Soitin Kelalle, koska tilapäisesti tuloni olivat suuremmat kuin asumistukea myönnettäessä sallitaan.
Sain kuulla että minulle on suuresti vaihtelevien tulojeni vuoksi myönnetty myös työmarkkinatukea ja nyt minua velvoitetaan menemään työkkäriin asioideni selvittelyyn. En ole itse tuota työmarkkinatukea hakenut ollenkaan, ovat oma-aloitteisesti Kelassa sen laittaneet ja nyt kuulemma kun minulle on "virheellisesti arvioitujen" tulojen perusteella myönnetty asumistukea niin nuo asiat täytyisi tarkistaa työkkärissä.
Minulla on osa-aikainen työpaikka jossa edelleen haluaisin jatkaa. Työkkärihän edellyttää että haetaan kokopäiväistä työtä. Minulla on joku vanha ammatti jonka ammattitaito on ruostunut jo vuosia sitten. Minusta ei enää ole kyseisiin töihin ja olisi helvetillistä joutua pakotetuksi toistaitoisena vastuullisiin töihin tekemään virheitä. Mahtaisiko siitä olla kellekään sanottavampaa hyötyäkään.
Kela haluaisi kai sellaisen lausunnon että en ota vastaan kokopäivätyötä, mutta saako sellaista lausuntoa jos ei mene työkkäriiin henk.koht. tentattavaksi? Onko kellään kokemuksia mitä tällaisessa tapauksessa voi seurata?
Olen ollut siinä luulossa, että asumistuki ja työttömyystuet ovat ihan erikseen eikä niitä sotketa keskenään. Onko tämä joku uusi juoni pakottaa työkkäriin jos hakee asumistukea?
Kelalta käsketään työkkäriin?
3
148
Vastaukset
- Tervetuloa
Suomeen.
Mutta sinulla on osa-aikatyö, pidä siitä kiinni. Älä anna byrokraatin viedä sitä sinulta pois. - töttöröö vaan
Asumistuki laskettiin itseni kohdalla edellisen vuoden keskiarvotulojen pohjalta. Lisäksi saan peruspäivärahaa soviteltuna. Ihmettelen kovin mikä on itse ongelma...
Toisena vuotenahan näin häviää hiukan as.tuessa, mutta toisena tasoittuu.
Kohdallani tutkittiin työssäoloehtokin huolella- työnantajan on toimitettava viikkotunnit, kun Kela pyytää. Tutkitutapa sinäkin... Jos osa-aikatyösi on jatkuvaa. Saatat yllättyä iloisesti. "Kela haluaisi kai sellaisen lausunnon että en ota vastaan kokopäivätyötä, "
Saatan olla väärässä mutta pitää olla työnhaku voimassa ja hakea te-toimiston papereissa "kokoaikatyötä" että saa oikeuden hakea soviteltuun päivärahaa?
"Olen ollut siinä luulossa, että asumistuki ja työttömyystuet ovat ihan erikseen eikä niitä sotketa keskenään."
Työttömyysetuus on tuloa sekin kuten työpalkka ja vaikuttaa asumistuen määrään siis. Ongelmallinen tilanne toki tuo kun tulot vaihtelee (osa-aikatyö) jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau273165Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433050Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342906Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432597Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1621907Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251445Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 321230
- 751154