Ikävä palstalla kiustaan

kiusaajat vs kiusatu

http://areena.yle.fi/tv/2151997

"Kiusauksen aikana... Se meni niin rankaksi että aina kuvitteli itsensä linnuksi tai vapaaksi voi vaan lentää pois.. kuolla"

Kiusaajat eivät pyydä anteeksi.

25

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin tehdään

ja se lisääntyy koko ajan. ehkä nämä kiusaajat joskus kohtaavat tekonsa.

• Sitä ei voi olla

Huomaamatta.

• Me, myself and I.

Mitä painoarvoa kiusaamisesella on, jos ei edes tunne kiusaajia?

• no johan oli !!

tässä nykyihmisen säälittävä vastaus. kiusa on aina kiusaa, teki sitä tuttu tai tuntematon ja se on aina ehdottoman kiellettyä.

• no kuule

Se voi olla jopa kamalampaa, kuin se, että tietää, ketkä kiusaa. Silloin joudut kuvittelemaan ja miettimään kuka se on, joka on sun vihaajas, kuka on kaksinaamainen. Sillä tapaa voi hyvin tehokkaasti tehdä uhristaan eristäytyneen ja epäilevän 'hörhön' jota voikin sitten haukkua harhaiseksi hulluksi. Se jättää uhrinsa yksin ja epäilemään jokaista lähellään olevaa ihmistä.
        Nimettömänä tapahtuva kiusaaminen, seuraaminen on hirveää ja pelottavaa ja netti ja puhelimet ja some on siinä oiva väline.

• pakkohoito?

Mitä enemmän huono-osaisuus, työttömyys, syrjäytyminen ja ihmisten paha olo lisääntyy, sitä enemmän lisääntyy kiusaaminenkin. Oma paha olo puretaan johonkin viattomaan ja samalla se on eräänlainen hätähuuto, että juuri sillä henkilöllä on todella paha olla. Joidenkin henkilöiden kohdalla ei edes auta se, että ohjaa hoitoon, kun omasta mielestään he eivät ole sairaita eivätkä tarvitse apua. Näin toisinaan esimerkiksi päihderiippuvaisten keskuudessa.

• Missä oikeus?

Oma paha olo siirretään toiseen ja saadaan toinen vaikka sitten tappaan itsensä? Reiluako?

• sen takia

mun mielestä oli hieno uudistus se, ettei täällä voi enää miinustaa. Mua suretti joskus niiden puolesta, jotka kirjoittivat täydestä sydämestään, ja joiden kimppuun hyökättiin laumana miinusten kanssa.

Jotenkin täällä kuten koulumaailmassakin näytti (ja näyttää) helposti menevän siihen, että jos yksi uskaltautui/u haukkumaan toista, muut tule/ivat heti laumana perässä. Jos väliin yrittää mennä toisen näkemyksen kanssa, sekin näkemys tullaan teilaamaan suurinpiirtein siihen tyyliin, että väliintulija kuvitellaan aloittajaksi.

Pakkohan tänne ei ole tulla eikä tekstejä lukea, mutta välillä toivoisi aikuismaisempia käytöstapoja.

• Mäkö valehtelen?

Mua on kiusattu joskus koulussa ja ne kiusaajat eivät koskaan ole myöntäneet että minua ovat kiusanneet. Väittävät edelleen että valehtelen! Muute vaan itkin vuosia sitä ja halusin kuolla. Jäin luokallenikin kun lintsasin koulusta liikaa koulukiusaamisen takia.

Kiusaajat ei myönnä tekojaan!

• Mäkö valehtelen?

Mulla oli luokkakokous tässä taannoin niiden kusipäiden kanssa ja meinasin jättää väliin kun ei kiinnostanu niitä naamoja nähdä! Päädyin lopulta tulokseen että mun on parempi kohdata menneisyyteni sillä olen nykyään ihan toinen ihminen.

Menin sinne luokkakokoukseen ja tunsin muuttuvani taas yläaste ikäiseksi araksi ja lytätyksi tytöksi. Muistot vyöry mieleen niiltä ajoilta kun liikuin vanhan koulurakennuksen tiloissa.

Yksi kiusaajani oli paikalla ja hänen asenteensa mua kohtaan oli heti kuin "ennen vanhaan" . Alistaa yritti kuvitellen minut samaksi kuin joskus. Mutta perääntyi heti kun avasin suuni ja ensimmäisen lauseeni sanoin. Se tajusi että mua ei kiusata eikä alisteta enää!

Toiset eivät muutu vaikka ikää tulee. Koulukiusaaja yrittää kiusata aikuisenaki! Uhri yritetään laittaa aikuisenakin uhriksi.

• d ase---__t 4rgg

ns "kiusattu" voi olla myös kiusaaja, yks mun kaveri niin yks alkoi yhtäkkiä väitään että se kiusaa sitä kaikille ja vanhemmille. Jotkut ihmiset vain ovat pahoja

• narskulasta karannee

Narsistiset ihmiset kiusaa

• Niin se..

Niinpä.. Heiltä on ihan turha odottaa yhtään mitään. Koska he eivät tosiaankaan sitä tee..
      Mutta elämässä eteenpäin.. Nämä palstat toimivat nykyään pelkkänä kiusaamispaikkana. Nimen voisikin muuttaa ihan sen mukaan.. Vaikkapa kiusaamis- ja mustamaalaamispalstat.. Tai jotain sinnepäin.

• 14+6

jep täällä on kiusattu,esim tuota heiskasta vainotaan koko ajan.

• matkiapinoita ne

Yksi kiusaamisen muoto täällä palstalla on myös toisen matkiminen ja kun joku yrittää tekeytyä joksikin toiseksi kirjoittajaksi.

• hajottaa ja hallita

Mä oon huomannu vähän samanlaista ilmiöö. Toiseksi tekeydytään ja yritetään sitä tapausta apinoimalla sanoa hyvästi ja lannistaa ikävöivää. Ehkä joku kilpailija huomannut että täällä on kaksi toisiaan ikävöivää ja yrittää sabotaasia? Ehkä jonkun ikävöivän kaveri joka ehkä ihastunut samaan ihmiseen?

• KERTOKAA NYT
        hajottaa ja hallita kirjoitti:

Mä oon huomannu vähän samanlaista ilmiöö. Toiseksi tekeydytään ja yritetään sitä tapausta apinoimalla sanoa hyvästi ja lannistaa ikävöivää. Ehkä joku kilpailija huomannut että täällä on kaksi toisiaan ikävöivää ja yrittää sabotaasia? Ehkä jonkun ikävöivän kaveri joka ehkä ihastunut samaan ihmiseen?

miten muututaan toiseksi?????????
        Ei mene minun jakeluun, ei millään vaikka kuinka mietin miten se voidaan tehdä!
        TE, ketkä sen tiedätte aukaskaa nyt se naama, ja kertokaa!
        Miten helvet!ssä muututaan toiseksi, miten ollaan toisena ihmisenä????????

• kilpailua palstalla

Kaveripiirit joissa tunnetaan toisten ex-kumppanit tai tiedetään jonkun tapailleen jotain ihmistä. Jos ex-kumppani tai joku jota jonkun ihastus on tapaillut onkin hiukan mustasukkainen jos on saanut tietää että kaverinsa ihastunut hänen entiseen. On sattumalta täällä ja hiukan lyö kapuloita rattaisiin! Sitten on ne harrastus-työ ja opiskelupiirit jossa voikin useampi olla ihastunut samaan ja saada vihiä. Tulla mustasukkaiseksi. Onko kaveripiirissänne joku joka haluaa ehkä saman ihmisen omakseen tai kaipaatko jonkun kaverisi ex ihastusta?

• Copypasteeee
        KERTOKAA NYT kirjoitti:

miten muututaan toiseksi?????????

Näin:

• KERTOKAA NYT
        Copypasteeee kirjoitti:

Näin:

Aha, no kerrasta selviö, paitsi että tuo Copypasteeee vois ihan hyvin olla Copypask@@.
        Jos ei ole mitään omaa sanottavaa, niin kannattasko olla hiljaa, ja odotella kunnes se ihan oma valo tuo jotain kerrottavaa?

• tunnustan suoraan

Minä voin kertoa suoraan. Entinen paras kaverini oli vissiin sitten ihastunut salaa minuun ja häntä varmaan ketuttaa kun kirjoittelen täällä. Itse olen tehnyt todella selväksi, että olemme vain kavereita eikä muuta ja hänkin osoitti olevansa tätä mieltä, mutta vissiin totuus onkin toinen ja hän on mustis minun jutuistani. Lisäksi näyttäisi olevan kateellinen muista minun asioista elämässäni, valitettavasti.

• kaunainen vihollinen
        kilpailua palstalla kirjoitti:

Kaveripiirit joissa tunnetaan toisten ex-kumppanit tai tiedetään jonkun tapailleen jotain ihmistä. Jos ex-kumppani tai joku jota jonkun ihastus on tapaillut onkin hiukan mustasukkainen jos on saanut tietää että kaverinsa ihastunut hänen entiseen. On sattumalta täällä ja hiukan lyö kapuloita rattaisiin! Sitten on ne harrastus-työ ja opiskelupiirit jossa voikin useampi olla ihastunut samaan ja saada vihiä. Tulla mustasukkaiseksi. Onko kaveripiirissänne joku joka haluaa ehkä saman ihmisen omakseen tai kaipaatko jonkun kaverisi ex ihastusta?

Tai sitten palstalla on joku ihminen joka vihaa ja kantaa kaunaa jollekin tutulleen jonka täältä tunnistanu. Katkera ex, torjuttu tai joku "kaveri"

• puheenollen
        kilpailua palstalla kirjoitti:

Palstaa käytetään myös koston välineenä, solvataan ja petetään luottamus viittaamalla toisen asioihin. Tiedän ihmisen, joka on täysin häikäilemätön, moralisoi muita (täällä) ja suoltaa sellaista oksennusta tänne ettei voi tajuta.

Palsta alas.

• alkoi liian avoimeks
        puheenollen kirjoitti:

Palstaa käytetään myös koston välineenä, solvataan ja petetään luottamus viittaamalla toisen asioihin. Tiedän ihmisen, joka on täysin häikäilemätön, moralisoi muita (täällä) ja suoltaa sellaista oksennusta tänne ettei voi tajuta.

Palsta alas.

Joo mulla on eräs ystävä "salavihamiehenä" En ole kertonut hänelle että tiedän asiasta. Hän yhdellä palstalla herjas minua tunnistettavasti mutta vahingossa paljasti itsestäänkin niin paljon että oli helppoa jo päätellä kuka kirjoitusten takana on. Kovin moni kun ei sellaisia asioita minusta tiennyt. Vain kolme tiesi. Niistä kolmesta kun miinusteli niitä pois jotka ei sopinut herjaajan antamiin muihin tietoihin niin loppu oli jo helppoa.

• Pidä vihamies lähell
        alkoi liian avoimeks kirjoitti:

Joo mulla on eräs ystävä "salavihamiehenä" En ole kertonut hänelle että tiedän asiasta. Hän yhdellä palstalla herjas minua tunnistettavasti mutta vahingossa paljasti itsestäänkin niin paljon että oli helppoa jo päätellä kuka kirjoitusten takana on. Kovin moni kun ei sellaisia asioita minusta tiennyt. Vain kolme tiesi. Niistä kolmesta kun miinusteli niitä pois jotka ei sopinut herjaajan antamiin muihin tietoihin niin loppu oli jo helppoa.

Ja annan tämän ystävän olla ystäväni koska vihamiehet pitää pitää lähellä. Niitä voi paremmin tarkkailla ja saa samalla tietoja joita tiukan paikan tullen voi käyttää sitä vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4309
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 141
      958
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe