Jumalan hylkäämä ihminen

mietiskelijä

Mikä on teidän näkemyksenne siitä, miten Jumala hylkää ihmisen?
Onko ihminen siitä välttämättä itse tietoinen?
Mitä kaikkia tuntomerkkejä voisi olla, jotta voi päätellä,
onko Jumala hylännyt jonkun?

35

2152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellari...

Voi olla että tuollainen henkilö on täysin uskonasioiden rienaaja tai sitten täysin välinpitämätön uskonasioille. Hän voi olla ihan hyvä ja mukiinmenevä kansalainen. Ei sitä välttämättä ulkopuolinen voi tietää: asia on ihmisen ja Jumalan välinen asia.

• Lightning Star

Erossa voi olla Jumalasta, ettei tunne Häntä ja Hänen tahtoaan, tekee tekoja ihmisen tahtotilan mukaan.

Jumalan hylkäämä? Täytyy myöntää, että sellaista arvioita en voisi tehdä... koen, ettei minulla ei ole valtaa sellaiseen tuomioon, en ole sydänten tutkija.

• Eihän Jumala ketään hylkää vaan ihminen hylkää Jumalan!

• Anonyymi
        pakis__ kirjoitti:

Eihän Jumala ketään hylkää vaan ihminen hylkää Jumalan!

Nimenomaan näin. Siitä huolimatta Jumala lähestyy rakkaudessaan yhä uudelleen.

Armon aika ei kuitenkaan ole loputon. Raamatun mukaan Jumala kutsuu ihmistä kaksi tai kolme kertaa elämän aikana. Paavali kehottaa: "Jos te tänä päivänä kuulette Hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne. "

Ihminen on kovin kärkäs tuomitsemaan tavalla tai toisella epäonnistuneet Jumalan hylkäämiksi. Mutta Jumala lähestyy juuri niitä, joilla ei ihmisten mielestä ole toivoa.

Sen vuoksi Jeesus muistutti: älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Ihminen näkee ulkokuoren, mutta Herra katsoo sydämeen.

• Irti!

Jumala roikkuu kuin takiainen. Päästäis jo irti.
      Ärsyttää tuollainen läheisriippuvainen turhake.

• Uskouskovainen

Aivan oikein joku kirjoitti: Ihminen hylkää Jumalan. Naapurini sanoo olevansa uskovainen ja lutherilaishelluntalainen, mutta kun rahat loppuivat ja rakennus on keskeneräinen eikä Jumala lähettänyt heille rahaa saada taloa valmiiksi, käyvät he vain silloin kirkoissa, kun on ruokaa ja kahvia pullineen tarjolla. Päivittäin he pyytävät Jumalalta rahaa eivätkä osaa olla kiitollisia saamastaan hyvästä.

• hynbm

Jumala vihaa hylkäämistä mutta kyllä Jumalakin voi hyljätä hyvästä syystä.

Room 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
      1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
      1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
      1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
      1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

Hyljännyt saastaisuuteen ei kuitenkaan tarkoita "hyljännyt iankkisesti". Heillä on mahdollisuus tehdä parannus ja tulla uskoon ja parantua.

• VaivanenKaikkiKokee

Silloin tietää olevansa Jumaslan hylkäämä kun Jumala on kääntänyt selkänsä ihmiselle. ei esim. vastaa rukouksiin, ei pihaustakaan, vaikka saisit itkupotkuraivareita, huutaisit, käskyttäisit Jumalaa, että nyt sä hei autat mua! Se on sun tehtäväs! Palvella mua!

Kun ihminen kokee tyhjyyden sisällään. Tällainen henkilö kyllä itse ymmärtää syyt miksi Jumala on jättänyt hänet oman onnensa nojaan. Tätähän Jumalan hylkäämä on itse halunnutkin: on poikennut Jumalan sanasta eli itse ensin hylännyt Jumalan, tehnyt tietoisesti sellaista minkä on tietänyt vääräksi, esim. kääntynyt vieraiden jumalien puoleen. Esimerkkinä okkultismi, horoskoopit, ennustelut (myös väärät profetiat), harhaopit, muu noituus.

On itse alkanut elää Jumalan sanan vastaista, jumalatonta elämää.

Jumala ei jaa huonetta riivaajien kanssa, eikä ihmisen kanssa joka ei pidä Häntä Jumalanaan vaan jonkinlaisena varajumalana, poliklinikkana jonne suoraan kävellä vastaanotolle silloin, jos ei muutoin itse, synteineen pärjää. Jos Jumala on nähnyt, että tuo ihminen ei avun saatuaan tee parannusta, silloin on jo sulkeutunut poliklinikka tältä ihmiseltä.

Kirjoitan kovasta kokemuksestani. Maksoin niin kovan hinnan, etten ole vieläkään antanut itselleni anteeksi. Näillä, yliluonnollisilla asioilla ei pidä leikkiä.

Toisaalta katson rangaistuksen joissain kohdin olleen liian kova. Sillä ihminenkin tekee tyhmyyksiä silkan syyn ja seurauksen lain mukaisesti. Jonka mukaan esim. jatkuvasti vaikeuksia, yksinäisyyttä ja jopa epätoivoa kokeva lopulta uupuu ja saattaa sitten tehdä erehdyksensä. Emämunauksensa.

Jos / kun Jumala lopulta kääntää kasvonsa puoleemme ja antaa avun, on se järisyttävä hetki. Tietää kovalta, myrskyävältä mereltä uineensa rantaan.

Tätä apua ei pidä unohtaa, vaan ymmärtää, että sieltä Se nytkin katsoo suoraan kohti. Jumala Valtaistuimeltaan. "Minustako puhut?" "Juu..."

Tällainen tietoisuus saa parhaimmillaan aikaan jatkuvan herätyksen tilan. Ei mitään hellarioppia, "että herätykset pitää jättää kauas taakse, hukuttaa kasteenhautaan ja jatkaa siitä eteenpäin". Tällainen oppi, väärä luulo ja usko pettää.

Ihmisen / kristityn tulee olla jatkuvassa herätyksentilassa, ei yhtään karata siitä jonnekin kevytmielisten omavanhurskautusten ja luulopyhitysten tielle.

Siinä herätyksentilassa on Isä Herrana / Jeesus Ristillä / Pyhä Henki jatkuvan, Kristuksen lahjavanhurskautuksen ja helluntain jakajana.

"Sillä maistanut, kokenut olen,
      siksi tiedän: tosi se on!"
      .

• capiche

"Silloin tietää olevansa Jumaslan hylkäämä kun Jumala on kääntänyt selkänsä ihmiselle. ei esim. vastaa rukouksiin, ei pihaustakaan, vaikka saisit itkupotkuraivareita, huutaisit, käskyttäisit Jumalaa, että nyt sä hei autat mua! Se on sun tehtäväs! Palvella mua! "

Ei, vaan siitä tietää, että on hengellisesti - ja ehkä ihmisenäkin - lapsen tasolla. Aikuiset tietävät, että usko ei riipu rukousvastauksista ja tunteista.

• Henki.kuin.kellarissa
        capiche kirjoitti:

"Silloin tietää olevansa Jumaslan hylkäämä kun Jumala on kääntänyt selkänsä ihmiselle. ei esim. vastaa rukouksiin, ei pihaustakaan, vaikka saisit itkupotkuraivareita, huutaisit, käskyttäisit Jumalaa, että nyt sä hei autat mua! Se on sun tehtäväs! Palvella mua! "

Ei, vaan siitä tietää, että on hengellisesti - ja ehkä ihmisenäkin - lapsen tasolla. Aikuiset tietävät, että usko ei riipu rukousvastauksista ja tunteista.

En ole edellä sellaista väittänytkään.

Kun uskovasta poistuu Pyhä Henki, on se aika kolkko kokemus. Hengellisesti aikuinen huomaa, että nyt on tapahtunut jotain elämää ja kuolemaa suurempaa, eikä uskottele itselleen muuta.

• Jobinpostia

Ps.16:10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.

• niin.pä-niin

Siinä on perustelut, että miksi näin, eli tuo vanhurskautus ja miksi vanhurskautetaan, sitä aina sopii miettiä. Vanhurskautetaanko siksi, että joku papinretale on pessyt pään ja siinä omat samanmieliset sitten ovat päätelleet jotain ja ikäänkuin lukeneet sen ylle autuaana sakramentin nimen, johon sidotaan ihmiset muotokirkollisiiin määreisiin.

Jaa-a pitääpä lähteä emäntä hakemaan hapatehelluntaikirkosta, mitähän ihmisen mielipidettä siellä on mieliin syötetty, mene ja tiedä. Kohtahan sen kuulen.

• kirjoitukset.kertovat

Kirjoitetun sanan takaa voisi miettiä Jumalan mielipidettä.
      En tunne teitä, te "laittomuuden" ja viittaa tekoihin, ihmisen omiin tekoihinsa.

Eli on valittu se oma tie ja päämäärä, eikä haluta olla samanmielisiä käsitteeseen "rakkaus" Hengellisen ilmaisun kanssa.

Rakkauden Jumala määrittelee elämäksi, jossa on iankaikkisen elämän armolahja.
      Näkisin, että jostain tuosta pitää lähteä etsimään lähdettä.
      Pyhä Henkihän kirkastaa Kristusta - ja sen kautta näkyy meidän valinnat ja Hänessä on elämä. Hänen ulkopuolellaan ei ole elämää.

Siitäpä voitte riipiä kirjoituksista sisältöä, sillä ilman kirjoitusten sisältöä ihminen on hukassa, eli eksyksissä.

• PaxPäx

Usein ajatellaan, että kaikki ne joilla on vaikeuksia johtuu etteivät ole uskossa ja uskovaisuus on ratkaisu kaikkeen. Näin ei ole kuitenkaan läheskään aina. Myös uskovaisia on joiden elämä on yhtä kärsimystä ja taistelua päivästä toiseen. Toki on uskovaisten eliittiä esim. helluntaiseurakunnissa joilla on ne hienot autot, rivitalo-asunnot, saldoa kivasti pankkitilillä. Ne on näkyvästi selittämässä
      miten helppoa on olla uskovainen. Onnellisessa parisuhteessa olevat tuomitsee sinkun uskovaisen
      nais/miesseuralaiset. Helppo se on tuomita kun on itsellä kaikki hyvin. Välillä kyllä mieleen tulee mitäpä jos nuo eliittiuskovaiset joutuisivat joskus tuon vaikeassa asemassa uskovaisen tilanteeseen mitäpä tekisivät....onko enää pelkkä rukoilu ja halleluuja huutaminen ratkaisu kaikkeen vai tarttisko jotain muutakin tehdä.

Ainakin sellainen ihminen kokee olevansa Jumalan hylkäämä. Kenen elämä on päivästä toiseen taistelua taloudellisesta pärjäämisestä kuin muistakin. Tämä voi osua uskovaisenkin kohdalle. Siinä missä toisen elämää ei vaivaa taloudelliset murheet eikä mitkään kurjuutus toimet joita hallituksesta koko ajan määrätään. Toiset usein ne joiden elämä menee hyvin painostaa pakko tehdä sitä ja tätä jne.

Itse taas näen myös elämän lopettamisen vaihtoehtona ei kenenkään pidä joutua elämään elämää joka on pelkkää taistelua On paljon epätasa-arvoa eliitti uskovaisen ja sellaisen kesken kenellä ei mene niin hyvin.

• Anonyymi

Jumala otti henkeni pois. Olen sen ansainnut. Tämä kolkkous mitä tunnen on järisyttävää. En ihmettele miksi jotkut ovat kääntyneet ns. Varajumalien puoleen, ei ole mitään niin ihanaa kuin elää hengessä, pyhässä hengessä jonka Jumala on luoduilleen antanut. Ei yksinään patsas ei mikään juu anna sitä minkä itse Jumala on meille antanut. Tai siis teille, teillä on henki. Minulla ei. Keuhkot ne ilmaa ottaa vaan Jumalan yhteys ja henki kaikonnut on.

Älkää ikinä leikkikö asialla. Tämä on hirveää. Teille on annettu henki, älkää koskaan kääntykö Jumalasta pois. Mikä tahansa teidän tilanne on, pitäkäkää kiinni. Hyljätkää kaikki Jumalan vastainen. Hyljätkää. Etsikää Jumala ja eläkää siinä voimassa ja puhtaudessa jota hän luoduilleen antaa. Hän rakastaa teitä. Hän on pyyteentö puhtautta.

En tiedä mitä teen, kestän tämän, mutta Jumalalla on suunnitelma. Ehkä minulla on vielä toivoa. Jumalalle on KAIKKI mahdollista.

En tiedä PITÄKÄÄ KIINNI JUMALASTA Jumalan viha on tosi. Ei leikin asia.

Jos olisin tämän ymmärtänyt, eläisin nytkin ilossa ja unessa. Mutta, Eikö kaikki ole kohtaloa. Ehkä tämä oli minun. En voi kuin hyväksyä Jumalan päätöksen.

Haluaisin kirjoittaa koko tarinan, mutta tämä on liian ihmeellistä. Jumala on olemassa ja sitä ei muuta mikään.

• Jos ihminen on tahallaan tottelematon ja jopa rienaa Pyhää Henkeä, niin voi tulla peruuttamaton paatumus. Usein kuitenkin on seurauksena on pitkä kuiva kausi ja Jumala ei anna mitään vastakaikua ja merkkiä. On täydellinen erämaa. En usko että Jumala on sinut hylännyt lopullisesti. Somessa kirjoittelee yksi henkilö ja on tuonut esille tilaansa melkein kymmenen vuotta. On ollut joskus uskossa, mutta pilkannut Jumalaa ja kirjoittelee nytv täynnä vihaa katkeruutta. Hänellä on äärettömän paha olla ja hän rienaa, kiroilee ja ylistää jopa saatananaa. On pyytänyt alussa rukousapua mutta Jumala ei ilmesty. Tulee kyllä hänen kohdalla ajatus että onko Jumala hänet jättänyt. Yleensä sanotaan että täydellisesti Jumalan hylkäämä ei edes ajattele uskonasioita ja Jumalaa. Voiko sitten olla niin että tietää että armon ovi on sulkeutunut. On itselläni oli tällainen kausi muutaman viikon nuorena kun luulin tehneeni synnin, jota ei saa anteeksi.

• Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

Jos ihminen on tahallaan tottelematon ja jopa rienaa Pyhää Henkeä, niin voi tulla peruuttamaton paatumus. Usein kuitenkin on seurauksena on pitkä kuiva kausi ja Jumala ei anna mitään vastakaikua ja merkkiä. On täydellinen erämaa. En usko että Jumala on sinut hylännyt lopullisesti. Somessa kirjoittelee yksi henkilö ja on tuonut esille tilaansa melkein kymmenen vuotta. On ollut joskus uskossa, mutta pilkannut Jumalaa ja kirjoittelee nytv täynnä vihaa katkeruutta. Hänellä on äärettömän paha olla ja hän rienaa, kiroilee ja ylistää jopa saatananaa. On pyytänyt alussa rukousapua mutta Jumala ei ilmesty. Tulee kyllä hänen kohdalla ajatus että onko Jumala hänet jättänyt. Yleensä sanotaan että täydellisesti Jumalan hylkäämä ei edes ajattele uskonasioita ja Jumalaa. Voiko sitten olla niin että tietää että armon ovi on sulkeutunut. On itselläni oli tällainen kausi muutaman viikon nuorena kun luulin tehneeni synnin, jota ei saa anteeksi.

Erämaassa voi olla, ja jopa pimeydessä, mutta Jumala ei ole hylännyt.
        Jos Jumala ja Hänen armonsa Sana kiinnostaa, Jumala ei ole hylännyt.
        Uskonelämä ei ole pelkkää auringonpaistetta ja linnunlaulua. Joskus sitä voi joutua jopa pimeään kosteaan vilpoiseen kaivoon. Mutta Jumala nostaa sieltäkin niin kuin Hän nosti Joosefinkin.
        https://www.youtube.com/watch?v=KvLOSYD68U8

• Anonyymi

Jumala ei hylkää ketään, Jumalan hylkäämää ihmistä ei ole olemassakaan, saati, että hänet voisi tunnistaa. IHMINEN HYLKÄÄ VAAN. Niinpä on Suomikin jopa seurakunnat täynnä yksinäisiä ihmisiä. Tässä on suuri parannuksen paikka kaikilla ikään ja asemaan katsomatta.

• Anonyymi

Jumala hylkäsi Saulin. Hän sanoi: "Minä olen hyljännyt hänet, niin ettei hän enää saa olla Israelin kuninkaana" (1 Sam. 16:1). Samoin Jumlala hylkäsi faaraon Mooseksen aikana.

On tietenkin selvää, että ensin ihmisen täytyy itse hyljätä Jumala ja kieltäytyä tottelemasta häntä. Mutta tarpeeksi paljon kun paaduttaa sydäntään, saattaa paatua niin, että joutuu Jumalan hylkäämäksi.

• Anonyymi

Ei Jumala hylkää ketään, Hän oli Kristuksessa ja sovittu maailman itsensä kanssa. Elämme Uuden Liiton aikaa, jonka perustus on Kristus, kaikkien syntisten Vapahtaja.

• Anonyymi

Pääsevätkö kaikki siis taivaaseen?

• Anonyymi kirjoitti:

Pääsevätkö kaikki siis taivaaseen?

Ei. Jumalan sanan mukkaan se tie on lavea joka johtaa kadotukseen ja kaita joka vie taivaaseen. Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. jumala kutsuu, mutta ihminen kieltää.

• Anonyymi

Mikä on se synti, josta Kristus on ihmiset vapauttanut?

• Anonyymi

Vaikka me olisimme uskottomat, PYSYY KUITENKIN HÄN USKOLLISENA.

• Anonyymi

SILLÄ ITSEÄNSÄ KIELTÄÄ HÄN EI SAATA. Ihminen pettää vaan.

• Anonyymi

Sanotte että Jumala päättää hylkäämisen. Kyllä voi hell.srk päämiehet heittää uskovan saatanan haltuun.. Minulle kävi koko seurakunnan edessä niin, kun halusin erota seurakunnasta mieheni mukana. En ollut tehnyt mitään tietoista syntiä jota ei anteeksi voi saada. Mieheni synneistä en vastaa. Uskoani en ollut enkä ole hyljännyt.
      Täällä vain vuosikymmenet olen taistellut niin yksin, haluaisin, että saisin olla Jumalan lapsi niinkuin muutkin. Olenko hänen hylkäämänsä kun minut saatanan haltuun julistettiin ja luvattiin hänelle? Ongelmaa ja ahdistusta on sitten riittänyt. Elämä on koetellut enkä koe ansainneen sitä, elin puhdasta elämää.

• Anonyymi

Ymmärrän, että Jumalan hylkääminen on epäusko. Kieltäö Jumalan olemassa olon.

Jumalansanan hylkääminen niin onko se sama asia?
      Minä ymmärtäisin että ei ole. Ajoittain uskivainenkin on tottelematon Jumalansanalle. Omatunto kyllä sitten muistuttaa tästä jos ei ole ihan paatunut.

Mutta uskon niin, että katuvalle annetaan synnit anteeksi ja kolkuttavalle avataan.
      Aina on armovirrat avoimina ja tulla Jumalan luo.

• Anonyymi

Ymmärrän, että Jumalan hylkääminen on epäusko. Kieltäö Jumalan olemassa olon.

Jumalansanan hylkääminen niin onko se sama asia?
      Minä ymmärtäisin että ei ole. Ajoittain uskivainenkin on tottelematon Jumalansanalle. Omatunto kyllä sitten muistuttaa tästä jos ei ole ihan paatunut.

Mutta uskon niin, että katuvalle annetaan synnit anteeksi ja kolkuttavalle avataan.
      Aina on armovirrat avoimina ja tulla Jumalan luo.

• Anonyymi

Fiktiivisen jumaluuden, joita on lukemattomia, hylätyksi tuleminenkin on fiktiiviä, mutta se on monien fundiksien käyttämää aivan erityisen rakaa henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä toisiin, joka puolestaan ei ole fiktiiviä.

Tämän seurauksena on ihmisten raa-asti hengellisessä narsisimi-megalomaniassaan harjoittamana syntyviä henkisesti pahoin hajalle revittyjä yksilöitä.

• Anonyymi

Valitettavasti .Narsistisesti pahoin häiriytyneet haluavat saada valtaa muihin ihmisiin. Siksi on koeteltava/ kritisoitava kaikki vallassolijat, kuten Paavali kehoittaa. " Suosittelen tervettä epäilystä".

• Anonyymi

Valitettavasti .Narsistisesti pahoin häiriytyneet haluavat saada valtaa muihin ihmisiin. Siksi on koeteltava/ kritisoitava kaikki vallassaolijat, kuten Paavali kehoittaa. " Suosittelen tervettä epäilystä".

• Anonyymi

Valitettavasti .Narsistisesti pahoin häiriytyneet haluavat saada valtaa muihin ihmisiin. Siksi on koeteltava/ kritisoitava kaikki vallassaolijat, kuten Paavali kehoittaa. " Suosittelen tervettä epäilystä".

• Anonyymi

En minäkään Jumalasta eroon halunnut enkä ollut epäuskoinen. Tilanteet, minusta riippumattomat, vaan ajoi SEURAKUNNASTA pois. En ajatellut saatanan haltuun mennä silti. Enpä sitten ole mihinkään seurakuntiin sen jälkeen mennyt, potkut olivat sen verran kovat.

• Anonyymi

Tulin eilen katsoneeksi David Pawsonin puhevideon siitä, miten Jumala oman tahtonsa mukaan armahtaa, kenet armahtaa ja vastaavasti paaduttaa, kenet paaduttaa. Ihmisen on turhaa "kiuukutella" Jumalalle Hänen oikeudenmukaisuudesta. Olemme syntisiä ja kaipaamme armoa tai ainakin oletamme armon aina kuuluvan. Se ei ole kuitenkaan itsestään selvää.

Ahdistuin puheesta (tai ainakin siitä, miten sen ymmärsin..ehkä en täysin oikein sitä ymmärtänyt), koska minullaon pitkä ajanjakso, jossa en ole saanut hengellistä elämääni käyntiin tavalla, jolla tiedän, että sen pitäisi toimia. Parannuksenteko esim. joistakin synneistä ei ole onnistunut vastoin kaikkea ymmärrystäni.

Nytkö Jumala on minua paaduttamassa enkä voi kuin voimattomana todeta asioiden luisua ulottumattomiin...eikö armo kuul minulle. Enkö löydä enää uskoa, mikä minulla on joskus ollut.

Pawson täsmensi kuitenkin asiaa..Jumala seuraa, mihin pyrimme ja mitä haluamme. Jos haluamme kulkea omia teitämme, niin Jumala "auttaa" meitä valitsemallamme tiellä..ei Hän tietyn ajan, minkä Hän näkee elämässämme, jälkeen estele meitä erkaantumasta itsestämme. Puhe tuntui todella julmalta, epäraamatulliselta, pahalta, mahdottomalta käsittää ja hyväksyä..

Minulle tuli kirjaimellisesti hätä sieluni tilanteesta. Tarvitsen Jumalaa ja haluan päästä lujaan sekä läheiseen yhteyteen Hänen kanssaan Jeesuksessa Kristuksessa. Uskon ja toivon sydämestäni, että tämä säikäytys oli Jumalan tarkoittama. Minun tulee huutaa Jumalan puoleen armoa, mikä ei todellakaan ole itsestäänselvyys. En ehkä ole paatumassa, koska haluan Jumalan/Jeesuksen Kristuksen yhteyteen.

Jumala koettelee uskoamme; olemmeko todella uskossa ja haluammeko sydämestämme seurata Jeesusta ilman omia ehtoja? Uskon armon kuuluvan itsellenikin...vain armosta ja tietysti Jeesuksen Kristuksen kautta. Ei Jumala mielivaltaisesti ihmistä paaduta. Ihminen syntiä tekemällä ja väljähtyneellä uskollaan saa Jumalan vakuuttuneeksi, että ihminen on tiensä valinnut ja antaa syntisen tulla syntisemmäksi, "saastunut saastukoon enemmän". Omat valintamme saavat Jumalan paaduttamaan itsemme. Kuitenkin halu parannukseen ja avunhuuto, armon huuto Jumalan puoleen voi kääntää ja uskon sen myös kääntävän Jumalan mielen ja voi puhdistaa ja uudistaa minutkin ja muut vastaavassa tilanteessa olevat. Armo annetaan vielä meille. Se on armoa ja siksi se ei ole itsestäänselvä "oikeus" meille. Tuomio on meille oikeudenmukaista. Jumala on kuitenkin armollinen Jumala, minkä näemme Kristuksessa ja Hänen ristinkuolemassaan. Mennään Jumalan eteen armoa pyytämään Jeesuksen veren kautta! Jumalan valo ja rakkaus kohtaa vielä meitäkin, jos Hänen puoleensa sydämestämme pyrimme..nöyrinä syntisinä, katuvina.

• Anonyymi

Lisäyksenä toivon itselleni esirukousta, Jumalan armoa ja johdatusta. Myös muille, jotka pelkäävät Jumalan heidät hyljänneen, vaikka se olisi vain heidän vääriä luuloja ja sielunvihollisen hyökkäyksiä tms.
        Toivon jonkun kypsän uskovan antavan tässä vaikka hieman opetusta. Jos ja kun mahdollinen opetus olisi rakkaudetonta, epäilen, mahtaisiko se olla Jumalan tahdon mukaista. Varoituksen sanoja varmaan tarvitsemme, mutta me ihmiset emme ole toistemme tuomareita ja siksi ihmisten tuomioita ei varmaan tarvita särkyneille ihmisille!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2267
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1146
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1036
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1025
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      13
      918
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      50
      856
    Aihe