C sarjan mersun kustannukset?

uteliasm

Monasti sanotaan että mersulla voi ajaa mittarin ympäri kun on niin laatupelejä.

Päteekö tämä myös pienempiin/vanhempiin 1.8 l mersuihin? esim c sarjalaisiin?

Onko varaosat merkittävästi kalliimpia kuin esim volkkarissa?

12

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E220 CDI

      Ei täällä ole lupa puhua asiaa. Kysy merkkifoorumeilta.

    • Kompressor

      Eikös vanhan C 180 Kompressorin aja helposti päälle 500 000. Varaosat vähän kalliimpia.

    • luhyflyflhflhfkjgfgf

      Kunhan katot että c on tehty ennen 6.95 tai 2005 jälkeen niin on hyvä peli. Ruostetta voi olla vanhemmissa.

      Automaattia ei kannata vuosilta -96-97

      osat on halpoja ja niitä saa uutena ja käytettynä. 1.8 on hivenen bensarosvo. ilmeisesti hivenen alikokoinen korin painoon.

      • ????????

        Eli onko vuoden 2005 malli hyvä ? Vai pitääkö olla sen jälkeen (2006)?


      • Hyvä auto
        ???????? kirjoitti:

        Eli onko vuoden 2005 malli hyvä ? Vai pitääkö olla sen jälkeen (2006)?

        Meillä oli C- Mersu 2007 ja todella hyvä auto. Ei vikoja eikä ruostetta.


    • skoda kestää aina

      Elä hyvä mies usko satuihin c meset on pilipaleja!

      • KunnonStmSvejk

        Minä opin jo lapsena että sivistyneet ihmiset eivät tule ulos Skodasta eli harmista elikkä riesasta (käännös tsekin kielestä) eivätkä nouse kylpyammeesta julkisella paikalla.


    • E220 CDI

      Auto Bild otti 100.000 km kestotestiin W204 Ceen 1.8 kompressorimoottorilla heti mallisarjan alussa 2007.

      Koska 100.000 km matkalla tapahtui vain parin uuden korimallin recall-harjoitus (kuinkas ollakaan, uuden mallin debuggaus jatkuu ensimmäisen omistajan tallissa), he jättivät auton purkamatta jatkaen matkaa.

      Sen jälkeen on julkaistu 200.000 km väliraportti teki yhteenvedon: "C180 yksilöämme ei todellakaan ole säästelty. Se osoittaa, että vanhaa hyvää Mercedes laatua on vielä olemassa"

      Testin alussa oli autoa epäilty sen edeltäjien laatuongelmien vuoksi, mutta "se on saanut puolelleen sellaisetkin kuljettajat, joiden makuun se ei muuten ole".

      Myös 300.000 km VÄLIRAPORTTI on jo julkaistu. Se kertoo suunnilleen samaa tarinaa vaatimattoman näköisestä ja perusvarusteisesta mutta erittäin hyvin toimineesta Ceestä. Lupasivat jatkaa ajamista ainakin 400.000 km saakka ja päättää sen jälkeen jatkosta.

      BMW F10 ja Honda Accord olisivat viattomuutensa vuoksi ansainneet myös useampia satoja tuhansia kilometrejä, mutta ne pistettiin lihoiksi 100.000 km jälkeen. Sääli, olisi ollut kiva nähdä myös niiden suoritus vaikka kolmensadan tonnin matkalla?

      Auto Bildin jutut saattavat olla ostettavissa myös jälkikäteen?

    • Älä osta mersua
      • älä osta älä

        Mersu ei takuuseen lähde nykyään mistään enään,siihen pykätään 500000km ja yli niin se on tullut ja kalliiksi.


      • E220 CDI

        Ilkesin kertoa Hondasta, koska minun autoni merkki määräytyy sen perusteella, mikä valmistaja tarjoaa parhaiten toiveitani vastaavan automallin. Jos aiempi suosikkini lakkaa tekemästä minun näköisiäni autoja, merkki vaihtuu saman tien sen kummempia ihmettelemättä.

        Hondan autoa minulla ei ole koskaan ollut, mutta muusta syystä asiaa tarkistaessani olen huomannut heidän hoitavan erityisen tunnollisesti tarvittavat korjaukset takaisinkutsuilla. En näe mitään syytä salata tätä havaintoa Hondan jälkimarkkinoinnista.

        Myös Bemusta pidän, koska sellaista on kiva ajaa ja BMW tekee tilavia ja taloudellisia minullekin sopivan vanhanaikaisia autoja.

        Väittelyn merkkilippis päässä faktoista piittaamatta jätän nuoremmille. Minua kiinnostaa vain se, miten nämä härvelit toimivat. Siksi minulla ei ole mitään vaikeuksia kertoa hyvistä kokemuksistani vaikkapa Audi quattrosta, Subaru Legacysta ja BMW F10 ja F30 sarjoista. Tai vaikkapa Toyota Land Cruiserista, joka olisi varmasti kolmen kärjessä, jos maasturia tarvitsisin.

        Mersua edeltänyt perheen ykkösauto on meille uutena ostettu, tänään yli 11-vuotias ja yhä meillä aktiivikäytössä. Sen edeltäjäkin on edelleen tallessa, mutta 27-vuotias uutena ostamani auto on ollut jo vuosia harrasteautona. Eikä kumpikaan ole Mersu.

        Ymmärrät varmaan, miksi en ole hirmuisen kiinnostunut takuun pituudesta? Minulle se on lyhyt joka tapauksessa, eikä takuu kuvaa autoilukustannuksiani käytännössä lainkaan.

        P.S. ei se 10 vuotta ole takuu autolle, vaan yhdelle määrätylle Honda moottorille, valituissa korimalleissa ja tämän vuoden aikana ostettuna. Minusta tämä on ymmärrettävä myyntikampanja uudelle Honda dieselille, mutta ei se moottorista huonoa tee. Minä en silti omalla autollani halua beta-testata MINKÄÄN MERKKISTÄ uutta autoa tai moottoria, joten ostan vain sellaisen, jolla muutama muu on jo ehtinyt ajaa edes puoli miljoonaan kilometriä.

        P.P.S. sinua tuntuvat takuut kiinnostavan, joten kerrotko, mitä mieltä olet Mersun 30 vuoden koritakuusta? Minusta se oli Väyrysen ja muiden Jürgen Schremppin johtajakaudella tehtyjen surkeiden kohellusten peittely-yritys. Siis vain yritys ostaa menetetty luottamus takaisin. Ja kuten aina, luottamusta ei voi ostaa, vaan se pitää tässäkin tapauksessa ansaita.

        P.P.P.S. kaksi aiempaa autoani olen suojauttanut uutena siitä huolimatta, että ne ovat galvanoituja. Mersuni on vain sinkkifosfatoitu, mutta toivoisin ajavani sillä ainakin 10-vuotiaaksi, joten suojautin tietenkin myös sen.


      • E220 CDI
        E220 CDI kirjoitti:

        Ilkesin kertoa Hondasta, koska minun autoni merkki määräytyy sen perusteella, mikä valmistaja tarjoaa parhaiten toiveitani vastaavan automallin. Jos aiempi suosikkini lakkaa tekemästä minun näköisiäni autoja, merkki vaihtuu saman tien sen kummempia ihmettelemättä.

        Hondan autoa minulla ei ole koskaan ollut, mutta muusta syystä asiaa tarkistaessani olen huomannut heidän hoitavan erityisen tunnollisesti tarvittavat korjaukset takaisinkutsuilla. En näe mitään syytä salata tätä havaintoa Hondan jälkimarkkinoinnista.

        Myös Bemusta pidän, koska sellaista on kiva ajaa ja BMW tekee tilavia ja taloudellisia minullekin sopivan vanhanaikaisia autoja.

        Väittelyn merkkilippis päässä faktoista piittaamatta jätän nuoremmille. Minua kiinnostaa vain se, miten nämä härvelit toimivat. Siksi minulla ei ole mitään vaikeuksia kertoa hyvistä kokemuksistani vaikkapa Audi quattrosta, Subaru Legacysta ja BMW F10 ja F30 sarjoista. Tai vaikkapa Toyota Land Cruiserista, joka olisi varmasti kolmen kärjessä, jos maasturia tarvitsisin.

        Mersua edeltänyt perheen ykkösauto on meille uutena ostettu, tänään yli 11-vuotias ja yhä meillä aktiivikäytössä. Sen edeltäjäkin on edelleen tallessa, mutta 27-vuotias uutena ostamani auto on ollut jo vuosia harrasteautona. Eikä kumpikaan ole Mersu.

        Ymmärrät varmaan, miksi en ole hirmuisen kiinnostunut takuun pituudesta? Minulle se on lyhyt joka tapauksessa, eikä takuu kuvaa autoilukustannuksiani käytännössä lainkaan.

        P.S. ei se 10 vuotta ole takuu autolle, vaan yhdelle määrätylle Honda moottorille, valituissa korimalleissa ja tämän vuoden aikana ostettuna. Minusta tämä on ymmärrettävä myyntikampanja uudelle Honda dieselille, mutta ei se moottorista huonoa tee. Minä en silti omalla autollani halua beta-testata MINKÄÄN MERKKISTÄ uutta autoa tai moottoria, joten ostan vain sellaisen, jolla muutama muu on jo ehtinyt ajaa edes puoli miljoonaan kilometriä.

        P.P.S. sinua tuntuvat takuut kiinnostavan, joten kerrotko, mitä mieltä olet Mersun 30 vuoden koritakuusta? Minusta se oli Väyrysen ja muiden Jürgen Schremppin johtajakaudella tehtyjen surkeiden kohellusten peittely-yritys. Siis vain yritys ostaa menetetty luottamus takaisin. Ja kuten aina, luottamusta ei voi ostaa, vaan se pitää tässäkin tapauksessa ansaita.

        P.P.P.S. kaksi aiempaa autoani olen suojauttanut uutena siitä huolimatta, että ne ovat galvanoituja. Mersuni on vain sinkkifosfatoitu, mutta toivoisin ajavani sillä ainakin 10-vuotiaaksi, joten suojautin tietenkin myös sen.

        Muisti pätkii, monta PeeÄssää, silti yksi jäi vielä :-)

        Nykyinen autoni on hyvä esimerkki uuden mallin beta-testaamisesta ensimmäisen ostajan tallissa. Omani ostin käytettynä ja hakuehdostani oli rajattu kokonaan pois kolme ensimmäistä vuosimallia 2009 - 2011.

        Niin että jos joku on ostamassa "hinnat alkaen" W212 korimallia ensimmäisten vuosikertojen joukosta, niin katsokaa nyt edes, että ainakin suuttimien ja nokkaketjun kiristimen korjaukset on jo tehty. Oikeilla osilla siitä tulee kyllä ihan kunnollinen moottori, mutta tehtaalta lähtiessään kaksi ensimmäistä vuosikertaa eivät todellakaan sitä ollet uutena!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe