Raiskattiinko minut?

Miesvain

Voiko nainen ylipäätään raiskata miehen?

Olen onnellisessa avioliitossa elävä mies. Rakastan vaimoani ja hän minua. Seksielämämme on hyvää eikä mieleenikään tulisi olla jonkun toisen naisen kanssa. Tuskinpa vaimonikaan pettäisi minua.

Viime pikkujouluissa kuitenkin tapahtui jotain jota en olisi koskaan halunnut tapahtuvan. Luotamme vaimoni kanssa toisiimme täysin, eikä hänellä ollut mitään sitä vastaan että menisin työkavereideni kanssa juhlimaan. Olimmehan kumpikin käyneet ennenkin työpaikkojemme juhlissa.

Juhlat sujuivatkin ihan normaalisti, syötiin, juotiin (aika reippaasti) ja tanssittiin. Valomerkin jälkeen lähdettiin kimppataksilla kotiinpäin. Pikkuhiljaa porukka hupeni ja lopulta olin taksissa kahdestaan yhden naispuolisen työkaverini kanssa. Päästyämme hänen kotiovelleen hän pyysi minua saattamaan hänet kotiinsa, koska häntä kuulemma oli ahdisteltu joskus rappukäytävässä. Työkaveria ei jätetä -periaatteella suostuinkin sitten saattamaan hänet kotiovelleen. Hän pyysi minut sisään ja lupasi tarjota yhdet yömyssyt siitä hyvästä että olin tuonut hänet kotiin. Yritin ensin kieltäytyä, mutta kun hän edelleen piti päänsä niin suostuin. Hän tarjosi jotain kallista konjakkia ja siinä jutellessamme niitä sitten meni useampikin lasillinen. En yleensä juo väkeviä joten se humahti päähäni ja loppuyön tapahtumista minulla on vain hataria epätodentuntuisia muistikuvia. Luulen että harrastimme seksiä, mutta joka tapauksessa heräsin seuraava päivänä alasti hänen vierestään. Se päivä meni rokuliin helv...n moisessa kankkusessa ja morkkiksessa.

Kun vaimoni tiedusteli missä olin yön viettänyt, kerroin hänelle rehellisesti mitä oli tapahtunut. Riitahan siitä tietenkin tuli, mutta lopulta sain vaimoni uskomaan etten tehnyt sitä tahallani. Lupasin jopa mennä tekemään rikosilmoituksen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, mutta vaimoni oli sitä mieltä ettei kannata mennä nolaamaan itseään. Poliisit nauraisivat vain pihalle ja vaikka juttu otettaisiinkin tutkittavaksi niin tuo nainen voisi aina tehdä vastasyytteen ja lopulta minä olisin se joka olisi raiskauksesta syytettynä.

Vaimoni on antanut onneksi tapahtuman anteeksi, vaikka tuntuu siltä että jotain on sen jälkeen muuttunut. Kysäisi tuossa eilen aionko lähteä tänävuonna pikkujouluihin "pitämään hauskaa". En aio mennä, enkä enää mihinkään muihinkaan työpaikan juhliin. Miksi ihmisen pitää olla niin tyhmä ja mieleltään heikko?

25

12496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsa

Vittu mitä idiootteja maa päällänsä kantaa.

• huh huh

Älä lähettele tommosia vitsejä tällaselle palstalle. Joillakin on oikea hätä. Ei raiskaus ole leikin asia!!!!

• jasmin

Siis millä perusteella sinut olisi raiskattu...? Joitte itsenne humalaan ja harrastitte seksiä?? Jos et itsekään muista yöstä juuri mitään..? Ja vaimo antoi anteeksi ja KEHTAAT tulla vielä tänne itkemään,AUTS!!! HERÄÄ tähän maailmaan!! Pitäisikö juoda vähän vähemmän alkoholia, niin tuollaisia ei pääsisi käymään..??

• Puristi
        jasmin kirjoitti:

Siis millä perusteella sinut olisi raiskattu...? Joitte itsenne humalaan ja harrastitte seksiä?? Jos et itsekään muista yöstä juuri mitään..? Ja vaimo antoi anteeksi ja KEHTAAT tulla vielä tänne itkemään,AUTS!!! HERÄÄ tähän maailmaan!! Pitäisikö juoda vähän vähemmän alkoholia, niin tuollaisia ei pääsisi käymään..??

Nainen saattoi sinut avuttomaan tilaan alkoholia tarjoilemalla. Aivan selvä raiskaus tai seksuaalinen hyväksikäyttötapaus.

• pukki

Järkyttävää kun aikuisella miehellä ei pää kestä!

• käsittämätöntä

Sait pillua, kerroit vaimolle ja nyt istut kotona jalat ristissä. Todellinen urvelo! Taidat kuulua sarjaan: parempi tossun alla kuin taivas alla.

Ja sen päälle tulet tänne ja haet sääli pisteitä - MISTÄ?? OLE MIES!!!!

• Sepe

jos homma on tosiaan kuten sanot, niin sanoisin että sut huijattiin sänkyyn.

• Puristi

Määritelmän mukaan sinut epäilemättä raiskattiin. Nainen saattoi sinut tietoisesti sellaiseen tilaan, että voi käyttää sinua hyväksi. Lain mukaan häkki heilahtaa ilman muuta.

• Denise

Kyllä. Sinut raiskattiin, tai ainakin sinua käytettiin seksuaalisesti hyväksi. Nainen VOI ja PYSTYY raiskaamaan miehen, siinä missä mies naisen. Raiskaus tapahtuu vain hieman eri puitteissa, mutta siinä on kyse täysin samasta asiasta: vallasta ja hyväksikäytöstä. Nykyään tästä aiheesta on alettu puhumaan enemmän, eikä asia ole niin tabu. Suomen laki kyllä määrittelee miehen raiskauksen, mutta tässäkin asiassa on tasa-arvolla kirimistä.

Hyvä jos vaimosi uskoi kertomukesi, ikävä kyllä harvemmin näin käy. Suosittelen että käyt puhumassa asiasta esim. psykiatrille tai lääkärille. Tälläisiä asioita ei ole hyvä jättää hautumaan. Ja tottakai hyvä olisi jos puhuisit viranomaisille.. He eivät naura sinua ulos. Jos rikos on tosiaan tapahtunut, he ovat velvollisia sitä tutkimaan.

nimimerkillä Kokemusta on.

• Jaakko
        Denise kirjoitti:

Kyllä. Sinut raiskattiin, tai ainakin sinua käytettiin seksuaalisesti hyväksi. Nainen VOI ja PYSTYY raiskaamaan miehen, siinä missä mies naisen. Raiskaus tapahtuu vain hieman eri puitteissa, mutta siinä on kyse täysin samasta asiasta: vallasta ja hyväksikäytöstä. Nykyään tästä aiheesta on alettu puhumaan enemmän, eikä asia ole niin tabu. Suomen laki kyllä määrittelee miehen raiskauksen, mutta tässäkin asiassa on tasa-arvolla kirimistä.

Hyvä jos vaimosi uskoi kertomukesi, ikävä kyllä harvemmin näin käy. Suosittelen että käyt puhumassa asiasta esim. psykiatrille tai lääkärille. Tälläisiä asioita ei ole hyvä jättää hautumaan. Ja tottakai hyvä olisi jos puhuisit viranomaisille.. He eivät naura sinua ulos. Jos rikos on tosiaan tapahtunut, he ovat velvollisia sitä tutkimaan.

nimimerkillä Kokemusta on.

Maamme rikoslaista puuttuu naisen tekemä raiskaus. Lain mukaan raiskaaminen tarkoittaa sukuelimen tunkemista väkisin johonkin kehon onteloon. Koska naiselta puuttuu elin, jonka voisi tunkea sisään, hän ei Suomen lain mukaan voi olla raiskaaja.

Naisen voi tällä hetkellä tuomita ainoastaan seksuaaliseen toimintaan pakottamisesta.

Rikoslain 20. luku, 1 pykälä

• epicurist
        Jaakko kirjoitti:

Maamme rikoslaista puuttuu naisen tekemä raiskaus. Lain mukaan raiskaaminen tarkoittaa sukuelimen tunkemista väkisin johonkin kehon onteloon. Koska naiselta puuttuu elin, jonka voisi tunkea sisään, hän ei Suomen lain mukaan voi olla raiskaaja.

Naisen voi tällä hetkellä tuomita ainoastaan seksuaaliseen toimintaan pakottamisesta.

Rikoslain 20. luku, 1 pykälä

Jos rikoslain 20 lukua ruvetaan noin tulkitsemaan, niin se pikemminkin tarkoittaa, että naista ei voi raiskata. Naista ei voi pakottaa seksuaaliseen tunkeutumiseen toisen kehoon (sukupuoluyhteys), koska naisella ei ole millä tunkeutua.

Oikeammin sukupuoliyhteys on tapahtuma, jossa on sekä tunkeuduttava, että tunkeutuja. Näin sitä mielestäni oikeudessa tulkitaan. Siihen voi väkivallalla tai sen uhalla tai toisen puolustuskyvytöntä tilaa hyväksikäyttäen pakottaa sekä mies naisen tai nainen miehen, jolloin kyseessä on raiskaus tai sukupuoliyhteyteen pakottaminen.

Sukupuoliyhteyden määritelmä pitäisi tosiaan kirjoittaa uusiksi kyllä.

Rikoslaki löytyy Finlexistä (www.finlex.fi), vaikka hakusanalla rikoslaki.

• ozzie80

Usko vaimoasi. Kun hän kerran antoi anteeksi, niin eihän asiassa enää ole mitään ongelmaa.

• mirja

Kehtaatko vielä edes kysyä ett'ä raiskattiinko sinut?!AAARGH!Kuinka voit edes verrata tuota raiskaukseen.Joo mene vaan poliisiasemalle niin´saisivat nauraa sinulle, se olisi kaltaisellesi puupäälle ihan oikein!
      Itse vapaaehtoisesti olet kaiken tehnyt se on aivan selvää!Tiesit vaarat mitä saattaa seurata moisesta yöllisestä viinan läträämisestä!Muistin menetys ja sellainen mitä ei alunperin pitänytkään ehkä tapahtua eli vaimosi pettäminen!Oletko noin naiivi?Sinä itse teit sen mitä teit.On ala-arvoista moisessa tilanteessa edes harkita kanteen nostamista!Itse menit juomaan itsesi sellaiseen känniin ja menit sitten vielä kännipäissäsi painamaan työkaveria.Ei kuulosta kivalta, mutta se on totuus, jota ei olisi tapahtunut jos sinulla olisi moraalia tai selkärankaa ja päättelykykyä siitä että miten yksi asia voi johtaa toiseen.
      Päällisin puolin suhteenne saattaa olla jokseenkin kunnossa, mutta naisesi ei unohda!Vaakuta naisellesi että hän on maailman ihanin nainen niin sinulla saattaa olla jotakin toivoa, edellyttäen tietenkin että jätät toilaukset väliin ja otat vaimon seuraavilla kerroilla joukkoon ettei tarvitse mennä pukittelemaan työkaverin sänkyyn asti viinan lahjomana.Vaimosi ei sinuun taida enää luottaa samalla mittakaavalla kuin ennen ei hän muuten edes piikittelisi sinua ivallisilla kysymyksillä.Hän on ilmiselvästi katkera!Älä kuvittelekaan muuta.Varo vain, saatat jäädä yksin hyvinkin pian ja mielestäsi ehkä yllättäenkin, mutta naisesi ei todnäk ole päässyt asiasta yli.Olet oikeilla jäljillä kun arvaat että "aivan kuin jokin olisi muuttunut", ihmekö tuo!Toipuminen ennalleen vie aikaa jos se nyt enää on mahdollista..Tee kaikkesi.

• Puristi

Aloittaja on saatettu edesvastuuttomaan tilaan ja hänen avuttomuuttaan on käytetty hyväksi. Siis aivan selvä hyväksikäyttö- ja raiskaustapaus.

Ilman muuta nostat kanteen. Ei ole kyse vain sinun ja vauimosi suhteesta, vaan rikoksesta, josta täytyy saada rangaistus.

Ja jätä se vaimo, joka yrittää sinua syyllistää. Hän ei ole ansainnut sinua.

• Mies.

"Kehtaatko vielä edes kysyä ett'ä raiskattiinko sinut?!AAARGH!Kuinka voit edes verrata tuota raiskaukseen."

1. Jep,jos kyseessä olisi nainen, joka on juotettu känniin ja mies houkutellut sänkyyn, mirjamme olisi toista mieltä raiskauksesta.

"Itse vapaaehtoisesti olet kaiken tehnyt se on aivan selvää!"

2.Mistäs mirja sen tietää? oliko kenties paikalla?Lukekaa kohta 1.uudelleen.

"Tiesit vaarat mitä saattaa seurata moisesta yöllisestä viinan läträämisestä!"

3.kiitos pastori mirja.Nyt minäkin lopetan alkoholin käytön kokonaan ja sulkeudun asuntooni lopuksi ikää.

"Oletko noin naiivi?Sinä itse teit sen mitä teit.On ala-arvoista moisessa tilanteessa edes harkita kanteen nostamista!"

4.hienoa mirja, muista opastaa naisia vastaavissa tilanteissa samalla tavalla.

"Itse menit juomaan itsesi sellaiseen känniin ja menit sitten vielä kännipäissäsi painamaan työkaveria.Ei kuulosta kivalta, mutta se on totuus, jota ei olisi tapahtunut jos sinulla olisi moraalia tai selkärankaa ja päättelykykyä siitä että miten yksi asia voi johtaa toiseen."

5.Opasta naisiakin samalla tavalla, jos heillä on selkärankaa,moraalia ja päättelykykyä sammuneena, he eivät anna miehen riisua itseään.
        Tajuatko mirja kuinka ääliömäisiä tekstejä kirjoitat? miten helvetissä joku voi sammuneena tietää kenen käsi haarusvälissä on?

Rakkaat kiitokset pastori mirjalle, joka suurin henkilökohtaisin ponnistuksin on jakanut oikeutta ja faktatietoa tähän maailmaan, miestä ei voi hänen näkemyksensä mukaan raiskata, ja jos voikin, on se miehen omaa syytä.

Eikös juuri tällaisia ajatuksia koiteta poistaa ihmisten aivoista kun asiat on toisinpäin ja tekijänä mies? Mikäli olet nainen ja sinut on raiskattu, käy lekurissa ja tee rikosilmoitus.
        Jos taas olet mies, sinua ei voi olla mitenkään raiskattu, kylve pahanolontunteissasi kotona.

Mirja rules.

• mirja

"Mies ei koskaan anna anteeksi, mutta unohtaa.Nainen antaa anteeksi mitä vain, mutta ei koskaan unohda."

• Mietiskelijä

Jos nainen juo liikaa, päätyy vieraaseen sänkyyn ja aamulla kaduttaa, mies on raiskaaja?

Jos mies juo liikaa, päätyy vieraaseen sänkyyn ja aamulla kaduttaa, mies on moraaliton sika?

• hahahahah
        Mietiskelijä kirjoitti:

Jos nainen juo liikaa, päätyy vieraaseen sänkyyn ja aamulla kaduttaa, mies on raiskaaja?

Jos mies juo liikaa, päätyy vieraaseen sänkyyn ja aamulla kaduttaa, mies on moraaliton sika?

hahahahahahahahahaha

• Pässi

Ei todellakaan. Siis eihän sun ois mikään pakko ollut juoda mitään ja saahan se nainen tarjota sulle vaikka mitä. Oma moka jos juot ne. Se ois raiskaus jos se ois pakottanut sut juomaan vaikka aseella ja sit nainut tai sit huumannut sut jotenkin muuten väkisin. Mut ei mikään alkoholin tarjoaminen nyt raiskaukseksi tota tee. Herätys!!!

• nainen

-Joiko nainen yhtä paljon kuin sinä, siis olitte yhtä humalassa?
      -Epäiletkö, että nainen saattoi laittaa tyrmäystippoja juomaasi?
      - Onko sinulla muistikuvia seksistä, että nainen esim. olisi peittänyt ylävartalosi peitolla tms. halventavaa?
      - Tiedätkö onko joku naisen kaveri ollut seuraamassa tapahtumaa?
      - Muistatko kieltäneesi naista sanomalla EI ja silti hän on jatkanut?

Näillä kysymyksillä pääset varmaan alkuun. Jos tunnet vastausten perusteella, että nainen on raiskannut sinut, nosta ilman muuta syyte.

• miesliike

Miesten raiskaukset vaikuttavat valitettavan yleiseltä ongelmalta Suomessa, kun lukee tätä keskustelupalstaa. On kyllä hyvä, että voimme käydä keskustelua näin netin välityksellä varsin ikävistä tapahtumista, joita tapahtuu elämässämme omasta tahdosta riippumatta.

Raiskattujen tuki ry:ssä pitäisi mielestäni avata auttava puhelin myös meitä miehiä varten, jotka joutuvat näiden katalien ja sydämettömien naisten uhreiksi. Uskomatonta on, että näin näkyvää ongelmaa vähätellään ja naisraiskaajia ei saada ikinä edesvastuuseen. Kuten palstaa lukiessa voi päätellä, niin pahimmillaan naisraiskaaja voi tuhota perheonnen ja miehen seksuaalisen identiteetin.

Feministiliike on tarkoituksella torpedoinut raiskattujen miesten hätähuudon väittämällä näitä miehiä raukoiksi, nynnyiksi ja jopa hulluiksikin. Me ainakin miesliikkeessä taistelemme miesten oikeuksien puolesta ja etenkin raiskauksen uhrien kunnian palauttamiseksi. Suunnitteilla on varsin laaja tiedotuskampanja, jolla haluamme tehdä tämän pitkään pimennossa olleen ongelman tunnetuksi.

Tiedotuskampanja olisi tarkoitus suunnata naimaiässä oleviin miehiin niin, että jokainen mies tiedostaa raiskauksen riskin ympäristössään. Hyvä olisi, jos jokainen potenttiaalinen raiskauksen uhri osaisi tehdä henkilökohtaisen riskiarvion ja paeta uhkaavasta tilanteesta heti vaaran tunnistamisen jälkeen.

Toivon vielä kaikille miespuolisille raiskauksen uhreille voimia. Toivottavasti saamme tulevaisuudessa uhrin äänen paremmin kuuluviin luoden erilaisia tukipalveluja uhrien ja heidän omaisten hyväksi.

• Varokaa vain

Aikas paha juttu...tuli mieleen vuosia sitten tuttavapariskunnalle sattunut tapaus, jossa mies oli ollut yön poissa ja aamulla tajunnut saaneensa tyrmäystippoja. Paha vain, että rahaa tai muuta arvokasta ei ollut kadonnut, hän oli vain herännyt "hyväksikäytettynä" naisen vierestä. Vaimonsa ei oikein nielaissut juttua...nykyään ovat kumpikin tahoillaan.

Älä hyvä mies puhu raiskauksesta, tunnusta vaan itselleni, että sattuuhan sitä - paremmissakin piireissä!

• Cara

Meinasin just kirjoittaa että juuri samankaltaisen tapauksen koin itse monta vuotta sitten ja pohdin huonoa omatuntoa kun "petin" mieheni. Mutta täällä on niin myötätuntoisia ihmisiä ja ihmettelen vaan ootteko te päivääkään nähnyt sitä oikeata elämää?
      Että antaa olla...

• ,,,

Onpas täällä taas myötätuntoisia vastaajia !
      En ole kyllä missään törmännyt yhtä huonosti hoidettuun keskustelupalstaan.

Olen sitä mieltä että sinulla on oikeus tuntea itsesi hyväksikäytetyksi ja että sinulle on tehty väärin.
      Se että oliko tuo raiskaus... Hmnnn... tiesikö tuo nainen että et halunnut seksiä? tai kielsitkö jossain vaiheessa? Vaikea tietysti sanoa jos muistikuvat eivät pelaa..

voimia sinne..

ja yritä olla välittämättä noista idiooteista vastauksista..

• Olen ehdottomasti sitä mieltä, että sinut on raiskattu!En itsekkään ymmärrä,että miksi naisten tekemistä raiskauksista ei puhuta?!Kyllä nainenkin voi olla julma ja käyttää raakaa väkivaltaa hyväkseen,naiset ovat tässä ovelia!
        Muistaakseni uudessa Suomen kuvalehdessä oli juttu juuri tästä samaisesta aiheesta!Lue ihmeessä!
        Tsemppiä sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4652
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1947
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      132
      1186
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe