Vastatkaa Galluppiin :) kiitos
1) Pohdi, millaiset ostaja ostavat valmisruokaa, putiikkivaatteita,
energiajuomaa, säästövakuutuksen tai urheiluauton, ja mitä ostaminen heille merkitsee.
a) Millainen ihminen on tuotteiden tyypillinen käyttäjä?
Miltä hän näyttää, mitä hän ajattelee ja mitä hän arvostaa?
b) Mihin tarpeisiin näitä tuotteita ostetaan?
c) Miten ostajien ja tarpeiden erilaisuus näkyy yritysten markkinoinnissa?
2) Millainen ihminen on tyypillinen verkkokaupan käyttäjä?
3) Tutki uusien tuotteiden esitteitä ja mainontaa. Valitse kiinnostava uutuus ja pohdi uutuuden mahdollisia ostajia.
a) Ketkä kaikki ovat mahdollisia uutuuden ostajia?
b) Millä perusteilla ryhmittelisit ostajat, eli mitä segmentointikriteerejä on käytetty tai mitä kriteerejä sinä käyttäisit?
c) Millaisia segmenttejä voit uutuudelle näin muodostaa?
d) Mitä markkinointikeinoja käytetään eri kohderyhmille?
e) Miten valitsemasi mainonta puhuttelee kohderyhmää?
4) Eri kuluttajaryhmille kehitetään uusia matkapuhelinmalleja, ja markkinoille tulee kymmeniä uusia versioita vuodessa. Markkinoilta löytyy perusmalleja, klassisia, nuorekkaita, trendikkäitä ja huippumalleja. Ominaisuuksiltaan puhelimista löytyy puhe-, viihde-, media-, kuvaviestintä- ja yrityskäyttöön tarkoitettuja malleja.
a) Tutki, paljonko Suomessa myydään matkapuhelimia. Selvitä myös yritysten markkinaosuudet Suomessa.
b) Millaiset demografiset, psykologiset ja sosiaaliset tekijät vaikuttavat matkapuhelimen ostoon?
c) Millä kriteereillä ryhmittelisit matkapuhelinmarkkinat?
d) Millaisia segmenttejä muodostaisit matkapuhelinmarkkinoille näiden kriteerien perusteella?
e) Millaisia puhelinvaihtoehtoja yritykset tarjoavat näille segmenteille?
f) Miten tuotteet hinnoitellaan ja miten niistä viestitään kohderyhmille?
g) Miten voisit ryhmitellä ostajat asiakassuhteen perusteella?
Miten eri ryhmille markkinoidaan: millaisia tuotteita tarjotaan, miten ne hinnoitellaan ja miten niistä viestitetään?
5) Luettele kaikki jäsenryhmät joihin kuulut. Millaisia tuotteita olet hankkinut näiden ryhmien jäsenten suosituksesta tai osoittaaksesi kuuluvasi ryhmään?
a) Miten yritykset käyttävät markkinoinnissa hyväkseen mielipidejohtajia?
b) Mieti, mitä tuotteita mielestäsi statuskuluttajat tänä päivänä ostavat? Millaisten tuotteiden ostoissa sosiaalinen riippuvuus näkyy eniten?
c) Millainen ostaja olet itse? Miten ostat esimerkiksi ruokaa tai vaatteita?
Muutama kysymys
kysynvaan8980
2
1115
Vastaukset
- MitäJos
Tekisit ite läksys, laiskiainen
- Haista paska
idiootti merkonomi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1616053Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa574625Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu444390Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa644239Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa682632En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.582099Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1331622odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1261459- 481391
- 341298