Vastatkaa Galluppiin :) kiitos
1) Pohdi, millaiset ostaja ostavat valmisruokaa, putiikkivaatteita,
energiajuomaa, säästövakuutuksen tai urheiluauton, ja mitä ostaminen heille merkitsee.
a) Millainen ihminen on tuotteiden tyypillinen käyttäjä?
Miltä hän näyttää, mitä hän ajattelee ja mitä hän arvostaa?
b) Mihin tarpeisiin näitä tuotteita ostetaan?
c) Miten ostajien ja tarpeiden erilaisuus näkyy yritysten markkinoinnissa?
2) Millainen ihminen on tyypillinen verkkokaupan käyttäjä?
3) Tutki uusien tuotteiden esitteitä ja mainontaa. Valitse kiinnostava uutuus ja pohdi uutuuden mahdollisia ostajia.
a) Ketkä kaikki ovat mahdollisia uutuuden ostajia?
b) Millä perusteilla ryhmittelisit ostajat, eli mitä segmentointikriteerejä on käytetty tai mitä kriteerejä sinä käyttäisit?
c) Millaisia segmenttejä voit uutuudelle näin muodostaa?
d) Mitä markkinointikeinoja käytetään eri kohderyhmille?
e) Miten valitsemasi mainonta puhuttelee kohderyhmää?
4) Eri kuluttajaryhmille kehitetään uusia matkapuhelinmalleja, ja markkinoille tulee kymmeniä uusia versioita vuodessa. Markkinoilta löytyy perusmalleja, klassisia, nuorekkaita, trendikkäitä ja huippumalleja. Ominaisuuksiltaan puhelimista löytyy puhe-, viihde-, media-, kuvaviestintä- ja yrityskäyttöön tarkoitettuja malleja.
a) Tutki, paljonko Suomessa myydään matkapuhelimia. Selvitä myös yritysten markkinaosuudet Suomessa.
b) Millaiset demografiset, psykologiset ja sosiaaliset tekijät vaikuttavat matkapuhelimen ostoon?
c) Millä kriteereillä ryhmittelisit matkapuhelinmarkkinat?
d) Millaisia segmenttejä muodostaisit matkapuhelinmarkkinoille näiden kriteerien perusteella?
e) Millaisia puhelinvaihtoehtoja yritykset tarjoavat näille segmenteille?
f) Miten tuotteet hinnoitellaan ja miten niistä viestitään kohderyhmille?
g) Miten voisit ryhmitellä ostajat asiakassuhteen perusteella?
Miten eri ryhmille markkinoidaan: millaisia tuotteita tarjotaan, miten ne hinnoitellaan ja miten niistä viestitetään?
5) Luettele kaikki jäsenryhmät joihin kuulut. Millaisia tuotteita olet hankkinut näiden ryhmien jäsenten suosituksesta tai osoittaaksesi kuuluvasi ryhmään?
a) Miten yritykset käyttävät markkinoinnissa hyväkseen mielipidejohtajia?
b) Mieti, mitä tuotteita mielestäsi statuskuluttajat tänä päivänä ostavat? Millaisten tuotteiden ostoissa sosiaalinen riippuvuus näkyy eniten?
c) Millainen ostaja olet itse? Miten ostat esimerkiksi ruokaa tai vaatteita?
Muutama kysymys
kysynvaan8980
2
954
Vastaukset
- MitäJos
Tekisit ite läksys, laiskiainen
- Haista paska
idiootti merkonomi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788