Kaikki työttömät laitettava kuntouttavaan työtoimintaan. Emme voi antaa kenenkään syrjäytyä yhteiskunnasta. Onneksi tulee osallistava sosiaaliturva loppuu se sosiaalipummailu.
kaikki työttömät kuntouttavaan työtoimintaan
32
207
Vastaukset
- Meidän tarja tietää
Etkö sinä tiedä että olen yhteiskunnanvoimavara, en siis työtön.
- lh8989
Niin kauan kun olet terve työikäinen ja elät avustuksilla olet syöpä yhteiskunnalle. Syövälle pitää antaa sädehoitoa eli pakollista puuhaa päivittäin, oli se mitä tahansa kunhan se hyödyttää yhteiskuntaa tavalla tai toisella.
Pitkään syöpänä olleet eivät työllisty koskaan ja näille pitäisikin antaa paikka saattokotiin eli rahahanat kiinni. - Sl0b0dan
lh8989 kirjoitti:
Niin kauan kun olet terve työikäinen ja elät avustuksilla olet syöpä yhteiskunnalle. Syövälle pitää antaa sädehoitoa eli pakollista puuhaa päivittäin, oli se mitä tahansa kunhan se hyödyttää yhteiskuntaa tavalla tai toisella.
Pitkään syöpänä olleet eivät työllisty koskaan ja näille pitäisikin antaa paikka saattokotiin eli rahahanat kiinni.MItäs hyötyä yhteiskunnalle on maksaa minulle 9e/päivä siitä ilosta että istun tietokoneen ääressä ja pelaan pasianssia yksikseni?
Sitä on minun kuntouttava työtoiminta ollut viimeisen vuoden. - Yleisradion MOT-ohje
Yleisradion MOT-ohjelmassa Palkattomat kerrottiin maanantaina, että viime vuonna 320 000 ihmistä teki Suomessa työtä ilman palkkaa. Se on 13 prosenttia työvoimasta.
Palkatonta työtä tehtiin MOT:n laskelman mukaan työvoimapoliittiseen koulutukseen kuuluvassa työharjoittelussa 61 773 henkilötyövuotta suurissa ja pienissä yrityksissä sekä julkisella sektorilla.
”Työttömien aktivointipolitiikka on johtanut järjestelmään, jossa työnantajat poimivat työvoimapoliittisilta kursseilta itselleen sopivia työharjoittelijoita jopa puolen vuoden palkattomille harjoittelujaksoille. Monen kohdalla harjoittelu muistuttaa täyttä työtä – paitsi että siitä ei saa palkkaa”, ohjelmassa todettiin.
Nämä ovat työnantajan markkinat”, myönsi ohjelmassa haastateltu toimitusjohtaja.
Työväen joustolla
kilpailukykyä
– Kyykyssä oleva pikkuruinen kansa on heikoilla, kun vaaditaan globaalia markkinavoimaa ja osaamista, puuskahtaa puolestaan Kansan Uutisten tavoittama henkilö, joka on parhaillaan jälleen kerran yhdessä työvoimapoliittiseen koulutukseen liittyvässä työharjoittelussa – ilman palkkaa.
työttömiä on nyt 266 000 ja sen lisäksi tukitoimenpiteillä "aktivoituja" on 79 000 eli yhteensä 345 000.
– Tähän kun lisätään vielä määräaikaiset, vuokra- ja/tai osa-aikatyötä tekevät, saadaan olemattomissa tai heikentyneissä työsuhteissa olevien määräksi 865 000. Se on aika iso prosenttiosuus koko 2,6-miljoonaisesta työvoimasta, hän laskee.
– Tästä voi aika helposti vetää yhtäläisyysmerkit niihin 700 000 köyhyysrajan alapuolella elävään kansalaiseen tässä yhdessä maailman kilpailukykyisimmistä maista. Eli työväestön joustotalkoilla on siirretty palkkatyöläisten palkat optioihin ja osakkeisiin.
Suomen menestystä kansainvälisessä kilpailukyvyssä ei tarvitse enää ihmetellä, kun yli 300 000 ihmistä tekee töitä ilman yrityksille koituvia kuluja.
Valtio panostaa työttömyyden hoitoon tänä vuonna 480 miljoonaa euroa ja ensi vuonna 560 miljoonaa.
Työllisyyskoulutettava kysyy, miksi missään ei kerrota, että nämä miljoonat menevät pääosin erilaisille koulutusorganisaatioille sekä ilmaisena työvoimana yrityksille pörssiyhtiöstä pikkupizzeriaan.
MOT-ohjelma vahvisti, ettei kukaan seuraa eikä tiedä kurssien työllistävää vaikutusta eikä sitä, mihin työttömyyden hoitoon tarkoitetut miljoonat oikeastaan valuvat.
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2037482/320 000-ihmista-viimevuonna-palkatta-tyossa - Commandomies
lh8989 kirjoitti:
Pitkään syöpänä olleet eivät työllisty koskaan ja näille pitäisikin antaa paikka saattokotiin eli rahahanat kiinni.Kalervoloinen Kokoomuspaska jauhaa Kokoomus on syöpä
- 167-176
Kyllä työttömien kyykyttämiseen aina verorahaa löytyy kun tarkoituksena on varastaa työttömän työpanos tulevaisuudessa myös ahneiden paskakokkareiden firmoille. Tarkoitus ei ole kuntouttaa vaan kyykyttää.
Työttömyys ei ole kuntotuksen peruste
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11854334
Kyykytyksien vastustaminen
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10864064 - olvi12
Eipä koske minua sillä olen NAPANDERIN MIES!
- japsu231
Jospa edes tarjottais,59v. ei kuulemma kannata!
40v. töitä ja ammattitaito!??- ota osaa
Kysy kuntouttavaa työntekoa. Saat 1 euron tunnissa, mitä eikö kiinnosta?!
- 8899
Dodiin...tänään se sitten hyväksyttiin, se hallituksen esitys... ja hyvä niin.
- näisseo
eipä ole töitä. koulutus ja kortit on muttei anneta töitä kun ei ole työkokemusta. Kaikkeen pitää olla kokemusta vaikka osaa hommansa tehdä.
- ubåt
Espoossa kuntouttavana työtoimintana ryhdytään tekemään puuveneitä. Ja minä kun syön saviset saappaat ja kilometrin kiviaitaa jos toiminnassa on yksikään veneenveistotaitoinen.
- OmaVeneOjassa
Monelle työttömälle syntyy vaikeuksia päästä julkisillakin kulkuneuvoilla puuhastelupaikkoihin, kun bussit eivät kulje tiheäään eivätkä mene perille asti. Espoo kilonrinne on juuri tuota aluetta, että vaikea on bussilla päästä veneitä tekemään.
- EiMitäänjärkeä80
Itse ollut 3 vuotta nyt kuntouttavassa työtoiminnassa ja työkokeilussa. Mihinkään työsuhteisiin nämä eivät koskaan ole johtaneet koska paikat eivät tarjoa työtä.
En ymmärrä miten meneminen johonkin paikkaan 4 tunniksi päivässä estäisi syrjääntymistäni kun näen muutenkin ihmisiä ja asun vaimoni kanssa.- 4+2
mutta on päivärytmi kuitenkin kun menet, muutenhan saattaisit vain aamusella makoilla ja ylösnousu jäisi iltapäivään.
- b v,b-cv,n-cn
"Syövälle pitää antaa sädehoitoa eli pakollista puuhaa päivittäin, oli se mitä tahansa kunhan se hyödyttää yhteiskuntaa tavalla tai toisella."
Yllä suuri ajattelija saunakauhakalevinsairaus tarkoitaa että sana syöpä = työtön.
Työtön kotonaan ei pysty siellä kotonaan puuhastelemaan mitään järkevää olettaa kalevinsairaus. Tuo oletus varmaan perustuu siihen että ainoa asia mitä kalevinsairaus itse pystyy päivittäin tekemään on loputon spämmäys tänne suoli24.fi:hin.
Joten pakollista ja valvottua puuhastelua työttömille tarvitaan, ja kun valtaosa työttömistä asuu missä asuu ja puuhastelupaikat ovat monesti kaunana muualla, on kannattavaa maksaa päivittäin isoja summia kun sadattuhannet matkustavat jonnekkin valvotusti puuhastelemaan jotain, ja on kannattavaa maksaa se byrokratia mitä puuhastelun valvonta ja kirjanpito siitä että onko Turmiolan Tommi käynyt tänään puuhastelussa vaatii, sen sijaan että he työttömät olisivat kotonaan esim itseopiskelelemassa tietokoneen ohjelmointia tai kalastamassa tarvitsemaansa proteenin lisää ruokavalioonsa tai marjasssa josta saisi kipeästi tarvittua toimentulonlisää tai kutomassa sukkaa pelastusarmeijan myyjäisiin tai...
Mutta siis kalevistisesti ajatellen työnantajien työvoiman tarve, on se ainoa asia jolla päätetään onko kansalaisella ihmisarvoa vaiko onko kansalainen syöpä.
Jos on tilanne että on 1000 työtä hakevaa kansalaista mutta vain 999 palkkatyöpaikaa, niin silloin yksi noista kansalaisista pakostakin on syöpä.
Ja on syöpä silti vaikka kaikki noista 1000 työtä hakevasta olisi koulutukseltaan tohtoreita.
On syöpä tehtiin asialle mitä hyvänsä paitsi se että aiheutetaan se tilanne että työpaikkojen tarjonta kasvaisi yhdellä siis 1000 työpaikkaan.
Ne on nuo kalevinsairauden horinat outoja. jos niitä ihan pohjaan asti ruotii niin niistä välittyy käsitys että yksityinen yritystoiminta olisi yleisen edun nimissä lopetettava, koska yksityinen yrityshän toimiessaan ei koskaan pyri palkkaamaan yhtään ketään vaan ainostaan tekemään maksimaalista voittoa.
Kun taas pitäisi olla niin että yrityksen ainoa toiminnan päämääärä on se että se palkkaisi mahdollisimman paljon työväkeä, jos ei muusta syystä niin kansanterveyden edistämiseksi, sillä syöpä on aina erittäin vakava tauti, ja työnantohaluttomuus joka yksityisissä yrityksissä vallitsee on aiheuttanut massatyöttömyyden eli todellisen syöpäepidemian. - kljhg
ja perhanan hirveetä revaa spämmääjä vetää päähänsä.
- .b.b ö.cö
Syrjäytyminen on yleensä seuraus köyhyydestä, tai siitä että syrjäytyvä kokee itsensä jotenkin negatiisisävytteisesti erillaiseksi tai huonommaksi kuin mitä tietää tai olettaa muiden olevan.
Kuntouttava työtoiminta = työntekoa maksimissaan noin 700 euron kuukausituloilla.
Olet kuntouttavissa töissä ja muut siellä työpaikalla saavat työnteostaan palkkaa vähintään kaksinkertaisesti ellei enemmänkin, muiden siellä työpaikalla katsotaan olevan palkan maksamisen arvoisia kun taas sinun kuntouttavaan työtoimntaa osallistuvan katsotaan automaattisesti olevan palkan saantiin arvoton.
Seuraus: osallistuessaan kuntouttavaan työtoimntaan tunne siitä että on erillainen tai huonompi senkun kasvaa.
kun työtön lymyää kodissaan, hän ei pääse vertaamaan itseään muihin - parempiin, olleessaan palkatta töissä hän joutuu niin tekemään pakostakin.
Palkaton pakkotyö aloittaa syrjäytymiskehityksen semmoisenkin osalta joka aiemmin ei ole tullut ajatelleeksikaan että olen syrjätynyt tai ainakin syrjäytymässä. - näin...
Miten se taas menikään - jokaiselle alle 30-vuotiaalle työkkäriin marssivalle tyypille pitää te-toimiston kautta järjestää koulutus- tai työpaikka kolmen kuukauden kuluessa henkilön te-toimiston ovesta sisään astumisesta.
Ei siinä sitten kenellekään muulle mitään järjestetäkään. Kurssipaikat annetaan alle 30-v:ille, tukipaikat alle 30-v:ille, työpaikat alle 30-v:ille. Ja sitten vielä erikseen perustetaan erilaisia koulutettavan itsensä maksettavia kursseja akk:ihin ja instituutteihin ja kouluihin jne. Esim. sihteereistä tai toimistotyöntekijöistä on ammattibarometrin mukaan liikatarjontaan, mutta siltikin laitetaan pystyyn näitä kursseja sekä itse maksettavina että te-toimiston kustantamina. Mutta ei se mitään. Näin se on aina ollut ja aina tulee olemaan. Ja itse minä päädyn kohta hukuttamaan itseni, viimeistään siinä vaiheessa kun tili on tyhjä ja pitäisi pärjätä sillä vähällä rahalla mitä yhteiskunta tarjoaa. Ei tule mitään. Jos joku tukimuoto euromääräisen korotuksen saa, niin vuokranantaja nostaa heti vuokraa tai ruoka kallistuu. Vaatteita ei pysty ostamaan, ei pysty ostamaan kotiin mitään jos joku hajoaa, ei pysty huolehtimaan omasta hyvinvoinnistaan, ei rahaa mihinkään, ei edes ruokaan! Niin mitäs teet.
Joo, kirjoita MENE TÖIHIN! Menisin, vaan en pääse! En pääse kursseille, en pääse koulutuksiin, en pääse töihin. Ei ole rahaa omaehtoiseen koulutukseen,. jos sellaiseen edes pääsisi. Että sillai. Sitten kun se tämän seudun tilanne on se, että on työnantajan markkinat. Niin jos töihin sattuu pääsemään, niin siellä joku prinsessa jostain täysin perseestä olevasta syystä tykkää että minä en tykkää tuosta joka tähän tuli uutena, minä en sen kanssa mitään tee, minä en sitä tänne halua, niin yritä sitten olla töissä. Juu, kysy sitten siltä prinsessalta että mikä on sinulta pois, jos minä tässä teen työtä ja yritän saada itselleni rahaa ja elämää, mikä on sinulta pois! Mielestäni ihmiset ovat tyhmiä.- lukekaa lehdestä
Unohtui tämä. Tämän päivän Hesarissa mielipidekirjoituksissa oli jonkin Kelan johtotehtäviin liittyvän henkilön teksti. Tämä siinä kirjoitteli, että Kela haluaisi systeemin, jossa Kelalta menisi työkkäriin ilmoitus kun nuoren henkilön työttömyyspäivien määrä on 300. Ja sitten työkkäri voisi alkaa toteuttaa sitä nuorisotakuuta. Tarkoitus tällä ilmoitussysteemillä olisi olla yksi nuorten syrjäytymistä estävä tekijä.
Mutta nyt ihmettelen, jos se nuorten aktivoiminen pitäisi tapahtua 3 kk:n sisällä heidän ilmoittautumisestaan työkkäriin, niin mitä toi 300 päivää merkkaa.
Ja Kela ei siis nykyään voi tällaisia ilmoituksia tehdä, koska heillä on salassapitovelvollisuus. Mutta nyt siis halutaan tai ehkä on jo tehty, en viitsi kaivaa sitä lehteä nyt esiin, päätös että salassapitovelvollisuuden estämättä he voisivat ilmoittaa työkkäriin. (Hehe, valitteli ettei rahat riitä, ja tilaa Hesaria!)
Ja toinen asia mitä ihmettelen, jos työkkärin pitää siis alle 30-v:ille jotain keksiä kolmen kuukauden sisällä, niin hehän voivat sen kolmen kuukauden pistää itselleen niin kuin määräaikana muistiin antamalla seuraavan ilmoittautumisen vaikkapa kuukauden päähän, pysyy tyyppi listoilla ja kai ne työkkärissä näkevät milloin on ilmoittautunut ja miten aika kuluu juuri näillä ilmoittautumisajoilla.
Mitä?
Mutta siis tämä vain nuoriin, 30-v ja sitä nuorempiin työttömiin pätee.
- kyysmik
typpiin joutuu kohta jo ennenkuin se 300pv tulee TYÖMARKKINATUKEA täyteen.
Tuo taas lukee hallituksen rakennepaketin hyväksynnässä vai mikä se nyt oli....Toisella palstalla on joku juttu.- 12kk > TYPiin mars!
Niin JOS on ollut 12 kk työttömänä.
KAIKKI muutkin jotka ovat olleet 12 kk työttömänä JOUTUVAT TYPpiin!
Lisäksi varmistetaan, että tehostettuja työvoimapalveluja tarjotaan nykyistä varhaisemmassa vaiheessa työttömyyttä niin, ettäTYPin vastuulle voidaan siirtää myös YLI VUODEN työttömänä ollut henkilö VAIKKEI hän olisi saanut TYÖMARKKINATUKEA
Eli MYÖS KAIKKI ne yli 12 kk työttömänä olleet jotka EIVÄT ole saaneet työmarkkinatukea eli ovat saaneet esim. ANSIOSIDONNAISTA!!! - ota vaikka kalja...
12kk > TYPiin mars! kirjoitti:
Lisäksi varmistetaan, että tehostettuja työvoimapalveluja tarjotaan nykyistä varhaisemmassa vaiheessa työttömyyttä niin, ettäTYPin vastuulle voidaan siirtää myös YLI VUODEN työttömänä ollut henkilö VAIKKEI hän olisi saanut TYÖMARKKINATUKEA
Eli MYÖS KAIKKI ne yli 12 kk työttömänä olleet jotka EIVÄT ole saaneet työmarkkinatukea eli ovat saaneet esim. ANSIOSIDONNAISTA!!!valehtelet ja vääristelet edelleenkin.Vain ttt ja tmt saavia se koskee.Ja varsinkin tarkoittaa että jos saat TMT niin joudut typpiin jo ennenkuin se 300pv tulee täyteen.
- teistä välitetään!
Mitä tämä TYP tarkoittaa?
Minä olen ollut työttömänä yli 300 päivää työmarkkinatuella reippaasti. Mitään toimenpiteitä minuun ei ole kohdistettu. Olenko siis luokiteltu sellaisiin tapauksiin, joille ei ole tarkoitus mitään tehdäkään. Olen itse hakenut töitä ja koulutuspaikkaa, mutta mitään en saa. Paikkakunnalla ja seudulla työpaikat annetaan nuorille. Ihan sama mitä hakee. Tämä nykyinen työvoimatoimiston oma työnvälittäjä (lienee edelleen, sehän osti työkkärin työvoimanvuokraustoiminnan) Opteam aikoinaan lähetti vastauksena minulle hakemukseeni tylyn tympeän viestin: Meidän työnantaja-asiakkaamme eivät etsi sinun työ- ja koulutushistorialla olevia henkilöitä!
Siis en kelpaa edes avustaviin, koulutusta vaatimattomiin, osa-aikatöihin, sellaisiin 0 - 40 h/vko hommiin, joitain kaupan alan hyllytys- yms. töitä!
Omaa koulutustani vastaaviin töihin en pääse, siis minulla on koulutus ja kokemusta, mutta edelleni menevät yliopistotutkinnon suorittaneet tyypit! Mitäs ideaa siinä on? Joku maisteri tekee hommia, joihin sen koulutus nyt on liioitellun iso ja toisaalta nämä hommat joudutaan sille opettamaan! Että kysymysmerkki, kysymysmerkki, huutomerkki!
Muuten, kuuluuko tähän TYPpiin se, että on ne työttömien terveystarkastukset jne. No, meidän seudulla ei taideta niitäkään tarjota kenellekään.... Kunta säästää! Kun täällä nyt ei taideta kyllä kunnan terkkarissa muutenkaan hoitaa mitään, sanotaan kyllä että olis tota ja tota, mutta miten se hoidettais, niin se jää tekemättä tai sanomatta! Sellaista meillä. - ilmiannan
12kk > TYPiin mars! kirjoitti:
Eli MYÖS KAIKKI ne yli 12 kk työttömänä olleet jotka EIVÄT ole saaneet työmarkkinatukea eli ovat saaneet esim. ANSIOSIDONNAISTA!!!'.12kk-TYPiin mars'....OLET TROLLI ...trollaat samaa pazkaa joka puolla valehdellen.
- ENSIVUONNA 1.1.2015
teistä välitetään! kirjoitti:
Mitä tämä TYP tarkoittaa?
Minä olen ollut työttömänä yli 300 päivää työmarkkinatuella reippaasti. Mitään toimenpiteitä minuun ei ole kohdistettu. Olenko siis luokiteltu sellaisiin tapauksiin, joille ei ole tarkoitus mitään tehdäkään. Olen itse hakenut töitä ja koulutuspaikkaa, mutta mitään en saa. Paikkakunnalla ja seudulla työpaikat annetaan nuorille. Ihan sama mitä hakee. Tämä nykyinen työvoimatoimiston oma työnvälittäjä (lienee edelleen, sehän osti työkkärin työvoimanvuokraustoiminnan) Opteam aikoinaan lähetti vastauksena minulle hakemukseeni tylyn tympeän viestin: Meidän työnantaja-asiakkaamme eivät etsi sinun työ- ja koulutushistorialla olevia henkilöitä!
Siis en kelpaa edes avustaviin, koulutusta vaatimattomiin, osa-aikatöihin, sellaisiin 0 - 40 h/vko hommiin, joitain kaupan alan hyllytys- yms. töitä!
Omaa koulutustani vastaaviin töihin en pääse, siis minulla on koulutus ja kokemusta, mutta edelleni menevät yliopistotutkinnon suorittaneet tyypit! Mitäs ideaa siinä on? Joku maisteri tekee hommia, joihin sen koulutus nyt on liioitellun iso ja toisaalta nämä hommat joudutaan sille opettamaan! Että kysymysmerkki, kysymysmerkki, huutomerkki!
Muuten, kuuluuko tähän TYPpiin se, että on ne työttömien terveystarkastukset jne. No, meidän seudulla ei taideta niitäkään tarjota kenellekään.... Kunta säästää! Kun täällä nyt ei taideta kyllä kunnan terkkarissa muutenkaan hoitaa mitään, sanotaan kyllä että olis tota ja tota, mutta miten se hoidettais, niin se jää tekemättä tai sanomatta! Sellaista meillä.Niin muttakun se nykyään, tänä vuonna se raja on 500 päivää.
Vasta 500 päivän jälkeen joutui typpiin
mutta ENSIVUONNA 1.1.2015 yli300 päivää työmarkkinatuella oleet joutuu typpiin
Samoin KAIKKI ne jotka ovat putkeen olleet 12 kk työttömänä! - 1455
ENSIVUONNA 1.1.2015 kirjoitti:
Niin muttakun se nykyään, tänä vuonna se raja on 500 päivää.
Vasta 500 päivän jälkeen joutui typpiin
mutta ENSIVUONNA 1.1.2015 yli300 päivää työmarkkinatuella oleet joutuu typpiin
Samoin KAIKKI ne jotka ovat putkeen olleet 12 kk työttömänä!UNOHDIT TUOSTA VIIMEISESTÄ LAUSEESTA SEN TÄRKEIMMÄN SANAN ....ELI....tädää....TOIMEENTULOTUELLA.
ja sitä paitsi sinne typpiin joudut jo ennenkuin se 300pv on mennyt
Syöppä vittu.
- joo joo
Lisäksi nyt yritysten pitäisi irtisanoa ihmisiä enemmän niin saataisin enemmän kuntoutettavia edullisia ja kannattavia työntekijöitä.
- Kuinka kauan jaksat?
8h/pv, 40h/vk, 230 pv/vuosi 40 vuotta putkeen ORJATÖITÄ!
Tämä tilanne jatkuu LOPUN ELÄMÄÄ, niin kauan kun KUOLEE, jää eläkkeelle 72 vuotiaana tai saa palkallisen oikean työpaikan.
Eli siis enää ei riitä että teet sitä muutaman kuukauden vaan se jatkuujajatkuujajatkuujajatkuujajatkuujajatkuujajatkuujajatkuuja.... - Koko elämäORJANA!?
"Henkilöllä, joka syytä kieltäytyy kuntouttavasta työtoiminnasta tai keskeyttää tai omasta syystään joutuu keskeyttämään kuntouttavan työtoiminnan, EI ole oikeutta työttömyysetuuteen."
Vaikka alkuun jaksaisit 8 tuntia joka päivä, 40 tuntia joka viikko, 230 päivää vuodessa, niin jossain vaiheessa tulee varmasti päivä jolloin ei vaan enää jaksa palkatonta orjatyötä, ilman lomia, ilman eläkekertymiä, ilman terveydenhoitoa, ym. normaalityöhön kuuluvia etuisuuksia.
Tehdä jotain PASKAhommia ILMAISEKSI ORJANA ja olla muiden oikeassa palkkatyössä olevien halveksittavana! - trollioot
niin, ja jatkuu vielä kuoleman jälkeenkin... silloin tosin olet pirun orjana kaikkine valheinesi, ja ikuisesti....aattelepa sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5222490Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512207Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032148Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491323- 971308
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle101175Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621111Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise891087Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035