cd ei boottaa

huolestunut

yritän uudelleenasentaa windows xp home edition versiota, mutta miksei käynnistysohjelma avaudu cd-levyltä suoraan koneen käynnistyessä??? olen yrittänyt, muuttaa BIOSsista boottausjärjestystä, mutta ei auta! voisiko romppu-asemassa olla jotaan vialla, koska se on ihkauusi (?) vanhalla asemalla nimittäin homma pelitti niinkuin pitikin... paras juttu on se, että en saa nykyistäkään käyttistä päälle (ilmeisesti joku tiedosto vahingoittunut)! alkaa jo vähän pelottaa...

7

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harri

      ja laita biosista cd ekaksi (tai ainoaksi) boottivälineeksi muuten boottaa kovolta. Romppuasema voi tosiaan olla senverran risa ettei buuttaa. Olatko kokeillut käynnistyykö vikasietotilassa ?

      • huolestunut

        juu, oon tosiaan yrittänyt muuttaa boottaus-järjestystä vaikka miten, mutta ei onnaa - vikasietotilaan koko kone ei edes suostu menemään... koko homma lähti siitä kun yritin partition magicilla yhdistää kovoni... hohhoijaa =(


      • oletkos
        huolestunut kirjoitti:

        juu, oon tosiaan yrittänyt muuttaa boottaus-järjestystä vaikka miten, mutta ei onnaa - vikasietotilaan koko kone ei edes suostu menemään... koko homma lähti siitä kun yritin partition magicilla yhdistää kovoni... hohhoijaa =(

        myös tallentanut ne uudet biosasetukset? jos se ei buuttaa rompulta niin siitä löytyis vika jos kerran oot vaihtanut buuttijärjestystä niin ne ei kuitenkaan oo sitten tallentunut CMOS-muistiin ( siihen muistiin jonne kaikki bios-asetukset ja säädöt tallennetaan).


    • tapioa
      • huolestunut

        se oiskin auttanut, mutta koneessa ei oo ollenkaan korppuasemaa, kyseessä on meinaan läppäri =( luin jostaan, että vois tehdä käynnistyslevykkeiden sijasta käynnistys-CD:n (?) - pitääkö paikkansa, ja voiskohan se toimia?


    • ellei sitä ole poltto-ohjelmalla tehty boottaavaksi.

      Eli jos tekee vain yks yhteen kopion asennus CD-stä niin tämä kopio ei boottaa.

      • huolestunut

        asennus-cd on kyllä ihan aito alkuperäinen, ettei se siitäkään taida kiikastaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe