PCS-kuvat +PIKTOT

aikku

onkos netissä joku sellainen paikka josta saisi tulostettua noita kuvia? itse en ainakaan löydä, puheterapia alkaa vasta noin 2kk päästä..

3

2380

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lto

Eipä taida kuvia löytyä netistä. Työskentelen päiväkodissa ja ryhmässämme on käytössä erilaiset kuvat, eniten juuri pcs-kuvia. Kuvat on saatu alueen kiertäviltä erityislastentarhanopettajilta, jotka puolestaan tulostavat niitä ( kalliin?) ohjelman kautta.
      Joka tapauksessa voit halutessasi alkaa käyttämään mitä tahansa sopivilta tuntuvia kuvia. Voit leikata niitä lehdistä, postikorteista, tulostaa netin kuvapankeista ja vaikkapa piirtää itse. Jos tarvitset esim. ihan päiväjärjestykseen kuvia, niin ota mikä tahansa selkeältä tuntuva kuva esim. aamupalasta tai sehän voi olla vaikkapa puuropaketista leikattu tuttu kuvio, jos lapsesi syö puuroa aina aamuisin jne. Microsoftin sivuilla (olikohan se web galleryn nimellä) on myös paljon, paljon kuvia ja niitä voi myös hakea ihan hakusanalla. Kaikki valokuvatkin ovat ihan hyviä, esim. jos lapsesi käy päiväkotia niin nappaa siitä (talosta) kuva ja käytä sitä aina päiväkotiin lähtiessäsi. Käytössä olevien kuvien ei siis tarvitse olla minkään hienon, kalliin ohjelman "oikeita" kuvia, vaan pääasia on, että lapsesi oppii yhdistämään ne johonkin tilanteeseen. Näin hänen on helpompi ymmärtää juuri esimerkiksi siirtymätilanteita.
      Hienoa, että olet vanhempana kiinnostunut kuvien käytöstä! Työssäni olen oppinut, että kuvat auttavat ja tukevat kielen kehitystä ihan kaikilla lapsilla.

• Teija

Moi!
      Kuvia todellakin voi käyttää ihan mitä vain mikä sattuu sopimaan juuri sinun lapsellesi. Olen itsekin etsiskellyt pcs- ja pictokuvia ja niitä on vaikee löytää, mutta jotain sentään olen löytänyt esim. www.papunet.net ja viittomakuvia www.paajarvenky.fi
      Tämä viesti on ehkä vähän myöhässä,mutta parempi kai myöhään kun ei milloinkaan. Toivottavasti olet jo saanut apua, mutta jos ei niin toivottavasti täst olis edes vähäsen.

• sr

Papunet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      67
      6093
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      132
      5435
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      456
      3352
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      109
      1727
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      374
      1259
    6. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      31
      1137
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      67
      1071
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      956
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      922
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      889
    Aihe