Rope-haaste Trotskille

No tässä on roolipeli sinulle. Ollaan K-Citymarketissa ja minun hahmoni, 36-vuotias kerrossiivoja-yksinhuoltaja on väsyneenä työntämässä kärryjään porteista sisään.

Uskallakin pilata kauppareissuni.

Hahmo: kerrossiivooja Taskinen, 36 vuotta, 4-vuotiaan penskan yksinhuoltaja
Luonne: yksinkertainen, alistuva, lempeä mutta juonikas (myös utelias)
Elämäntilanne: hermoromahduksen partaalla
Heikkous: makeiset

32

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keksin hahmon alta minuutissa:

Nimi: Henry "Henkka Hege" Kauvonen
      Ikä: 15 vuotta
      Luonne: metelöivä, itseriittoinen ja mukavuudenhaluinen
      Ulkonäkö: hupputakki, verkkarit, likaiset, olkapääpituiset hiukset
      Muuta: TET-harjoittelijana marketissa, riippuvainen energiajuomista.

• Yritätkö jotenkin ärsyttää?

• Työnnän kärryjä K-Citymarketissa, mitä en yleensä tee koskaan. Tavallisesti käyn Lidlissä, koska olen identifioinut itseni - aivan oikein - köyhäksi. Köyhällä ei ole varaa käydä Citymarketissa eikä syödä vihanneksia, mutta Pösöni on mennyt rikki ja minulla ei ole autoa. Joudun siis kävelemään läheiseen Sittariin.

Ohitan vihanneshyllyn, koska minulla ei muutenkaan ole varaa vihanneksiin. Tosin, en pidä vihanneksista, joten en ole erityisen pahoillani.

Suunnittelen ostavani oranssilla tarralla merkittyjä tuotteita ja vessapaperia. Tupakka on myös loppu.

• Tämä vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta roolipeli-idealta, koska miljöö on tuttu. Voisin ehkä harkita peliin liittymistä. En kyllä ole lueskellut kovin paljon roolipelejä, joten voin ainakin alussa tarvita ohjeistusta ja kommentteja. Oikeastaan jos joku viitsii, niin voisi tiivistää, miten roolipeliä pelataan.

• (Kyllä yritän.)

Tekstaan Jaskalle: "Vittu ku tää ruokatauko on vitun lyhyt."
      Se vastaa: "LOL, vitun rotta."
      "Kuka jätti vessapaperit pitkin käytäviä?" huutaa pomo. Saatanan kääkkä, relais vähä. Löntystän vihanneshyllyjen välissä vessapaperihyllyä kohti ja liimaan mun purkan tomaattiin.

• (Ei purkka tartu tomaattiin. En usko. Kuka käy kokeilemassa?)

• nasse_seta kirjoitti:

(Ei purkka tartu tomaattiin. En usko. Kuka käy kokeilemassa?)

(No siinä se nyt on, liimautui tai ei.)

• icepicked kirjoitti:

(No siinä se nyt on, liimautui tai ei.)

(Saakelin räkäaivo, ei tajua edes liimata purkkaa sinne mihin se tarttuu. No se kuivuu sinne laarin pohjalle ja okei, vaikutat ärsyttävältä.)

• Harkitsen itsekin osallistumista.

• Jotakin Pulinat Infon kaltaista ohjeistusta siis kaipaisin, mutta melko lyhyesti kuitenkin.

• Öööh. Annat hahmoesittelyn. Sitten ryhdyt liikuttamaan sitä. Hahmosi voi ottaa yhteyttä muihin hahmoihin tai yrittää vaikuttaa heihin, mutta et voi tehdä lopullista päätöstä siitä, että miten he reagoivat. Trotski voi heittää minua kastikepurkilla, mutta minä päätän, että osuuko. Ja jos osuu, minä päätän silti että miten minulle kävi.

Ei saa liikaa pelata muiden puolesta, ja toisaalta ei saa olla kaikkivoipa, eli minun olla välillä pakko liukastua kastikkeeseen. Tosin tässä on päämäärä vähän epäselvä. Eikä kun ei ole. Saada hankittua ostokset ja sitten pitää päästä kotiin hengissä ja mieluiten ajoissa.

• Ei voittamatonta hahmoa. [Mitenköhän tässä sen edes tekisi?]
        Älä pelaa muiden hahmoilla.
        Sinun hahmosi ei tiedä mitä muut tekevät/tietävät/ajattelevat ellei itse näe tai kuule siitä, eli älä hyödynnä omia tietojasi jotka olet saanut lukemalla muiden viestejä.

• israelin-tukija kirjoitti:

Ei voittamatonta hahmoa. [Mitenköhän tässä sen edes tekisi?]
        Älä pelaa muiden hahmoilla.
        Sinun hahmosi ei tiedä mitä muut tekevät/tietävät/ajattelevat ellei itse näe tai kuule siitä, eli älä hyödynnä omia tietojasi jotka olet saanut lukemalla muiden viestejä.

Niin, eli vaikka sinä tiedät, että minun hahmoni on yksinhuoltaja ja kerrossiivooja, sinun hahmosi ei tässä vaiheessa vielä tiedä sitä. Ellet satu olemaan pomoni tai muu tuttu. Toimit ja ajattelet siis hamon näkökulmasta.

• Perinteisesti ropessa on ollut kolme sääntöä:

Eli et voi päättää, miten toisen hahmo reagoi sinun tekemisiisi tai jos päätät heittää Trotskia tomaatilla, et voi päättää, osuuko se. Voit kirjoittaa "Heitin valtavan mädäntyneen tomaatin kohti Trotskin kasvoja" tai "Heitin valtavan mädäntyneen tomaatin Trotskin kasvoihin (?)"

Metapelaaminen: Hahmosi ei tiedä kaikkea mitä sinäkin (esim, jos Nasse ja Trotski tekevät salaliiton, hahmosi ei voi tietää siitä.)

Munchaus: Hahmosi ei voi olla voittamaton. Eli hedelmäsodassa pitää muillekin antaa mahdollisuus.

Toivottavasti auttoi. X)

• Ajattelen, että missä saatanassa näillä porvareilla on vessapaperit. Keksin kuitenkin Seiskan telineestä ja selailen sitä vähän ennen kärryyn asettamista.

Tässä sanotaan että Sinikka Sokka on pimittänyt verorahoja hirsimökkiä teettäessään. Saatanan porvari. Ja sit on Marika Fingerroosin bikinikuva ja sit on jotain sen avio- ja avoerosähellyksiä. Mut en kehtaa tässä nyt lukea tarkemmin, luen kotona. Ja on tässä telkkariohjelmaliitekin.

• Kokeillaan sitten.

Hahmoni:
      Jorma Virtanen
      Ikä: 65 vuotta
      Ulkonäkö: epäsiisti parta, kauhtunut ruskea takki, jaloissa risat lapikkaat
      Elämäntilanne: erakko, asuu pienessä mökissä metsän laidassa
      Luonne: äreä
      Muuta: Vaikka me nuoret saatamme pitää 65-vuotiasta vanhana kalkkeutuneena äijänä, Jorma on kuitenkin vetreä liikkeissään ja taipuu vaikka tomaattisotaan.

Nyt kuitenkin menen nukkumaan, ja huomenna sitten Jorma pääsee vauhtiin.

PS. YKsi kysymys vielä. Peleissähän on yleensä ideana voittaa, mutta onko roolipeleissä mitään tällaista päämäärää?

• Roolipeleissä ei sinällään ole voittopäämäärää, koska silloin eräät ainoastaan tekivät itsestään voittajia. Zombiropessa tosin oli jokin selviytymistavoite.

• Vastaisin tähän siten filosofisesti, että olkoon hahmosi kaupassakäynnin tarkoitus mikä tahansa. Onhan oikeassakin elämässä ihmisiä, jotka etsivät vain konflikteja. Tai sitten haluat saada jotain alennuksella. Tai löytää tietyn tuotteen. Joten voit asettaa tavoitteen itse ja luoda tarvittaessa uusia. Niin kai ihmiset tekevät oikeastikin.

• No vittu mikä pelle, joku läski vanha äijä tukkii tieni, kun yritän päästä pastakastikepinon ohi. En mä voi kuitenkaan sanoa sille mitään, mähän oon töissä täällä.

"No mikä vittu nyt on vikana?" kysyn jo hyvän matkaa ennen veskipaperihyllyä.
      "Kaadoitko sinä nämä maahan?" joku vitu apupoika kysyy.
      "En helvetissä."
      "Älä kiroile ja siivoa nämä." se komentaa. Mulkku. Noukin papereita vittuuntuneena.

• Nimi: Juho "Gangsta Johny" Mäkelä-Tirkkonen
      Ikä: 21 vuotta
      Tavoite: varastaa tavaraa
      Luonne: kleptomaani, pummi
      Ulkonäkö; kalpea, laiha ja likainen, haisevat vaatteet ja vanha musta takki jonka hihaan pystyy tunkemaan tavaraa.

• Huomaan talouspaperit ennen kuin ehdin irtokarkkilaarille. Olin jo innoissani suunnittelemassa mitä irtokarkkeja ostan, mutta pakotan itseni talouspaperien suuntaan. Vessapaperit ovat siinä samassa, ja paperiahan minä tarvitsin.

Ryhdyn tutkimaan hintaa per rulla. Porvarit ehkä maksavat rullasta 63 senttiä kipale, toisaalta perse menee ruvelle, jos paperi on jotakin ekopaperia. Päädyn isoon Serlan pakettiin ja hulautan sen kärryyn, kun muistan, etten olekaan autolla liikkeellä. En jaksa kantaa niin isoa kotiin. Heitän jättipakkauksen maahan ja otan pienemmän tilalle, vaikka kappalehinta onkin suurempi.

Ärsyttää.

• Raippari

Aloitan Jonnella.

Totean, että es on loppu. Minun on pakko raahauduttava koneelta jääkaapille, kauhukseni huomaan, että sielläkään ei ole es. Minulla ei ole rahaa, joten päätän varastaa kaupasta es. Menen kauppaan.
        "Vitun homo!", Huudan vastaan kävelevälle miehelle.
        Juoksen pakoon energiajuoma puolellle ja laitan es taskuuni. Yritän hiippailla salaa kassan ohitse.

• Raippari

Ropetan tässäkin sitten.

Hahmoni:

Jaakko Saapaslahti
      Ikä: 30v
      Ulkonäkö: Kaljamaha, musta tukka, ajanut partansa, omistaa korvakorut.
      Luonne: Rauhallinen , ystävällinen, romanttinen, pieni sadisti, hieman tyhmä.
      Elämäntilanne: Ihmiset katsovat pahalla, koska pedofiili. (XD)
      Heikkous: Pienet lapset bikineissä. (XDDD)
      Muuta tietoa: Ollut lähikaupan myyjä. Sai potkut, koska söi keksejä pakkauksista.

Toinen hahmoni:

Siru Mustikka
      Ikä: 10v
      Luonne: Heikkohermoinen, vastaan vänkäävä, haluaa poikaystävän.
      Ulkonäkö: Pitkä vaalea tukka, normaalipituinen ikäisekseen, pissismäinen, siniset silmät, käyttää paljon meikkiä.
      Muuta tietoa: Fanittaa Frozenia ja on lesbo.

Orava nimeltänsä Orava.
      Ikä: 1v
      Sukupuoli: Poika
      Luonne: Pähkinärakas, luotettava, ystävällinen, rohkea, rosvo.
      Ulkonäkö: Ruskea turkki, tupsukorvat, mustat nappi silmät, valkoinen hännäpää.
      Muuta tietoa: Syö kädestä mummojen ruokkimia pähkinöitä. On parisuhteessa toisen oravan kanssa.

Viimeinen hahmo:

Nimi: Jonne Suurmaa
      Ikä: 13v
      Luonne: Metelöivä, "gansteri", ärsyttävä, jonnemainen.
      Ulkonäkö: Jonnemaiset hiukset, todella ylipainoinen, ruma.
      Tietoa: Juo es ja pelaa cs. Ostaa yleensä es lähikaupan siwasta. On tosi "kova äijä". Pitää cappia väärin päin päässä. Urheilee 11minuuttia viikossa. (Kaupassa käynti) Menee kauppaan yleensä pyörällänsä, jolla keulii ja näyttää ohikulkeville keskisormea.

• Joku muija ottaa ensin paketin, sitten heittää sen lattialle ja ottaa uuden.
      "Älä vittu heitä niitä! Mä sain nää just noukittua kaikki," valitan.

• Raippari, Orava on paras!

• [Juho "Gangsta Johny" Mäkelä-Tirkkonen]

Kävelen kauppaan ajatellen että on pakko onnistua tai velkoja tappaa minut. Katson ettei kukaan näe ja sujautan kaljapullon takkini sisätaskuun. Sitten jatkan matkaa elintarvikkeiden luokse ja ojennan käteni edessäni olevan naisen lompakolle.

• alice_dolly_phone

Nimi: Virve-Raita Hakajärvi
      Ikä: 42 vuotta
      Perhe: aviomies joka kärsii elinkautista tapettuaan serkkunsa, ja neljävuotias autistitytär.
      Tavoite kaupassa: Ostaa ruoka-ainekset illalliselle

(pelaan huomenna, nyt nukkumaan ♡)

• Nimi: Edmund "Black Ader" Kemper
      Laji: ihminen
      Sukupuoli: mies
      Ikä: 16
      Tietoa: impulsiivinen, seko, kuuntelee outoa musiikkia

Nimi: Jenna "Jepa-täti" Vilijonkka Viljanen
      Laji: ihminen
      Sukupuoli: nainen
      Ikä: 11
      Tietoa: "ikäistään vanhempi", inhoaa seksiä, seksuaalisuutta, nyrskytys- sanaa, väkivaltaa, huumoria, suomi24 pulinoita...

Nimi: keskusyksikkö
      Laji: tietokone
      Tietoa: valmistettu kiinassa vuonna 1985, hallitsee kaupan sähkölaitteita

• [keskusyksikkö]
      Ja viimein olen tullut tieni päähän. Sammutan itseni lopullisesti sammuttaen kassakoneet, pimentäen valot, sulkien automaattisesti avautuvat ovet...

[Edmund]
      Miks tääll ees on vittu tällane? Kaupan lattiall lojuu vittu auto. Siit puuttuu vittu rekisterikilpi, mut se tuskin haittais vittu ajamist... Onkohan siin vittu polttoainet...?

[Jepa-täti]
      Valot sammuvat, kuin laskeva ilta-aurinko. Tunnen pelon väristyksen, sillä joku ********* saattaisi ******** minut. Ikäistäni vanhempana kyllä tiedän tällaiset riskit, joita tämä muuten niin kaunis maailmamme on täynnä. Kuitenkin ylleni laskeutuva pimeys on jotenkin kaunis, osoittaessaan, kuinka teknologia ei koskaan tule voittamaan luontoa.
      Näihin syvällisiin mietteisiin vaipuneena liukastun vessapaperirullaan ja törmään yhteen kanssa-asiakkaaseen, noin kymmenvuotiaaseen tyttöön.

• Harjoittelijapenska huutaa perääni. Ei vielä tiedä, että kuuluu työnkuvaansa nostella muiden viskelemiä tavaroita. Sitä minä teen kahdeksan tuntia päivässä, enkä tosiaankaan huutele perään.

Nostan kuitenkin paketin ja asetan sen hankalasti ylähyllylle takaisin.

Harmittaa. Siihen auttavat lakuveneet ja liivatemadot. Lapsi on mummilla hoidossa, ja sillekin pitää antaa, jos aloitan ennen sen nukkumaan menoa.

Ai niin ruoka. Missä einekset ovat?

Nyt ärsyttää oikeasti.

• Hedelmäosastoa ohittaessani näen oravan. Se penkoo laatikoita, joissa on pähkinöitä ja jukurttipäälysteisiä rusinoita. Porvaripentujen ruokia.

Varmaan taas jokin en minä tiedä. Olihan täällä joskus Kike Elomaa, tuo on kai sitten kuuluisa orava. Tai maskotti.

• "Niin, älä luulekaan, et mä olisin täällä nostelemassa muiden roskia," ajattelen ja vetelehdin leivontatarvikehyllylle nojailemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      369
      4832
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      353
      2819
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2481
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      87
      2073
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      464
      1843
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1574
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1407
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1372
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1292
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1223
    Aihe