Missä kaikki?

kysyn vaan

Mihin täältä ovat hävinneet keskustelijat. Samat otsikot ovat seisoneet viimeisimpinä jo vaikka kuinka kauan.

9

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä siinä...

      Keksi aihe niin kyllä juttua pukkaa.

      • Surullista

        Minun mielestäni syy palstan hiljenemiseen on se, että ihmiset eivät enää uskalla kirjoitella mitään. Jos kirjoitat jotain, heti hyökätään kimppuun, haukutaan ja kiusataan. Takerrutaan sanoihin, hypätään niskaan, pyritään siis väittelemään. Huudellaan nimettömänä kaikenlaista sontaa puun takaa. Se ei ole keskustelua. Sellaiseen mukaan joutuminen järkyttää herkimpiä ihmisiä, luo pahaa mieltä, joka huutelijan tarkoituksena nähtävästi onkin. Yksinäisen huutelijan pitää päästä ehdoin tahdoin jossain näkyviin edes jotenkin, jonka tietysti ymmärtää, mutta surullista se on, että muiden niskaan hyökätään. Tänne ei todellakaan viitsi enää kirjoittaa, kerjätä verta nenästään. Täällä ei keskustella vaan taistellaan.

        Katso viimeisimpiä ketjuja. Otsikkojen aiheissa ei pysytä, vaan lähetään haukkumaan ja revittämään milloin mitäkin taisteluasenteella. Jos ei miniä-anoppi -suhdetta niin vähintään arvostellaan joidenkin poikkeusvanhempien ja lasten asioita yleistäen. Todennäköisesti aivan vieraiden. Puhutaan toosan levittelystä ja ollaan kovin napakoita vastauksissa, pidetään omien puolia raivokkaasti. Asenteista näkee, että omia lapsia ei taida olla ollut yhtäkään. Sellainen henkilö yleensä tietää kasvatuksesta kaiken. Heitellään kommentteja, joihin vastataan itse toisella nimimerkillä ja provosoidaan keskustelua, ärsytetään.

        Minä ihmettelen, millä tavoin mm. nuo ylläolevat liittyvät lasten tai lastenlasten kasvatukseen ja asioihin isovanhempien näkökulmasta, jonka piti olla tämän palstan aihepiiri.

        Ylläolevien faktojen takaa kyllä ymmärtää palstan hiljenemisen. Ainoa työläs konsti tähän olisi, että palstalle saataisiin luotsi, joka poistaisi asiattomat kommentit välittömästi. Sehän olisi vapaaehtoistyötä, josta ei saisi palkkaa. Minulla ei työssäkäyvänä ole tähän aikaa eikä haluakaan. Ennemmin olen ollut osallistumatta keskusteluihin viime aikoina.
        Eräs asia, joka hillitsisi tätä sekoilua voisi olla se, että palstalle kirjoittaakseen olisi pakko rekisteröityä. Se saattaisi siistiä tätä melskettä vähäsen.

        Pahan mielen siitä vain saa jos uskaltaa ketjuun osallistua kirjoituksellaan. Minä näen sen syynä palstan hiljenemiseen.


      • Säikähtänyt
        Surullista kirjoitti:

        Minun mielestäni syy palstan hiljenemiseen on se, että ihmiset eivät enää uskalla kirjoitella mitään. Jos kirjoitat jotain, heti hyökätään kimppuun, haukutaan ja kiusataan. Takerrutaan sanoihin, hypätään niskaan, pyritään siis väittelemään. Huudellaan nimettömänä kaikenlaista sontaa puun takaa. Se ei ole keskustelua. Sellaiseen mukaan joutuminen järkyttää herkimpiä ihmisiä, luo pahaa mieltä, joka huutelijan tarkoituksena nähtävästi onkin. Yksinäisen huutelijan pitää päästä ehdoin tahdoin jossain näkyviin edes jotenkin, jonka tietysti ymmärtää, mutta surullista se on, että muiden niskaan hyökätään. Tänne ei todellakaan viitsi enää kirjoittaa, kerjätä verta nenästään. Täällä ei keskustella vaan taistellaan.

        Katso viimeisimpiä ketjuja. Otsikkojen aiheissa ei pysytä, vaan lähetään haukkumaan ja revittämään milloin mitäkin taisteluasenteella. Jos ei miniä-anoppi -suhdetta niin vähintään arvostellaan joidenkin poikkeusvanhempien ja lasten asioita yleistäen. Todennäköisesti aivan vieraiden. Puhutaan toosan levittelystä ja ollaan kovin napakoita vastauksissa, pidetään omien puolia raivokkaasti. Asenteista näkee, että omia lapsia ei taida olla ollut yhtäkään. Sellainen henkilö yleensä tietää kasvatuksesta kaiken. Heitellään kommentteja, joihin vastataan itse toisella nimimerkillä ja provosoidaan keskustelua, ärsytetään.

        Minä ihmettelen, millä tavoin mm. nuo ylläolevat liittyvät lasten tai lastenlasten kasvatukseen ja asioihin isovanhempien näkökulmasta, jonka piti olla tämän palstan aihepiiri.

        Ylläolevien faktojen takaa kyllä ymmärtää palstan hiljenemisen. Ainoa työläs konsti tähän olisi, että palstalle saataisiin luotsi, joka poistaisi asiattomat kommentit välittömästi. Sehän olisi vapaaehtoistyötä, josta ei saisi palkkaa. Minulla ei työssäkäyvänä ole tähän aikaa eikä haluakaan. Ennemmin olen ollut osallistumatta keskusteluihin viime aikoina.
        Eräs asia, joka hillitsisi tätä sekoilua voisi olla se, että palstalle kirjoittaakseen olisi pakko rekisteröityä. Se saattaisi siistiä tätä melskettä vähäsen.

        Pahan mielen siitä vain saa jos uskaltaa ketjuun osallistua kirjoituksellaan. Minä näen sen syynä palstan hiljenemiseen.

        Oletko muuten ajatellut, että keskustelua ei synny, jos kaikki ovat asioista samaa mieltä? Toki on monenlaista tapaa esittää se oma mielipiteensä. Tekstisi luettuani, toivonkin, ettet juuri sinä avauksia tekisi. Oli meinaan sen verran hurjaa luettavaa. Kiitos


    • ei välitetä

      Näin on. Rakentavan keskustelun sijaan jotkut haluavat aina väittää vastaan, nolata ja mitätöidä toisten sanomat. Minä en kylläkään sellaisesta välitä, vaan hyppään asiattomien kirjoitusten ohi. Hyviäkin mielipiteitä täältä löytyy. En kuitenkaan kannata rekisteröitymistä, koska jos joku ottaa sinut hampaisiinsa, silloin on vaikea karistaa vainoajaa kannoiltaan. Nythän se onneksi käy nimimerkkiä vaihtamalla.

    • keskustelunhaluinen

      Ei pidä ottaa asiattomia kirjoituksia henkilökohtaisesti. Kun ajattelen, että tyhmät kirjoitukset ja hyökkäykset ovat kirjoittajan oma häpeä, ei minun, voin olla pahoittamatta niistä mieltäni. Tyhmiä ihmisiä mahtuu kaikkialle ja heidät vaan pitää sivuuttaa, eikä pidä antaa heidän rajoittaa omaa elämää tai keskustelua muiden ihmisten kanssa.

    • kaikki kukat kuk...

      Just niin. Antaa vaan kaikkien kirjoittaa sitä mitä pystyvät, vaikka se onkin loukkaavaa ja tyrmäävää. Kyllä heillä on oikeus myös olla täällä ja purkaa vihaansa/katkeruuttansa/ahdistustansa. Eivät kai sitten muuten osaa. Itse myös hyppään yli ja kirjoitan asiallisesti.

      • Säikähtänyt

        Kyllä! Ikävimpiä ovat vääpelikirjoittajat, jotka sanovat kuka saa kirjoittaa ja kuka ei. Toki esim jatkuva trollaaminen häiritsee tai kun viesti on pelkkää alapäänimityksiä, mutta ne voi vain harpata.

        Se, että avaukseen tulee erilaisia mielipidekirjoituksia, pitää kyetä erottamaan v-ittuilusta. Tekstiin on vaikea saada luotua ystävällinen sävy, muulloinkin kuin silloin, kun kirjoittaja on oman asiansa takana seisova "faktojaan" esiin latovaa tyyppiä. :)

        Jotkut "rakentavan keskustelun" perään huutevat eivät vain halua, että heille sanotaan heidän olevan väärässä. Sitä malkaa omassa silmässä on vain niin mahdotonta nähdä.


    • mielipide8

      Säikähtänyt, etkö osaa erottaa ilkeilyä normaalista mielipiteenvaihdosta? Jos sanot nimittelyä ja pilkkaamista mielipiteenvaihdoksi, et tiedä mitä on sivistynyt käytös. Mielipiteitä voi esittää myös asiallisesti, eikä mielipiteen esittämiseen tarvita loukkaavia sanoja ja toisen nimittelyä, eikä toisten sanoman vääristelyä. Sellainen "mielipiteenilmaus" on verrattavissa koulu- ja työpaikkakiusaamiseen.

      Asiansa takana seisominen ei ole loukkaavaa, eikä faktojen esiintuonti sanomansa perusteluksi haittaa, eihän sellainen hyökkää ketään vastaan.

      • Säikähtänyt

        Jos vastaat, niin kannattaa lukea koko viesti ja yrittää sisäistää se. Luitko tämän viestistäni? " Toki esim jatkuva trollaaminen häiritsee tai kun viesti on pelkkää alapäänimityksiä, mutta ne voi vain harpata."

        Tosin, ethän sinä minulle vastannut, kun et edes ymmärrä tämän keskustelun rakennetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe