Liityin erääseen sijoitusklubiin 2006 ja voitin sijoituksellani useita kymmeniätuhansia euroja. Autoin myös eräitä tuttaviani liittymään klubiin, koska he pyytelemällä pyysivät asiaa. Kun klubi lopetti toimintansa 2008, kaikki eivät luonnollisesti voineet jäädä voitolle, eivät myöskään tuttavani.
Nyt tuttuni vaativat minua korvaamaan tappionsa ja syyttelevät minua narskuksi. En katso olevani vastuussa muiden sijoituksista. Onneksi ymmärsin heti alussa asian ja sijoitin tai otin vastaa rahaa vain käteisenä. Näin en myöskään joutunut poliisikuulusteluun tai myöhemmin syytteeseen asiasta.
Minusta terve itsekkyys ei ole narsismia. Jokainen on lopultakin oman onnensa seppä, eikä ole minun asiani toimia jokaisen torvelon takuumiehenä.
Olen capita, olenko myös narsku?
15
147
Vastaukset
- Peili
Ylimielisyys, myötätunnon puute, katumattomuus, kykenemättömyys ottaa vastuuta, ylemmyyden tunne, röyhkeys...muun muassa tällaiset ovat narsistisia ominaisuuksia.
- Ei narsku vaan terve
Kyllä näinkin. Mutta onko kaikki oman edun puolustus narsismia? Sitä sanaa käytetään estoitta loukkaamiseen ja tölvimiseen, eikä sekään ole oikein.
Terve itsekkyys kuuluu myös ihmiselle. Sen tarkoitus on suojella minua ja jälkeläisiäni selviämään tässä maailmassa. Onko ajatus se, että annan viimeisen leipäni pois ja kuolen itse nälkään. Tämäkään ei kuulosta järkevältä. - peili
Kysymyshän ei sinun tapauksessasi liene kuitenkaan aivan nälkään kuolemisesta, eikä viimeisestä leivästä.
Eikö ole melko oikeutettua reagoida voimakkaasti tuon tasoiseen vedätykseen? Elämässä toimii syyn ja seurauksen laki. Myös sinä joudut tavalla jos toisellakin vastaamaan tekojesi, päätöstesi ja valintojesi seurauksista.
Vai kiittääkkö sinua olisi pitänyt? - Ei narsku vaan terve
On oikein ja sallittua, että ihminen saa esittää mielipiteensä myös voimakkaasti. En pidä kuitenkaan oikeutettuna, että yhtä mielenterveyden häiriötä, narsismia, käytetään estoitta nimittelyyn.
Ilmiö on nähtävissä yleisenä tällä palstalla"Ilmiö on nähtävissä yleisenä tällä palstalla "
Niin täällä palstalla keskustellaan jopa väitellääänkin aiheesta narsismi ja "asinatuntijuutta" on monenlaista,
monet tunnistavat oitis "pesunkestävän" narsistin jopa tietokoneruudun takaa pelkkien kirjoituttujen sanojen perusteella , ihmistä sen kummemmin tuntematta/näkemättä...
Että kyllä noi palstadiagnoosit/nimittelyt voi jättää ihan omaan arvoonsa...
Että joo, täällä on tämmöstä, ikävää ja surullistakin ja kyllä tavallaan jos aiheesti/ narsistista tehdään jonkinlainen vitsi/ pelle ja aiheesta puhuminenkin menee pelkäksi pelleilyksi niin onhan silläkin haittansa...
Uskoisin tuon "pelleily/nimittely, palstadiagnosointi kulttuurin" netissä olevan juurkin enempi jos ei ihan narsistien niin aikas typerien ihmisten heiniä kuitenkin...
- Pyhät yksinkertaiset
Ja tämän palstan otsikko oli?
- huijarille tieto
Selvä huijaushan tuo oli.
- ei natrsu vaan terve
SE oli tietysti huijaus. Mutta itse toimin rehellisesti ja hyvässä uskossa, vaikka toki tiesin tilanteen. EN OLE NARSKU, joten minua ei saa myöskään nimitellä.
- Terapiaan
Miten voi toimia hyvässä uskossa, jos kerran tietää tilanteen?
Et tule täältä varmasti samaan sitä vapautusta tuosta tittelistä, jos sitä olet hakemassa.
Mene terapiaan selvittämään asiaa, jos se sinua vaivaa/kiinnostaa.
Varaahan siihen sinulla ilmeisesti on.
Eivät narsistit itse ymmärrä tilaansa, joten oma arviosi ei riitä sen mahdollisuuden pois sulkemiseen.
Onko sinulla empatiaa muita kuin itseäsi ja lähiomaisiasi kohtaan?
Tilanne ilmeisesti vaivaa sinua jossain määrin, joten annattaisi ehkä hankkia sen purkamiseen asiantuntijan tukea/apua. - Ymmärränkös nyt?
Sinä muuten itse esität tuon kysymyksen itsestäsi, etkä kuitenkaan hyväksy muuta vastausta, kuin omasi.
Jos kerran asia on sinulle selvä ja varma, niin miksi sitä täällä muilta kyselet?
Eikö se ole vähän paradoksaalista? - ei natrsu vaan terve
Täälä sitä närvitään että en itse ymmärrä tilaani ja mene hoitoon vaan. Mikä oikeus teillä on NIMITELLÄ MINUA!!!
Olette itse pissapäisiä feministimulekroita, mutta en minä silti ala NIMITELLÄ TEITÄ!!!!- kysymys/vastaus
Etkö nimittele? ( pissapäisiä feministimulkeroita) Teiti antoi vastauksen omaan kysymykseen.......
- Vinkkipieni
Kymmenen pisteen vihje : Aloittaja ei ollut sanasokea ;)
- Pienivinkki
Tyypillisä narsun peliä,itse nosti monen kymmenentuannen voitot......
Näin vältyin poliisikuulustelut ja syytteeseen joutumista...(moraalitonta)
Mitä tämä kertoo sinusta?
Oliko rehellistä rikastumista? ( rikollista)
Justjoo kymmenen pisteen vihje....... - pieni vikki täältä
Lisää vinkkejä. Aloittajan kannaisi esittää asiansa Talousrikokset-palstalla. Siellä on riittävää asiantuntemusta neuvoa, miten tällaisesta ristiriitatilanteesta pääsee eroon. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708