Valehtelu ja valkoiset valheet

Raippari

Valehteletteko koskaan? Minä en! Juurihan valehtelin sinulle, joten kyllä. Valehtelen aina riippuen tilanteesta. Mutta milloin valehtelen? Valehtelen varmaan useiten vanhemmille ja itselleni. Mutta joskus saatan myös valehdella tilanteesta riippuen.
Kuka sanoo rehellisesti runkkaavansa? Kuka sanoo rehellisesti, että tuhlasi rahansa johonkin vanhempien mielestä turhaan? Tuollaisia valheita siis minä käytän, mutta en käytä paljoa valkoisia valheita.

"Olenko hyvän näköinen?".
"Anteeksi, mutta mielestäni et älä pahoita mieltäsi"

"Mitä pidät uusista hiuksistani."
"Olet kyllä kaunis ja sillai, mutta en oikein pidä niistä. Olen pahoillani."

"Sopiiko tämä mulle?"
"Anteeksi, mutta ei"

Yritän olla kohtelias ja sanoa asian mahdollisimman kiltisti. En halua pahoittaa kenenkään mieltänsä. Oikeastaan näissä asioissa en melkein koskaan valehtele. En halua valehdella siitä, että joku olisi laiha, vaikka ei ole. Minäkin myönnän itsellenil, että olen ruma idiootti! Se on totuus, ei siitä kannata valehdella. Vaikeasti itsellensä myönnettävempiä asioita ovat sp-taudit, jokin niin läheltä onnistuminen -tilanne. Mutta vaikeinta on myöntää se ,että on ihastunut johonkin, johon ei ole mitään mahdollisuuksia tai että ihastus meni ohitse.

Valheet ovat tietyissä "selviytymis/nolous" tilanteissa ihan hyviä , mutta muistakaa, että rehellisyys palkitaan. :) Sano mitä ajattelet, älä sitä mitä muut haluavat sinun sanovan. Tämä tietenkin riippu tilanteesta, tällekkin rajansa. Jotkut asiat voi vain pitää omana tietonaan.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten juttusi aina kääntyvät sukupuolitauteihin?

Vältän valehtelua, jätän ennemmin kertomatta jotain. Paitsi joskus kohteliaisuus syistä saatan liioitella jonkin jutun hyvyyttä, mutta suomalaisethan aina vähättelevät itseään. Eniten kai valehtelen itselleni.... Ja sitten nämä tilanteet, että kuulumisia kysyttäessä vastaan aina "Ihan hyvin" automaattisesti, vaikka menisikin huonosti. Se rasittaa.

Ruma idiootti? Sinäkin? Tervetuloa kerhoon toveri!

• Raippari

Koska olen lukenut sukupuolitaudeista! Minulla jopa on kokemusta.. okei ehkä ette halua tiätää enempää! No oikeastaanhan ne ovat yleisiä sairauksia, joita kaikki eivät vain huomaa!

Kyllä, mitä muka odotit?

• Raippari kirjoitti:

Koska olen lukenut sukupuolitaudeista! Minulla jopa on kokemusta.. okei ehkä ette halua tiätää enempää! No oikeastaanhan ne ovat yleisiä sairauksia, joita kaikki eivät vain huomaa!

Kyllä, mitä muka odotit?

En halua todellakaan tietää enempää. Olet sentään armeliaampi kuin Trotski, kiitos siitä.

No että siellä ruudun toisella puolella olisi vähintään joku maailman lahja, kun lukee joitain varsin mielenkiintoisia haukkumanimiä....

• En valehtele koskaan ainoastaan annan kaikille mitä he haluavat kuulla jopa Suolistossa.

• En valehtele itselleni, enkä välttääkseni jonkun mielen pahoittamista (sehän tekisi kehuista merkityksettömiä, jos niitä saisi ilman syytä).
      En muutenkaan valehtele usein.

• Divineeri

Valehtelen vain harvoin. Ja vain tilanteessa jossa minua syytettäisiin tai herättäisin negatiivista huomiota jos puhun totta.

• Pyrin kertomaan totuuden, mutta välillä sitä sattuu valehtelemaan, eikä enää oikein osaa totuutta selittää sen jälkeen, vaikka haluaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      369
      4832
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      353
      2819
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2481
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      87
      2073
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      464
      1843
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1574
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1407
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1372
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1292
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1223
    Aihe