Moi,
Oon tekemässä laskua asiakkaalle... lasku sisältää asiantuntijapalvelua, jonka päälle tietysti alv. Lisäksi oon sopinut laskuttavani erään ko työhön liittyvän reissun kilometrit 370km x 0,39€ = 144,30€, laitetaanko laskuun tämän päälle myös alv vai ei?
Kiitos avusta.
matkakulujen laskutus, alv?
9
3109
Vastaukset
- urmas
Terve! Matkakulut ovat verottomia. Ne tulee eritellä laskuun selkeästi ja niihin ei lisätä alvia.
- urmas
Viestissäsi oli 39 senttiä kun oikea on 38 snt/km.
http://www.vero.fi/default.asp?article=719&domain=VERO_MAIN&path=5,40,90&language=FIN - urmas
urmas kirjoitti:
Viestissäsi oli 39 senttiä kun oikea on 38 snt/km.
http://www.vero.fi/default.asp?article=719&domain=VERO_MAIN&path=5,40,90&language=FINNäköjään käyntäntö vaihtelee yrityksittäin eli tarkista vielä asiantuntijalta. Pahoittelen mahd. sekaannusta.
- moponen_
Yrittäjä voi laskuttaa kilometreistä enemmän. Tuo oli verovapaan kilometrikorvauksen raja työntekijälle.
- tuore yrittäjä
mutta tuleeko sen päälle alv?
- tuore yrittäjä
tuore yrittäjä kirjoitti:
mutta tuleeko sen päälle alv?
Soitin verottajan alv-neuvontaan ja vastaus oli, että alv tulee matkakulujen päälle.
- jip.
Laskuta nyt ihmeessä ennemmän kuin tuo 0,39 Eur/km, itse laskutan 0,95 eur/km joka sekin on pieni korvaus. Ja alvi päälle.
- Alvi
Kaikesta mitä merkitset laskuusi menee alv!
- Rapu72
Eli onko näin että jos laskuttaa vaikka puolipäivärahan asiakkaalta (13e) niin siihenkin lisätään alv.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.751137Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771124Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898