Pelkääkö vl Jeesusta itseään?

A. Acimlainen

Tekeekö vl koskaan sitä temppua että menisi itseltään Jeesukselta pyytämään syntejään anteeksi?

Miten siinä kävisi? Ehkä Jeesus vaatisi ensin tiedostamaan ja tunnustamaan synnit. Ehkä pitäisi luopua vain me-opistakin. Tällöin on varmaan turvallisempaa tunnustaa syntinsä toiselle vain me-opin kannattajalle.

6

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee

Me se vl Jeesuksen luo se menee arkana ja katuvana ja juttelee sille Jeesukselle koko sen jutun. Se kysyy miksi minusta on tullut tämmöinen ja pyytää että Jeesus ei sitä jättäisi. Se haluaa olla Jeesuksen lähellä ja siinä on kyllä hirveän turvallista. Kun se vl katsoo Jeesuksen silmiin se tuntee sen rakkauden ja kuulee ne sanat että poikani ole hyvässä turvassa, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi. Tästä se vl saa rohkeutta ja lepää vielä hetken Jeesuksen käsivarsilla ja ajattelee olevansa hirveän onnellinen kun saa olla lähellä tät rauhaa. Sitten se pyytää syntinsä anteeksi ja Jeesuksen lupaus "sinun syntisi ennetaan sinulle anteeksi" on taas toteutunut. Niin että kyllä ne menevät heikkoina ja vajavaisina Jeesuksen luo. Herra kenen luokse me menisimme jos emme sinun luokse tulisi?

• Hynde

Matt. 18:20
      Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

• A. Acimlainen

että missä kaksi tai kolme on kokoontunut anteeksiantamuksen nimessä eli ovat sopimassa keskinäiset riitansa siellä Jeesus on heidän keskellänsä koska Jeesus on Anteeksiantamus.

• A. Acimlainen kirjoitti:

että missä kaksi tai kolme on kokoontunut anteeksiantamuksen nimessä eli ovat sopimassa keskinäiset riitansa siellä Jeesus on heidän keskellänsä koska Jeesus on Anteeksiantamus.

sanoi opetuslapsillee, että ottakaa Pyhä Henki, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne on anteeksi annetut, joita pidätte, niille ne on pidetyt. (siinä on Jeesuksen omaa oppia, ja varmasti totta, että saa anteeksi, koska Jeesus on sanonut)

• Artsi

Joka ei pelkää ja rakasta Jeesusta, Herraansa, ei hänen pidä perimän taivasten valtakuntaa.

Viestisi on tältä osin ristiriitainen: "Ehkä pitäisi luopua vain me-opistakin. Tällöin on varmaan turvallisempaa tunnustaa syntinsä toiselle vain me-opin kannattajalle."

Ei lesta syntejä tunnustaessaan tunnusta kaikkien lestojen syntejä, vaan omansa. Ja jos vain me -oppi olisi väärä, olisi tällöin lestan väärin ripittäytyä vain me -opin kannattajalle. Viestilläsi rienaat. Sinun pitäisi sanoa selkeämmin, miten näkemyksesi mukaan lestan tai kenen tahansa olisi Jumalan mielen mukaista ripittäytyä.

• A. Acimlainen

Vaikuttaa siltä että vanhoillislestadiolaisuudessa ei koeta suoraa Jeesuksen kosketusta vaan synnit papukaijoitetaan anteeksi keskenään ilman että toinen todella tahtoo tehdä parannuksen synnistä.
        Tietyt asiat jotka muiden kristittyjen mielestä ovat syntiä eivät ole sitä vanhoillislestadiolaisten mielestä, mutta mitä todennäköisimmin olisivat sitä Jeesuksen mielestä. Kun vanhoillislestadiolainen ripittätyy vanhoillislestadiolaiselle niin hänen ei tarvitse tehdä parannusta esim. sekä hänen omaansa että lähimmäistensä terveyttä vahingoittavasta ja hengenvaarallisestakin tavasta nimeltä tupakointi.

Jos vanhoillislestadiolainen kääntyisi suoraan Jeesuksen puoleen niin hän joutuisi kohtaamaan nämäkin asiat ja tekemään niistä parannusta.

Eli vl saa synnit anteeksi helpommin vl:ltä kuin Jeesukselta itseltään. Jeesus puolestaan haluaa pelastaa ihmisen jopa tarpeelta tehdä syntiä kuten esim. tupakanhimolta. Olen henkilökohtaisesti tavannut kristityn joka uskoon tullessaan pääsi eroon tupakasta ihan yhtä-äkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1903
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1826
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1674
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      106
      1250
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1208
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      412
      1110
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      889
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      841
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50