Vastatkaa Galluppiin :) kiitos
1) Pohdi, millaiset ostaja ostavat valmisruokaa, putiikkivaatteita,
energiajuomaa, säästövakuutuksen tai urheiluauton, ja mitä ostaminen heille merkitsee.
a) Millainen ihminen on tuotteiden tyypillinen käyttäjä?
Miltä hän näyttää, mitä hän ajattelee ja mitä hän arvostaa?
b) Mihin tarpeisiin näitä tuotteita ostetaan?
c) Miten ostajien ja tarpeiden erilaisuus näkyy yritysten markkinoinnissa?
2) Millainen ihminen on tyypillinen verkkokaupan käyttäjä?
3) Tutki uusien tuotteiden esitteitä ja mainontaa. Valitse kiinnostava uutuus ja pohdi uutuuden mahdollisia ostajia.
a) Ketkä kaikki ovat mahdollisia uutuuden ostajia?
b) Millä perusteilla ryhmittelisit ostajat, eli mitä segmentointikriteerejä on käytetty tai mitä kriteerejä sinä käyttäisit?
c) Millaisia segmenttejä voit uutuudelle näin muodostaa?
d) Mitä markkinointikeinoja käytetään eri kohderyhmille?
e) Miten valitsemasi mainonta puhuttelee kohderyhmää?
4) Eri kuluttajaryhmille kehitetään uusia matkapuhelinmalleja, ja markkinoille tulee kymmeniä uusia versioita vuodessa. Markkinoilta löytyy perusmalleja, klassisia, nuorekkaita, trendikkäitä ja huippumalleja. Ominaisuuksiltaan puhelimista löytyy puhe-, viihde-, media-, kuvaviestintä- ja yrityskäyttöön tarkoitettuja malleja.
a) Tutki, paljonko Suomessa myydään matkapuhelimia. Selvitä myös yritysten markkinaosuudet Suomessa.
b) Millaiset demografiset, psykologiset ja sosiaaliset tekijät vaikuttavat matkapuhelimen ostoon?
c) Millä kriteereillä ryhmittelisit matkapuhelinmarkkinat?
d) Millaisia segmenttejä muodostaisit matkapuhelinmarkkinoille näiden kriteerien perusteella?
e) Millaisia puhelinvaihtoehtoja yritykset tarjoavat näille segmenteille?
f) Miten tuotteet hinnoitellaan ja miten niistä viestitään kohderyhmille?
g) Miten voisit ryhmitellä ostajat asiakassuhteen perusteella?
Miten eri ryhmille markkinoidaan: millaisia tuotteita tarjotaan, miten ne hinnoitellaan ja miten niistä viestitetään?
5) Luettele kaikki jäsenryhmät joihin kuulut. Millaisia tuotteita olet hankkinut näiden ryhmien jäsenten suosituksesta tai osoittaaksesi kuuluvasi ryhmään?
a) Miten yritykset käyttävät markkinoinnissa hyväkseen mielipidejohtajia?
b) Mieti, mitä tuotteita mielestäsi statuskuluttajat tänä päivänä ostavat? Millaisten tuotteiden ostoissa sosiaalinen riippuvuus näkyy eniten?
c) Millainen ostaja olet itse? Miten ostat esimerkiksi ruokaa tai vaatteita?
Muutama kysymys
kysynvaan8980
2
838
Vastaukset
- MitäJos
Tekisit ite läksys, laiskiainen
- Haista paska
idiootti merkonomi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa
Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.2191733RIP Lauri Paavola
Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek331634Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle
Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj3211298- 1381219
Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet
Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi1261197En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.
Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.941155Ehdin aamulla
ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje1391105Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin
Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.2441039Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen
Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok941006- 631003