Ei jaksa, ei pysty. Kohtalotovereita?

eivaanjaksaenää

Mulla on ollu pitkään sellanen tilanne, etten saa mitään aikaseksi. Ehkä teiniajoista lähtien. Välissä on ollu parempia kausia ja oon luonteeltani innostuja. Lukio jäi kesken jännittämisen vuoksi ja osittain keskittymishäiriön. Oon jo sillon jättäny läksyt ym tekemättä ja tehny ne vasta viimetingassa jotka on ollu pakko, jos sillonkaan. Ja ollu aina myöhässä koulusta ja tapaamisista.

Nytten puolessa välissä kolmeenkymmeneen ikävuoteen oon pisteessä etten saa aikaan mitään. Jotenki asiat on kasaantunu, ahistaa päivät ja nukun miten sattuu. Syön miten sattuu enkä vaan jaksa, tai saa pienintäkään asiaa aikaseksi. Tänään heräsin yöllä ja en oo käyny vielä suihkussa, kohta sossuun viemään sergelin laskuja näytille. Asunto myös lähössä alta vaikka hyvällä paikalla Oulussa, mutta vuokrat on jääny rästiin.

Elän tosi välittömästi. Jos tulee rahaa, se meneeki aika nopeaa. En ehkä aattele seurauksia. Vastuu lienee outo sana mulle. Ei jaksa ja ahistaa alkaa tekemään mitään ku kaikki jää kesken. Kaikki. Samoin ihmissuhteet. Mikään ei pysy. Ois kiva kuulla onko kellään muulla tällasta? En opiskele tai oo töissä tällä hetkellä. Haluaisin kiertää maailmaa ja auttaa ihmisiä, kirjottaa paljon, paljon. Tehä paljon. Ja tietää, että itessä on potentiaalia, mutta ei saa aikaseks mitään ja ku ei oo rahaa ei voi syödä terveellisesti tai tehdä mitään. Pitäis siivota asunto ja myydä tavaroita, mutta ei vaan pysty.

Hajottaa. Sitte jumittaa tässä koneella ja alkaa taas nukkumaan. Alkukuusta on rahaa syödä, loppukuusta ei ja laskujen eräpäiviä ei ees jaksa enää tarkistaa tmv... Mistä vois saada apua? Mielenterveystoimistolle yritän päästä ja terapiaan ratkomaan niitä solmuja miks en saa mitään aikaseks. Oon aika varma että nyt on ainaki masennusta tuon ADD lisäksi aika paljolti..

2

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samperi2014

Mikään ei ole ikuista, kehenkään tai mihinkään ei pidä takertua. Mulla ihan samanlaista...Olen kohta nelikymppinen ja yksin...niin yksin...mutta onnenpotkuja sattuu kaikenaikaa vaikka niitä itse apatian syövereissä eläessään huomaa. Sen sain tässä huomata. Nimittäin on ollut aika hurja vuosi. Monelle ei tapahdu sen yhdenkään elämän aikana niin hemmetisti erilaisia käännöksiä ku mulle on sattunut tämän vuoden aikana. On siis sattunut yhtä ja toista ja etenkin sitä toista. Ja kyllä mullakin jää kesken asioita. Unirytmi ihan pjaskana. Hoitamaton add tai adhd tuottaa monesti lisäsairauksia, kuten mulla. Mulla on bipo ja persoonallisuushäiriön tynkää..Sain diagnoosini 28 v. nyt vasta alkanut erilaisten nuoruuden sekoiluiden jälkeen syömään concertaa, niin on alkanut hieman erinäiset sekoilut ja tekemättäjättämiset helpottaa..Mulla oli laskujenkin kanssa ihan sama juttu ennen. Se lääke, terapia ja adhd-coaching ym. yhdessä ja oma päätös että nyt elämä muuttuu auttoi. En tiedä kirjoitinko höpöjä, toiv. auttoi edes vähän..

• trixx

Hanki edunvalvoja. Hän muistaa maksaa laskusi ajallaan ja saat kerran viikossa sen viikon ruokarahan. Parempi edunvalvoja kuin nukkua sukulaisten nurkissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2998
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2906
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2812
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2105
    5. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      112
      1978
    6. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      15
      1963
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1579
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1564
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      370
      1421
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1061
    Aihe