Löytyisikö vertaistukea BED-tytölle?

BED-tyttö

Hei,

Täällä kirjoittelee 24-vuotias opiskelijatyttö, jolla diagnosoitiin kesällä BED. Olen paininut syömisen kanssa jo useita vuosia ja välillä BED on enemmän tai vähemmän vaikuttanut elämääni. Etenkin nyt tuntuu tosi vaikealta ajatella miten tästä oikein pääsisi yli. Välillä yritän elää terveellisesti, laihduttaa ja liikkua paljon. Välillä taas on kausia jolloin olen sohvan pohjalla ja ei huvita tehdä muuta kuin syödä.

Ulkoa päin näytän normaalilta tavalliselta opiskelijatytöltä, mutta sisältä on paha olla ja itsetunto huononee vain entisestään kun lihoo yhä enemmän. Paino on vaihdellut noin 8 kiloa vuoden sisällä (ei varmaan niin paljon kuin osalla). Haluisin ajatella ruuasta terveellisesti ja elää normaalisti. Unelmana onkin terveellinen normaali suhde syömiseen eikä jatkuva laihduttamiskierre ja jojoilu painon kanssa.

Ongelmastani ei tiedä muut kuin äitini, mutta asiasta olisi helpompi jutella jonkun kanssa jolla on samanlaisia ongelmia. Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia onko muilla samanlaisia ajatuksia ja saada kenties uusia ystäviä samalla. :)

Minulle voi kirjoitella sähköpostiin [email protected]

4

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katia21

Onko ruokariippuvuus sulle terminä tuttu? Sivustolla www.ruokariippuvuus.fi on aiheeseen liittyvää tietoa. Kannattaa tutustua! On olemassa myös OA ryhmiä (overeaters anonymous) meille ylensyöjille (:

• muumuuu

Moi! Vastasin sulle yksityisviestillä, mutta kävi niin nolosti et unohdin sen uuden spostin :'D että mikäli huomaat niin viitsitkö laittaa tähän sen mun spostin, niin pääsisin kirjautuun!

• karkkikapusta

Hei, laitan sulle sähköpostia :) toivottavasti vielä näin pitkänkin ajan päästä etsit juttuseuraa !

• Jabadadaduu

Sulle on postia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      127
      2075
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1470
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      65
      1169
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1079
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1067
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      952
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      819
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      817
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      741
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      681
    Aihe