Minulla on txt-tiedostona luettelossa sähköpostiosoitteita, jotka avautuvat TeXturissa tällä tavalla allekkain:
"[email protected]"
"[email protected]"
"[email protected]"
"[email protected]"
jne., yli 200 osoitetta.
Nyt niistä pitäisi saada yhteen sähöpostiohjelmaan siirtämistä varten csv-tiedosto (pilkuin erotetut arvot). Käytössä Open Office.
Ei vaan meinaa onnistua! osaako joku neuvoa vaihe vaiheelta!
txt-tiedostosta csv-tiedosto
5
248
Vastaukset
Vaikea tietää, mitä olet jo kokeillut, mutta jos tuollaisen listan talentaa vaikka mustiosta päätteen .csv kanssa, niin ainakin Calc avaa sen yksi osoite solussa, yhdessä sarakkeessa.
Sun sähköpostiohjelmasta ei ole minulla mitään hajua.- Tradaa
Saan sen kyllä calcissa auki juuri noin, mutta millä ihmeen ilveellä saan sen scv-tiedostoksi, jossa pilku erottimena. Kun siinä näyttää olevan joko lainausmerkit tai ei mitään vaikka mitä tekisi.
Tarviiko se sinun sähköpostiohjelma niitä lainausmerkkejä?
Sopiiko sille, että kukin osoite on oma tietueensa, vai pitääkö ne olla yhtenä tietueena?
Jos siis tallennat calcista tiedostoksi osoitteet.csv, niin se tiedosto on silloin csv-tiedosto ilman lainausmerkkejä, jos niitä ei näkynyt soluissakaan. Se taas riippuu valintaikkunan rastista tuotaessa (=avattaessa) sitä tiedostoa.
Olet ehkä ihan suotta alkanut sukupuolisuhteeseen niiden pilkkujen kanssa, koskapa ne ovat tietueessa kenttien erottimina ja tuossa ei ole kuin yksi kenttä. Tämä sillä oletuksella, että sähköpostiohjelmassa asiat ovat samalla tavalla.- Tradaa
Kiitos vastuksesta. Mutta oles ulalla. Jotenkin kuvittelen jossainsuhteessa niiden pikkujen kanssa, koska sähköpostiohjelma (Roundcube) ilmoittaas että tuettu tuontitiedostomuoto on "csv(pilkuin erotetut arvot)". Mten tahansa yritän tiedostoni tuoda, aia sanoo että ei ole kelvollinen tuontitiedosto. Ääh.
- ...
http://roundcube-webmail.10982.n7.nabble.com/Addressbook-CSV-Format-td10569.html
Pitää olla sarakeotsikko tarkasti oikealla tavalla. Outlookista ja Thundebirdista ulosviety csv kelpaa myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142116
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803- 1221799
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161381128Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu201002Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987