Vastatkaa Galluppiin :) kiitos
1) Pohdi, millaiset ostaja ostavat valmisruokaa, putiikkivaatteita,
energiajuomaa, säästövakuutuksen tai urheiluauton, ja mitä ostaminen heille merkitsee.
a) Millainen ihminen on tuotteiden tyypillinen käyttäjä?
Miltä hän näyttää, mitä hän ajattelee ja mitä hän arvostaa?
b) Mihin tarpeisiin näitä tuotteita ostetaan?
c) Miten ostajien ja tarpeiden erilaisuus näkyy yritysten markkinoinnissa?
2) Millainen ihminen on tyypillinen verkkokaupan käyttäjä?
3) Tutki uusien tuotteiden esitteitä ja mainontaa. Valitse kiinnostava uutuus ja pohdi uutuuden mahdollisia ostajia.
a) Ketkä kaikki ovat mahdollisia uutuuden ostajia?
b) Millä perusteilla ryhmittelisit ostajat, eli mitä segmentointikriteerejä on käytetty tai mitä kriteerejä sinä käyttäisit?
c) Millaisia segmenttejä voit uutuudelle näin muodostaa?
d) Mitä markkinointikeinoja käytetään eri kohderyhmille?
e) Miten valitsemasi mainonta puhuttelee kohderyhmää?
4) Eri kuluttajaryhmille kehitetään uusia matkapuhelinmalleja, ja markkinoille tulee kymmeniä uusia versioita vuodessa. Markkinoilta löytyy perusmalleja, klassisia, nuorekkaita, trendikkäitä ja huippumalleja. Ominaisuuksiltaan puhelimista löytyy puhe-, viihde-, media-, kuvaviestintä- ja yrityskäyttöön tarkoitettuja malleja.
a) Tutki, paljonko Suomessa myydään matkapuhelimia. Selvitä myös yritysten markkinaosuudet Suomessa.
b) Millaiset demografiset, psykologiset ja sosiaaliset tekijät vaikuttavat matkapuhelimen ostoon?
c) Millä kriteereillä ryhmittelisit matkapuhelinmarkkinat?
d) Millaisia segmenttejä muodostaisit matkapuhelinmarkkinoille näiden kriteerien perusteella?
e) Millaisia puhelinvaihtoehtoja yritykset tarjoavat näille segmenteille?
f) Miten tuotteet hinnoitellaan ja miten niistä viestitään kohderyhmille?
g) Miten voisit ryhmitellä ostajat asiakassuhteen perusteella?
Miten eri ryhmille markkinoidaan: millaisia tuotteita tarjotaan, miten ne hinnoitellaan ja miten niistä viestitetään?
5) Luettele kaikki jäsenryhmät joihin kuulut. Millaisia tuotteita olet hankkinut näiden ryhmien jäsenten suosituksesta tai osoittaaksesi kuuluvasi ryhmään?
a) Miten yritykset käyttävät markkinoinnissa hyväkseen mielipidejohtajia?
b) Mieti, mitä tuotteita mielestäsi statuskuluttajat tänä päivänä ostavat? Millaisten tuotteiden ostoissa sosiaalinen riippuvuus näkyy eniten?
c) Millainen ostaja olet itse? Miten ostat esimerkiksi ruokaa tai vaatteita?
Muutama kysymys
kysynvaan8980
2
1042
Vastaukset
- MitäJos
Tekisit ite läksys, laiskiainen
- Haista paska
idiootti merkonomi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673