Kiuruveden väestökato ja -pako

Hirveä romahdus

Tämän vuoden (2014) alussa Kiuruvedellä oli 8.867 asukasta. Syyskuun lopussa asukkaita oli vain 8.806. Asukasluku on siten romahtanut yhdeksässä kuukaudessa peräti 61 henkilöllä. Vuositasolla tämä tarkoittaa 82 ihmisen romahdusta väkimäärässä.

Keskimääräinen väestökato on viimeisen 30 vuoden aikana 0llut 120 henkilöä vuodessa.

http://www.vrk.fi/default.aspx?id=278

https://www.youtube.com/watch?v=voJ-vZLmKbw

10

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluttais haistattaa

      "Keskimääräinen väestökato on viimeisen 30 vuoden aikana 0llut 120 henkilöä vuodessa."



      Niin kun tuossa olisi tämän palstan lukijoille jotain uutista...

      Maltahan pitää pari vuotta väliä aina näiden tilastolukujesi esittelyn kanssa.

    • laetakaapungin valot

      Hävinnä on porukkoo kylältä. Kienöövätkö kippeenä, konkurssissa vae muute vua häppeemässä.

    • Pois muuttanut

      Minä olen yksi joka on lähtenyt pois tuppukylästä :D homehtukaa sinne Kiuruvedelle :D :D onneksi päsin pois!

      • ex kiurvetinen

        Moi, Minä olen toinen joka muutti kauan sitten IISALAMEEN enkä edes kuse kiuruveelle päin.
        Ottakeehan liäkkeet ja viinoo kyytipojaks ni kyllä se ramppa sitten jotennii kalakattaa.


    • kiurukas

      Pidot paranee kun väki vähenee. pitää paikansa rauhallinen paikka tää on asun maalla kiva rällätä mönkijällä ja autolla iislmessa ostoksilla kun siellä pirun halpaa k- veteen nähden

    • Bonukset kotiin

      Iisalmen Prismaan on helppo ajaa hujauttaa täältä Kiuruvedeltä. Polttoainerahat tulee takaisin edullisina hintoina ja bonuksina sekä muina asiakasetuina.

      • ex kiurvetinen

        Niin,kyllä kiuruveellä on kaikki kalliimpaa kuin täällä iisalmessa.kiuruveen abc,n polttoainehinnat hirveet.
        Kiuruveen hinnoissa on se syrjäseutulisä.
        Kannattaa käydä iisalmessa ostoksilla,tv ex kiurvetinen!


    • Muuttohaukka55

      En kyllä ilkeäisi huudella, jos ei ole päässyt Iisalmea pidemmälle.
      Ylä-Savon pikkukunnat näivettyvät ensin ja heti perästä kuihtuu Iisalmi.
      Jos täältä johonkin muuttaa, niin kerralla johonkin oikeaan kaupunkiin eikä mihinkään Ylä-Savon jätekeskukseen.

      • asunut 30 v.

        Samaa mieltä! Kiuruvesi ja Iisalmi ovat kepukaupunkeja, joista ainakin Iisalmeen ei kannata muuttaa, jos ei saa toistaisksi voimassa olevaa työsuhdetta.


      • ex kiurvetinen
        asunut 30 v. kirjoitti:

        Samaa mieltä! Kiuruvesi ja Iisalmi ovat kepukaupunkeja, joista ainakin Iisalmeen ei kannata muuttaa, jos ei saa toistaisksi voimassa olevaa työsuhdetta.

        Mulla on toistaiseksi voimassa oleva työ ja kohta jiän eläkkeelle ja tulen vittuilemaan takasin kiurveelle.
        säälin kurjuuttanne, luuserit!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7771
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3784
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1022
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      673
    Aihe