että uusien hinnat on vedetty niin alas, ettei niissä juuri ole katteita ollut.

        Niin ainakin viime vuoden lopulla, kun kyselin vaihtaakseni -97 Mondeon uuteen Daewoo Nubiraan. Auto oli karvan verran kalliimpi kuin farkku-Corolla, mutta hyvitys entisestä lähes 4000 euroa heikompi. Myyjä valitti, että juuri tuon uuden auton hinnasta puuttuvan katteen takia ei voida hyvittää entisistä paljoa. Ei tarvinnut "taevoota" sen jälkeen edes harkita.

        Maakunnassa sai jo alkukesästä 2004 malleista n.15 prossaa pois. Pääkaupunkiseudulla myytiin silloin vielä esittelyautoja ja 2003 malleja tarjouksessa. Reilu kuukausi sitten muutamista 2004 malleista pääkaupunkiseudullakin sai vastaavat 15% alennukset.

        Ilmeisesti kyseessä on jonkin Euroopan varaston tyhjennys uusille alueille mm. Suomeen ennen Chevy-kauden alkua. Joten nyt sai edullisen auton kohtuu hinnalla, varmaan loppuvuodesta vielä on tarjouksia.


      • Haluu tetää
        joka paikasta... kirjoitti:

        Maakunnassa sai jo alkukesästä 2004 malleista n.15 prossaa pois. Pääkaupunkiseudulla myytiin silloin vielä esittelyautoja ja 2003 malleja tarjouksessa. Reilu kuukausi sitten muutamista 2004 malleista pääkaupunkiseudullakin sai vastaavat 15% alennukset.

        Ilmeisesti kyseessä on jonkin Euroopan varaston tyhjennys uusille alueille mm. Suomeen ennen Chevy-kauden alkua. Joten nyt sai edullisen auton kohtuu hinnalla, varmaan loppuvuodesta vielä on tarjouksia.

        Mistäs päin ja missä liikkeessä oot saanu 15% alennuksia. Mun kaupat kaatu porissa siihen ku myyjä ei tullu vastaan yhtään! Muuten laite kiinnosti kyllä.


      • ostaja
        Haluu tetää kirjoitti:

        Mistäs päin ja missä liikkeessä oot saanu 15% alennuksia. Mun kaupat kaatu porissa siihen ku myyjä ei tullu vastaan yhtään! Muuten laite kiinnosti kyllä.

        ...kesäkuun alussa parhaimman tarjouksen eli n.14%. Menin samantin tarjouksen kanssa tuohon Keski-Uudellemaalle ja tuli hiukkasen lisää. Kaupat syntyi silloin. Pääkaupunkiseudulle ei silloin vielä alehintoja -04 malleista ollut. Nyt syyskuun puolivälissä sitten samaa Daewoota -04 myytiin Länsiauto Hki-Herttoniemessa tarjouksella samaan -15% alle Ovh:n(=listahinta toimitus(600e) metalli(300e)).


    • Nubira

      daewoon nimellä olevien hinta laskee rajusti nimen hävitessä. Ettei vaan kävisi niinkuin Talbotille aikoinaan...

      • Evanda

        Jälleenmyyntihintaan vaikuttaa tarjonnan ja kysynnän laki. Jos käyt läpi myyntitilastoja joita julkaisevat lukuisat lehdet (siis nimenomaan talousalan lehdet)huomaat, että Daewoo-autoja myydään eniten yksityisasiakkaille. Vertaa sitten esimerkiksi johonkin muuhun merkkiin jolla on korkeampi osuus yritys- tai erityisesti vuokraamomyynnissä. Näitten autojen jälleenmyyntiarvo suorastaan romahtaa kun ne palautuvat kerralla myyntiin jälleenmyyjille. Vaikka Daewoo autoista saisikin alennusta, ne palautuu yksityisostajien kautta tasaisesti eikä kerralla jolloin käytettyjen autojen kysyntä ja tarjonta on tasapainossa.Tuttua jos esim. lukee Automotive Newsiä. Ei kannata aina kuunnella "yleisiä" totuuksia Esson baarista.


      • heippa ja onnea
        Evanda kirjoitti:

        Jälleenmyyntihintaan vaikuttaa tarjonnan ja kysynnän laki. Jos käyt läpi myyntitilastoja joita julkaisevat lukuisat lehdet (siis nimenomaan talousalan lehdet)huomaat, että Daewoo-autoja myydään eniten yksityisasiakkaille. Vertaa sitten esimerkiksi johonkin muuhun merkkiin jolla on korkeampi osuus yritys- tai erityisesti vuokraamomyynnissä. Näitten autojen jälleenmyyntiarvo suorastaan romahtaa kun ne palautuvat kerralla myyntiin jälleenmyyjille. Vaikka Daewoo autoista saisikin alennusta, ne palautuu yksityisostajien kautta tasaisesti eikä kerralla jolloin käytettyjen autojen kysyntä ja tarjonta on tasapainossa.Tuttua jos esim. lukee Automotive Newsiä. Ei kannata aina kuunnella "yleisiä" totuuksia Esson baarista.

        kannattisiko ottaa ne ruusunpunaiset lasit pois ja katsoa totuutta silmästä silmään?

        Kun merkki muuttuu chevyksi, menee about vuosi ja Daewoo on unohdettu täydellisesti. Kukaan käytetyn ostajista ei muista enää koko merkkiä ja ainoat kiinnostuneet ovat niitä jotka lähtevät siltä linjalta että ottavat mitä tahansa kunhan sen saa kuntoon ja ominaisuuksiin nähden törkeän halvalla. Eli ihan täsmälleen samat syyt joiden takia itse ostit Evandan niin että ei kannata sitten valittaa.

        Kyllä merkin vaihtuessa Chevyksi Evandasi jälleenmyyntiarvo romahtaa pahasti mikä ei tietenkään haittaa koska ei se mitään uutenakaan maksanut ja jos pidät sitä niin pitkään että auton arvo perustuu lähes pelkästään kuntoon ja renkaiden kulutuspintaan on ihan sama oliko se Evanda vai 10k€ kalliimpi Passat.


      • nokalle.
        heippa ja onnea kirjoitti:

        kannattisiko ottaa ne ruusunpunaiset lasit pois ja katsoa totuutta silmästä silmään?

        Kun merkki muuttuu chevyksi, menee about vuosi ja Daewoo on unohdettu täydellisesti. Kukaan käytetyn ostajista ei muista enää koko merkkiä ja ainoat kiinnostuneet ovat niitä jotka lähtevät siltä linjalta että ottavat mitä tahansa kunhan sen saa kuntoon ja ominaisuuksiin nähden törkeän halvalla. Eli ihan täsmälleen samat syyt joiden takia itse ostit Evandan niin että ei kannata sitten valittaa.

        Kyllä merkin vaihtuessa Chevyksi Evandasi jälleenmyyntiarvo romahtaa pahasti mikä ei tietenkään haittaa koska ei se mitään uutenakaan maksanut ja jos pidät sitä niin pitkään että auton arvo perustuu lähes pelkästään kuntoon ja renkaiden kulutuspintaan on ihan sama oliko se Evanda vai 10k€ kalliimpi Passat.

        Sitten se on Chevy.


      • daewoo
        nokalle. kirjoitti:

        Sitten se on Chevy.

        Kyllä edellinen kirjoittaja on oikeassa.

        Daewoo on daewoo, ei sitä muuksi saa merkkejä vaihtamalla. Kun myyt autoasi, myyt sitä daewoona.

        Daewooiden hinnat tulevat romahtamaan. Ikävä juttu auton ostaneille. Kannattaa ajaa auto loppuun. Toivottavasti se on hyvä.


      • merkit.
        daewoo kirjoitti:

        Kyllä edellinen kirjoittaja on oikeassa.

        Daewoo on daewoo, ei sitä muuksi saa merkkejä vaihtamalla. Kun myyt autoasi, myyt sitä daewoona.

        Daewooiden hinnat tulevat romahtamaan. Ikävä juttu auton ostaneille. Kannattaa ajaa auto loppuun. Toivottavasti se on hyvä.

        Vain rekisteriotteesta näkee kumpana se on rekisteröity.


      • rekisteriote määrää
        merkit. kirjoitti:

        Vain rekisteriotteesta näkee kumpana se on rekisteröity.

        Ja rekisteriotteen mukaan laitat sen sitten myyntiin. Eli daivoo. Muuten syyllistyt tietojen vääristämiseen.

        Usko jo. Toivottavasti autosi on kestävä. Lohdutuksesi voin kertoa, ettei mikään auto ole hyvä sijoitus. Jotkut vaan ovat sijoituksena huonompia kuin toiset, kuten esim. daivoot tai vaikkapa fordit.


      • 1.1.2005 alkaen.
        rekisteriote määrää kirjoitti:

        Ja rekisteriotteen mukaan laitat sen sitten myyntiin. Eli daivoo. Muuten syyllistyt tietojen vääristämiseen.

        Usko jo. Toivottavasti autosi on kestävä. Lohdutuksesi voin kertoa, ettei mikään auto ole hyvä sijoitus. Jotkut vaan ovat sijoituksena huonompia kuin toiset, kuten esim. daivoot tai vaikkapa fordit.

        Sen jälkeen se on Chevy. Näin on maahantuoja ja piirimyyjät ilmoittaneet. He tulevat käyttämään viestinnässään vain tuotenimeä Chevrolet.


      • Evanda
        heippa ja onnea kirjoitti:

        kannattisiko ottaa ne ruusunpunaiset lasit pois ja katsoa totuutta silmästä silmään?

        Kun merkki muuttuu chevyksi, menee about vuosi ja Daewoo on unohdettu täydellisesti. Kukaan käytetyn ostajista ei muista enää koko merkkiä ja ainoat kiinnostuneet ovat niitä jotka lähtevät siltä linjalta että ottavat mitä tahansa kunhan sen saa kuntoon ja ominaisuuksiin nähden törkeän halvalla. Eli ihan täsmälleen samat syyt joiden takia itse ostit Evandan niin että ei kannata sitten valittaa.

        Kyllä merkin vaihtuessa Chevyksi Evandasi jälleenmyyntiarvo romahtaa pahasti mikä ei tietenkään haittaa koska ei se mitään uutenakaan maksanut ja jos pidät sitä niin pitkään että auton arvo perustuu lähes pelkästään kuntoon ja renkaiden kulutuspintaan on ihan sama oliko se Evanda vai 10k€ kalliimpi Passat.

        En ole Evandan omistaja vaikka sellaista nimimerkkiä käytänkin joten minulla ei ole mitään intressiä katsoa asiaa oman etuni takia. Omistan itse asiassa ruotsalaismerkkisen auton joka on kuuluu n.s. premium hintaluokkaan ja tulen sen osalta häviämään paljon enemmän rahaa kuin mitä joku voisi ikinä hävitä Evandan omistajana. Lähinnä tarkastelen tätä kuviota markkinointi-ihmisen näkökulmasta.Onhan merkinvaihto aika ainutlaatuinen tapaus Suomessa.

        Muuttuko Datsunien jälleenmyyntiarvo Nissanin merkkivaihdossa? Muistaakseni mitään suurta romahdusta ei koettu.Lisäksi on niin, että valintaperusteet jollekin tuotteelle ei ole aina niin kuin sinä ajattelet, eli että törkeän halpa olisi se tärkein kriteeri. Olen varmaan niitä wannabe menestyjiä tässä maassa jotka kuvitelevat että Daewoon hankkija on jonkun toisen luokan kansalainen - jos kysyisit esim autoliikkeestä mitä autoja on tullut vaihtoon Evandaa saisit aika yllättäviä vastauksia: uudehkoja BMW500-sarjan autoja, S80 Volvoja jopa entisiä Jaguar ajajia löytyy joukosta. Mutta osoitit tässä miten taidat tietää tasan tarkkaan miten asiat menevät tulevaisuudessa - ryhtyisit mieluummin arvopaperidealeriksi, siellä tarvitaan ihmisiä jotka tietävät miten asiat mitataan rahassa tulevaisuudessa. Älä nyt kuitenkaan usko kaikkea mitä naapurit kertovat ja autolehdet kirjoittavat.

        Halusin lähinnä nostaa sen asian esille, että on aika vaikeeta ennustaa miten hinnat kehittyvät - tottakai kaikilla on oikeus omaan näkökulmaan :)


      • olut
        Evanda kirjoitti:

        En ole Evandan omistaja vaikka sellaista nimimerkkiä käytänkin joten minulla ei ole mitään intressiä katsoa asiaa oman etuni takia. Omistan itse asiassa ruotsalaismerkkisen auton joka on kuuluu n.s. premium hintaluokkaan ja tulen sen osalta häviämään paljon enemmän rahaa kuin mitä joku voisi ikinä hävitä Evandan omistajana. Lähinnä tarkastelen tätä kuviota markkinointi-ihmisen näkökulmasta.Onhan merkinvaihto aika ainutlaatuinen tapaus Suomessa.

        Muuttuko Datsunien jälleenmyyntiarvo Nissanin merkkivaihdossa? Muistaakseni mitään suurta romahdusta ei koettu.Lisäksi on niin, että valintaperusteet jollekin tuotteelle ei ole aina niin kuin sinä ajattelet, eli että törkeän halpa olisi se tärkein kriteeri. Olen varmaan niitä wannabe menestyjiä tässä maassa jotka kuvitelevat että Daewoon hankkija on jonkun toisen luokan kansalainen - jos kysyisit esim autoliikkeestä mitä autoja on tullut vaihtoon Evandaa saisit aika yllättäviä vastauksia: uudehkoja BMW500-sarjan autoja, S80 Volvoja jopa entisiä Jaguar ajajia löytyy joukosta. Mutta osoitit tässä miten taidat tietää tasan tarkkaan miten asiat menevät tulevaisuudessa - ryhtyisit mieluummin arvopaperidealeriksi, siellä tarvitaan ihmisiä jotka tietävät miten asiat mitataan rahassa tulevaisuudessa. Älä nyt kuitenkaan usko kaikkea mitä naapurit kertovat ja autolehdet kirjoittavat.

        Halusin lähinnä nostaa sen asian esille, että on aika vaikeeta ennustaa miten hinnat kehittyvät - tottakai kaikilla on oikeus omaan näkökulmaan :)

        "Omistan itse asiassa ruotsalaismerkkisen auton joka on kuuluu n.s. premium hintaluokkaan "

        Hienoa! Minä omistan auton, joka kuuluu premium-AUTOluokkaan. Toiset maksaa autosta, toiset merkistä. Kukin taaplaa tavallaan.

        "Muuttuko Datsunien jälleenmyyntiarvo Nissanin merkkivaihdossa?"

        Muuttu. Katsopas mistä lähtevät (ja loppuvat) datsunien hintapyynnöt ja vertaa niitä nissaneihin.

        "jotka kuvitelevat että Daewoon hankkija on jonkun toisen luokan kansalainen "

        Voi olla, että ennen hankintaa ei ollut, mutta hankinnan jälkeen, ensi vuonna, on. Mitä sinä ajattelet datsunin ja talbottien omistajista?

        "Halusin lähinnä nostaa sen asian esille, että on aika vaikeeta ennustaa miten hinnat kehittyvät -"

        No eihän se tässä tapauksessa ole vaikeaa. Osta daivoo joulukuussa -04, myy se joulukuussa -05, häviät vähintään kymppitonnin, kun muut vastaavan hintaluokan auton omistajat häviävät jotain 5000.


      • niin aivan
        Evanda kirjoitti:

        En ole Evandan omistaja vaikka sellaista nimimerkkiä käytänkin joten minulla ei ole mitään intressiä katsoa asiaa oman etuni takia. Omistan itse asiassa ruotsalaismerkkisen auton joka on kuuluu n.s. premium hintaluokkaan ja tulen sen osalta häviämään paljon enemmän rahaa kuin mitä joku voisi ikinä hävitä Evandan omistajana. Lähinnä tarkastelen tätä kuviota markkinointi-ihmisen näkökulmasta.Onhan merkinvaihto aika ainutlaatuinen tapaus Suomessa.

        Muuttuko Datsunien jälleenmyyntiarvo Nissanin merkkivaihdossa? Muistaakseni mitään suurta romahdusta ei koettu.Lisäksi on niin, että valintaperusteet jollekin tuotteelle ei ole aina niin kuin sinä ajattelet, eli että törkeän halpa olisi se tärkein kriteeri. Olen varmaan niitä wannabe menestyjiä tässä maassa jotka kuvitelevat että Daewoon hankkija on jonkun toisen luokan kansalainen - jos kysyisit esim autoliikkeestä mitä autoja on tullut vaihtoon Evandaa saisit aika yllättäviä vastauksia: uudehkoja BMW500-sarjan autoja, S80 Volvoja jopa entisiä Jaguar ajajia löytyy joukosta. Mutta osoitit tässä miten taidat tietää tasan tarkkaan miten asiat menevät tulevaisuudessa - ryhtyisit mieluummin arvopaperidealeriksi, siellä tarvitaan ihmisiä jotka tietävät miten asiat mitataan rahassa tulevaisuudessa. Älä nyt kuitenkaan usko kaikkea mitä naapurit kertovat ja autolehdet kirjoittavat.

        Halusin lähinnä nostaa sen asian esille, että on aika vaikeeta ennustaa miten hinnat kehittyvät - tottakai kaikilla on oikeus omaan näkökulmaan :)

        1.1.05 jälkeen daivoota ei enää ole, monille ei ole koskaan ollutkaan. Ikävä juttu daivoiden omistajille. Turha siinä on autoaan kehua. Ikävä juttu, mutta lohdutukseksesi voin kertoa, että ei auton hankinta mikään hyvä sijoitus ole koskaan ollutkaan (eikä ole). Toiset vaan häviää autokaupoissaan enemmän kuin toiset. Toiset häviää tyhmyyttään (esim. ne, jotka ovat ostaneet daivoon tiedettyään että merkki muuttuu) ja toisille se on vain huonoa tuuria (ne jotka ostivat ennen kesää).


      • Evanda
        olut kirjoitti:

        "Omistan itse asiassa ruotsalaismerkkisen auton joka on kuuluu n.s. premium hintaluokkaan "

        Hienoa! Minä omistan auton, joka kuuluu premium-AUTOluokkaan. Toiset maksaa autosta, toiset merkistä. Kukin taaplaa tavallaan.

        "Muuttuko Datsunien jälleenmyyntiarvo Nissanin merkkivaihdossa?"

        Muuttu. Katsopas mistä lähtevät (ja loppuvat) datsunien hintapyynnöt ja vertaa niitä nissaneihin.

        "jotka kuvitelevat että Daewoon hankkija on jonkun toisen luokan kansalainen "

        Voi olla, että ennen hankintaa ei ollut, mutta hankinnan jälkeen, ensi vuonna, on. Mitä sinä ajattelet datsunin ja talbottien omistajista?

        "Halusin lähinnä nostaa sen asian esille, että on aika vaikeeta ennustaa miten hinnat kehittyvät -"

        No eihän se tässä tapauksessa ole vaikeaa. Osta daivoo joulukuussa -04, myy se joulukuussa -05, häviät vähintään kymppitonnin, kun muut vastaavan hintaluokan auton omistajat häviävät jotain 5000.

        "Omistan itse asiassa ruotsalaismerkkisen auton joka on kuuluu n.s. premium hintaluokkaan "

        Hienoa! Minä omistan auton, joka kuuluu premium-AUTOluokkaan. Toiset maksaa autosta, toiset merkistä. Kukin taaplaa tavallaan.
        -Viisastelua: tässähän juuri on kyse siitä, että yleisetsi ottaen puhutaan premiumautoluokasta eikä hinnasta, joten ssiinähän se juttu onkin että Daewoo on omassa hintaluokassaan autoilunpremiumia

        "Muuttuko Datsunien jälleenmyyntiarvo Nissanin merkkivaihdossa?"

        Muuttu. Katsopas mistä lähtevät (ja loppuvat) datsunien hintapyynnöt ja vertaa niitä nissaneihin.
        -Mielestäni eroja ei ole tässä ja koska lähdettiin siitä, että putosivatko hinnat dramaattisesti kuten väitit emme edes vertaa samaa asiaa tässä - miten voit tietää autojen kunnon 15-20v ikäisissä katsomalla tietoja netistä tai lehdistä?

        "jotka kuvitelevat että Daewoon hankkija on jonkun toisen luokan kansalainen "

        Voi olla, että ennen hankintaa ei ollut, mutta hankinnan jälkeen, ensi vuonna, on. Mitä sinä ajattelet datsunin ja talbottien omistajista?
        -Tässähän tämä tulikin esille: ensinnäkin en todellakaan laita ihmisiä omiin luokkiin sen perusteella millä ajavat - kiesus sentään. Toiseksi Datsunit ja Talbotit ovat mielestäni just saman arvosia autoja kuin yhtä vanhat Toyotat tai Rellut

        "Halusin lähinnä nostaa sen asian esille, että on aika vaikeeta ennustaa miten hinnat kehittyvät -"

        No eihän se tässä tapauksessa ole vaikeaa. Osta daivoo joulukuussa -04, myy se joulukuussa -05, häviät vähintään kymppitonnin, kun muut vastaavan hintaluokan auton omistajat häviävät jotain 5000.

        -tähän voimme palata heti vuodenvaihteen jälkeen - uskallan väittää jo nyt että tulet olemaan väärässä, 10 000 tarkoittaisi esim. että Matizin hinta olisi nolla vuodenvaihteen jälkeen ja Evandan vain puolet siitä mitä se on ollut joulukuussa.

        Mutta älä nyt ota näitä juttuja liian vakavasti :)


      • enemmän
        merkit. kirjoitti:

        Vain rekisteriotteesta näkee kumpana se on rekisteröity.

        Kun vaihdat Chevyn merkin nokalle, niin sittenhän se hinta vasta laskee.
        Daevoo Matiz voi olla hyvä auto, mutta näin liki viisikymppiselle Chevyn merkki sen nokalla vaikuttaa lähinnä koomiselta.

        Jossain autoilun kehitysmaassa, kuten Suomessa voivat jotkut kuvitella merkin vaihdon auttava, mutta oliko se Saksa, missä jälleenmyyjät vastustivat muutosta. Chevyllä kun on niin huono maine.

        Perussyyhän nimenmuutokseen on ilmeisesti se, että GM ei ostanut kaikkia Daewoon tehtaita. Nyt Itäisessä euroopassa tehtaillaan Daewoo merkkisiä autoja, jotka eivät mitenkään kuulu GM:n valtapiiriin. Sekaannusten vuoksi on jonkun syytä vaihtaa merkkiä.


      • Daewoo merkkisenä
        enemmän kirjoitti:

        Kun vaihdat Chevyn merkin nokalle, niin sittenhän se hinta vasta laskee.
        Daevoo Matiz voi olla hyvä auto, mutta näin liki viisikymppiselle Chevyn merkki sen nokalla vaikuttaa lähinnä koomiselta.

        Jossain autoilun kehitysmaassa, kuten Suomessa voivat jotkut kuvitella merkin vaihdon auttava, mutta oliko se Saksa, missä jälleenmyyjät vastustivat muutosta. Chevyllä kun on niin huono maine.

        Perussyyhän nimenmuutokseen on ilmeisesti se, että GM ei ostanut kaikkia Daewoon tehtaita. Nyt Itäisessä euroopassa tehtaillaan Daewoo merkkisiä autoja, jotka eivät mitenkään kuulu GM:n valtapiiriin. Sekaannusten vuoksi on jonkun syytä vaihtaa merkkiä.

        .. olisi hieman ristiriitaista, että Mersua ja "Opelia" myydään samalla merkillä....

        Opelia ja Ladaa kyllä voidaan myydä Chevrolettina..


    • karri

      Nimenvaihdoksella yritetään lisätä myyntiä. Ja ennen sitä yritetään vedättää ostajia. Koeajamalla vectra ja evanda huomaat saako rahalle vastinetta. Itse olen ajanut vain evanda automaatin. Ajoltaan oli hyvä. Kojelauta oli erittäin miellyttävän näköinen. Japsit eivät saa tollasta autoa tehtyä edes unissaan.

    • ........

      Mielestäni Chevroletin merkki on hassun näköinen jonkin Matizin tai Kalosin keulalla. Evanda on ehkä jo sen kokoluokan auto, että se meneekin Chevroletista. Jenkkimarkkinoilla sen nimi ei tosin ole Chevrolet, vaan se on Suzuki Verona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe