Kristillinen syntihyväksyntä?

Homostelevuus

Syntihyväksyntä on muotia nykyään. Kaikki mikä on ajassa muotia tahtoo sotkeentua myös kirkkoihimme. Mutta onko syntihyväksyntä vain harmitonta vastuuvapautta ja hengellistä rappeutuneisuutta?

38

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä tarkoittaa syntihyväksyntä? Jotain voin päätellä aloittajan nimimerkistä.

      Muutenkin aloitus jäi mietityttämään. Jos ajassa muotia oleminen koetaan lähtökohtaisesti synniksi, on kysymyksenasettelu hassu. Kirkolla on ikuinen sanoma, joka saa uusia ilmenemismuotoja eri tilanteissa ja eri aikakausina. Minun mielestäni esimerkiksi Jeesuksen keskeinen opetus toteutuu edelleen siinä, että meidän tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseämme.

      Muutos tekee joskus kipeää, mutta on mahdollisuus elämän uudistukseen. Miten sinä elät kristinuskon ikuista sanomaa todeksi tänä päivänä?

      Antti-pappi

      • mairetäti

        Eikö Jumalaa rakastaminen tarkoita olla kuuliainen hänen sanalleen ja käskyilleen eikä muoti-ilmiöille? Eikö Raamattu kerro Jumalan tahdon ja kymmenen käskyä on ihmisen turvaksi ettei poikkea siitä? Ihmisen oma arvostelukyky petti jo paratiisissa...


      • että tällee
        mairetäti kirjoitti:

        Eikö Jumalaa rakastaminen tarkoita olla kuuliainen hänen sanalleen ja käskyilleen eikä muoti-ilmiöille? Eikö Raamattu kerro Jumalan tahdon ja kymmenen käskyä on ihmisen turvaksi ettei poikkea siitä? Ihmisen oma arvostelukyky petti jo paratiisissa...

        Minkä uskontokunnan mukaisesta tulkinnasta kymmenestä käskystä puhut? Kun eri kirkkokunnilla tuppaa olemaan eri käskyt Suuressa Kympissään.

        Eikä ihmisellä ollut arvostelukykyä paratiisissa, sillä heillä ei ollut tietoa hyvästä ja pahasta.


      • Jumala ei petä
        mairetäti kirjoitti:

        Eikö Jumalaa rakastaminen tarkoita olla kuuliainen hänen sanalleen ja käskyilleen eikä muoti-ilmiöille? Eikö Raamattu kerro Jumalan tahdon ja kymmenen käskyä on ihmisen turvaksi ettei poikkea siitä? Ihmisen oma arvostelukyky petti jo paratiisissa...

        Minun rakkaalleni, Mairelle:

        Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen. Näitä Jeesuksen Kristuksen kutsumia olette myös te. Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille.*

        Room. 1: 2-7

        Olin rukouksessa itkemässä suruni Jeesukselle. Päätin sitten lukea Raamattua hieman, että ikävä Jeesusta kohtaan hellittäisi. Suruni on kun ikävä Jeesusta, se sattuu. Mietin kuinka on kuin etääntyisin Jeesuksesta vaikken haluaisi, kuvittelenko vain. Pyhä Henki lopettanut tai pitää tukoa täyttämisestään, koskettamisestaan. Tammi- toukokuu lähes päivittäistä oli. Asian miettiminen, miksi niin käynyt pelottaa. Jumalan tahdon vastaisuutta mietin, että sydämessäni sitä on. Kuitenkin tiedän olevani edelleen Jumalan lapsi, ja että Pyhä Henki ei ole minusta kaikonnut, mietin vin miksi näin on käynyt.

        Joka tapauksessa, kun luin tuon sanan " uskonkuuliaisuuteen " niin mieleeni muistui kommenttisi tässä keskusteluketjussa ja että tulen tämän Raamatunkohdan tänne laittamaan. Päätin sitten hieman kertoilla lisääkin.

        Joo, Jumalan arvistelukykyyn voi luottaa. En viihdy tässä maailmassa, kaipaan Jeesukseen yhteyttä sillä tavoin että keittäisin perunat ja paistaisin kalaa ja sitten Jeesus istuisi keittiön pöytään ja kuorisi perunansa ja minä oman annokseni perunat j sitten ojentaisin Jeesukselle paistinpannua ja Hän ottaisi kalaakin lautaselle. Sitten ruokarukous ja söisimme yhdessä. Sitä minä kaipaan.

        Menen takaisin lukeman Raamatua. Enää ei itketä kun sain avauduttua. Ei ole uskovaa ystävää niin nettiin näin. Olen pärjännyt ilman uskova ustävää kun ollut lägeinen yhteys Jeesukseen. No, on edelleen, mutta karsitummin.


      • Jumala ei petä
        Jumala ei petä kirjoitti:

        Minun rakkaalleni, Mairelle:

        Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen. Näitä Jeesuksen Kristuksen kutsumia olette myös te. Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille.*

        Room. 1: 2-7

        Olin rukouksessa itkemässä suruni Jeesukselle. Päätin sitten lukea Raamattua hieman, että ikävä Jeesusta kohtaan hellittäisi. Suruni on kun ikävä Jeesusta, se sattuu. Mietin kuinka on kuin etääntyisin Jeesuksesta vaikken haluaisi, kuvittelenko vain. Pyhä Henki lopettanut tai pitää tukoa täyttämisestään, koskettamisestaan. Tammi- toukokuu lähes päivittäistä oli. Asian miettiminen, miksi niin käynyt pelottaa. Jumalan tahdon vastaisuutta mietin, että sydämessäni sitä on. Kuitenkin tiedän olevani edelleen Jumalan lapsi, ja että Pyhä Henki ei ole minusta kaikonnut, mietin vin miksi näin on käynyt.

        Joka tapauksessa, kun luin tuon sanan " uskonkuuliaisuuteen " niin mieleeni muistui kommenttisi tässä keskusteluketjussa ja että tulen tämän Raamatunkohdan tänne laittamaan. Päätin sitten hieman kertoilla lisääkin.

        Joo, Jumalan arvistelukykyyn voi luottaa. En viihdy tässä maailmassa, kaipaan Jeesukseen yhteyttä sillä tavoin että keittäisin perunat ja paistaisin kalaa ja sitten Jeesus istuisi keittiön pöytään ja kuorisi perunansa ja minä oman annokseni perunat j sitten ojentaisin Jeesukselle paistinpannua ja Hän ottaisi kalaakin lautaselle. Sitten ruokarukous ja söisimme yhdessä. Sitä minä kaipaan.

        Menen takaisin lukeman Raamatua. Enää ei itketä kun sain avauduttua. Ei ole uskovaa ystävää niin nettiin näin. Olen pärjännyt ilman uskova ustävää kun ollut lägeinen yhteys Jeesukseen. No, on edelleen, mutta karsitummin.

        Rukoilin ja luin hieman Raamattua ja päätin tulla oikein sanomaan sen että mihin tuossa sanotaan Jeesuksen kaikista kansoista ihmisiä kutsuu?

        Eli mihin?

        Uskonkuuliaisuuteen.

        Iloa on kun saan sen tässä sanoa. Kyllä tämä kaikki lopult iloksi muuttuu. Itkutkin on itkettävä kunnes tulee se päivä kun Isä pyyhkii kaikki itkua aikaansaavat kyyneleet pois meidän silmistämme.

        Siinä toivossa ja odotuksessa minäkin saan elää. Pientä iloa jo tunnen näitä miettiessäni. Kyllä on näköjään suruakin välilllä. Jeesuksen ikävöinti on suurin surunaiheeni, näin se nyt on. Pitää vaan enemmän olla rukouksessa jatkossa ettei tule tällaisia " lamauksia ".


      • Antti sanoi :
        Mitä tarkoittaa syntihyväksyntä? Jotain voin päätellä aloittajan nimimerkistä.
        __________
        Nuo kauhistusten tekemiset ev.lut. "papit" enemmistövaltaisesti hyväksyvät ja ovat
        niiltä osiltaan vain pystyynkuolleita pakanoita :


        HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :
        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.


      • hexus
        pertsa2012 kirjoitti:

        Antti sanoi :
        Mitä tarkoittaa syntihyväksyntä? Jotain voin päätellä aloittajan nimimerkistä.
        __________
        Nuo kauhistusten tekemiset ev.lut. "papit" enemmistövaltaisesti hyväksyvät ja ovat
        niiltä osiltaan vain pystyynkuolleita pakanoita :


        HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :
        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        Mitäs sinä Pertsa sanot Paavalin tunnustuksesta yhdessä (avioon meno) asiassa että "nämä ovat vain minun ajatuksiani , ei Jumalan , mutta luulen hänen olevan samaa mieltä". Voisko siitä päätellä että Paavali muitakin asioita esittäessään puhui omia ajatuksiaan mututuntumalta?


      • kirje/luku/jae
        hexus kirjoitti:

        Mitäs sinä Pertsa sanot Paavalin tunnustuksesta yhdessä (avioon meno) asiassa että "nämä ovat vain minun ajatuksiani , ei Jumalan , mutta luulen hänen olevan samaa mieltä". Voisko siitä päätellä että Paavali muitakin asioita esittäessään puhui omia ajatuksiaan mututuntumalta?

        Missä kohtaa Raamatussa on tuollaiset Paavalin sanat?


      • 1. Mooses
        että tällee kirjoitti:

        Minkä uskontokunnan mukaisesta tulkinnasta kymmenestä käskystä puhut? Kun eri kirkkokunnilla tuppaa olemaan eri käskyt Suuressa Kympissään.

        Eikä ihmisellä ollut arvostelukykyä paratiisissa, sillä heillä ei ollut tietoa hyvästä ja pahasta.

        Puhun Raamatun tulkinnasta en minkään uskontokunnan. Paratiisissa kaikki oli hyvää ja Jumala selvästi varoitti, että jos rikkovat käskyn tulevat tietämään myös pahan. Koska käskyä ei noudatettu tässä ollaan kaiken pahan keskellä.

        .


      • hexus
        kirje/luku/jae kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa on tuollaiset Paavalin sanat?

        Ei nyt ole Raamattua saatavilla eikä jakeet ole muistissa mutta ne ovat paikassa jossa Paavali sanoo mm. "parempi on naida kuin palaa" jos nyt oikein muistan.


      • mairetäti
        Jumala ei petä kirjoitti:

        Rukoilin ja luin hieman Raamattua ja päätin tulla oikein sanomaan sen että mihin tuossa sanotaan Jeesuksen kaikista kansoista ihmisiä kutsuu?

        Eli mihin?

        Uskonkuuliaisuuteen.

        Iloa on kun saan sen tässä sanoa. Kyllä tämä kaikki lopult iloksi muuttuu. Itkutkin on itkettävä kunnes tulee se päivä kun Isä pyyhkii kaikki itkua aikaansaavat kyyneleet pois meidän silmistämme.

        Siinä toivossa ja odotuksessa minäkin saan elää. Pientä iloa jo tunnen näitä miettiessäni. Kyllä on näköjään suruakin välilllä. Jeesuksen ikävöinti on suurin surunaiheeni, näin se nyt on. Pitää vaan enemmän olla rukouksessa jatkossa ettei tule tällaisia " lamauksia ".

        Ymmärrän ikäväsi. Mutta meillä on ilo, toivo ja rauha Jeesuksessa vaikka ei aina siltä tuntuisikaan, olemmehan vielä vajavaisia ihmisiä. Herran ilo ja rauha olkoon kanssasi.


      • 1 Kor 7:12
        hexus kirjoitti:

        Ei nyt ole Raamattua saatavilla eikä jakeet ole muistissa mutta ne ovat paikassa jossa Paavali sanoo mm. "parempi on naida kuin palaa" jos nyt oikein muistan.

        Tuossa Paavali selkeästi erottaa kirjoitetun sanan ja oman laajemman ja täsmällisemmän ohjeen korinttilaisille arkielämään. Tiedämmehän, että Korintissa oli paljon jumalatonta menoa ja siellä oli uusi seurakunta joka kaipasi ihan käytännön opastusta arjen asioihin. En näe mitään ristiriitaa tuossa koska varmaan asiasta oli esimerkkejä ja kysytty Paavalilta neuvoa.


      • hexus
        1 Kor 7:12 kirjoitti:

        Tuossa Paavali selkeästi erottaa kirjoitetun sanan ja oman laajemman ja täsmällisemmän ohjeen korinttilaisille arkielämään. Tiedämmehän, että Korintissa oli paljon jumalatonta menoa ja siellä oli uusi seurakunta joka kaipasi ihan käytännön opastusta arjen asioihin. En näe mitään ristiriitaa tuossa koska varmaan asiasta oli esimerkkejä ja kysytty Paavalilta neuvoa.

        No sinun näkemys on tämä ja sitä kunnioitan . Itse kuitenkin jäin miettimään että mitä sitten on ero "kirjoitetun sanan" ja arkielämän "ohjeilla" kun minusta ne ovat hyvinkin toisiinsa kuuluvia ja kun Paavali kirjoitti kirjeet nimenomaan korinttilaisille enkä tiedä että hänellä olisi ollut tarkoitusta kirjoittaa niitä muille , noin niinkuin yleisiksi ohjeiksi.


      • ei mitään turhaa
        hexus kirjoitti:

        No sinun näkemys on tämä ja sitä kunnioitan . Itse kuitenkin jäin miettimään että mitä sitten on ero "kirjoitetun sanan" ja arkielämän "ohjeilla" kun minusta ne ovat hyvinkin toisiinsa kuuluvia ja kun Paavali kirjoitti kirjeet nimenomaan korinttilaisille enkä tiedä että hänellä olisi ollut tarkoitusta kirjoittaa niitä muille , noin niinkuin yleisiksi ohjeiksi.

        Eikö kuitenkin kaikille kristityille ole samat ohjeet? Kaikki mikä Raamatussa on kaikille ohjeeksi. Kaikki vain eivät kaikkia elämänsä aikana tarvitse. Paavalin kirjeet ovat nimenomaan käytännön ohjeita kristittyjen elämään evankeliumin mukaan.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Antti sanoi :
        Mitä tarkoittaa syntihyväksyntä? Jotain voin päätellä aloittajan nimimerkistä.
        __________
        Nuo kauhistusten tekemiset ev.lut. "papit" enemmistövaltaisesti hyväksyvät ja ovat
        niiltä osiltaan vain pystyynkuolleita pakanoita :


        HOMOUDESTA UUDESSA TESTAMENTISSA :
        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka senkaltaisia tekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        MIESTEN KANSSA MAKAAMISESTA VANHASSA TESTAMENTISSA.

        3. Moos. 18:29 kaikkia niitä miehiä, jotka sattuvat miehen kanssa makaamaan. Siihen joukkoon ei läheskään kaikki homot kuulu, mutta joukossa on ukkomiehiä, biseksuaalisia ja homoja. Lesboja ei.

        Paavali ei Room. 1 satu puhumaan muusta kuin kiimoissaan vaihtaneista heteroista. Joka sille antaa hyväksymisensä ovat Paavalin mielestä ansainneet kuoleman. Jos homo vaihtaa, hän alkaa olemaan naisen kanssa.

        On oltava tarkka mitä kirjoittelee.


      • Sivuhuom!
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        MIESTEN KANSSA MAKAAMISESTA VANHASSA TESTAMENTISSA.

        3. Moos. 18:29 kaikkia niitä miehiä, jotka sattuvat miehen kanssa makaamaan. Siihen joukkoon ei läheskään kaikki homot kuulu, mutta joukossa on ukkomiehiä, biseksuaalisia ja homoja. Lesboja ei.

        Paavali ei Room. 1 satu puhumaan muusta kuin kiimoissaan vaihtaneista heteroista. Joka sille antaa hyväksymisensä ovat Paavalin mielestä ansainneet kuoleman. Jos homo vaihtaa, hän alkaa olemaan naisen kanssa.

        On oltava tarkka mitä kirjoittelee.

        "3. Moos. 18:29 kaikkia niitä miehiä, jotka sattuvat miehen kanssa makaamaan. Siihen joukkoon ei läheskään kaikki homot kuulu, mutta joukossa on ukkomiehiä, biseksuaalisia ja homoja. Lesboja ei."

        Näin se on että myös heterot ja bi-seksuaalit ja lesbot tekee syntiä tyydyttämällä himojaan seksuaalisin toimenpitein samaa sukupuoltaolevien kanssa.


      • hexus
        ei mitään turhaa kirjoitti:

        Eikö kuitenkin kaikille kristityille ole samat ohjeet? Kaikki mikä Raamatussa on kaikille ohjeeksi. Kaikki vain eivät kaikkia elämänsä aikana tarvitse. Paavalin kirjeet ovat nimenomaan käytännön ohjeita kristittyjen elämään evankeliumin mukaan.

        Jeesuksen eettisiä ohjeitakaan ei kukaan katso ohjeeksi vaan ne kierretään kaikenlaisilla vippaskonsteilla. Ne ovat evankeliumeja mutta ihan tyhjän panttina.


      • Sivuhuom! kirjoitti:

        "3. Moos. 18:29 kaikkia niitä miehiä, jotka sattuvat miehen kanssa makaamaan. Siihen joukkoon ei läheskään kaikki homot kuulu, mutta joukossa on ukkomiehiä, biseksuaalisia ja homoja. Lesboja ei."

        Näin se on että myös heterot ja bi-seksuaalit ja lesbot tekee syntiä tyydyttämällä himojaan seksuaalisin toimenpitein samaa sukupuoltaolevien kanssa.

        Niin Sivuhuom!

        Eihän homoseksuaalisuus edes ole sitä, että tyydyttää himojaan samaa sukupuolta olevan kanssa. Se on sitä, että mies ei tykkää naisista, vaan miehistä, ja sama lesbonaisten kohdalla. Himoja on sitten kullakin miten on, tai ei ole ehkä laisinkaan.

        Kaikki homot eivät edes harrasta seksiä, joten on todella aika kaukana, jos kaikki tuo pertsan laittamat jutut kohdistetaan suoraan koskemaan kaikkia homoseksuaalisia.


    • ehdotan lisää uudiss

      Olette aivan oikeassa, syntihyväksyntä on nyt edennyt niin pitkälle, että se on tuottanut myös suuren määrän hyvin epämääräisiä uudissanoja! Olisiko #syntihyväksyntä vielä edes ollenkaan aivan riittävä sana ilmaisemaan ihan kaikkea sitä, mitä tapahtuu syntihyväksynnän rappeuttamassa maailmassamme?

      Siksi ehdotan lisää uudissanoja, joilla #syntihyväksyntä voidaan ikään kuin integroida oikeaan kontekstiinsa tässä syntisessä ajassa, jossa uskovaisetkin rypevät himoissaan ja makaavat miesten kanssa kuten naisten kanssa maataan ja päinvastoin tietenkin!

      Tarvitsemme siis ainakin vielä sanat:
      #syntiuskovainen
      #syntisynnillinen
      #syntihalukas
      #syntikaipuunomaava
      #syntiylpeilijä
      #syntisuosija
      #syntihalukas
      #syntiahneus
      #syntielämys
      #syntitaipuvainen
      #synti-intoilija
      #syntikuohilas
      #syntinälkäinen
      #syntijanoava
      #syntitunteilija
      #synti-innokas
      #syntiharjaantuneisuus
      #syntihalukkuus

      Jos joku tarvitsee lisää uusia uudissanoja, voimme tietenkin keksinä niitä vielä lisää, mutta tässä siis aluksi uudissanoja, jotka tulevat kaikkein suurimpaan tarpeeseen!

      • kenttä on niin laaja

        Toki tarvitaan tietenkin lisää uudissanoja, sillä syntisuvaitsemisen kenttä on niin laaja!

        #syntiheterous
        #syntiuteliaisuus
        #syntijuoruilu
        #syntiseuranta
        #syntiseuranneisuus
        #syntikiinnostuneisuus
        #synti-innostuneisuus
        #syntikeskeisyys
        #syntimieltyneisyys
        #syntisuuntautuneisuus
        #syntihakuisuus
        #synti-ilottelu
        #syntikaipuu
        #syntikaipaus
        #syntifiksoituneisuus
        #syntipaatoksellisuus
        #syntitäyteinen
        #syntitäyteläisyys
        #syntikyllästeinen
        #syntituomitsevaisuus
        #syntikyvyttömyys
        #syntihylkivyys
        #syntihakuisuus
        #syntiyhteisöllisyys
        #syntipätevöityminen

        Nämäkään uudissanat tuskin vielä riittävät, mutta ainakin tämä asia on nyt jo edennyt ehkä nuoren kukon askeleen verran eteenpäin! Syntiasia on meidän kaikkien yhteinen asia!


    • syntipaheksunta

      Totisesti aloittaja puhuu asiaa.
      Minua suoraastaan ihmetyttää, miten voi olla mahdollista, että Suomen Evankelis-Luterilaisen Kirkon rippileireillä, jossa pitäisi nuorille opettaa kristillisiä arvoja ja Jumalan sanaa, niin siellä leireillä on tarjoiltu verilettuja! Siis verta on syötetty lapsille, vaikka Raamattu aivan selvästi kieltää: "karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin." Ap.t.15:29

      • kylä mua naurattaa

        Riparilla ei enää saa puhua tyttö- tai poikaystävistä ettei homot koe ollaan kiusaantuneeksi. Pitää puhua vain kumppaneista.


    • Maisalis

      Minä osallistun mielelläni homokeskusteluihin, koska se on kiistanalainen aihe kirkon sisällä ja sehän sopii minulle hyvin. Olen huomannut, että tällä palstalla monet muutkin osallistuvat homokeskusteluihin samasta syystä. Epäilen ettei täällä ole ketään, joka olisi todellisuudessa kiinnostunut homojen oikeuksista.

      • mairetäti

        Miksi kuitenkin koko homoasiasta on piispojen myöten tehty pelkästään ihmisoikeus ja tasa-arvo kysymys? Niihinhän sinäkin olet vedonnut.


      • Maisalis
        mairetäti kirjoitti:

        Miksi kuitenkin koko homoasiasta on piispojen myöten tehty pelkästään ihmisoikeus ja tasa-arvo kysymys? Niihinhän sinäkin olet vedonnut.

        Minuahan ei homoasia kiinnosta lainkaan, haluan vain aiheuttaa sekaannusta luterilaisten keskuuteen. Vetoan mielelläni kiistanalaisiin kirkon johtohahmoihin, että saataisiin aikaan riitaa palstalla.


      • Jos ollaan rehellisi
        Maisalis kirjoitti:

        Minuahan ei homoasia kiinnosta lainkaan, haluan vain aiheuttaa sekaannusta luterilaisten keskuuteen. Vetoan mielelläni kiistanalaisiin kirkon johtohahmoihin, että saataisiin aikaan riitaa palstalla.

        Toki voidaan myöntää, jos rehellisiä ollaan, ettei mikään pieni homokeskustelu voi aiheuttaa muuta kuin hyvää luterialaisuuden opille ja hallintorakenteille, jos nimittäin kaikilla siellä on puhtaat jauhot pussissa, kuten vanha kansa bruukaa sanoa!

        Jos luterialaisuudessa ollaan rehellisiä ja siellä tunnustetaan Kristuksen opetus, on aivan luonnostaan selvää, että myös luterialainen uskonto hyväksyy kaikkien lähimmäisten ihmisoikeudet, sillä ihan kaikki meistä on Jumalan luomia.

        Jos taas luterialaisuus ei hyväksi Kristuksen opetusta, se on ollut valheellinen ja epärehellinen uskonto uskotellessaan kannattajilleen, että se olisi mukamas jotenkin kristillinen!

        Tämä jälkimmäinen mahdollisuus aiheuttaa tietenkin suuren skandaalin, joten luterialaisuudessa pitää nyt olla tarkkana, miten sieltä asiaa kommentoidaan!


      • rekisteröikää nikkinne!!
        Maisalis kirjoitti:

        Minuahan ei homoasia kiinnosta lainkaan, haluan vain aiheuttaa sekaannusta luterilaisten keskuuteen. Vetoan mielelläni kiistanalaisiin kirkon johtohahmoihin, että saataisiin aikaan riitaa palstalla.

        Eikö ole rikos käyttää toisten nikkiä?
        Asia on tutkinnassa.


      • ilman nikkiä
        rekisteröikää nikkinne!! kirjoitti:

        Eikö ole rikos käyttää toisten nikkiä?
        Asia on tutkinnassa.

        Ei ole rikos käyttää rekisteröimätöntä nikkiä.


      • rekisteröikää nikkinne!!
        ilman nikkiä kirjoitti:

        Ei ole rikos käyttää rekisteröimätöntä nikkiä.

        Sehän juuri tutkitaan.


      • rekisteröintipakko
        rekisteröikää nikkinne!! kirjoitti:

        Sehän juuri tutkitaan.

        Palstan kirjoittajilla taitaa lähes kaikilla olla rekisteröity nikki ja tusina muita. Eipä näihin typeryyksiin ole enää pitkään aikaan viitsineet asialliset ihmiset osallistua. Aina silti palstalle näyttää erehtyvän joku uusi kirjoittaja, kunnes näkee mistä täällä on kyse.


      • äly hoi
        Jos ollaan rehellisi kirjoitti:

        Toki voidaan myöntää, jos rehellisiä ollaan, ettei mikään pieni homokeskustelu voi aiheuttaa muuta kuin hyvää luterialaisuuden opille ja hallintorakenteille, jos nimittäin kaikilla siellä on puhtaat jauhot pussissa, kuten vanha kansa bruukaa sanoa!

        Jos luterialaisuudessa ollaan rehellisiä ja siellä tunnustetaan Kristuksen opetus, on aivan luonnostaan selvää, että myös luterialainen uskonto hyväksyy kaikkien lähimmäisten ihmisoikeudet, sillä ihan kaikki meistä on Jumalan luomia.

        Jos taas luterialaisuus ei hyväksi Kristuksen opetusta, se on ollut valheellinen ja epärehellinen uskonto uskotellessaan kannattajilleen, että se olisi mukamas jotenkin kristillinen!

        Tämä jälkimmäinen mahdollisuus aiheuttaa tietenkin suuren skandaalin, joten luterialaisuudessa pitää nyt olla tarkkana, miten sieltä asiaa kommentoidaan!

        Jos ollaan rehellisi

        Olet typerääkin typerämpi trolli. Noita hoilotuksia kukaan jaksa lukea. Suollat samaa sontaa kuukaudesta toiseen.


      • Jos ollaan rehellisi
        äly hoi kirjoitti:

        Jos ollaan rehellisi

        Olet typerääkin typerämpi trolli. Noita hoilotuksia kukaan jaksa lukea. Suollat samaa sontaa kuukaudesta toiseen.

        Eikö teitä miellytä totuudellisuuteen pyrkiminen? Haluatteko te itse elää valheessa?
        Muuten en voi ymmärtää outoa kommenttianne.


      • ei edellinen mutta
        Jos ollaan rehellisi kirjoitti:

        Eikö teitä miellytä totuudellisuuteen pyrkiminen? Haluatteko te itse elää valheessa?
        Muuten en voi ymmärtää outoa kommenttianne.

        Olen samaa mieltä edellisen kanssa, sun kettuilu ei kiinnosta ketään, mitä jos menisit terapiaan.


    • Mediamaisteri

      LIberaali kirkko on alkanut tulkitsemaan Jumalan Sanaa ja siis näin hylännyt rakkauden kaksoiskäskyn käytännössä.

      Mihin tulkitsijat sitten kirkon piirissä päätyvät, niin se riippuu yhteiskunnan trendeistä. Nykyajan päätrendi ja kirkon pääasia on homoseksuaalisuuden hyväksymisen pakkosyöttö ihmisille. Tärkeintä tässä on kirkon liberaalien mukaan, että tulkitaan homoseksuaalinen himojen tyydyttäminen synnittömäksi toiminnaksi.

      Miten tämä tulkinta rakennetaan?

      Tässä kohdin kannattaa lukea pappien viestejä, jotka liittyvät homoseksuaalisuuteen, mutta pääkeino on että jätetään huomiotta Raamatun jakeita. Tätä taktiikkaa käyttää myös Jehovan todistajat. Toinen - myös Jehovan todistajien käyttämä keino on muuttuu tulkintojen kautta jakeen sisältöä. Se mitä Jumala on kirjoituttanut Raamattuun, niin tätä ei huomioidakaan sellaisenaan, vaan tulkitaan sen sisältö ihmisjärkeä hyväksikäyttäen toisenlaiseksi. Esitetään siis paholaisen keksimä kysymys "Onko Jumalan todella sanonut?" ja sitten annetaan se oma versio.

      Jos haluaa saada tuntumaa miten tämä tulkintavääristymä rakentuu, niin kannattaa kuunnella Leena Huovisen ja Leif Nummelan keskustellua homoseksuaalisuuteen liitttyen. Siinä Leena Huovinen antaa hyvän näytteen miten se itsekeksitty tulkinta voidaan toteuttaa. Myös Irja Askola ja Kari Mäkinen tarjoilee hyviä ototksia omanlaisistaan tulkinnoista.

      Edelleen kirkon piirissä vältetään koko synti-käsitettä. Synti, mikä kauheimmin vaikuttaa tänäänkin ihmiskunnassa, pyritäänkin unohtamaan kirkon sanavarastosta pois. Siitä ei tule puhua. Antti-pappi ja muutkin papit voisivat antaa hyviä näytteitä myös tästä miten synti eliminoidaan kristinuskon piiristä pois ihmisjärjen voimin.

      Kaikenkaikkiaan kirkon liberaalien tarkoitus on eliminoida Jumala pois ihmisten ajatuksista ja kirkon piiristä noin käytännön tasolla. Ja vallan ottavat nämä liberaalit kirkon vaikuttajat ja tietenkin tähän kuvioon kuuluu myös, että aidot Jeesukseen uskovat tulisi elimoida pois kirkon piiristä ja tämä prosessihan on nyt käynnissä.

      • hanki elämä

        Sun trollaus ei kiinnosta ketään, hanki elämä peräkamarilässyttäjä.


      • Sun Mollaus Trollaus
        hanki elämä kirjoitti:

        Sun trollaus ei kiinnosta ketään, hanki elämä peräkamarilässyttäjä.

        Oletko naispappi vai muuten vaan päästäsi liberaali?


    • Vastuullisuutta!

      Meidän tulee kysyä nyt itseltämme ja toinen toiseltamme, olemmeko me tehneet kaiken voitavamme syntihyväksynnän lisäämiseksi seurakunnissamme? Emmehän me voi mitään muutakaan tehdä, jos me toteutamme Kristuksen opetusta ja rakastamme kaikkia lähimmäisiämme.

      Lutherin uskovaisena on varmasti aivan helppoa olla välinpitämätön, mutta kristityn elämä on paljon vastuullisempaa!

    • Arto T

      Liberaaliteologien tavoite on ilmeisesti johtaa kääntymättömät ihmiset hyvillä ja turvallisilla mielillä kadotukseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe