onkos netissä joku sellainen paikka josta saisi tulostettua noita kuvia? itse en ainakaan löydä, puheterapia alkaa vasta noin 2kk päästä..
PCS-kuvat +PIKTOT
3
2407
Vastaukset
- lto
Eipä taida kuvia löytyä netistä. Työskentelen päiväkodissa ja ryhmässämme on käytössä erilaiset kuvat, eniten juuri pcs-kuvia. Kuvat on saatu alueen kiertäviltä erityislastentarhanopettajilta, jotka puolestaan tulostavat niitä ( kalliin?) ohjelman kautta.
Joka tapauksessa voit halutessasi alkaa käyttämään mitä tahansa sopivilta tuntuvia kuvia. Voit leikata niitä lehdistä, postikorteista, tulostaa netin kuvapankeista ja vaikkapa piirtää itse. Jos tarvitset esim. ihan päiväjärjestykseen kuvia, niin ota mikä tahansa selkeältä tuntuva kuva esim. aamupalasta tai sehän voi olla vaikkapa puuropaketista leikattu tuttu kuvio, jos lapsesi syö puuroa aina aamuisin jne. Microsoftin sivuilla (olikohan se web galleryn nimellä) on myös paljon, paljon kuvia ja niitä voi myös hakea ihan hakusanalla. Kaikki valokuvatkin ovat ihan hyviä, esim. jos lapsesi käy päiväkotia niin nappaa siitä (talosta) kuva ja käytä sitä aina päiväkotiin lähtiessäsi. Käytössä olevien kuvien ei siis tarvitse olla minkään hienon, kalliin ohjelman "oikeita" kuvia, vaan pääasia on, että lapsesi oppii yhdistämään ne johonkin tilanteeseen. Näin hänen on helpompi ymmärtää juuri esimerkiksi siirtymätilanteita.
Hienoa, että olet vanhempana kiinnostunut kuvien käytöstä! Työssäni olen oppinut, että kuvat auttavat ja tukevat kielen kehitystä ihan kaikilla lapsilla. - Teija
Moi!
Kuvia todellakin voi käyttää ihan mitä vain mikä sattuu sopimaan juuri sinun lapsellesi. Olen itsekin etsiskellyt pcs- ja pictokuvia ja niitä on vaikee löytää, mutta jotain sentään olen löytänyt esim. www.papunet.net ja viittomakuvia www.paajarvenky.fi
Tämä viesti on ehkä vähän myöhässä,mutta parempi kai myöhään kun ei milloinkaan. Toivottavasti olet jo saanut apua, mutta jos ei niin toivottavasti täst olis edes vähäsen. - sr
Papunet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078