Onko kaukosuhde sitova?

olenko varattu

Elikkä tapasin hiljattain qruiserissa erään englantilaisen pojan ja voin sanoa että olemme rakastuneita puolin ja toisin vaikka suhde onkin vain virtuaalisella tasolla. Mutta lähtökohtamme on muuten hyvin vaikea koska välimatkaa on ensinnäkin tuhansia kilometrejä ja toiseksi meillä ei ole yhteistä puhekieltä vaan kommunikointimme tapahtuu google kääntäjän kautta. Joten en usko että kaikesta huolimatta tulisimme koskaan tapaamaan kasvotusten edellä mainitsemistani syistä. Niin kysyisinkin teiltä muilta että tarvitseeko tällaiseen virtuaaliseen kaukosuhteeseen mitenkään sitoutua? Että voinko edelleen mainostaa itseäni sinkkuna?

23

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos käsität niin, ettei tuo suhde ole tuon kummempi tulevaisuudessakaan, niin en katso sen sitovan sinua sen enempää. Mutta on selvempää, jos saatte sovittua pelisäännöt englantilaisen kanssa. Siis jos olettekin poikaystäviä.

• Ejehej

Google kääntäjä? Oletko tosissasi? Gimme a break.

• niinpäniin...

No läheskään kaikki suomalaiset eivät ole käyneet lukiota. Taitaa nykyisin luku olla alle puolet ikäluokista. Ja toisekseen niistäkin monella on auttava kielitaito silloin, kun pitää keskustella muusta kuin ravintolaillallisen tilaamisesta tai harrastuksista. Kyllähän suhteissa keskustellaan jo sitten syvemmällä tasolla, joten monella saattaa mennä "sormi suuhun".

Entinen tuttuni niiltä ajoita, kun vielä liikuin homopiireissä, oli amis. Komea kaveri jota ulkkikset yrittivät usein iskeä, mutta englantia se ei osannut nimeksikään, joten toimin joskus tulkkina. Oli ilmeisesti kuitenkin ollut yläasteella "kasin oppilas", eli kertonee pitkälle sen, miten paljon sujuvaan kielitaitoon pitää panostaa/osata.

• olenko varattu

Ensinnäkin olen erityiskoulun käynyt amis. Ja juuri englanti oli koulussa kaikkein pahin heikkouteni. Amiksessa sitä ei opetettu enää ollenkaan ja peruskoulun todistuksissakin se oli yleensä 5. Niin miten luulet minun muuten ulkomaan kielisen kanssa chattailevän kuin google kääntäjän avulla?

• Aloittajalle sanoisin, että suhde on tuhoontuomittu.

Ei siksi, etteikö kaukosuhde toimisi kielimuurista ja etäisyydestä huolimatta, mutta kun tuosta ymmärsin, että haluat olla markkinoilla sinkku ja hakea uutta seuraa samanaikaisesti, kun sinulla on jo henkilö, jonka kanssa sinulla on "olemme rakastuneita puolin ja toisin" -suhde.

You want to have your cake and eat it too. Tämmöinen sanonta löytyy enklanniksi.

Englantilaisen kanssa google-kielitaidolla keskustellessa jää monen asian kieliopillinen tai kulttuurillinen merkitys tajuamatta, kuten englantilaiselle normaali kohtelias small talk sisältää sanoja kuten "dear" tai "love" ilman sen kummempaa tunnesisältöä tai kullitteluja, ne ovat pelkkiä fraaseja ihan niinkuin suomalaiselta lipsahtaa small talkkiin niitä v-alkuisia sanoja, jotka englantilainen sitten kääntää googlella innolla f-sanoiksi ja luulee sinua kovaksikin panomieheksi :D

Vaikka kumpikaan ei siis oikeasti ole tarkoittanut ihan noin vakavia asioita.

• olenko varattu

Kyllä kaukosuhdekkin lämmittää sydäntä silloin kun ei muutakaan ole, mutta jos tapaan pojan vaikka 10 km päästä jonka kanssa voisimme tavata vaikka joka päivä, pitää kädestä kiinni nukkua öitä samassa sängyssä jne. Niin pitäisikö minun jättää tarjous vastaan ottamatta ihmisen takia jonka kanssa en pysty puhumaan edes puhelimessa?

• Tarttuisin tilaisuuteen
        olenko varattu kirjoitti:

Kyllä kaukosuhdekkin lämmittää sydäntä silloin kun ei muutakaan ole, mutta jos tapaan pojan vaikka 10 km päästä jonka kanssa voisimme tavata vaikka joka päivä, pitää kädestä kiinni nukkua öitä samassa sängyssä jne. Niin pitäisikö minun jättää tarjous vastaan ottamatta ihmisen takia jonka kanssa en pysty puhumaan edes puhelimessa?

Tarttuisin kyllä tilaisuuteen, ei niitä niin usein tule. Jos selität kaukoystävällesi niin aivan varmasti ymmärtää. Mulla ei ainakaan olis tässä tilanteessa kanttia vaatia minkäänlaista 'uskollisuutta' voittehan olla vaan ystäviä sen englantilaisen kanssa :)

• olenko varattu kirjoitti:

No jos tapaat jonkun suomalaisen läheltä, niin tosiaan voit olla hänen kanssa ilman omatumman tuskia.

• älä ole tyhmä

No enpä itse odottaisi tuosta mitään :D Laitappa googleen surrogate boyfriend, sitä nämä "virtuaalisuhteet" ovat

• Uudet tekniikat

Mielenkiintoista. Teillä joku Skype-yhteys?

Virtuaalisuhde voi muuttua hyvinkin realistisen tuntuiseksi, jos saadaan noi 3D-hologrammitekniikat ja virtuaalipukujen tuntoaistit vastaamaan edes lähelle fyysistä todellisuutta.

Uusimmassa Tieteen Kuvalehdessä hologrammi- ja 3d-tekniikoista. Ensin tulee noihin matkapuhelimiin 3d-näytöt, pikkuhiljaa myös hologrammit yleistyy.

Virtuaalikosketus kun yleistyy, niin saadaan toimivampi virtuaalinen etäsuhde. Poikaystävä makuuhuoneessa hologrammina, jonka virtuaalinen kosketus vastaa lähes aitoa? Tää voi olla todellisuutta ehkä jo muutaman kymmenen vuoden kuluttua :)

Silloin voidaan ehkä puhua sitoutumisesta, nyt virtuaalisuus on ihan lapsenkengissä.

• olenko varattu

Ei olla juteltu skypessä mutta sähköpostissa kerran.

• ?!
      Ymmärsinkö oikein?

Olette _kerran_ keskustelleet sähköpostissa google-kääntäjän avulla ja "rakastuneita puolin ja toisin"?

Ei millään pahalla, mutta rakkaus on ihan eri juttu.

• olenko varattu

Niin sähköpostissa vain kerran mutta qruiserissa kymmeniä kertoja.

• olenko varattu kirjoitti:

Niin sähköpostissa vain kerran mutta qruiserissa kymmeniä kertoja.

ok, kiitti selvennyksestä. Nyt kuulostaa paremmalta. Koko juttu on sentään enemmän kuin kertahuumaa.

Mutta: silti sanoisin, että jos sulla on 10 kilsan päässä kaveri, joka puhuu samaa kieltä sekä kielellisesti, että sydämen kautta, niin hän voi oikeasti olla tärkeämpi asia, kuin kaveri, jota et reaalielämässä ehkä koskaan tapaa. Sitten tulee tietysti se ongelma, jos 10 km:n kanssa alat styylata, niin täytyykö sinun jättää englanti vähemmälle tai kokonaan pois jos 10 km ei tykkää asiasta?

Tai pikemminkin se ongelma: mitä laitat parisuhdestatukseksi 10 km-kimpasta, edelleenkö haluat mainostaa olevasi sinkku?

Englantia voi opiskella muutenkin ja ilman mahdollisia parisuhteen mustasukkaisuusongelmia.

Mullakin on kymmeniä keskusteluviestejä qruiserissa, mutta ei me siellä rakkaudesta puhuta, vaikka jotkut osoittavat "syvällisiä ja pysyviä tunteita" suuntaani heti eka viestistä lähtien :/

• Veggsu

Suhde on yhteinen sopimus. Jos sovitte olevanne pari, reiluuden nimissä sanoistaan pitää pitää kiinni. En haluaisi, että toisella puolella Suomea asuva ihastukseni selkäni takana hakisi toista, vain siksi, ettei usko suhteen kestoon. Valkoiset valheet ovat äkkiä oikeita isoja valheita ja siksi aika turmiollisia.

Mutta se, että ette ole koskaan nähneet, ettekä koskaan pussanneet tekee kyllä sen, että ei se kovin sitovaa ole. Ihan jo senkin takia, että ette tunne kovin hyvin ja et ole hänelle vielä olemassa kuin virtuaalisesti.

Nauti onnen huumasta ja rakkaudesta, mutta mieti, mitä lupaat.

• Aina ei viesti riitä

No et sinä minkään vaivaisen sähköpostiviestin perusteella ole suhteessa, muutenhan minäkin seurustelisin mm. noin tuhannen eri henkilön kanssa

• Millaisen viestin se antaakaan sinusta Aina ei viesti riitä, jos:
      - ensinnäkin täytyy olla tuhat ja
      - vähän kuulostaa siltä, ettet tuhannestakaan saa seurustelusuhdetta :/

En nyt sano pahalla, mutta sanonpahan ääneen kuitenkin.

• Aina ei viesti riitä

Luku tuhat sen takia, että sen verran sähköpostiviestejä minulla on avaamattomana.
        Ja kun ap kertoi epäilevänsä olevansa parisuhteessa _yhden epämääräisen_ sähköpostiviestin perusteella, niin, jos asia olisi näin niin ilmeisesti minäkin seurustelisin kaikkien minulle sähköpostia lähettäneiden henkilöiden kanssa. Eli noin tuhannen henkilön kanssa :)

• Veggsu

Jos haluaa onnistua suhteessa, kannattaa muistaa, että se on aina heittäytymistä tuntemattomaan. Siksi perimmältään kyse on yhteisestä sopimuksesta yrittää. Kyllä sen voi tehdä jo ensisilmäyksellä, jos siltä tuntuu.

Kyyninen asenne, jossa tarkkaillaan, tulisiko hiekanjyvästä timantti, ei onnistu koskaan. Jos alusssa ei tunnu suhteelta, aika heikot eväät on kuukausien päästä.

Jos ihastuksesi ei ole uskollinen alussa, kun on "sinkku", tuhoaa hän suhteen alun alkumetreille. Ihminen, joka ei osaa olla kanssasi uskollinen, ei opi uusia temppuja myöhemminkään.

• olenko varattu

Ensinnäkin vielä selventäisin sen verran että minullahan ei todellisuudessa ole mitään 10 km päässä olevaa suhdetta eikä missään muuallakaan tuon englannin kaverin lisäksi. Vaan tuo 10 km esimerkki oli vain pelkkää jossittelua, että jos vielä jonain päivänä tulisi suhde tarjous vaikka 10 km päästä, että miten minun pitäisi toimia siinä/tässä tilanteessa jos sellainen tilanne tulisi eteen. Minulla on se paha vika että mietin asioita aina etukäteen ja pohdin vähän siihen tyyliin että jos jos ja jos. Mutta se englannin deittikaveri on ihan totta.

Toiseksi nyt hän suunnittelee jo tapaamista aiko tulla käymään suomessa. Kerroin hänelle että miten voimme tavata kun emme pysty ilman google kääntäjää edes puhumaan toisillemme, niin hän sanoi ettemme tarvitse sanoja. Niin enhän minä viitsinyt enää vastustella. Eli minun pitäisi tavata ihastus jonka kanssa en pysty vaihtamaan sanaakaan. Mitähän tästäkin tulee? APUA!!!!

• Ota ajattelu aikaa

POIKA HYVÄ, homot pettää aina kotona ja ulkomailla, eli nyt jäitä hattuun ja kontrollia peliin joka asiassa - niin seksiin kuin muuhun liittyen!
      Jos olet noin ''kokematon'' sua on varsin helppoa hyväksikäyttää monella tavalla.

Joten anna ajan kulua ja miehisty ja rupea ajattelemaan omilla aivoilla tai kehitä niitä muilla kuin homotäytteisellä ajalla!"

Varo sukupuolitauteja jos meinaat suhdetta, homot levittää tauteja tietoisesti suurin osa on seikkailevia, kuten myös useimmat bi-ukkomiehet yms. Transuja kierrä kaukaa, he ovat pellejä!

• ggfgffggf

Ei Britit ole edes kaukana ja jotkut halpalentoyhtiöt myy suht halvalla lentolippuja sinne. Ei ois mahdotonta seurustella vakavissaan englantilaisen kanssa ja joskus ehkä jopa muuttaa sinne toisen luo. Mutta jos suhde on vaan netissä hörhöilyä, eikä mikään parisuhde, kaukosuhde, niin järkeäkö siinä on sitten olla. Mulle kelpaisi tuollainen tilanne, mutta kun en ole sellaisessa, niin en ole.

• Ei enää varattu

Se tyyppi osoittautukin huijariksi. Alkoi kerjätä rahaa muka lentolippuihin ja kun en suostunut maksamaan pisti poikki. Joten sen pituinen se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1903
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1826
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1674
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      106
      1250
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1208
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      412
      1110
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      889
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      841
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50